Autor Wątek: Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza  (Przeczytany 10888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« dnia: Listopad 28, 2009, 21:37:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dzisiaj wymieniałem skrzynię i musiałem przełożyć ten mechanizm, który napędza linkę. Wchodzi od boku skrzyni. Przejechałem się trochę i okazało się, że licznik nie działa  :| Wyjąłem to dziadostwo i się okazało, że nie ma tej zębatki. Ukręciła się. Czy ona może zostać w środku i nic nie uszkodzi, czy nie bardzo?

Sprawdzałem i drugi napęd linki wszedł bez problemu, więc ta zębatka gdzieś powędrowała  :(
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2009, 22:12:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zazwyczaj byly plastikowe ,takie nie powinny nic zniszczyc ,ale jak kola zebate ja zmiazdza ,to nie bedzie to najlepszy sposob smarowania,

inna sprawa ,to niw wiem jak mogla ci wleciec do srodka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2009, 22:13:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "KGB"
inna sprawa ,to niw wiem jak mogla ci wleciec do srodka


Po wyjęciu całego tego mechanizmu okazało się, że została w środku. Skoro nie wyszła, to musiała zostać, chyba, że nie rozumiem pytania do końca, albo o innej zębatce myślimy  ;)

[ Dodano: 28 Lis 2009 23:03 ]
Chodzi mi o zębatkę, która była na końcu tego:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2009, 02:04:30 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Muszę Cię zmartwić..
Prawdopodobnie załatwiłeś sobie skrzynie biegów. Nie ruszaj już ani jednego metra tym pojazdem.
Ten reduktor do napędu linki prędkościomierza jest zgrany z kołem zębatym w skrzyni. Jest kilka rodzajów reduktorów o różnej ilości zębów. Tyle ile kombinacji silników z przełożeniami mostów w wytworach FSO. Żeby mieć prawidłowe wskazania licznika trzeba wymieniać też to koło w skrzyni.
Tutaj rodzaje

Ok. 3 lata temu zrobiłem to samo co Ty. Miałem fajną bdb skrzynię... Po 1 dniu takiej jazdy straciłem właśnie wskazania licznika i pojawił się straszny szum ze skrzyni. Końcówka tak jak u Ciebie została urwana i zaklinowała się pomiędzy tym kołem napędzającym przekładnię a obudową skrzyni. W wyniku skrawania olej stał się prześlicznie srebrny. Nawet nie próbowałem tego naprawiać tylko wymieniłem skrzynię na inną.
Jeżeli masz szczęście to może jeszcze urwane koło zębate nie ułożyło się tak fatalnie, że niszczy skrzynie i wyciągniesz je w porę. Trzeba odkręcić górną pokrywę skrzyni. Tą z dźwignią zmiany biegów. Wtedy znajdziesz urwaną końcówkę przekładni. Jeśli dobrze pamiętam to tam nie ma możliwości aby ta końcówka-kółko zębate gdzieś spadło w bezpieczne dla mechanizmów skrzyni miejsce...
Miałem zdjęcie masakry, która miała miejsce w mojej skrzyni ale niestety w bajzlu na dysku gdzieś przepadło...
Ściągaj skrzynię natychmiast może jeszcze uratujesz !
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2009, 17:59:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
uuuuuuuuuu  :|  
I tak nie mam czasu tego zrobić teraz. Auto poszło do aufanego mechanika i niech się męczy. Minus taki, że naprawia już tylko hobbystycznie, więc auta mogę nie mieć z 2 tygodnie ;)

W sumie mam teraz 2 szkrzynie, więc z nich napewno jedną dobrą złoży. Muszę kupić tą przekładnię i zębatkę dobrą.

Z tych tabelek to jakoś do końca nie wynika, jaki komplet trzeba kupić do Kombi.
Trzeba było tego nie ruszać  :?  Zdjąłem, bo nie chciał się ruszyć na to nakręcony czujnik i stwierdziłem, że tak będzie bezpieczniej.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2009, 21:38:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "matucha#1931"
Zdjąłem, bo nie chciał się ruszyć na to nakręcony czujnik i stwierdziłem, że tak będzie bezpieczniej.
a zęby policzył zanim założył ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2009, 17:18:48 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Nie policzył ;) Gdybym policzył, to pewnie by się nic nie stało. A Teraz ktoś wie ile Kombi ma tych zębów? Bo ja zębatki już nie mam  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2009, 19:26:51 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ma odpowiednie do przełożenia w moście i rodzaju silnika.  Jaki masz most ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2009, 19:31:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
11:43
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2009, 19:59:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zmieniałeś ? W Kombi Van było 4,3.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2009, 20:27:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To teraz nie wiem już na 100%  :?  Wydawało mi się, że mam 11:43. Ja miałem VAN o tyle, że auto było 4 - osobowe. VAN bez siedzeń chyba miał 4,3  :?:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2009, 20:28:42 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
A jakby zdjąc dekielek ten na dole od skrzyni biegów? Najpierw spuscic olej, i pozniej zdjac dekielek? moze tam jest ta zebatka?

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2009, 22:32:28 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tam jej na pewno nie będzie bo nie ma jak tam spaść...

W posiadanej opowieści książkowej ob. Trzeciaka o polonezach zawarta jest informacja o przełożeniach
do Poloneza 1,5 - przełożenie licznika 7:16 (te były chyba tylko z mostami 10:41);
do Poloneza 1,6 - 7:15 (te były z mostami 11:43);
do Poloneza 1,9D - 5:10
O Polonezie 1,4 publikacja nie wspomina...

W swoich zbiorach mam jeden reduktor 5:12 (o 12 ząbkach) - czyli zgodnie z
tabelą producenta  pochodzi z "Fiat 1300-1500 (podwyższony) z 4-bieg. skrzynią". Nie wiem co znaczy "podwyższony" i nie zgadza się to z tym, że skrzynie do 125p z prostym nie skośnym drążkiem miały reduktor montowany z prawej strony więc kręciły się w przeciwną stronę... Ten, który posiadam jest na lewa stronę... Więc informacje niepełne - mały chaos.
Takie reduktory w ramach unifikacji były chyba stosowane w skrzyniach innych tworów polskiej motoryzacji.

matucha#1931 pora poznać bliżej od tej strony swoje auto. Odczytaj numer nabity na skrzyni to będziesz wiedział jaki reduktor można wsadzić (jeśli jeszcze jest do czego wsadzić bo nie wiadomo czy skrzynia jeszcze się nadaje do użytku). Oraz odczytaj z mostu przełożenie to będziesz wiedział jaki reduktor powinien być aby wskazania licznika i prędkości były najbardziej zbliżone do rzeczywistej...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 01, 2009, 04:42:24 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jedyne co mi się kojarzy z Fiatem "podwyższonym" to ta wojskowa wersja na kołach 15.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 01, 2009, 18:35:16 pm »

bodzik

  • Gość
Van to van, przełożenie roverowe. Na początku produkcji były wypuszczane vany z homologacją na 4 osoby i tak to było wbijane w dowód, później już była to zwykła osobówka z kratką i przełożeniem 4,3.

5:12 to przekładnia m.in. do mostu roverowego, czyli i do kombi van.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 01, 2009, 20:22:33 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mój tato z racji, że ma urlop pod okiem znajomego już dzisiaj rozebrał skrzynię. Nic się nie zdąrzyło stać, gdyż pękły obydwie zębatki i zaklinowały się tak, że nic nie zdąrzyły tknąć ( W sumie auto nie zrobiło nawet metra, gdyż zaraz po odpaleniu nie działał licznik i zgasiłem ). Ale ta druga którą miałem też straciła zębatkę. W skrzyni zostały więc znalezione dwie sztuki. Jedna miała 12 ząbków, a druga 15. Jedna jest ze skrzyni, którą dostałem od kolegi szczaw ze zwykłego Caro. Stara skrzynia będzie rozebrana jutro w celu wymiany dobrej zębatki, która jest w skrzyni.


DF, w którym miejscu jest numer na skrzyni? - Muszę to przez telefon na odległość staruszkowi wytłumaczyć ;)

[ Dodano: 01 Gru 2009 20:26 ]
Chociaż już na 99% jestem pewien, że będzie 5:12  :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 01, 2009, 20:57:23 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Na nadlewie obudowy z prawej strony (czyli przeciwnej od strony z reduktorem) przy dolnym odkręcanym dekielku.
Nabita jest cyfra 35 dla poloneza 1.6, 39 dla 1.5 i 11 dla 1.9 dla 1.4 nie wiem...
Jak zmieniasz również koło napędzające w skrzyni to co nie zamontujesz to będzie dobrze jeśli tylko w parze z przekładnią licznika. Cała różnica pomiędzy skrzyniami różnych wersji silnikowych to właśnie ta przekładnia... No i jeszcze obudowa sprzęgła i wałek sprzęgłowy...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 01, 2009, 21:13:57 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Skrzynia już siedziała na aucie. Wszystko było takie samo, ale łapa sprzęgła się różniła.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:55:08 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Grzech mozę mieć rację. Ew do wersji na 175R13
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Zębatka mechanizmu napędzania linki prędkościomierza
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2009, 15:56:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kupiłem i przekładnię i zębatkę :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)