Autor Wątek: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady  (Przeczytany 30968 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 13, 2016, 18:53:31 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
niektorzy leja ATF ,a to juz nie jest dobre
możesz rozwinąć?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 13, 2016, 20:20:46 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3042
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
przy takim niewielkim przebiegu
No, nie wiem, czy takim niewielkim... Na liczniku miał okrąglutkie 70000, kiedy trafił w moje ręce jako piętnastolatek. A w schowku znalazłem książkę serwisową, z której wynika, że już przez pierwsze pół roku zrobił ok. 20 tys. km, więc sam sobie dopowiedz, jaka wiarygodność tych 70 tys...
Poza tym, most naprawdopodobniej nie był nigdy naprawiany - nakrętka ataku była jeszcze zalakowana fabryczną termokurczliwą folią z logiem daewoo.
Przy okazji, dzisiaj z racji słonecznej pogody popatrzyłem na pacjenta w szczerym świetle dnia, a nie tak jak wczoraj po nocy pod zakłamanymi jarzeniówkami. No i, kurde, nie jest chyba jednak wcale tak idealnie...

...a refleksja, że to przecież wklęsła strona jest tą częściej pracującą, czyli bardziej wyrobioną, naszła mnie dopiero teraz. :/

Edit:
Ej, no, nie! Dobrze myślałem! Przecież to wypukła strona musi być pchana, żeby kręciło się do przodu...
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2016, 20:34:32 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 13, 2016, 20:52:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niektorzy leja ATF ,a to juz nie jest dobre
możesz rozwinąć?
nawet tu na forum byli tacy,co chwalili sie zalewaniem skrzyni ATFem - cieszyli sie,ze zimą biegi lekko chodza,
w kumplowym pastuchu b3 tez byl ATF w skrzyni, cos tam gadal, ze taki ma byc, mechanik mu mowil,albo jakas instrukcja - nie wnikalem,
ale z biegiem czasu cos mi nie pasilo,ze w starym pastuchu 1991 skrzynia mialaby niby byc przystosowana do zalewania ATFem,
narzekal,ze nidlugo bedzie musial zmieniac/robic skrzynie,bo cos tam niby szumi,ale szczerze mowiac nie slyszalem nic niepokojacego,
paliwo tym ciagal z granicy, wiec spedzal duzo czasu w aucie i moze cos tam sie wsluchal,
niech mu bedzie, ale jezeli tak, to z pewnoscia ATF sie do tego przyczynil,

wracajac do meritum,
ATF to oelj do hydrauliki i jego odpornosc na naciski powierzchniowe jest zagadką,
moze sa jakies nowsze skrzynie projektowane do zalania ATFem ,ale skrzynia FSO na pewno do nich nie nalezy,
generalnie do przekladni przeznaczony jest olej przekladniowy, ktory ma parametry odpowiednie do smarowania trybow kol zebatych,
jezeli chodzi o olej zachowujacy wieksza plynnosc na mrozie, by biegi lzej wchodzily to nie radze eksperymentowac z ATFem ,skoro praktycznie w tej samej cenie mozna kupic (semi)syntetyczny olej przekladniowy 75W90
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 13, 2016, 21:37:27 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
ATF to oelj do hydrauliki i jego odpornosc na naciski powierzchniowe jest zagadką,

A np. ciągniki rolnicze gdzie olej jest jeden olej do hydrauliki, skrzyni i mostu? Automatyczne skrzynie biegów?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 13, 2016, 21:54:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ATF to oelj do hydrauliki i jego odpornosc na naciski powierzchniowe jest zagadką,

A np. ciągniki rolnicze gdzie olej jest jeden olej do hydrauliki, skrzyni i mostu? Automatyczne skrzynie biegów?
automatyczna skrzynia biegow jest inaczej zbudowana niz mechaniczna np. ma przekladnie planetarne ,ktorych kola maja inne liczby przyporu (wieksze) ,wiec naciski powierzchniowe sa mniejsze,
dodatkowo smarowanie jest pod cisnieniem, wiec lepkosc oleju moze byc mniejsza niz przy rozbryzgowym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 13, 2016, 22:03:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A ciągniki?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 13, 2016, 22:17:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a te ciagniki to nie maja przypadkiem napedu hydraulicznego ?
bo nie widze powodu,zeby do zwyklego mostu nalewac ATFa ,jezeli nie jest on polaczony obudową z mechanizmem smarowanym ATFem np. skrzynia biegow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 13, 2016, 22:22:27 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nie mają napędu hydraulicznego. Nawet w najstarszym ciągniku olej hydrauliczny smaruje skrzynie biegów i tylny most.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 13, 2016, 22:43:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Może po prostu skrzynia była z góry zaprojektowana na smarowanie olejem hydraulicznym. Z laniem ATFa do skrzynki spotkałem się w przypadku motocykli takich jak np. WSK, MZ, Jawa, Simson, Komar itp. do dziś nie wiem co autor takiego pomysłu miał na myśli, być może skojarzył, że skoro w automatach są tarcze z korkiem to i w tym przypadku to będzie dobry pomysł.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 13, 2016, 22:51:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie mają napędu hydraulicznego. Nawet w najstarszym ciągniku olej hydrauliczny smaruje skrzynie biegów i tylny most.
na ciagnikach sie nie wyznaje, najstarszy to mi sie kojarzy z jakims nieslawnym c360 ,a wtedy ATFa nie bylo o pewnie mazutem smarowany tez idzie jak wsciekly,
mozliwe,ze do smarowania ATFem mozna mechanizm, nawet przekladnie glowne duzych maszyn, zaprojektowac, ale do takiej wiedzy nie ma ogolnego dostepu,
chetnie bym przeanalizowal parametry poszczegolnych olejow, ale do danych olei silnikowych jeszcze jakis dostep przyzwoity jest, jednak zestawic ze soba ATFy i przekladniowe juz nie tak prosto,
a mogloby byc ciekawie, bo moze i silnikowy olej sie nada do skrzyni skoro wlewany jest ATF ?
w sumie kiedys byly skrzynie biegow tak polaczone z silnikami,ze smarowal je olej silnikowy - mowa o samochodach,bo w motocyklach to norma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 13, 2016, 23:20:44 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

 bo moze i silnikowy olej sie nada do skrzyni skoro wlewany jest ATF ?
w sumie kiedys byly skrzynie biegow tak polaczone z silnikami,ze smarowal je olej silnikowy - mowa o samochodach,bo w motocyklach to norma

Są maszyny, gdzie silnik, skrzynia, most i do tego hydraulika są na tym samym oleju. Ja oleje tylko wlewam, nie znam się na ich parametrach. Może Tobie coś powiedzą. Przykładowy olej FUCHS AGRIFARM STOU MC PRO 10W40.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 14, 2016, 01:10:15 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
czyli tak na prawdę, nie ma dowodów, że komuś zaszkodził atf, w fso-wskiej skrzyni. kusi mnie taka zmiana, bo już przy obecnej pogodzie, na zimno biegi wchodzą fatalnie.

btw. choćby w e34 bywały skrzynie manualne zalewane atf-em.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 14, 2016, 03:40:23 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
utek, olej który wymieniłeś jest jednym z droższych olejów na rynku. Twój traktor pracuje na oleju lepszym niż większość osobówek, łącznie z merolami, audicami i porszakami. a My, ludzie- na Kujawskim.
maciejowski, nie ma dowodów że pomógł. jak biegi ciężko wchodzę to znak że mosiężne synchronizatory powoli żegnają się z życiem. jak nalejesz atf to szybciej zdechną bo to ma gęstość wody.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 14, 2016, 09:05:53 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
WRB, moje samochody, jaki by nie były, jeżdżą na Lotosie 5W40 (dupowozy) i 10W40 (polonezy).

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 14, 2016, 10:40:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A czy był czerwony olej przekładniowy?? Pytam bo jak wkładałem skrzynię sierry to tam był czerwony olej po zapachu ATF-opochodny. Raczej był oryginalny bo fabryka nie przewidziała korka spustowego  ]:-> i tam olej się tylko dolewa ja coś... podobno w mostach do autobusów tez nie ma korka a spokojnie wykręcają setki tysięcy km...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 14, 2016, 15:23:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przykładowy olej FUCHS AGRIFARM STOU MC PRO 10W40.
to olej silnikowy, ale jak to olej moze spelniach rozne funkcje - istotne jest, aby urzadzenie bylo przystosowane do smarowania takim olejem,
tylko,ze to nie dziala w odwrotna strone, czyli to, ze jakas skrzynia pracuje na ATFie lub silnikowym,to niz znaczy, ze do kazdej skrzyni kazdy olej bedzie odpowiedni, bo mozemy dojsc do wniosku,ze rzepakowy Kujawski tez bedzie odpowiedni (na pewno nie zniszczy go temperatura,bo do 190*C sie nie zwegli)

czyli tak na prawdę, nie ma dowodów, że komuś zaszkodził atf, w fso-wskiej skrzyni. kusi mnie taka zmiana, bo już przy obecnej pogodzie, na zimno biegi wchodzą fatalnie.
dowodow nie ma, sa tylko spekulacje,
szczerze mowiac nie bardzo jest jak przeprowadzic wiarygodne porownanie bez kompletnego zaplecza badawczego,
moze Vspec by troche pokatowal rozne skrzynie zalane Hipolem, ATFem , 15W40 i Kujawskim - ten ostatni najbardziej mnie interesuje, bo nie ma dowodow,ze skrzynia sie na nim rozleci, a cena jest najnizsza i moze go nie doceniamy

jezeli przy takiej pogodzie, czyli gdy w nocy temp. nie spada ponizej 0*C czujesz opor przy zmianie biegow to olej nie za bardzo pomoze,
pamietam,ze w moim srebrnym takie zjawisko bylo odczuwalne ponizej -10*C ,a skrzynie mam zalana Hipolem,
w rozklekotanym Trucku teraz nie mam zadnych problemow, jezdzilem przedwczoraj - ale nie wiem jaki tam jest olej zalany (mam nadzieje,ze jakis jest ;>


A czy był czerwony olej przekładniowy?? Pytam bo jak wkładałem skrzynię sierry to tam był czerwony olej po zapachu ATF-opochodny.
czerwony widzialem tylko ATFy ,ale widzialem tez ATF w koloze zielono-żółty,
przekladniowe raczej nie sa barwione,
co do  korkow spustowych to uwazam,ze wymiana olejow przekladniowych jest przereklamowana, zaluje ze zminilem w moscie,bo jakis glosniejszy sie po tym zrobil ;>
a tak bardziej serio to technologia olejow poszla sporo do przodu i oleje przekladniowe na tym zyskaly (glowny nacisk idzie na oleje silnikowe)

co do skrzyni Forda to wiadomo, ze Ford goowno wart, a Fiat jego brat,
ale w instrukcji do Kappy skrzynia jednak zalana 75W ,a w przypadku skrzyni ze szpera 80W90
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 14, 2016, 20:21:02 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3042
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czy ktoś w jakiś sposób skomentuje wstawione przeze mnie zdjęcie?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 14, 2016, 20:33:54 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nic na nim widać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 14, 2016, 21:27:00 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3042
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
<-kliknij  :]

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 14, 2016, 21:31:56 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Dalej mało widać, gdybyś czymś zabarwił ten smar, żeby był lepszy kontrast byłoby łatwiej.