Przykładowy olej FUCHS AGRIFARM STOU MC PRO 10W40.
to olej silnikowy, ale jak to olej moze spelniach rozne funkcje - istotne jest, aby urzadzenie bylo przystosowane do smarowania takim olejem,
tylko,ze to nie dziala w odwrotna strone, czyli to, ze jakas skrzynia pracuje na ATFie lub silnikowym,to niz znaczy, ze do kazdej skrzyni kazdy olej bedzie odpowiedni, bo mozemy dojsc do wniosku,ze rzepakowy Kujawski tez bedzie odpowiedni (na pewno nie zniszczy go temperatura,bo do 190*C sie nie zwegli)
czyli tak na prawdę, nie ma dowodów, że komuś zaszkodził atf, w fso-wskiej skrzyni. kusi mnie taka zmiana, bo już przy obecnej pogodzie, na zimno biegi wchodzą fatalnie.
dowodow nie ma, sa tylko spekulacje,
szczerze mowiac nie bardzo jest jak przeprowadzic wiarygodne porownanie bez kompletnego zaplecza badawczego,
moze Vspec by troche pokatowal rozne skrzynie zalane Hipolem, ATFem , 15W40 i Kujawskim - ten ostatni najbardziej mnie interesuje, bo nie ma dowodow,ze skrzynia sie na nim rozleci, a cena jest najnizsza i moze go nie doceniamy
jezeli przy takiej pogodzie, czyli gdy w nocy temp. nie spada ponizej 0*C czujesz opor przy zmianie biegow to olej nie za bardzo pomoze,
pamietam,ze w moim srebrnym takie zjawisko bylo odczuwalne ponizej -10*C ,a skrzynie mam zalana Hipolem,
w rozklekotanym Trucku teraz nie mam zadnych problemow, jezdzilem przedwczoraj - ale nie wiem jaki tam jest olej zalany (mam nadzieje,ze jakis jest
A czy był czerwony olej przekładniowy?? Pytam bo jak wkładałem skrzynię sierry to tam był czerwony olej po zapachu ATF-opochodny.
czerwony widzialem tylko ATFy ,ale widzialem tez ATF w koloze zielono-żółty,
przekladniowe raczej nie sa barwione,
co do korkow spustowych to uwazam,ze wymiana olejow przekladniowych jest przereklamowana, zaluje ze zminilem w moscie,bo jakis glosniejszy sie po tym zrobil
a tak bardziej serio to technologia olejow poszla sporo do przodu i oleje przekladniowe na tym zyskaly (glowny nacisk idzie na oleje silnikowe)
co do skrzyni Forda to wiadomo, ze Ford goowno wart, a Fiat jego brat,
ale w instrukcji do Kappy skrzynia jednak zalana 75W ,a w przypadku skrzyni ze szpera 80W90