FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Listopad 24, 2005, 21:03:22 pm
-
czy da się założyć ABS do poloneza atu gsi 1.6 np. od innego auta :badass:
-
da sie
-
Van#1860, a na cholere pompa i hamulce? wystarczy wydumac jak pobierac impulsy z kol, a sterowaniem przeplywu plynu zajmie sie sterownik. pompa jaest taka jak zawsze, zaciski tez sie nie zmieniaja.
-
z tego co mi wiadomo to czujnik znajduje się w piascie. Więc przeszczepić piaste wraz z heblem najszybciej. chyba ze montować jako? te czujniki
no to przód a tył?? to juz wyższa szkoła jazdy
pompa w sumie mogła by zostac
-
prosiłbym o bardziej konkretn? odpowied? od jakiego samochodu sterownik od jakiego czujniki :cry:
-
nie oriętuje się czy kto? już co? takiego próbował. Ale chyba z rodziny fiata trzeba by co? szukać.
-
to znaczy ze trzeba zagl?dac w z?bki karetek
-
ty chyba ?le pierdzi bo polonez nie był produkowany z absem nigdy :!:
-
Jeszcze jak robilem na schrocie to przyjechal do nas gosciu atu + z klima i absem zalozonym od Lanosa 1,6 mowil ze duzo przerobek nie bylo i zgrywalo sie to idealnie mam namiar na goscia jak by ktos chcial
-
ty chyba ?le pierdzi bo polonez nie był produkowany z absem nigdy :!:
zebys sie nei zdzwiwl co FSO wypuszczalo.....
1.6 16V tez nie bylo produkowane... a jednak sa sztuki fabryczne...
analog tez nie byl produkowany - a jest pare sztuk...
w fso nigdy nie mow nigdy :)
-
zebys sie nei zdzwiwl co FSO wypuszczalo.....
ta....dobry przykład mój parch....
-
jak moj kuzyn pracował w Nysie w FSD to mowił ze TRUCKi ktore szły na export miały ABSy no i ogolnie wygl?d był inny tych furek drobnostki takie jak swiatła czy jakies dodatki typu listwy itp. były inne
-
Już nie po raz pierwszy spotykam się z ABS w Plusie. Kilka razy widziałem ogłoszenia sprzedaży Poldkaów Plusów gdzie miały one ABS. Raz pytałem wła?ciciela i potwierdził, że to nie pomyłka, ale też nie wiedział jak ten ABS się znalazł w aucie, bo nie był pierwszym wła?cicielem.
-
Podobno w magazynach FSD w Nysie s? jeszcze częsci które mozna wykupic za groszowe sprawy na ten temat bede miał wiecej informacji w niedziele. :)
-
Sam osobiscie widzialem 1 atu i 2 caro z nakejka ABS na klapie.
PZDR Pluton
-
zebys sie nei zdzwiwl co FSO wypuszczalo.....
1.6 16V tez nie bylo produkowane... a jednak sa sztuki fabryczne...
analog tez nie byl produkowany - a jest pare sztuk...
w fso nigdy nie mow nigdy
Dokladnie...
-
Nysie s? jeszcze częsci które mozna wykupic za groszowe
Ciekawe za jakie grosze??
-
mozna poszukac w ogłoszeniach poldka z ABS i go obejżeć jak sprzedaj? to dadz? sprawdzić samochód ja sam się spodkałem z kombi ABS ale niezagl?dałem pod masę bo był zadrogi i zrezygnowałem
-
naklejki ABS można kupić i nawet na maluchu nakleić :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
ugresia,
Jaki? Ty przystojny :D
-
ty chyba ?le pierdzi bo polonez nie był produkowany z absem nigdy :!:
zebys sie nei zdzwiwl co FSO wypuszczalo.....
1.6 16V tez nie bylo produkowane... a jednak sa sztuki fabryczne...
analog tez nie byl produkowany - a jest pare sztuk...
w fso nigdy nie mow nigdy :)
hehe zgodziłbym się ponieważ tam pracuję ale musiałbym pogadac z kilkoma ludzmi i by pare innych być może perełek by wyszło na jaw ;)
-
ABSolutny brak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Mam na wyposażeniu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Większo?ć polonezów miała ABS. (Absolutny Brak Skoordynowania) :roll: :mrgreen:
-
Z tym brakiem samocos tam tez sie zgadzam :)
-
Podobno w magazynach FSD w Nysie s? jeszcze częsci które mozna wykupic za groszowe sprawy na ten temat bede miał wiecej informacji w niedziele. :)
i nastał poniedziałek więc może masz jakies wiadomo?ci?
-
niestety jeszcze nic nie wiem ale podobno za 3000 $$$ jest silnik 2000
-
a ja mam abs w aucie!!
(np zderzaczki s? z absu :> )
-
Sam osobiscie widzialem 1 atu i 2 caro z nakejka ABS na klapie.
PZDR Pluton
Tak ja też miałem taką jak kupiłem mojego poldusia ale o ABS moge tylko pomażyć.
-
niestety jeszcze nic nie wiem ale podobno za 3000 $$$ jest silnik 2000
mówisz o PLN czy o zielonych??
-
vox, 3000 pesos kolumbijskich hehe ;)
-
a nie pengo? :twisted:
-
a co to pengo jest? :mrgreen:
-
a co to pengo jest? :mrgreen:
To taka waluta :lol:
-
pln
[ Dodano: 2005-11-29, 19:06 ]
pln :mrgreen:
-
w 2001 roku widziałem oferte dealera fso gdzie w wyposażeniu dodatkowym był wła?nie abs do poloneza za jakie? smieszne pieniadze
-
w 2001 roku widziałem oferte dealera fso gdzie w wyposażeniu dodatkowym był wła?nie abs do poloneza za jakie? smieszne pieniadze
No to ciekawe. To był oficjalny cennik?
-
to był cennik (reklama dealera) w którejs z gazet motoryzacyjnych, tez mi się kiedy? rzuciło w oczy w jakims cenniku poduszka powietrzna kierowcy - podobno wkładali te z lanosa łacznie z całym sterowaniem ale ile w tym prawdy to nie wiem.
-
ABS-To skrót od kwasu alkilobenzenosulfonowego...
(http://mastah22.w.interia.pl/Image(117).jpg)
Byc moze były domieszki tego przy pracach nad "ocynkiem" :mrgreen:
-
no i z silnika nici poszedl za 2100zl :mad:
No i narazie nic z FSD nie da sie nic kupic bo ma to podobno przej?c syndyk :mad:
-
to był cennik (reklama dealera) w którejs z gazet motoryzacyjnych, tez mi się kiedy? rzuciło w oczy w jakims cenniku poduszka powietrzna kierowcy - podobno wkładali te z lanosa łacznie z całym sterowaniem ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Dwa razy widziałem wła?nie ogłoszenie o sprzedaży Poldka z poduch?. Oba były 2001 rocznik.
-
Poduche chyba od nubiry nie sztuka założyć.
Ostatnie trucki wychodziły z nubirowsk? kier?.
Kiera z poduch?, czujnik, i macie poduszkę w poldku.
Z ABSem nieco gorzej.
Kt? kiedy? gdzie? pisał o przekładce wszystkiego z Fiata Tipo, ale nic więcej nie wiem na ten temat.
Na niefabrycznym ABSie w życiu bym nie jechał nawet stu metrów.
-
ja bym sie nie bał bo: jak walnie abs to po prostu go nie ma :) jak u siebie wyjme bezpiecznik to auto działa jak bez absu :)
a co do kiery z nubiry to nigdy nie słyszałem- były z nexi, ale z nubiry?? nie s?dze
-
mogłem pomylić, nie przeczę.
Ale jak kiedy? widziałem nowszego trucka i potem popatrzyłem na allegro na kiery do nubiry, to mi się wydawało że idento.
-
Kiera z poduch?, czujnik, i macie poduszkę w poldku.
ktos mopze wie cos więcej na ten temat??
-
ja co? wiem - nie jest to opłacalne - poducha (sama poducha bez elektroniki tzn czyjników) do nubi od 1600 zł bodajże, pozatym akurat to nie jest bezpieczne, bo ?le co? zamontujesz a ci odpali np jak bedziesz gdzies zachrzaniał np 150km/h i jeste? trup na miejscu...
-
o czym wy mowicie
nikt o zdrowych zmyslach nie pozwolilby zamontowac podszki powietrznej bez napinaczy pasow
napinaczy w Polonezach nie bylo ,a wiec i poduszek nie moze byc
po co komus ABS w Polonezie ? chyba tylko dla szpanu ,bo nie mialby nic do roboty
w pierwszej kolejnosci trzeba by bylo zmienic tarcze na jakies konkretnej wielkosci
jak ABS padnie to male piwo ,bo go nie ma ,ale jak oci.pieje to nie bedzie hamulcow
wiem ze to maloprawdopodobne ,ale jakos nie ufam takim wynalazkom w ukladzi hamulcowym :mrgreen:
-
jak ABS padnie to male piwo ,bo go nie ma
Pierwsze ABSy jak padały to auto traciło hample więc jak przekładać to tylko z nowszych aut...
Ale jak kto? powyżej napisał: PO CO??
-
Lepiej założyć wielkie tarczyska wentylkowane od lanci :) badz alfy
-
NO i umieć hamować :lol: :lol: .
-
no u mnie ostatnio wpadły na hamplowaniu przednie koła w u?lizg na zakręcie. a ostro było i łapka automatycznie na ręczny by łuk zacie?nic. Niestety bardzo łatwo hample jest przegrzać dlatego większe tarcze konieczno?c. zwł?szcza jak kto? planuje co? więcej mieć pod mach?
-
o czym wy mowicie
nikt o zdrowych zmyslach nie pozwolilby zamontowac podszki powietrznej bez napinaczy pasow
napinaczy w Polonezach nie bylo ,a wiec i poduszek nie moze byc
od kiedy to z air bagiem wymagane sa pirotechniczne napinacze pasow ??
-
KGB, Bocian_s#313, zalozcie heble lukasy od traka, pojezdzijcie dynamicznie na mokrym - zmienicie zdanie :P
-
odnosnie montowania cudow typu ABS, poduszki, napinacze pasow... to ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem, aby pchac je nieseryjnie do jakiegokolwiek auta. TO nie sa dysze w gazniku, ze najwyzej autko sie zacznie dusic. To skomplikowane systemy, ktore zaleza i opieraja sie na wielu czujnikach. Jakakolwiek niedoskonalosc w montazu moze przyniesc tragiczne konsekwencje. A co do hamulcow od trucka... bardzo chetnie, ale mam gumy o numer za male.
-
Guciu wszystko co zrobione z głow? nie będzie niebezpieczne
-
Zamiast montować - kupić polda z ABS http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1255327
-
buhahaha :roll:
-
Ja mam ABS w Polonezie GLE 93. Sam montowalem.
-
tak??
pokaz...
-
Nowe kolpaki. :D Jak zlapie cyfraka to wrzuce fotki.
-
Taki ABS to i ja mam :mrgreen:
-
zrobie Ot i spytam co oznacza image w Twoim opisie...??
-
w moim ?
-
noooo
-
intrygujace ?? :) domysl sie mowi samo za siebie ;)
-
Temat wrócił, wszystko było napisane więc na zakończenie dodam dobitnie:
TEN KTO CHCE KONSTRUOWAĆ ABS DO SAMOCHODU W KTÓRYM GO NIGDY NIE BYŁO ALBO JEST ARTYSTĄ-RZEŹBIARZEM KTÓRY ZAMIERZA POSTAWIĆ AUTO W SALONIE ALBO SKOŃCZONYM DEBILEM
-
Nowy projekt, mam zamiar zamontować ABS do mojego Poloneza
-
Z jakiego auta audotujesz cały system? Miałem zamiar swapowac z Golfa III 1.9TDI, ale ostatecznie zrognowalem bo sam abs już jest i tak przestarzałą opcją i lepiej polecieć grubo czyli abs, asr i esp. :-)
-
Z jakiego auta audotujesz cały system? Miałem zamiar swapowac z Golfa III 1.9TDI, ale ostatecznie zrognowalem bo sam abs już jest i tak przestarzałą opcją i lepiej polecieć grubo czyli abs, asr i esp. :-)
Golf 4/Octavia. ABS, ASR, EDS
-
cdn.
-
O ile ABS jeszcze rozumiem że może zachować się prawidłowo, to z EDSem będzie ciekawie, bo tam to działało na przedniej osi na tarczach, a nie na tylnej na bębnach.
Poza tym ABS od ładnych paru lat jest sprzężony z systemem EBD. Jeżeli ten drugi nie jest na tyle sprytny żeby się adaptować do aut o różnej geometrii, to może się okazać że każde hamowanie na zakręcie będzie wyglądało tak:
https://youtu.be/Otg-hHN3cDE?t=37
-
Znamy juz te teorie spraktykowane przez down'ów znajdujacych prawo jazdy w Lay'a'ach czy innych czipsach
-
A diagnosta na przeglądzie na to niemożliwe i całą robotę "ch*" strzelił <lol2>
-
A diagnosta na przeglądzie na to niemożliwe i całą robotę "ch*" strzelił <lol2>
może nie zauważy ;-)
-
JEST ... SKOŃCZONYM DEBILEM
minela dekada, wiec naturalnie poziom debilstwa sie spotęgował ^3
no coz, takie beda Rzeczypospolite, jakie ich mlodziezy chowanie
lepiej polecieć grubo czyli abs, asr i esp
Golf 4/Octavia. ABS, ASR, EDS
hej dziewczynki, i tak nie uda wam sie zamontowac tych systemow do Poloneza, wiec od razu mozecie zaczac rozkminiac alternatywe,
np. ja zamiast takich systemow dla pizdeczek uzywam jednego kozackiego mega adaptacyjnego w kazdym aucie to ktorego wsiade - nazywa sie KGB,
ten jest akurat poza waszym zasiegiem, ale mozecie wypracowac sobie swoje bardzo uproszczone wersje, by nie bac sie wyjezdzac na drogi
-
JEST ... SKOŃCZONYM DEBILEM
minela dekada, wiec naturalnie poziom debilstwa sie spotęgował ^3
no coz, takie beda Rzeczypospolite, jakie ich mlodziezy chowanie
Owszem, minęła dekada, dekadę temu był konsensus że to kiepski pomysł i tak chciałem zniechęcić ludzi do eksperymentów. Dzisiaj takiego słowa bym nie użył, bo wbrew pozorom bardziej ważę obelgi, a poza tym ocena mojej własnej wiedzy spadła mi prawie do zera.
Wiem tyle że, że nie mam pojęcia jak są programowane te systemy i jeżeli tam są założone z góry jakieś wartości stałe dobierane różnie do różnych samochodów, to może być krucho. Ale ja nie wiem czy tak jest czy nie jest. Jeżeli autorzy wiedzą co robią, to tylko się cieszyć że na forum pojawili się ludzie z nową wiedzą.
A poza tym to chciałbym wiedzieć co się odjaniepawliło w tej Skodzie, bo nie wyglądało to na działanie kierowcy.
-
Ej ale z ta koronką absu fajny pomysł i nie głupi. bo można wtedy zamontować kontrolę trakcji która zczytuje sygnał z czujników ABS (reszty działającego absu nie trzeba, same czujniki), oczywiście nie do ohv raczej 😛 sam zamierzam tak zrobić (bez reszty ABSu)
http://www.racetcs.com/
-
JEST ... SKOŃCZONYM DEBILEM
minela dekada, wiec naturalnie poziom debilstwa sie spotęgował ^3
no coz, takie beda Rzeczypospolite, jakie ich mlodziezy chowanie
lepiej polecieć grubo czyli abs, asr i esp
Golf 4/Octavia. ABS, ASR, EDS
hej dziewczynki, i tak nie uda wam sie zamontowac tych systemow do Poloneza, wiec od razu mozecie zaczac rozkminiac alternatywe,
np. ja zamiast takich systemow dla pizdeczek uzywam jednego kozackiego mega adaptacyjnego w kazdym aucie to ktorego wsiade - nazywa sie KGB,
ten jest akurat poza waszym zasiegiem, ale mozecie wypracowac sobie swoje bardzo uproszczone wersje, by nie bac sie wyjezdzac na drogi
na mała dziewczynkę to ty mi wyglądasz!
-
Maniek1, rób i nie słuchaj ich ;) osobiście nie widzę dlaczego dokładane ABS mialo stanowić zagrożenie jeżeli się dobrze to zrobi, a jak by nie patrzeć to jest prosty układ (w starszych samochodach). Z pompy hamulcowej do pompy ABS, z pompy ABS do zacisków, podpiąć czujniki, w sumie żadna filozofia i co tu może się spierdzielic 😛
Sam zastanawiałem się czy od Hondy Civic nie wsadzić bo tam w oddzielna wiązka i komp jest do tego (która posiadam bo chcialem wrzucić do swojej Civic coupe) więc prosta sprawa, ale w sumie stwierdziłem że mi nie potrzebne to 😆
-
na mała dziewczynkę to ty mi wyglądasz!
przeciez wszyscy widza, kto tu FOCHy strzela <hahaha>
Maniek1, rób i nie słuchaj ich
przeca nie slucha, no i ... nie zrobi,
bo dorobienie kola fonicznego do piasty nie wystarczy, zeby uruchomic system antyposlizgowy
osobiście nie widzę dlaczego dokładane ABS mialo stanowić zagrożenie jeżeli się dobrze to zrobi
jak chcesz zrobic to dobrze wkladajac sterownik z samochodu o innych wymiarach miedzy kolami i w dodatku FWD ?
jak chcesz przeprogramowac ten sterownik ?
a przypomnijmy ze nagle nie chodzi o zwykle kopanie pedalu dla ABS tylko o kontrole stabilizacji toru jazdy - chyba qrwa na wstecznym bedzie jezdzil
-
Nie wiem jak tam z tymi wymienionymi wyżej, ale abs z m3 jest bardzo poszukiwanym artefaktem do użytku w sportach motorowych. Tylko nie jest tak upośledzony jak większość cywilnych rozwiązań.
-
na mała dziewczynkę to ty mi wyglądasz!
przeciez wszyscy widza, kto tu FOCHy strzela <hahaha>
Maniek1, rób i nie słuchaj ich
przeca nie slucha, no i ... nie zrobi,
bo dorobienie kola fonicznego do piasty nie wystarczy, zeby uruchomic system antyposlizgowy
osobiście nie widzę dlaczego dokładane ABS mialo stanowić zagrożenie jeżeli się dobrze to zrobi
jak chcesz zrobic to dobrze wkladajac sterownik z samochodu o innych wymiarach miedzy kolami i w dodatku FWD ?
jak chcesz przeprogramowac ten sterownik ?
a przypomnijmy ze nagle nie chodzi o zwykle kopanie pedalu dla ABS tylko o kontrole stabilizacji toru jazdy - chyba qrwa na wstecznym bedzie jezdzil
Pisałem odnośnie samego absu.
-
Nie wiem jak tam z tymi wymienionymi wyżej, ale abs z m3 jest bardzo poszukiwanym artefaktem do użytku w sportach motorowych. Tylko nie jest tak upośledzony jak większość cywilnych rozwiązań.
Nie tylko z M3. Chodzi w zasadzie o DSC MK60 występujące w większości poliftowych E46, zawartość sterownika czyli kalibracje można modyfikować z poziomu OBD.
-
Nie wiem jak tam z tymi wymienionymi wyżej, ale abs z m3 jest bardzo poszukiwanym artefaktem do użytku w sportach motorowych. Tylko nie jest tak upośledzony jak większość cywilnych rozwiązań.
Jeżeli z M3 E46, to do czasu aż się przegrzeje i zepsuje w trakcie hamowania: https://youtu.be/-KuMMARZMB0
A wtedy to już ugotowani jesteśmy bo skalkulowaśmy hamowanie na asystę ABSu, odruch mamy do jazdy z ABSem i koniec.
-
ABS c.d.n
-
Do odważnych świat należy. Zawsze to coś nowego. Później tylko testy, testy, testy.
-
Oby tylko tester dał radę zdać relację.
-
Jeżeli konstruktor rozumie co dokładnie robi oprogramowanie sterownika, to nie powinno być problemu.
-
Tym razem tarcze 284.
-
Z jakiego auta montujesz tarcze, klocki, jarzma?
Kronika ABS to chyba VW?
Na jakiej pompie panujesz do postawić?
-
tarcze Fiat Coupe
jarzma i zaciski Alfa 156 JTD
koronka VW
ABS napisze ja będzie gotowe .
-
A jak planujesz zamontować koronkę na tylnej osi?
-
A jak planujesz zamontować koronkę na tylnej osi?
już wszystko zrobione zapomniałem zrobić zdjęć, niebawem załączę, rozmyślam nad klimatyzacją .
-
Nie wiem jak tam z tymi wymienionymi wyżej, ale abs z m3 jest bardzo poszukiwanym artefaktem do użytku w sportach motorowych. Tylko nie jest tak upośledzony jak większość cywilnych rozwiązań.
Jeżeli z M3 E46, to do czasu aż się przegrzeje i zepsuje w trakcie hamowania: https://youtu.be/-KuMMARZMB0
A wtedy to już ugotowani jesteśmy bo skalkulowaśmy hamowanie na asystę ABSu, odruch mamy do jazdy z ABSem i koniec.
Mocno odosobniony przypadek. ;)
-
Koronka na tył.
-
A gdzie Toto jest założone?
-
Podejrzewam że będzie to przykręcone do półosi od wewnątrznej strony.
Czy bierzesz pod uwagę średnicę kół w dawcy sterownika ABS a średnicę kół w polonezie?
-
Podejrzewam że będzie to przykręcone do półosi od wewnątrznej strony.
Czy bierzesz pod uwagę średnicę kół w dawcy sterownika ABS a średnicę kół w polonezie?
będą zamontowane dokładnie tak jak piszesz, koła będą 16-stki
-
Nie chodzi o to jakie będą felgi. Liczy się średnica całego koła.
Sterownik ABS jest zaprogramowany na pewną ilość impulsów na kilometr drogi. Jeżeli koła będą mniejsze niż w aucie dawcy to impulsów będzie więcej, wiec musiałbyś dobrać większe koronki aby to wyrównać.
-
tarcze Fiat Coupe
jarzma i zaciski Alfa 156 JTD
koronka VW
ABS napisze ja będzie gotowe .
Udało Ci się już zamontować ABS do Poloneza?
-
tarcze Fiat Coupe
jarzma i zaciski Alfa 156 JTD
koronka VW
ABS napisze ja będzie gotowe .
Udało Ci się już zamontować ABS do Poloneza?
jeszcze nie, w niedługim czasie będę finalizował , na początek swap silnika
-
Skąd masz sterownik i pompę?