Uuuu panie, to istotna sprawa, że macie tam tylko E10... Generalnie dużo jest informacji o tym, że starsze auta źle chodzą na tym paliwie, więc może być coś na rzeczy, że zanim zacznie regulować sonda mieszankę, sztywne ustawienia do zwykłego paliwa się nie sprawdzają.
KGB: Jeździłem kiedyś w Szwecji nawet na E85 gaźnikowym polonezem, i nie jest prawdą to, że on przepali wszystko: prawidłowo ustawiony gaźnik potwornie jeździł na etanolu, palił bardzo dużo przy kiepskich osiągach, na depnięcie gazu do dechy reagował gaśnięciem. Paliwo z dodatkiem 10% etanolu to nie to samo, co E85, ale mimo wszystko według mnie może wpływać na jazdę na zimnym silniku.
Ciekawe, jak w Szwecji podchodzą do instalacji gazowych (i jaka jest teraz dostępność stacji, bo kiedyś była tragiczna), na niej by i pracował lepiej, i miał lepsze wyniki na analizatorze spalin
Jeśli macie tylko takie paliwa tam teraz, to poważnie, bez podśmie"ch*"ek, rozważyłbym montaż instalacji gazowej, ofc jeśli dostępność jest lepsza, niż w 2013, kiedy tam byłem - podobno sytuacja się poprawiła, ale najlepiej chyba sam nam opowiesz, jak to tam wygląda. Ciekawi mnie to.