FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: wawrzyniec w Październik 18, 2009, 20:56:40 pm
-
W moim polonezie przejściówce działa mi tylko jeden - szybszy - bieg nawiewu. Podejrzewam ze może nie być podłączony odpowiedni kabel. Sprawdziłem już przy przełączniku i tam jest wszystko dobrze. W którym miejscu - przy nagrzewnicy - wchodzą przewody do wentylatora?
Jak działa ten wentylator? Czy dla wolniejszego biegu prąd idzie przez jakiś ogranicznik?
-
Silnik wnetylatora ma 3 przewody: masa, 1bieg, 2 bieg. Najprościej jest wyciągnąć przełącznik i zewrzeć 2 z trzech przewodów. Jeżeli wentylator po takim zabiegu nie będzie działał na 2 biegu to w takim razie jest uszkodzenie w samym silniku lub na przewodzie.
-
hm z tego co pamiętam to przed MR 93 silnik jest tak jak pisze kolega 3 przewodowy .
czarny masa czerwony 2 bieg i brązowy zdaje się 1 bieg . brązowy i czerwony idą do wyłącznika . zasilanie wyłącznika idzie zazwyczaj przewodem niebieskim . Jeśli na klawiszu jest wyczuwalny luz to może być jego wina i często po latach się wypalają styki i zapadają głębiej w plastiku . Rozwiązaniem może być zastosowanie układu APE albo hybryd z płynną regulacją obrotów . jedyna modyfikacja to pominięcie brązowego wpięcie niebieskiego i czerwonego i dorobienie dodatkowego przewodu masowego do przełącznika . dodatkowo zyskujesz podświetlany klawisz w 2 wersjach albo bursztynek albo zieloniutki :)
W razie uszkodzenia silnika co raczej dzieje się z 1 biegiem , łatwo go zdemontować bo wystarczy wyjąć konsolę srodkową i odpiąć 6 zapinek i wyjąc dolną puszkę nagrzewnicy w której siedzi silnik . przewody do puszki wchodzą na lewym boku o ile dobrze pamiętam .
-
miałem to samo, musiałem 2-3 razy przełączyć żeby wystartował. pomogła wymiana przełącznika. w silniku jest dodatkowa cewka która daje szybszy bieg. praktycznie jest to niezniszczalne. jeśli będziesz rozbierał silnik to przyjrzyj mu się dokładnie. jak można mu pomóc opisałem w temacie "nagrzewnica słabo grzeje".
-
Rozwiązałem problem: przyczyna była najprostsza z możliwych: czerwony kabel nie podłączony do nagrzewnicy.