Autor Wątek: Gubi zapłon?  (Przeczytany 1277 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gubi zapłon?
« dnia: Lipiec 30, 2010, 00:08:51 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Jakieś pół roku temu samochód przy dodawaniu gazu zaczął strzelać(raz pod maską, raz z rury) i gasnąć. Z powodu braku pomysłów oddałem samochód do matołów z ASO. Stwierdzili że zaczął gubić zapłon. Głupi byłem że się nie zapytałem o co dokładnie chodziło(ta radość przy odbieraniu samochodu). Minęły ze 2 miesiące i objawy znowu powróciły. Samochód odpalał ale strzelał, gasł aż w końcu w ogóle przestał odpalać. No to sru do ASO z reklamacją. No i dobra, naprawili-stwierdzili że poprawili kabelki odpowiadające za czujnik położenia koła pasowego. Znów kolejny raz nie dopytałem(cieniutki ze mnie elektryk) i szczęśliwy wróciłem do domu. Dzisiaj był zmieniany pasek rozrządu(u prywaciarza) no i po wymianę elegancko przejechałem 60 km na działkę. Pobyłem parę godzin, samochód przestygł. Odpaliłem, ujechałem może 200m i wspomniane wyżej objawy powróciły. Aktualnie odpala bez problemu ale znowu prycha i strasznie kopci z wydechu. Podmieniłem czujnik położenia wału i dalej to samo. Widzę że panowie z Aso coś kombinowali z przewodem który łączy się z przewodem od czujnika wału(złączka z trzema przewodami: białym, zielonym i czarnym).

Wskazane objawy świądczą że uszkodzone są przewody idące od złączki łączącej się z przewodem czujnika położenia wału. Co może być z nimi nie tak? Z drugiej jednak strony czy może być to aż taki zbieg okoliczności że za objawy odpowiedzialny jest nieprawidłowo założony pasek rozrządu? Tak ja napisałem, przejechałem bez problemu ok 60km. Proszę o pomoc gdyż po powrocie z urlopu chciałbym się od razu za to wziąć a dosyć mam baranów typu ASO którzy po prostu nie umieją/nie chce im się zrobić czegoś raz a dobrze.

[ Dodano: 03 Sie 2010 12:12 ]
Czy naprawdę nikt nie ma żadnego pomysłu?

Znalazłem paragon za naprawę i jest na nim napisane "naprawa wtyku wiązki czujnika położenia wału". Co tam się mogło zepsuć? I jak to można sprawdzić?

Gubi zapłon?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2010, 13:50:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
:arrow:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja