nie mozna zakonserwowac przed wspawaniem, bo podczas spawania farba sie wypali w miejscach spawania,a reszta farby moze sie ladnie zapalic,
ocynk tez sie wypali w miejscu spawania i trzeba to zabezpieczyc, ale przynajmniej reszta warstwy cynkowanej jest nienaruszona i chroni od srodka przed rdza,
ten ocynk jest naprawdę gruby i w sumie wystarczy na koniec wstrzyknac srodek do profili i bedzie spokoj,
z zewnatrz jest taki sam, ale z zewnatrz jest podejscie do zastosowania dowolnych srodkow i farb, wiec nie stanowi juz takiej zalety jak od srodka,
zreszta nie ma dylematu, bo dostepne reperaturki sa kiepsko przetloczone,ale solidnie ocynkowane - a to sa reperaturki blizej ziemi, a nie blizej nieba, wiec ocynk stanowi zalete,
fabryczne blotniki sa dobrze wytloczone, ale nie sa ocynkowane - i teraz odcinanie od blotnika sierpa, pozniej zdzieranie z niego solidnego fabrycznego podkladu, pozniej oddawanie pojedynczego sierpa do cynkowania i dopiero cala procedura wymiany sierpa ... normalnie hobby dla wytrwalych, majac taki wewnetrzny spokoj chyba jednak wzialbym sie za skladanie statkow w butelkach,
sama procedura "montazu" nowego sierpa to lekka trauma, bo jezeli zjedzony jest sierp (czyli element zewnetrzny), to wewnetrzna wytloczka karoserii w tym miejscu istnieje tylko teoretycznie (...i kamieni kupa), wiec oryginalny sierp goowno zmienia w efekcie oryginalnosci po naprawie,
to jest rzezba, wiec lepiej rzezbic z sierpem za 8.50 (ja placilem 7pln) niz niszczyc kompletny blotnik za milion monet, bo nie znasz dnia ani godziny, gdy przyda ci sie kompletny blotnik