Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----  (Przeczytany 55093 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #760 dnia: Listopad 06, 2022, 16:25:53 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1947
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Byłem, kilka znajomych osób z forum spotkałem, miło było zbić pionę ;) Brakuje trochę zlotów ogólnopolskich (dwu/trzy dniowych). Frekwencja była standardowa, około 200-300 aut na oko. Po prostu rok temu ze względu na okrągłą rocznicę było od groma aut i porównując wczorajszą rocznicę z poprzednią może się wydawać że było słabo. Pogoda swoje też zrobiła, około 13:30 większość stała już w korku na wyjeździe. A dziś jak nazłość piękne bezchmurne niebo nad Warszawą cały dzień :]

Jak pogoda dopisze to może za tydzień skoczę jeszcze pod FSO, a w zasadzie to do FSO bo można wjechać na teren fabryki i porobić fot, być może ostatnich na terenie FSO. Wczoraj ze względu na pogodę ten plan sobie odpuściłem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2022, 16:27:58 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #761 dnia: Listopad 06, 2022, 16:34:55 pm »

Offline białas

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 1.4 16v
Byłem, kilka znajomych osób z forum spotkałem, miło było zbić pionę ;) Brakuje trochę zlotów ogólnopolskich (dwu/trzy dniowych). Frekwencja była standardowa, około 200-300 aut na oko. Po prostu rok temu ze względu na okrągłą rocznicę było od groma aut i porównując wczorajszą rocznicę z poprzednią może się wydawać że było słabo. Pogoda swoje też zrobiła, około 13:30 większość stała już w korku na wyjeździe. A dziś jak nazłość piękne bezchmurne niebo nad Warszawą cały dzień :]

Jak pogoda dopisze to może za tydzień skoczę jeszcze pod FSO, a w zasadzie to do FSO bo można wjechać na teren fabryki i porobić fot, być może ostatnich na terenie FSO. Wczoraj ze względu na pogodę ten plan sobie odpuściłem.




Ja też byłem nawet chyba staliśmy obok siebie pod Narodowym.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #762 dnia: Listopad 06, 2022, 21:36:14 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Do Atu wleciał pełen wydech o śr 2". Tłumik końcowy i jedyny (nie licząc kata) wzięty z forda fiesty mk 4. Brzmi tak sobie, myślę, że z tłumikiem puegeota 106 brzmienie byłoby dużo lepsze. Tak czy inaczej do przeglądu mniej więcej gotowe. Muszę sobie jeszcze tylko wstawić jakiś kołnież przed tłumikiem, żeby była możliwość demontażu. Mając już atu na kanale postanowiłem, że zrobię się jeszcze za rozrusznik, bo na ciepłym silniku to tak średnio z kręceniem  :/
Przy okazji sobie dorob przekaźnik na wzbudzeniu rozrusznika. Leczy wszystkie problemy , zregenerowalem rozrusznik w borku, dalej miał problem - wstawiłem przekaźnik i problemy znikły

W temacie w tym tygodniu skończę carowke. Zostało jeszcze wymienić zamek, dorzucić drugi wentylator na chłodnice i wyregulować sprzęgło
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2022, 21:38:46 pm wysłana przez Młody# »
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #763 dnia: Listopad 06, 2022, 21:39:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wystarczy wykorzystać ten w zespole przekaźników pod sterownikiem. Trzeba do małej wtyczki dołożyć masę, połączyć pin sterujący cewką z przewodem ze stacyjki, a z dużej wyprowadzić przewód na automat. I po sprawie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #764 dnia: Listopad 06, 2022, 22:02:16 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Wystarczy wykorzystać ten w zespole przekaźników pod sterownikiem. Trzeba do małej wtyczki dołożyć masę, połączyć pin sterujący cewką z przewodem ze stacyjki, a z dużej wyprowadzić przewód na automat. I po sprawie.
Mądrego to dobrze posłuchać :)
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #765 dnia: Listopad 07, 2022, 08:14:38 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
U mnie "na krótko" kręci normalnie, ale ze stacyjki - ni chu... -chu.
Próbowałem jakiś czas temu tych waszych patentów z przekaźnikami - efekt dokładnie ten sam.  <do bani>

Dodam, iż stacyjka sprawna, bo w miejsce rozrusznika podłączałem również żarówkę.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #766 dnia: Listopad 07, 2022, 10:10:22 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
W moim atusku też jakiś czas temu miałem problemy z odpaleniem na ciepłym, i nie łapał, albo długo trzeba było kręcić. Ale jak był zimny to od strzała odpalał. No to rozrusznik na stół i sekcja zwłok , która wykazała, że tulejka od strony szczotek była w takim zużyciu, że wirnik haczył o uzwojenia stojana. Wymiana tulejki przywróciła porządek rzeczy

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #767 dnia: Listopad 07, 2022, 10:44:51 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jakie DMC?

Takie najpopularniejsze 2700kg, z czego wg papieru 2150kg ładowność.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #768 dnia: Listopad 07, 2022, 22:27:43 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Aj waj...

Wyciągnąłem rozrusznik z Atówki. Wyszło, że generalnie jest "ch*"nia. W rozruszniku pełno zgranulowanego, miedzianego pyłu, strasznie brudzoncego. Szczotek - brak. Komutator zjechany na średnicy o 2,5 mm z pięknym rowkiem po szczotkach. Tulejki rozbite o 0,5 mm. Bendiks - zjechany. I wisienka na torcie, stycznik w elektromagnesie z przejściem o oporze 8-25 omów. To musiało działać zajebiście...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #769 dnia: Listopad 07, 2022, 23:00:12 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Mam ładny rozrusznik do ohv z gwarancją,120 cebulionów i jest Twój  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #770 dnia: Listopad 07, 2022, 23:15:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeśli zamontujesz do k16 tak żeby działał,  to dam nawet 150 :p

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #771 dnia: Listopad 07, 2022, 23:23:32 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Do 16V też będzie tylko drożej bo to już GTI jest :P Generalnie pozbywam się śmieci do silników fabrycznie montowanych więc jak ktoś coś potrzebuję to pytać  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #772 dnia: Listopad 09, 2022, 12:04:18 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
na powrocie z FSO wydmuchałem UPG ale dojechał do domu, majonez w zbiorniku,  te uszczelki chyba nie przystosowane do ładowania ciągle  4 Barów oleju przy 140km/h
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #773 dnia: Listopad 09, 2022, 13:23:14 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A po 1000 km , dokręcana była uszczelka. Po zmianie uszczelki i dokręceniu głowicy na 110 Nm i przejechaniu ponad 1000 km, wszystkie śruby głowicy poszły jeszcze o 90 stopni, żeby osiągnąć 110 Nm. Podobno trzeba jeszcze raz dokręcić po 10 tyś.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #774 dnia: Listopad 09, 2022, 13:43:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie dokręcałem, fabryka tez nie dokręcała, nie chciało mi sie babrać z tyk kolektorem, ale teraz już chyba dokręcę jak będzie jeszcze co .
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #775 dnia: Listopad 09, 2022, 13:49:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Generalnie pozbywam się śmieci do silników fabrycznie montowanych więc jak ktoś coś potrzebuję to pytać
osłona termiczna kolektora wydechowego do gsi ?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #776 dnia: Listopad 09, 2022, 13:52:35 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na następny raz przed montażem spryskaj uszczelkę obustronnie Loctite 3020.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #777 dnia: Listopad 09, 2022, 14:00:54 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1947
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
na powrocie z FSO wydmuchałem UPG ale dojechał do domu, majonez w zbiorniku,  te uszczelki chyba nie przystosowane do ładowania ciągle  4 Barów oleju przy 140km/h
Przykra sprawa, pamiętaj że awaria dźwignią tuningu :P

nie dokręcałem, fabryka tez nie dokręcała, nie chciało mi sie babrać z tyk kolektorem, ale teraz już chyba dokręcę jak będzie jeszcze co .

Ten kolektor to jest porażka, powinien być dzielony na 2 połówki jak w roverze. I szczerze mówiąc jakbym miał się bawić w jakieś GSI w Polonezie to rozważyłbym takiego moda.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #778 dnia: Listopad 09, 2022, 14:07:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na powrocie z FSO wydmuchałem UPG ale dojechał do domu, majonez w zbiorniku,  te uszczelki chyba nie przystosowane do ładowania ciągle  4 Barów oleju przy 140km/h
a co ma kanal olejowy do wydmuchania uszczelki ?
jezeli wydmuchalo uszczelke i olej poszedl do plynu, to glowica byla za luzno,
jezeli tylko olej poszedl do plynu to jest ewenement w OHV i swiadczy o trefnej uszczelce albo krzywej glowicy z jakiegos dziwnego powodu np. nierownomiernego dokrecenia,

dawno temu ukrecilem jedna srube, jezdzilem na 8 dwa dni, uszczelka puscila i zalewalo mi plynem dwa cylindry, ale olej do plynu nie dolecial

Ten kolektor to jest porażka, powinien być dzielony na 2 połówki
jest upierdliwy jak na Poloneza, ale w porownaniu do zagranicznych wynalazkow to demontuje sie go calkiem spoko  :-)
i to nie tylko w prownaniu do FWD, ale tez RWD np. mercsedesa
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2022, 14:10:57 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #779 dnia: Listopad 10, 2022, 11:52:35 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś zacząłem rozbierać   silnik, w  zbiorniczku wyrównawczym przy płukaniu  było dużo opiłków coś w rodzaju pieprzu z elementami jakby aluminium ( straszna drobnica) nie wiem skąd to siwe wzięło z chłodnicy? może jakieś sugestie
no chyba z ktoś kiedyś  na innym aucie dosypał do układu chłodzenia  tego gówna do uszczelniania bo chłodnica nie swoja (szeroka miedz)
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2022, 12:01:25 pm wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem