Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----  (Przeczytany 55069 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #880 dnia: Grudzień 14, 2022, 00:36:58 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W atu z chęcią zamieniłbym sobie seryjnego "Hybrida" na coś nawet od majfrendów, aby tylko wiatr dął na szybę z należytą siłą, a nie jak astmatyk-nikotynista...
znowu jakimis szyframi operujesz - co to jest "Hybrid" w twoim slowniku? bo normalnie jest to sterownik tudzież regulator,
brnac dalej, wymiana regulatora nic nie da, chba ze zastosujesz przetwornice np. 12v->18v to wtedy wentylator bedzie mial wieksza moc

 
Lublin nie chciał odpalić na five starze 88/820, nawet po godzinnym ładowaniu... , ale dobrze zmarznięty
zmarzniety to trzeba ladowac az sie rozmrozi, a nie godzinke,
mozna wykorzystac sytuacje i potraktowac go dluzszy czas napieciem 16v - zimnemu nic zlego sie nie stanie, a wrecz przeciwnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #881 dnia: Grudzień 14, 2022, 05:55:48 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
On był kupiony do corolli verso. NB, nie pamiętam, jak to tak wyszło, bo trochę za duży do tego auta. Do lublina z kolei za mały, ale też daje radę.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #882 dnia: Grudzień 14, 2022, 07:35:18 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
znowu jakimis szyframi operujesz - co to jest "Hybrid" w twoim slowniku? bo normalnie jest to sterownik tudzież regulator,
brnac dalej, wymiana regulatora nic nie da, chba ze zastosujesz przetwornice np. 12v->18v to wtedy wentylator bedzie mial wieksza moc
Wszystko wiedzący nie wie o co chodzi?
Pomogę 
Nie będę się wdawał z tobą w dyskusję,  bo jak zwykle nie odnosisz się do pytania,  tylko zaczynasz kręcić gownoburze.

Edit. Ile mocy ma to ustrojstwo już się mniej więcej dowiedziałem, pozostaje pytanie, ile mocy ma wentylator w Calosnicu?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2022, 07:40:44 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #883 dnia: Grudzień 14, 2022, 12:31:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wszystko Wiedzacy wie wlasnie o tym, co napisal wczesniej (dowod), ale nie wie co ma na "mysli" Goowno Wiedzacy,
przewidzialem jednak twoja indolencję intelektualną i udzielilem odpowiedz rozwiazujaca twoj problem - ostatni bieg regulatora jest bezposredni, wiec wymiana regulatora nie zwiekszy mocy wentylatora, bo ograniczeniem jest napiecie zasilania,
w opornikowym regulatorze jest to bezposrednie polaczenie przewodow poprzez styk, a w takim "hybrydzie" tranzystor puszcza caly prad bez modulacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #884 dnia: Grudzień 14, 2022, 18:25:37 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
to wtedy wentylator bedzie mial wieksza moc
Wentylator moc ma stałą. Ale nie rozwinie jej gdy źródło będzie go ograniczać.

Ile mocy ma to ustrojstwo już się mniej więcej dowiedziałem, pozostaje pytanie, ile mocy ma wentylator w Calosnicu?
Więc żeby nie ciągnąć bez sensu i celu jałowej dyskusji zrobiłem pomiary i mogę odpowiedzieć sam sobie. Dmuchawa w Calsonicu ma ~100W, przy podłączeniu bezpośrednim pod napięcie zasilania (~12,3V), pobiera wtedy ~7,5A. Po podłączeniu przez regulator o sympatycznej nazwie Hybriyd H165-1 moc spada do ~80W, przy ~0*C i 5 min pracy na pełnych obrotach obudowa tego ustrojstwa zrobiła się wyraźnie ciepła. Natomiast pobierany przez dmuchawę prąd spadł z 6,49A do 6,20A i dalej wykazywał trend spadkowy. Najwyraźniej wiatraczek z miniusa miał ~75W i przy calsonicu hybryda przestaje wyrabiać.

W temacie, opłaciłem kolejny characz za starocie. Wciąż dość korzystnie (za całość mniej niż 150 zł). Zapytałem o propozycję OC do Atu 550 zł w 2 ratach.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #885 dnia: Grudzień 14, 2022, 18:43:03 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ja dziś OC za poldka 374zł płatne jednorazowo, nie jest źle  :P

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #886 dnia: Grudzień 14, 2022, 21:55:02 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wymieniłem stacyjkę w Polonezie. Udało mi się dorwać oryginał w dobrym stanie. Wszystkie bolączki mojego poloneza związane ze stacyjka czyli gaśnięcie kontrolek podczas rozruchu i brak blokady zniknęły.
Przy okazji ograrnąłem trochę warsztat bo sprawiłem sobie na Mikołaja szafkę narzędziową.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #887 dnia: Grudzień 15, 2022, 01:08:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dmuchawa w Calsonicu ma ~100W, przy podłączeniu bezpośrednim pod napięcie zasilania (~12,3V), pobiera wtedy ~7,5A. Po podłączeniu przez regulator o sympatycznej nazwie Hybriyd H165-1 moc spada do ~80W, przy ~0*C i 5 min pracy na pełnych obrotach obudowa tego ustrojstwa zrobiła się wyraźnie ciepła. Natomiast pobierany przez dmuchawę prąd spadł z 6,49A do 6,20A i dalej wykazywał trend spadkowy.
z bezposrednich 92W przy 7.5A  robi sie 69W przy 6.5A i 63W przy 6.2A,
troche duzy sie ten opor hybryda wydaje - to ten 4biegowy czy plynny ?

Najwyraźniej wiatraczek z miniusa miał ~75W i przy calsonicu hybryda przestaje wyrabiać.
sprawy nie zwiazane ze soba, bo regulator to nie zasilacz,
co prawda ma jakies szczytowe ograniczenie pradowe i tranzystory sie grzeja, ale nie oznacza to przypisania moca do odbiornika,
opor wewnetrzny posiada, tutaj dziwnie duzy - moze po prostu juz swoje przezyl


Zapytałem o propozycję OC do Atu 550 zł w 2 ratach.
po co rozbijac na raty i w ten sposob placic wiecej? sprzedazy raczej nie planujesz, a jesli nawet to lepiej miec calosc oplacone, zeby klient nie wrocil z siekiera, bo mu naliczyli kare 7kpln za niemanie OC, bo sie nie przedluzylo przez nie zaplacenie raty,
a przy zlomowaniu i tak odzyskuje sie reszte OC,

ja 3tyg temu zaplacilem za C+ 299pln, jednorazowo oczywiscie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #888 dnia: Grudzień 15, 2022, 03:53:18 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Gdzie takie tanie OC?  <mysli>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #889 dnia: Grudzień 15, 2022, 07:33:23 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
troche duzy sie ten opor hybryda wydaje - to ten 4biegowy czy plynny ?
Dla mnie też. Sam spadek napięcia na kostce jest też sporawy. Bez obciążenia 14,1V z obciążeniem 12,3V. Regulator płynny.
po co rozbijac na raty i w ten sposob placic wiecej? sprzedazy raczej nie planujesz, a jesli nawet to lepiej miec calosc oplacone, zeby klient nie wrocil z siekiera, bo mu naliczyli kare 7kpln za niemanie OC, bo sie nie przedluzylo przez nie zaplacenie raty,
a przy zlomowaniu i tak odzyskuje sie reszte OC,
Powód jest prosty, mój szef płaci... "ch*"owo. Do tego co tygodniowe wycieczki po 100 km w jedną stronę, inflacja, daniny, opłaty, drakonskie marże obajtka i czesne robią swoje...

ja 3tyg temu zaplacilem za C+ 299pln
Nie źle. Dla mnie za kombi powiedzięli o 80 zł więcej. Z Atu jestem trochę uwiazany w pzu, bo mało która ubezpieczalnia ma opcję wpisania pojemności z ręki, więc multiagencje rozkładają ręce i twierdzą "przykro nam nie mamy takiego pojazdu w bazie, nie da sie"...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2022, 08:28:49 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #890 dnia: Grudzień 15, 2022, 07:54:28 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
PZU od czasu rozwodu z pzm-otem to największe złodzieje,trzymam u nich tylko motorynkę 12zl/rok resztę przeniosłem. Za caro z wbitym 2.5 płacę rocznie 370 zł,maluch jakoś 220.Mam znajomego który jest agentem ubezpieczeniowym i mi pilnuje OC na wszystkie 4 auta,kilka dni przed końcem robi kalkulacje gdzie wychodzi najtaniej i daje znać  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2022, 07:56:19 am wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #891 dnia: Grudzień 15, 2022, 08:33:21 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Gdzie takie tanie OC?  <mysli>
No właśnie.
U mnie choćby nie wiem, co, to min. 500 (latem br). Stawki porównywane w kilkunastu towarzystwach.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #892 dnia: Grudzień 15, 2022, 12:16:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Gdzie takie tanie OC?  <mysli>
w UNIQA/AXA przez mbank na moja mamuske,
w tym roku na siebie nie liczylem, ale zawsze bylo +/-10pln w rozne strony,
w poprzednim roku cos w okolicy 370pln, zawsze bylo ~20pln drozej niz np. Lanos 1.6 i wieksze auta Laguna 1.8, czy nawet Kappa 2.0,
ale moze w koncu po dekadach uzupelniaja swoja baze wypadkowa i wyszlo, ze PN rzadko jezdza, a jeszcze rzadziej sie rozbijaja - tak mniemam, skoro stawki na PN spadly skokowo,
chociaz to moze byc przypadek, bo kontynuacje przyslali mi 361pln, z ciekawosci policzylem nowa skladke i wyszlo 299pln, wiec niezbadane sa wyroki ubezpieczycieli,

w AXA bylo dobrze, bo Trucka w systemie mozna bylo wybrac jako osobowke i placilem tyle co za Caro, pozniej tylko kontynuowalem i caly czas jechalem na stawkach z osobowki, mimo ze w ktoryms momencie poprawili baze,
jak policzylem normalnie jako ciezarowy, to bylo drozej ~200pln (czyli wtedy prawie 6stow),
wiec miej to na uwadze, gdy kalkuljesz
 
Regulator płynny.
nie za bardzo jest jak go przerobic. zeby ostatni bieg pomijal uklad,
mozesz sprawdzic ten 4 stopniowy,
albo dolozyc dodatkowy przycisk mega turbo power laczacy zasilanie stykiem

Powód jest prosty, mój szef płaci... "ch*"owo. Do tego co tygodniowe wycieczki po 100 km w jedną stronę, inflacja, daniny, opłaty, drakonskie marże obajtka i czesne robią swoje...
z drugiej strony trzymasz 3 samochody i na zasilek z mopsu nie czekasz, zeby zrobic oplaty, wiec warto sie sprezyc i nie placic odsetek,
przy kalkulacji podaje mi rozne opcje platnosci i po rozbiciu juz na dwie raty wychodzi chyba ponad 10% drozej

Z Atu jestem trochę uwiazany w pzu, bo mało która ubezpieczalnia ma opcję wpisania pojemności z ręki, więc multiagencje rozkładają ręce i twierdzą "przykro nam nie mamy takiego pojazdu w bazie, nie da sie
jak to nietypowa objetosc? 0.8, 1.75, 2.12 ?
przeciez Atu jest 1.4 i 1.6 a nawet 1.9 - co masz wpisane w DR?

U mnie choćby nie wiem, co, to min. 500 (latem br). Stawki porównywane w kilkunastu towarzystwach.
liczy sie jeszcze pesel i kod pocztowy, wiec rozjazdy sa duze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #893 dnia: Grudzień 15, 2022, 17:23:55 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
liczy sie jeszcze pesel i kod pocztowy, wiec rozjazdy sa duze

No, u mnie pesel nie wpływa niekorzystnie, zniżki maks, ale właśnie lokalizacja robi swoje

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #894 dnia: Grudzień 15, 2022, 18:01:38 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
co masz wpisane w DR?
1,8 objętości układu SI.
z drugiej strony trzymasz 3 samochody i na zasilek z mopsu nie czekasz, zeby zrobic oplaty, wiec warto sie sprezyc i nie placic odsetek,
Niestety, ale coraz częściej dochodzę do wniosku, że jest to już ponad moje finanse. I jestem, jak to ujął Walaszek, w czeskim szachu. Mam na tyle, żeby te rupiecie opłacić, ale nie na tyle żeby utrzymać je w sensownym stanie. Złomować nie warto, a sprzedaz nie ma sensu, bo nie zwróci sie nawet 25% wpompowanej gotówki.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #895 dnia: Grudzień 15, 2022, 19:26:28 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
w UNIQA/AXA przez mbank
Super sprawa... Ja przeszedłem do AXA właśnie dlatego, że przez ING była kilka lat temu zajebista zniżka. Też coś poniżej trzech stów mi wtedy wyszło. Raz się zdarzyło; później zwykle było koło czterech, ale teraz, jak w ramach kontynuacji pierdolnęli mi 480 zł, podziękowałem im za "współpracę". Tak traktować klienta, który płaci - powiedzmy sobie szczerze - za nic... W moim przypadku, dla nich to jest całkowicie darmowa i pozbawiona ryzyka kasa! I jeszcze chcą ze mnie zrzynać... Gdzie indziej, najtaniej jak udało się znaleźć, to co prawda niewiele mniej, bo 452, ale UNIQA/AXA w tym roku wzbudziła we mnie niesmak estetyczny.
w AXA bylo dobrze, bo Trucka w systemie mozna bylo wybrac jako osobowke i placilem tyle co za Caro, pozniej tylko kontynuowalem i caly czas jechalem na stawkach z osobowki, mimo ze w ktoryms momencie poprawili baze,
jak policzylem normalnie jako ciezarowy, to bylo drozej ~200pln (czyli wtedy prawie 6stow),
wiec miej to na uwadze, gdy kalkuljesz
Wiem, że truck zawsze wychodzi drożej i też któregoś razu, w którejś ubezpieczalni, nie mając do wyboru trucka, z przyjemnością wybrałem caro. ;)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #896 dnia: Grudzień 15, 2022, 20:54:28 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Cytat: KGB w Dzisiaj o 12:16:28
z drugiej strony trzymasz 3 samochody i na zasilek z mopsu nie czekasz, zeby zrobic oplaty, wiec warto sie sprezyc i nie placic odsetek,
Niestety, ale coraz częściej dochodzę do wniosku, że jest to już ponad moje finanse. I jestem, jak to ujął Walaszek, w czeskim szachu. Mam na tyle, żeby te rupiecie opłacić, ale nie na tyle żeby utrzymać je w sensownym stanie. Złomować nie warto, a sprzedaz nie ma sensu, bo nie zwróci sie nawet 25% wpompowanej gotówki.
Jakie dokładnie masz wozy? Wszystkich 3 potrzebujesz?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #897 dnia: Grudzień 15, 2022, 21:20:42 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Miałem kiedyś taki sam dylemat, dokładnie ten sam. Kilka aut i za mało kasy, żeby to wszystko bezsensownie utrzymywać. Nasze przepisy niezbyt wspierają ludzi, którzy chcieliby trzymać auta dla samego posiadania, bez konieczności bawienia się w kolekcje, zabytki itd. Skończyło się na tym, że teraz mam tylko dwa, w tym jedno dostawcze, które zawsze tam się do czegoś przydaje, póki oc nie jest liczone w okolicy 1000 pln. Chciałem trzymać dwa poldki, ale życie szybko to zweryfikowało. W końcu i tak wyszło tak, że mam jakby trzy auta, bo zostało mi auto siostry, które teraz przydaje się jako typowy dupowóz, a że jest z lpg, to tym lepiej. Ja i tak go opłacam, więc wyszło prawie na to samo, z tym, ze nie musiałem go kupować. No i dzięki temu, plus nie zobaczy teraz zimy i soli, tylko stoi sobie w garażu, co wyjdzie mu tylko na dobre. O ile na przeglądzie można jeszcze zaoszczędzić, bo pomimo zwiększenia opłaty od nowego roku, gdy spóźnimy się powyżej 30 dni, możemy taki przegląd zrobić nawet po kilku latach (oczywiście, jeśli nie jeździmy) i nadal zapłacimy 100% ceny normalnego przeglądu, to jednak oc musi mieć ciągłość. Jak to ludzie piszą, auto powoli na powrót stanie się dobrem luksusowym, bo nie tylko jego zakup, ale i utrzymanie zacznie sporo kosztować, a kupowanie zajeżdżonych trupów, będzie ekonomicznie nieuzasadnione.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #898 dnia: Grudzień 15, 2022, 21:33:36 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
kupowanie zajeżdżonych trupów, będzie ekonomicznie nieuzasadnione.
To nigdy nie było uzasadnione.
Wg mnie najbardziej ekonomicznym zakupem jest kupno auta ok 4-letniego (o ile oczywiście ma się kasę na takie auto). 4-letni samochód kosztuje ok połowę tego co nowy, a jeździ jeszcze jak nowy z perspektywą kilkuletniej bezproblemowej eksploatacji.
Wszystko zależy oczywiście od danego modelu, ale ww.warunki można przyjąć za przybliżone dla popularnych aut.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #899 dnia: Grudzień 15, 2022, 22:18:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To nigdy nie było uzasadnione.
Bardziej miałem na myśli, ze w obecnych czasach, jest całkowicie nieuzasadnione, bo doprowadzenie tego do takiego stanu, żeby bezstresowo przechodziło przeglądy, trochę by kosztowało, do tego wspomniane opłaty, paliwo i już się robi spora sumka, a to nadal stare auto. A do tego słyszy się, że coraz większe są problemy z częściami, nie tylko do starszych aut. Wydaje mi się, że kiedyś jednak trochę bardziej opłacało się dokładać. Niewykluczone, że dożyjemy czasów, że tak dokręcą śrubę, ze naprawdę mało komu będzie się opłacało utrzymywać auto, nawet prawie nowe.
Wg mnie najbardziej ekonomicznym zakupem jest kupno auta ok 4-letniego (o ile oczywiście ma się kasę na takie auto). 4-letni samochód kosztuje ok połowę tego co nowy, a jeździ jeszcze jak nowy z perspektywą kilkuletniej bezproblemowej eksploatacji.
Kiedyś tak pewnie było, ale dzisiaj, z uwagi na to, że słyszy się o coraz gorszej jakości nowych samochodów, to wydaje się to być loterią. Ludzie katują na tych niby long life olejach i ma to potem swoje następstwa. A jak ma się wyjątkowego pecha, to nawet kupno nówki spod igły, nie gwarantuje braku problemów. Nie wiem, może się mylę, ale kiedyś, kupno 4ro- 5cio letniego auta, było bardzo dobrym wyborem, a teraz, to czy ja wiem? Ale jak piszesz, pewnie zależy od marki/modelu, bo może nie wszystkie robią badziew i zależy też od poprzedniego właściciela. Nie każdy dba bardziej, jak o żonę, bo ma wyjebane na kolejnego właściciela, a i przebiegi miasto czy autostrada, też swoje robią, jak wiemy. Z tego co się czyta, to dzisiaj naprawdę jest powoli problem z kupieniem czegoś sensownego, bo im mniejszy budżet, tym gorsze, bo ceny drastycznie podskoczyły. Nie każdego stać na "prawie nowe".