Autor Wątek: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro  (Przeczytany 119268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 27, 2013, 22:41:55 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Spokojnie o panewki trzeba tylko umiejętnie się obchodzić, na cięcie ze świateł dobry killer tak trzymaj <spoko> a Roverowcy niech czują spaliny :P

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 27, 2013, 22:55:53 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
na cięcie ze świateł dobry killer

Start ze świateł to taki dodatek, najprzyjemniej się wyprzedza tym autem ;)
Może jak los się uśmiechnie będzie drugi taki killer z DOHC i doładowaniem ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 27, 2013, 23:00:39 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jak DOHC to najlepiej jednostkę fabrycznie doładowaną, jeszcze 16V i nie taki strach o skrzynie tylko gorzej z mostem, ale i na to można zaradzić ;)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #163 dnia: Maj 27, 2013, 23:10:34 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
miłego zbierania szczęki z podłogi  ]:->
A tobie panewek z asfaltu hehe ;)

Ps. nie mogłem się oprzeć ;)
No niestety OHV to nieudana konstrukcja pod kątem panewek badziew niesamowity ale z kolei rover wcale nie jest lepszy jeśli chodzi o jakość tego silnika wszędzie w poradnikach jakich aut unikać można poczytać o K series.
też nie mogłem :) nobody's perfect  ;>
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #164 dnia: Maj 28, 2013, 00:24:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak DOHC to najlepiej jednostkę fabrycznie doładowaną, jeszcze 16V
najlepiej to saaba 2.3 lub volvo 2.3 na redbloku i jeszcze ze wzmocnionymi bebechami,
ale nie wszystko co najlepsze jest oplacalne,
silnik z Kappy ,zeby go wsadzic pod maske, tez trzeba zakupic z DOHCem 8v,
16v ma tez duza wade w postaci kolektorow na odwrot niz w OHV ,czyli ta sama wada ,jak w roverze,
turbosprezarka sie solidnie grzeje i nie chcialbym umieszczac jej w sasiedztwie pompy hamulcowej z serwem ,przewodow paliwowych ,wiazki elektrycznej i przewodow od wspomagania,
tak sobie mozan robic w aucie wybebeszonym lub pseudo-rajdowce ,a nie w cywilnym,
wiec powodzenia zycze w uturbianiu roverkow  ;>
Czyli pora uturbić 16K4F
Jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku będzie u mnie 18K4K Turbo ;p
WC i turbosprezarka to nie jest dobre polaczenie, zwlaszcza elektronika bedzie problemowa do ogarniecia,
szczegoly mechaniczne ,ktore wymienilem wyzej pomijam
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2013, 00:27:13 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 28, 2013, 16:01:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

No niestety OHV to nieudana konstrukcja pod kątem panewek badziew niesamowity ale z kolei rover wcale nie jest lepszy jeśli chodzi o jakość tego silnika wszędzie w poradnikach jakich aut unikać można poczytać o K series.
też nie mogłem :) nobody's perfect  ;>


Jakby OHVka była w jakichś innych autach, to zapewne w tych super poradnikach też by się znalazła. Wystarczy posłuchać opinie ludzi o Polonezach - zawsze było, że nie jedzie i dużo pali. Dziwne nie ?
Napisz mi Bartek co jest takiego w K-Serii za wyjątkiem "padającej uszczelki" ? Technologicznie to OHV nie ma czego szukać przy Roverze...

Kibicuje projektowi, bo jakby nie było jest to coś ciekawszego niż swap na Rovera, których ostatnimi czasy jest sporo, ale irytuje mnie takie pieprzenie na temat Rovera, szczególnie przez osoby, które z tym silnikiem miały niewiele stycznego. Chętnie skonfrontuje się z Waszą OHVka będąc w Wa-Wie po założeniu jakiejś mocniejszej pompy paliwa. :) :D

Co do waszego Rovera - to chciałbym zauważyć, że każde 1.6 po 1999 roku ma wałki LGC 106970, a nadal legitymuje się mocą 111KM i 145Nm, więc nie wiem skąd te 118KM i 160Nm. Chętnie pożyczę takowy wałek celem zmierzenia wzniosu czujnikiem zegarowym... :)

Co do VVC Turbo, to nie widzę problemu. Ecumaster i do przodu. Aczkolwiek dziwie się osobom planującym turbo, że ładują się w K-Serie, skoro lepiej było by użyć czegoś co ma solidny żeliwny blok, zamiast aluminiowego akwarium.


"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #166 dnia: Maj 28, 2013, 17:06:33 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
więc nie wiem skąd te 118KM i 160Nm

Szakal mnie zapewniał, że tyle ma :P

A wałek jest do wzięcia, razem z silnikiem skrzynią i resztą, info w giełdzie ; )

BTW to nie temat o roverach, który niewątpliwie ciekawy to nie na miejscu.
 Zresztą 1.6 (na dobrej pompie, na dobrych wałkach, na dobrych wtryskach, na dobrych mapach, na dobrej kompresji) zostało wszamane i jest to udokumentowane, nie ma sensu drążyć tematu. Rover nie jest zły, nawet przyjemnie się nim jeździ ( o ile to nie parch i jest zrobiony jak trzeba ).

:)


Czas powoli przygotować się do kolejnego etapu,  może w końcu zacznie to przyspieszać  <rotfl3>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 28, 2013, 18:43:28 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
zostało wszamane i jest to udokumentowane
Powiedz mi czy od chwili kiedy byliście nim u nas po lampy coś w nim zmienialiście i lepiej chodzi ?
1.4 GLI 16V

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 28, 2013, 18:51:49 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Oczywiscie ze tak   :)), cały czas jest wszystko poprawiane, dostrajane aby było jak najlepiej .  :-)

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 28, 2013, 19:35:43 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Jestescie w stanie sprawdzic ile sekund od 60 do 160 na 4 biegu ma?

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 29, 2013, 14:04:21 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Jestescie w stanie sprawdzic ile sekund od 60 do 160 na 4 biegu ma?
mało ;p mam filmik z wczoraj z trzema osobami w środku :) ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 29, 2013, 14:08:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zostało wszamane i jest to udokumentowane
Powiedz mi czy od chwili kiedy byliście nim u nas po lampy coś w nim zmienialiście i lepiej chodzi ?
sonda lambda zostala przeniesiona wyzej i wymieniona ,bo poprzednia padla ,co pozwolilo zrobic podglad mieszanki i troche ja zubozylem,ale i tak jest ciagle bogato

Jestescie w stanie sprawdzic ile sekund od 60 do 160 na 4 biegu ma?
trzeba by jechac na autostrade (niemiecką) ;>
ale po co sie szczypac ,stawaj na kreske ,bo jeszcze nie bylo konfrontacji z roverem 1.8

Aczkolwiek dziwie się osobom planującym turbo, że ładują się w K-Serie, skoro lepiej było by użyć czegoś co ma solidny żeliwny blok, zamiast aluminiowego akwarium.
no ,np.  OHV  :d
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2013, 14:12:36 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 29, 2013, 20:38:10 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Zawsze nazywano ohv-ki turbo ,,Żelaznym deszczem'', a jak nazwać wybuchającą k-serię ,,Aluminiowy deszcz''
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 29, 2013, 20:40:40 pm »

Offline PLUSx2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
Ale rajdowe OHV turbo miały wysoki stopień doładowania więc stąd ,,Żelazny Deszcz "

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 29, 2013, 20:49:49 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
0,9 bara to wcale nie jest tak dużo osobiście do swojej ohv-ki wciskałem 1.2-1.3 bara a raz przez przypadek poszło 1.4 i bardzo ubogo.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 29, 2013, 20:58:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Osobiście pozytywnie odbieram ten samochód i jego możliwości. Projekt ma zaletę relatywnie niskiego kosztu uzyskania i na prawdę dobrych efektów. Jeśli się nie przesadzi z dłoadowaniem, to ma to szansę zrobić trochę kilometrów ;) Dodatkowo jeśli sam silnik trochę się przygotuje do tego.

Zobaczymy jak to bedzie jechało porównując z moim 125p.
Czekam na zlot i wyniki z hamowni poldka Lazarów i Vspeca :) może być wesoło :)
Rovera  seriiK na pewno bym nie uturbiał, bo się do tego nie nadaje moim zdaniem. Z T serii można bezpiecznie uzyskać dobrą moc i moment, jak to zamontować już wiem :) chyba czas na poloneza z tym motorem, bo do fiata nie wejdzie mi turbo jak bym nie patrzył i mierzył.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 29, 2013, 21:10:03 pm »

Offline PLUSx2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
Fakt będzie ciekawie  ]:->


Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 29, 2013, 23:25:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Projekt ma zaletę relatywnie niskiego kosztu uzyskania i na prawdę dobrych efektów. Jeśli się nie przesadzi z dłoadowaniem, to ma to szansę zrobić trochę kilometrów  Dodatkowo jeśli sam silnik trochę się przygotuje do tego.
Hehe a jeszcze nie tak dawno temu można było usłyszeć na forum głosy że OHV to silnik z którego nie da się wycisnąć sensownych osiągów i w ogóle najlepiej oddać go do huty, a tu taka niespodzianka. Takie projekty lubię najbardziej, tak trzymać panowie <spoko>
P.S W ostatnią sobotę widziałem Turbo OHV na Chełmżyńskiej. Fajnie się na żywo prezentuje. Niestety deszcz padał i nie było bardzo jak otworzyć okna żeby posłuchać "psssssyt" :)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 29, 2013, 23:29:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja dalej jestem zdania, że ten motor długo nie pochodzi (jeśli się go nie zrobi jw wspomniałem), ale życze chłopakom abym się mylił :) A nikt nie mówił, że nie da się mocy wycisnąć. Super przykładem jest replika fiata "bartosia" który mieli aż miło, ale tam w motor wsadzone naście tysięcy...
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: FSO Polonez Caro '95 1.6 OHV TURBO by MarCaro
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 29, 2013, 23:40:13 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Ja dodam coś od siebie tym doładowaniem nic mu nie zrobi ja u siebie miałem 0.6 bara i jechałem nad morze 600km i z powrotem, jak wdmuchniemy bara to popękają tylko tłoki po 20000 -30000km ale nic poza tym, sprawdzone. ;p
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.