Autor Wątek: Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?  (Przeczytany 3514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« dnia: Listopad 27, 2010, 21:12:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Krótkie pytanie o wytrzymałość tych typowych przełączników wewnątrz auta na desce rozdzielczej.
Jakie maksymalne obciążenie mogą wytrzymać zanim zaczną się topić... ?
Planuje podłączyć maty podgrzewające tyłeczek na fotelach i mają one od 40 do 60 W nawet. Wystarczy przez taki klawiszek bez bawienia się przekaźnikami ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2010, 23:46:19 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co pamiętam to do 8A jest maksymalna obciążalność styków. W oryginalnym okablowaniu podgrzewanych foteli (mam taką instalację w aucie) nie ma żadnego przekaźnika. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2010, 23:53:09 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na każdym przełączniku jest napisane 12V 8A.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2010, 17:55:00 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
40-60W powinny wytrzymać, u mnie przez jakiś czas taki przełącznik wytrzymywał cztery maty, które razem wzięte wysadzały bezpiecznik 20 czy 25A. Po jakimś czasie niestety włącznik też się przytopił. Ogólnie, największy prąd przez taki przełącznik bez przekaźnika płynie chyba do tylnych przeciwmgielnych w mr93, więc wychodziłoby ze 42w wytrzyma.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2010, 20:01:17 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Takie przełączniki w praktyce wytrzymaja bez problemu 165W i nic im nie będzie. Sprawdzone :wink:
Powered by Lpg.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2010, 21:14:34 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ale jak długo ?

Pytałem bo w praktyce jak np światła postojowe mam włączone tylko bo do dziennych inna żarówa jest to po kilku tygodniach takiej jazdy przełącznik świateł wewnątrz tak się wytapia, że blokuje w tej pozycji. A to tylko 20 W...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2010, 23:49:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To chyba nie jest oryginalny przełącznik? Przecież ja od lat jeżdżę z włączonymi światłami czyli przez wyłącznik idzie 6 x 5 W + podświetlenie zapalniczki = 32 W i nie ma najmniejszego z nim problemu. Może coś jest nie tak z instalacją?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2010, 00:30:04 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jak masz zapalone pozycje i mijania, to prąd przez przełącznik płynie inaczej, niż jak się jeździ tylko na pozycjach.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2010, 01:05:45 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przecież do świateł mijania prąd idzie z przekaźnika, a wyłącznik zasila wyłącznie jego cewkę. Jeżdżę od lat na krótkich. Jeździłem gdy jeszcze nie było takiego obowiązku i nadal mam te same fabryczne wyłączniki. Nic się nie ma prawa w nich topić. Jak się tak robi to znaczy, że gdzieś jest usterka.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2010, 01:13:56 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Cytat: "DF"
jak np światła postojowe mam włączone tylko bo do dziennych inna żarówa jest

To tak samo jak u mnie...
Cytat: "DF"
to po kilku tygodniach takiej jazdy przełącznik świateł wewnątrz tak się wytapia, że blokuje w tej pozycji.

... ale chyba masz coś skopane, bo ja już dwa i pół roku jeżdżę na postojówkach i włącznikowi świateł to nie szkodzi.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2010, 02:39:37 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Co prawda nie za bardzo w elektryce się czuję bo w prąd elektryczny nie wierzę ale przez jaki niby przekaźnik są włączone postojowe w pierwszym położeniu przełącznika od świateł ?

Jeśli to efekt jakiejś usterki to prędzej złej jakości przełączników niż instalacji w aucie bo problem powtórzył się już w rożnych autach.

Efektem jest stopiony ten trzpień/bolec/czy jak go tam zwał na załączonym zdjęciu.
Zapomniałem o podświetleniu tablicy i zapalniczki więc faktycznie przechodzi tam ponad 30 W.

"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2010, 06:11:30 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "DF"
Co prawda nie za bardzo w elektryce się czuję bo w prąd elektryczny nie wierzę ale przez jaki niby przekaźnik są włączone postojowe w pierwszym położeniu przełącznika od świateł ?

Nie nie są podłączone przez przekaźnik. Ustosunkowywałem się do tego:
Cytat: "Maurer"
Jak masz zapalone pozycje i mijania, to prąd przez przełącznik płynie inaczej, niż jak się jeździ tylko na pozycjach.

Cytat: "DF"

Jeśli to efekt jakiejś usterki to prędzej złej jakości przełączników niż instalacji w aucie bo problem powtórzył się już w rożnych autach.

Efektem jest stopiony ten trzpień/bolec/czy jak go tam zwał na załączonym zdjęciu.
Zapomniałem o podświetleniu tablicy i zapalniczki więc faktycznie przechodzi tam ponad 30 W.

[url=http://img13.imageshack.us/img13/2031/stopionyklawisz.th.jpg]Obrazek[/URL]


Z tego co mi się wydaje niezależnie czy jeździmy na krótkich czy na pozycyjnych, to zasilanie samych pozycyjnych cały czas płynie przez ten sam przełącznik. Czyli u mnie też powinien być stopiony. Aż chyba zajrzę z ciekawości. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2010, 09:15:35 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Cytat: "DF"
Efektem jest stopiony ten trzpień/bolec/czy jak go tam zwał na załączonym zdjęciu.

U mnie się tak topił i to kilka razy w ciągu miesiąca - ale to dlatego że miałem żarówki 100W
Przejściówka

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 29, 2010, 10:42:18 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1177
Cytat: "Fobik"
Cytat: "DF"
Efektem jest stopiony ten trzpień/bolec/czy jak go tam zwał na załączonym zdjęciu.

U mnie się tak topił i to kilka razy w ciągu miesiąca - ale to dlatego że miałem żarówki 100W

W pozycyjnych? :D

Miałem maty grzejne podłaczone przez zwykłę właczniki. Moja miały ok 80-100W nie pamiętam. Średnio jakieś 3 minuty grzania wystarczały i wyłaczałem siedzenie. Wlacznik nie powinien tego odczuć. można raz na jakiś czas przeczyscić w nim styki jeśli są przypalone.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 29, 2010, 10:47:36 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Grzech#1938"

Cytat: "Maurer"
Jak masz zapalone pozycje i mijania, to prąd przez przełącznik płynie inaczej, niż jak się jeździ tylko na pozycjach.



Jak sam potwierdziłeś zapalenie samych pozycyjnych jest inaczej zasilane niż mijania i pozycyjnych.
Te blaszki wewnątrz przełącznika są wtedy w innej pozycji. Czasem daje się zauważyć nawet w trakcie przełączania wolnego z pozycyjnych na mijania, że na chwilę zgasną pozycje by zapalić się znowu z mijania.
Być może w pozycji "tylko mijania" blaszka wewnątrz przełącznika słabo jest dociśnięta do styków i stąd większe jej grzanie...
Kilkakrotnie wytopił się w pozycji "pozycyjne"
I raz jeden w pozycji "mijania" blokując się w ten sposób skutecznie na stałe. Aby wyłączyć światła musiałem wyciągnąć klawisz...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 29, 2010, 13:10:21 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1177
Poz 0 - światła wyłączone
Poz 1 - włączone pozycje, prąd sprzed stacyjki
Poz 2 - (zacisk INT) zza stacyjki łączy się z pozycyjnymi i poprzez przełącznik świateł z przekaźnikiem mijania lub drogowych.
Czyli prąd dla poz 1 i 2 jest praktycznie taki sam.
I jak sie nei ma pojęcia o działaniu danego obwodu, to zamiast pierdolić trzeba wziąc schemat, próbówkę i sprawdzić.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 30, 2010, 09:16:07 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Wybaczcie, ale mówienie o wytrzymałości przełączników w jednostkach mocy [Watt] nie ma najmniejszego sensu i jest mylące, bo moc o której mówicie odkłada się na urządzeniu a nie styku. Styk ma jakąśtam rezystancję niezerową, dlatego ma swoją inną wytrzymałość jeżeli chodzi o moc maksymalną która odłoży się na NIM.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 30, 2010, 11:49:11 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1177
Podziel moc przez umowne 12V.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 30, 2010, 17:05:29 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "bisz"
Wybaczcie, ale mówienie o wytrzymałości przełączników w jednostkach mocy [Watt] nie ma najmniejszego sensu i jest mylące, bo moc o której mówicie odkłada się na urządzeniu a nie styku. Styk ma jakąśtam rezystancję niezerową, dlatego ma swoją inną wytrzymałość jeżeli chodzi o moc maksymalną która odłoży się na NIM.


ale moc ciepla wydzielona na styku bedzie proporcjonalna do natężenia prądu ktory poplynie w obwodzie, więc pomimo takiego skrótu myślowego wiadomo o co chodzi.

Przełączniki/klawisze - jaki max obciażenie wytrzyma ?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 30, 2010, 22:06:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO"
Czyli prąd dla poz 1 i 2 jest praktycznie taki sam.
Tak ale pozycja 1 i 2 to dwa niezależne przełączniki zamknięte w jednej obudowie. Może faktycznie jeden obwód z powodów mechanicznych jest trwalszy od drugiego... W końcu światła pozycyjne bez kluczyka nie są eksploatowane zbyt często... wg fabryki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.