Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej.  (Przeczytany 5866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Światła do jazdy dziennej.
« dnia: Sierpień 02, 2014, 23:22:00 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Czy ktoś montował takie światła w miejscu przednich halogenów w polonezie ?
Może są jakieś gotowe światła żeby pasowały w miejsce tych halogenów?

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2014, 23:44:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie ma to kompletnie żadnego sensu.

W Polonezie to nie wygląda.

Sens montażu świateł do jazdy dziennej istnieje tylko w samochodach z reflektorami na żarówkę H7, które to żarówki są kiepskiej trwałości i wtedy przedłuża się ich żywotność. W przypadku H4 nie ma takiej potrzeby.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2014, 23:56:36 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Można ewentualnie dopasować jakieś lampy starego typu jeszcze na żarówki w prostokątnych obudowach np. takie:

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2014, 00:04:03 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
U mnie w omedze gdzie jest ksenon i ktoś to wcześniej zamontował jest sens. Natomiast w polonezie przy H4 jak wspomniał Rafał przerost formy nad treścią. Ksenon kosztuje około 100zł strona, natomiast H4 nie jest tak drogie by to robić.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2014, 08:48:35 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ksenon kosztuje około 100zł strona, natomiast H4 nie jest tak drogie by to robić.
No i H4 przetrwa około roku minimum. A H7 3-4 miesiące. Natomiast ksenon coprawda można kupić już za około 40-50zł, ale to chińskie gówno, markowy ksenon ponad 100zł kosztuje i wtedy też zauważymy oszczędność montując światła do jazdy dziennej. A jeśli ktoś liczy na obniżenie spalania to niech stanie przed ścianą, i zayebie pare razy łbem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2014, 10:02:27 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Potwierdzam. H7 to szajs jakich mało. Praktycznie co zmiana pory roku to któraś strona przestaje świecić. Oczywiście mowa nie o polonezie a o skodzie fabii. Nie zmienia to faktu, że palą się na potęgę.

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2014, 10:11:07 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A jeśli ktoś liczy na obniżenie spalania to niech stanie przed ścianą, i zayebie pare razy łbem.

Po samym zastosowaniu żarówek P21W zamiast świecącej niepotrzebnie reszty, ok. 120zł oszczędności rocznie. Światła z WESEM kosztowały 60zł. Przetestowane w Skodzie, przebieg roczny ok. 25kkm.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2014, 10:13:12 am wysłana przez utek »

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2014, 13:19:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Można zastosować żarówki P21W w wersji LED - wtedy jest jeszcze lepiej. (mało tego - wtedy nie świecą postojówki przednie, tylne i podświetlenie rejestracji oraz licznika i nawiewów....

Niby śmieszne prawda ?

W liczniku żarówek do podświetlenia jest 10
plus żarówki do podświetlenia deski (w minusie) to razem 14...
Plus postojówki tylne i podświetlenie rejestracji to 18
Plus przednie postojówki to 20 !

14x1.2W
+
6x5W...
16.8+30!
To jest niespełna 47W....
Przy napięciu 12V... daje to około 4A obciążenia mniej....

Myślę że warto.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2014, 14:23:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
250 godzin pracy silnika na wlaczonych swiatlach (150W) to jakies 12kg paliwa pojdzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2014, 21:29:16 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
Bardziej mi chodzi o obciążenie alternatora tak naprawdę niż spalanie.
Teoretycznie jakby wymienił tylne żarówki od świateł i oświetlenia tablicy na ledowe odpowiedniki to juz by sporo ubyło obciążenia a w przednią lampę dać tą mała żarówkę postojowa tylko w wersji led o większej jasności żeby pełniła role świateł dziennych.
I jeździć na postojów kach zamiast mijania ;)

Ale domyślam się że tak nie wolno zgodnie  z przepisami ;)

Dlatego chciałem zrobić myk z tymi halogenami i tam wrzucić jakieś halogeny z ledami ;)

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2014, 21:52:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
To coś masz nie tak.
Bardziej mi chodzi o obciążenie alternatora tak naprawdę niż spalanie.
To podziękuj gównianemu fabrycznemu alternatorowi i załóż lepszy.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2014, 21:54:28 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Niestety w plusie podświetlenia zgarów itp świeci bez względu na to czy są włączone światła czy nie.
To coś masz nie tak.

Wszytko OK. Były takie co świeciły się po przekręcaniu kluczyka i takie co dopiero po zapaleniu świateł.

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:02:26 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
To było od czegoś zależne chyba od tego czy GSi czy GLi, albo 1997 i nowsze.
Potwierdzam były i takie i takie.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:20:44 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Wg mnie światła do jazdy dziennej mają sens i chce tylko wiedzieć jak je najlepiej zamontować w polonezie.
A patrząc po ogłoszeniach i forum trochę osób ma takie "bezsensowne" światła ;)


Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:26:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Montaż jest prosty. Homologowane Magnetti Marelli czy Philips mają moduł, który podpinasz tylko pod mase, 12V i przewód od postojówki. Ten ostatni po to żeby światła się wyłączały po włączeniu postojówek i dalej mijania.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:32:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Osobiście wszystkie MR93 i nowsze jakie spotkałem mają podświetlenie zegarów po zapłonie. W modelach przed plusem był potencjometr regulacji podświetlenia którym dało się zgasić deskę.

Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:36:08 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.

Własnie o coś takiego mi chodzi ;)

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:44:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Osobiście zastanawiałem się nad zrobieniem świateł dziennych w lampach przednich. jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie. Do tego dobrze by było dać porządny odbłyśnik np. z tylnej lampy przeciwmgielnej.

Własnie o coś takiego mi chodzi ;)

http://sklep.wesem.pl/3/6710/reflektory_typu_0295_br_do_fso_polonez_caro
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2014, 09:23:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak BTW zwróćcie uwagę na napis umieszczony z tyłu tej lampy Wesemowej ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Światła do jazdy dziennej.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 04, 2014, 15:36:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To coś masz nie tak.

To było od czegoś zależne chyba od tego czy GSi czy GLi, albo 1997 i nowsze.
Potwierdzam były i takie i takie.
zalezalo to od przypadku,poniewaz kumpla ATU+GLI kupione w samolnie w czerwcu 1997  swiecilo caly czas ,a moj Caro+ GLI kupiony we wrzesniu 1998 nie swieci ,
po roku 1998 nie widzialem zadnego ,ktory nie swieci ,ale moze sie trafialy jakies sporadyczne

jakaś seria lamp miała nawet miejsce na gniazdo żarówki coś jak w kierunkowskazie.
seryjne nie mialy,byl okragly slad,ale to jakis technologiczny slad po odlewie,
ten ZELMOT ma miejsce na otwor, bo moze mieli zamiar robic wersje z dziennymi ,jednak to wymaga zmiany szkla - a dokladnie jak to w polskim szambie hologacyjnym , wystarczy znaczek E4 odcisniety od srodka :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2014, 15:38:54 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.