remont to szlify,wymiana panewek,tlokow ,ewentualnie sworzni i walkow,a nie wymiana glowicy,
szlif walu 200pln, panewki wszystkie ~250pln ,szlif bloku 300pln ,nowe tloki 1600pln ,obrobka glowicy 100-500pln jezeli wymaga wymiany gniazd i naprawy lozyskowania walkow,a zazwyczaj jednak nie wymaga,
ewentualna obrobka gniazd pod sworznie 200pln, walki 500pln ,UPG 100pln ,pozostale uszczelki w tym symeringi z vitonu ~150pln ,ewentualnie nowe zawory 200pln
trudno bedzie przekroczyc te 4kpln,
a sprzeglo nie jest zwiazane z remontem silnika w żaden spodob,bo to czesc eksploatacyjna,
kompletne sprzeglo 215mm zadko wystepuje,wiec moze byc troche drozsze niz 230mm,ale jak ktos żydzi na odpowiednie czesci to zawsze moze wlozyc 200mm nawet do 2.0 ,bo takie w zupelnosci wystarczy,
sprzeglo 200mm przenosci moment obrotowy jakim 2.0 8v nie dysponuje,
rover 1.8 16v ma takie same parametry i jakos nie slyszalem,zeby wlasciciele narzekali na sprzeglo 200mm ,a wiadomo jak jezdzi przecietny wlasciciel takiego rovera
jimo , bardzo chcialbym to wszystko podlinkowac w aukcjach, ale ciezka sprawa,
polecam google dla poszukujacych