Myślałem jeszcze ew. o założeniu większych kół 14 od trucka, zdaje mi sie, że też w taki sposób mogę zmienić przełożenie.
mozesz, ale wydluzysz je o 8% ,a nie skrocisz (tak jakbys zalozyl most 3.6)
zmiana przelozenia w takim zestawie niewiele wplynie na dynamike w warunkach drogowych ,bo i tak trzeba pilowac silnik,zeby to sie rozpedzalo zwawo,
a wiec co to za roznica,czy dokrecisz silnik do 4500rpm, czy do 5000rpm,
roznica miedzy IV a V to 20% ,a wiec manewrowanie mostami w zakresie 5% i tak nie da nic odczuwalnego - czyli i tak jadac 100km/h nie oplaca sie wrzucac V ,
no powiedzmy,ze to taka graniczna wartosc, ze jak skrocisz przelozenie to moze przy 100 jak wrzucisz V to spalanie nie wzrosnie ,ale czy trzeba skrocic o 5% (4.1) czy o 10% (4.3) to na dzien dzisiejszy nie potrafie odpowiedziec,
ale wakuometr jest nieodzownym wyposazeniem w takiej podróży