Autor Wątek: korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??  (Przeczytany 4249 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« dnia: Maj 14, 2007, 22:35:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
witka.

Właśnie Tak czy Nie w sprawie montażu takiego korektora montowanego na podłużnicy...

Jak to w ogóle działa. jak bardzo źle będzie bez niego.

Pytam bo dorwałem ostatnio sztywne przewody hamulcowe do LUCASa z korektorem montowanym do podłużnicy i nie wiem czy zakładać go w borku czy wsadzić tylko w jego miejsce jakąś złączkę aby połączyć przewody z pominięciem korektora...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2007, 23:09:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
U siebie w starym układzie w ogóle nie miałem kolektora hamowania i jezdził bez problemu. Obciazony hamował duzo lepiej niz z kolektorem i nigdy nie zdarzyło mi sie aby zerwał przyczepnosc kól tylnich bądz je zablokowało. Zima takze bez problemów i niezamierzonych poslizgów  :) Według mojej skromnej opini montowac to jest bez sensu
PS montaz tego wynalazku na podłuznicy bardzo powaznie utrudnia zainstalowanie silnika i skrzyni fiat dohc gdyz nie mozna naciagnąc linki od sprzęgła  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2007, 07:51:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak mialem w borku stary uklad to też byl bez korektora...

Niemniej jednak lucas to nieco inna bajka. Ale zobaczę na początek wstawię coś zamiast niego i zobaczę jak się będzie zachowywal.
 
Trzeba wziąść pod uwagę ze w borku będą hample dużo mocniejsze od serii nawet lucasa (tak glosi teoria).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2007, 08:33:39 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja w fiaciku miałem lucasa i niet kolektora. i też dobrze sie to spisywało :P

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2007, 14:01:57 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
a ja mam korektor i nawet dziala  :mrgreen:
nie wiem jaka jest roznica przy jezdzie bez korektora bo nie probowalem... mysle, ze jednak ma to sens... rozklad sil hamowania przy gwaltownym zatrzymaniu powinien byc zroznicowany... ale nie bede pisal o teorii bo to kazdy mniej wiecej rozumie
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2007, 21:26:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
hmmm
wyobrazmy sobie taka sytuacje
sliska droga, zakret, hamowanie nie ma korektora, ciezar przenosi sie na przod samochodu, tyl staje sie lzejszy, tylne kola sie blokuja, przednie nie, bo sa dociskane  :roll:
inna sprawa jest to, ze przeciez po cos ktos to wymyslil i testowal, skoro tak to mozna domniemywac ze znajda sie w zyciu przypadki kiedy to sie przyda  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2007, 21:30:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jezdziłem fiatem i nie miałęm a hample były lukasa. komplet opon w fiaciku starczał mi na 25 tyś więc o czymś to świadczy i ani razu nie zablokował mi się tył przed przodem.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2007, 12:39:41 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
wyobrazmy sobie taka sytuacje
sliska droga, zakret, hamowanie nie ma korektora, ciezar przenosi sie na przod samochodu, tyl staje sie lzejszy, tylne kola sie blokuja, przednie nie, bo sa dociskane :roll:
inna sprawa jest to, ze przeciez po cos ktos to wymyslil i testowal, skoro tak to mozna domniemywac ze znajda sie w zyciu przypadki kiedy to sie przyda :mrgreen:


ja mam stary system i wywalony korektor ogólnie fajnie się jeździ już 2 zimy tak jeździłem i jest ok. Tylko w 1 sytuacji ewidentnie czuć brak korektora. Mianowicie często jeździłem (jeśli jest ktoś z krakowa to bedzie wiedział gdzie) podwozić moją dziewczyne na uczelnie (KSW) i zjeżdżając ślimakiem z mostu kotlarskiego nawet na mokrym asfalcie można zablokować tylne koła i dupa chce przód wyprzedzić. Nigdzie indziej mi się ta sytuacja nie przytrafiła a na tym trefnym ślimaku wiele razy. Na próbę specjalnie zamontowałem korektor pojeździłem jakiś miesiąc z nim i tego efektu nie było. Ale i tak wywaliłem to badziewie bo auto o wiele lepiej hamuje obciążone. Ale kolejny minus klocki z tyłu wytrzymują ( nic nie blokuje tłoczek wkręcam palcami) max 5kkm :D

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2007, 19:24:14 pm »

SerU#408

  • Gość
No to powiem, ze w Bandziorze wywalilem korektor i raz malo fury nie skasowalem bo jadac okolo 120 km /h na wilgotnym (nie padalo-juz asfalt wysychal) luku drogi na dwupasmowce koles na zakazie zawracania oczywiscie postanowil, ze zawroci (i to z prawego pasa :twisted: ) - efekt taki, ze przez jakies 100m walczylem zeby albo sie nie rozplaszczyc na barierkach albo z drogi nie wyleciec :twisted: .

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2007, 20:47:41 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
czyli tak jak pisalem ze sa takie sytuacje, ze lepiej zeby ten korektor jednak byl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2007, 23:17:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO to pomyślimy. W sumie w lucasie korektor jest niezawodny więc może być. Jak auto nie będzie mocno nurkować to i korektor nie zadziała.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2007, 00:29:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
NO to pomyślimy. W sumie w lucasie korektor jest niezawodny więc może być. Jak auto nie będzie mocno nurkować to i korektor nie zadziała.

korektor bezwladnosciowy dziala bez wzgledu na nurkowanie  lub nienurkowanie auta
to stary dzwigniowy korektor dzialal w zaleznoci od nurkowania przodu (a tym samym podnoszenia sie tylu)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 25, 2007, 11:15:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To zamocuje się bardziej pionowo i będzie sabiej działał.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

korektor siły hamowania w lucasie Tak czy Nie??
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 25, 2007, 11:28:34 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Bocian - czasami nie warto poprawiać fabryki.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9