Autor Wątek: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura  (Przeczytany 24263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 20, 2005, 21:27:42 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
firma qh to zdaje mi sie ze jest firma angielska http://www.qha.com
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 20, 2005, 22:01:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "qxr"
Kupowalem w ASO Daewoo. Sprzedwaca mi powiedzial ze to jest oryginalny do silnika 1,4. Ale na nim jest wybita temperatura 88 C.

Ja mam przed soba wyjety termostat z rovera i nie ma tam zadnych napisow qh czy cos tam.  Jest napisane tylko  "England" i "Waxstat" no i jest tez 88 wybite.
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2005, 08:27:17 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
qxr, Twoj termostat jest firmy qh, jest na 88 st., ale dedykowany do silnikow 1.6 - 2.0 lacznie z turbo. Pewnie nie bedzie to mialo znaczenia, ale do 1.4 K16 powinien byc QTH100 metalowy, lub QTH115, plastikowy, a one sa na 82 st. Od 99 roku wkladali QTH136 na 88 st. Tak wiec smialo mozesz wkladac.

Pozdro
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 21, 2005, 09:50:00 am »

qxr

  • Gość
Marcin#839, Za ten termostat w ASO policzyli mi 49,50.  :mad: Senn#1869, Moj ma symbol QHT102. Dzieki za pomoc napewno go wsadze.
Tylko co oznacza 88 C. To jest tempereatura jaka powinien utrzymywac na silniku czy temperetura pelnego otwarcia.AndrewS#100, Niby to firma angielska a na samym termostacie jest zajebisty napis FRANCE. Mozna zglupiec.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 21, 2005, 10:01:41 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pewnie fabryke maja we francji, a tak btw to QH ma siedzibe tez w Polsce w Pruszkowie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2005, 18:38:08 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
te 88 stopni to jesli sie nei myle jest temp przy której zaczyna sie otwierac termostat...
Ja za Verneta dawałem 25zł
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2005, 09:20:03 am »

qxr

  • Gość
mastah22, To w takim razie cos jest nie tak. Bo w Morawskim jest napisane ze pelne otwarcie termostatu powinno byc przy 82 C. W takim razie ten termostat jest do dupy.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 22, 2005, 11:00:24 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "mastah22"
te 88 stopni to jesli sie nei myle jest temp przy której zaczyna sie otwierac termostat...
Ja za Verneta dawałem 25zł


Mastah22 ma racje!
Napisalem wczoraj maila do przedstawiciela serwisu technicznego QH w anglii z zapytaniem co wlasciwie oznacza te 88st i koles dzis dal mi odpowiedz, a oto wolne tlumaczenie tego co dostalem.

Cytuj (zaznaczone)
W odpowiedzi na Pana pytanie zgłoszone na naszej stronie internetowej (www.qh.com) pragnę Pana poinformować, że podawana w katalogu warto?ć 88 stopni C. wskazuje na temperaturę, przy której termostat zaczyna się otwierać (z tolerancj? ok. +/- 2 stopnie). Pełne jego otwarcie następuje przy temperaturze nieznacznie wyższej.
Termostat ten ma zastosowanie jedynie w samochodach z silnikiem Rover 1.6 (K16) .
W Polonezach z typowo montowanym w Polsce silnikiem Rover 1.4 (K8 ) powinien być zastosowany termostat QTH100 (o temperaturze otwarcia 82 stopnie C)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 22, 2005, 11:06:02 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Senn#1869"
Cytuj (zaznaczone)
W Polonezach z typowo montowanym w Polsce silnikiem Rover 1.4 (K8 ) powinien być zastosowany termostat QTH100 (o temperaturze otwarcia 82 stopnie C)

Koles chyba ma zle informacje, albo ja o czyms nie wiem :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 22, 2005, 11:30:32 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Chyba angole nie wiedza dokladnie co do nas wysylali :smile:, ale pomijajac to, i tak powinien byc QTH100 lub QTH115 fabrycznie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 22, 2005, 14:26:58 pm »

qxr

  • Gość
To wypada isc do ASO Daewoo i wmorde dac ze taka lipe sprzedaja. Prawie 50 zeta wywalilem w bloto bo to mial byc oryginal.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 22, 2005, 14:51:20 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
qxr, nie przejmuj sie tym bo wkladali takie do 1.6 - 2.0, na 88 st a do 1.4 od 99 roku wkladali QTH136, ktore tez sa na 88st wiec praktycznie nie ma to znaczenia. Mozesz wkladac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 22, 2005, 17:06:49 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
qxr, zreszta i tak najwazniejsze aby sie nie zagotował,i zeby sie w pełnio otworzył...Jak dla mnie to czy 82 stopnie,czy tez 88 to jedno i mysle ze nic tez nie stanie sie silnikowi...Ale jednak zakładajac inny ?(nie oryginalny) zawsze obserwuje wode...Zreszta i tak j? obserwuje od momentu gdy musiałem (posrednio przez termostat+ moje gapiostwo) wymienic silnik...
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 28, 2005, 23:40:05 pm »

maras

  • Gość
No i mój zaczoł się trochę bardziej grzać:( Pierwsze, sprawdziłem korek, no i na zbiorniczku było kilka białych plam od odparowanego płynu. Resztki płynu były też na gwincie od korka i wogóle co? ci?nienia w układzie za bardzo nie było. Popukałem, podmichałem, było trochę lepiej, ale nie tak jak powinno, więc postanowiłem zainwestować 22zł w nowy korek :)
Okazało się, że nowy też nie trzyma, węze były miękkie. W zwi?zku z tym, nie wiem, czy następny korek jest walnięty, czy to co? innego, ale zabardzo nic innego mi nie pasuje. Ma kto? jak?? koncepcje?

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 29, 2005, 00:13:38 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
maras, nie chce Cie straszyc ale tak miałem własnei przed rozszczelnieniem sie bloku najpierw cisnienia nie bylo wcale(weze miałem miekkie) a pozniej to juz sie zaczeło piekło...Byc moze powinienes sprawdzic na innym korku(kup korek do UNO ja mam taki i trzyma cisnienie)
  • Jef
  • Czaku

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 29, 2005, 01:26:49 am »

maras

  • Gość
Zaczoł bym grzebać i szukać gdzie indziej, no ale te ?lady płynu na korku jednak skłaniaj?, że to on. Swoj? drog? to zdarzyło mi się ostatnio, że dwa razy, po odpaleniu na zimno chodził jakby na trzech cylindrach,ale raz miał wła?nie mniejsze obroty,bo tak 1100, a drugi raz, normalnie 1400. Skojarzyłem, że działo się tak, gdy był wył?czony na zimno poprzedniego dnia. Jeszcze po tym odpaleniu bardzo dzwonił którys z popychaczy. Gdy się zgasi ciepłego, to rano chodzi normalnie. Ale to tak przy okazji, chyba nie ma to nic do chłodzenia

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 29, 2005, 08:24:13 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmm, nalot to i u mnie sie pojawial na zbiorniczku i gwincie i ja wiem ze moj korek na pewno fiksowal, nie trzymal kiedys cisnienia. AndrewS poruszal ta blaszka, poklepal o chodnik i jakos bylo ok, ale ostatnio moze znowu cos sie zablokowalo. W ogole czesto mi sie wentylator wlacza, moze to wina tego zasranego korka. Teraz i tak nie jezdze bo znowu mam problem z chlodnica. Po lutowym dzwonie musialem wymienic na nowa ktora po pewnym czasie zaczela lac. Oddalem do reklamacji to jakies tureckie gowno i czekam na decyzje. Trzebaby sie za korkiem rozejrzec.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 29, 2005, 09:34:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
No i mój zaczoł się trochę bardziej grzać Pierwsze, sprawdziłem korek, no i na zbiorniczku było kilka białych plam od odparowanego płynu. Resztki płynu były też na gwincie od korka

po pierwsze co to znaczy bardziej. Ludzie przecież teraz ?rednio jest po 25 stC więc może się lekko przegrzewać.

Po drugie u mnie zbiornik od dawien dawna nosi ?lady wycieków płynu przez korek. Olewam to bo auto się nie przegrzewa i naprawdę długo muszę czekać na zał?czenie wentylatora na chłodnicy. Zauważyłem jednak jedno że stan płynu chłodz?cego jest w normie znacznie poniżej kreski wskazanej na zbiorniczku wyrównawczym (około 1cm niżej). jak zaleję więcej to po porz?dnym nagrzaniu i tak nadmiar wywali korkiem.

Może u ciebie jest tak samo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 29, 2005, 09:57:25 am »

qxr

  • Gość
Ostatnio moje bryczka byla troche rozbita. Przy okazji padla chlodnica wiec postanowilem zainwestowac w uklad chlodzenia. Nowa chlodnica, nowy termostat, nowy wlacznik elektrowentylatora, nowy korek i czujnik temperatury. No i moge wam powiedziec ze wsztystko z temperatura jest OK. Tylko ta wymiana plynu i chlodnicy wplynela negatywnie na uszczelke bo gwaltownie sie rozszczelnil. W zbiorniku z plynem mialem bialy ser i tluszcz. Wiec uszczelka poszla do doktora. A z tego co sie orientuje to wlasnie na wlaczonym silniku waz powinien byc miekki. Bo zbyt duze cisnienie oznacza ze sa przedmuchy na uszczelce i czesc cisnienia idzie w uklad.

Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 29, 2005, 10:20:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Do padniętej uszczelki widziałem kiedy? taki specjalny płyn. Wlewasz toto w specjalny układ rurek i zatykasz tym wszystkim układ chłodzenia (zamiast korka). je?li płyn w rurce zmienia kolor to uszczelka kaput. Widziałem to tylko raz i tylko w jednym warsztacie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.