Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----  (Przeczytany 131308 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #680 dnia: Czerwiec 06, 2021, 20:20:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja też popsułem swego czasu 2 sztuki, aż opracowałem patent na wyjęcie. Wystarczy od środka dać pod uszczelkę na całym obwodzie zwykły gumowy przewód, który sprawi, że warga uszczelki zostanie trwale wywinięta w stronę środka szyby i wtedy wystarczy puknąć ręką w kilku miejscach i szyba wychodzi bez proszenia. Miałem w moim pierwszym caro, taką fajną szybę z zielonym paskiem u góry i poszła się kochać właśnie przez nieumiejętne wyjmowanie. Wystarczy naprężyć za mocno w jednym miejscu i szyba leci. W obecnym plusie, przednią szybę wymieniłem sobie na taką z fioletowym paskiem u góry, plusową, dorwałem na złomie i wyjmowałem ją właśnie takim sposobem. Zero problemu. Wkładanie, to już dziecinna zabawa, wystarczy uszczelkę wywinąć nawet śrubokrętem, choć kiedyś używało się sznurka, rozciągniętego po całym obwodzie uszczelki.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #681 dnia: Czerwiec 06, 2021, 21:15:35 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Szkoda że nie zapytałem wcześniej, ale żeby przełożyć przewód pod uszczelkę tam na dole to chyba trzeba deskę ściągać  <mysli> ? Kurde w maluchu przepychałem uszczelkę palcami i nic nie pękło, tu jakoś mocno trzymało to pchnąłem trochę mocniej i trach. Myślę że rogi sprawiają najwięcej problemów, w 126p/125p są zaokrąglone to jest trochę łatwiej. No nic nowa atermiczna czeka już ponad 2 lata na włożenie.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #682 dnia: Czerwiec 06, 2021, 22:18:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba podwinac warge uszczelki pod blache otworu - powoli, spokojnie, najgorzej zaczac w rogu, pozniej coraz latwiej idzie,
chodzi o gorna krawedz szyby, robie to malym srubokretem, czasami uszczelka moze sie lekko naciac,ale to nie szkodzi,
nastepnie lekkie, rownomierne wypychanie z obu stron powoduje,ze boczne uczeli same sie ladnie wywijaja,

wczesniej pękłem ;p dwie szyby , bo myslalem ze wyjdzie - nie wyjdzie, nie wierz w takie opowiesci, bo jezeli komus tak wyszla tzn. ze nie byla prawidlowo zamontowana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #683 dnia: Czerwiec 06, 2021, 22:43:01 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5135
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
trzeba podwinac warge uszczelki pod blache otworu
Też tak próbowałem, ale przedobrzyłem i pękła, bo w jednym miejscu była zbyt naprężona. Sposób, który opisałem, jest naprawdę dobry. Robiłem już tak ze dwa razy i szło ładnie. Miałem taki przewód średnicy może z 10 mm, opasałem nim uszczelkę, żeby warga uszczelki wywinęła się na nim i przestała trzymać na rancie. Potem delikatnie popukałem w szybę, najlepiej od góry i szyba ładnie wychodziła. Wystarczy dać przewód od góry i po bokach, bo jak już wypchniemy szybę u góry i po bokach, to dół nie stanowi problemu. Szkoda, że nie miał kto tego nagrywać, bo nawet bym film z operacji zamieścił. Tym samym sposobem wyjmowałem tylną szybę.
W polonezie, to szyby i tak nie siedzą ciasno. Miałem "przyjemność" wyjmować boczne tylne szyby w moim żuku towosie, a one są pełne, nie przesuwne, jak w drzwiach. O ile wyjąć jakoś się z oporami dało, bo mają klin, jak w starszych caro i to nieco pomogło, to już powtórny montaż, to było nie lada wyzwanie, bo uszczelki są niesamowicie ciasno pasowane i problem był je zamontować w dwie osoby. Kolega pchał od zewnątrz, a ja w środku próbowałem wywinąć uszczelkę. Robiłem to za pomocą przewodu elektrycznego, bo ma lepszą "śliskość" niż sznurek. Niestety, nawet tym sposobem szło ciężko. Jest takie spasowanie, że uszczelki z szybami po prostu wchodzą bardzo ciasno w otwory. Jak na polski wóz, to ktoś aż za bardzo się do tego elementu przyłożył.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #684 dnia: Czerwiec 07, 2021, 17:46:38 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
trzeba podwinac warge uszczelki pod blache otworu - powoli, spokojnie, najgorzej zaczac w rogu, pozniej coraz latwiej idzie,
chodzi o gorna krawedz szyby, robie to malym srubokretem, czasami uszczelka moze sie lekko naciac,ale to nie szkodzi,
nastepnie lekkie, rownomierne wypychanie z obu stron powoduje,ze boczne uczeli same sie ladnie wywijaja,
Potwierdzam, z tym, że ja robię to raczej klinem drewnianym bądź łapką (łopatką) szklarską. Wówczas uszczelka nie uszkadza się od narzędzia.
I zaczynam raczej jednak od środka - a już na pewno nie od naroża, gdzie na dzień dobry są większe naprężenia z racji zakręcania uszczelki. Na "prostym" odcinku łatwiej jest zacząć, a po dojściu do naroża też nie trzeba się tak męczyć, by wywinąć "łypę" w samym narożu.
Ja zawsze zaczynam od górnego poziomu, potem gonię na boki i stopniowo w dół.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #685 dnia: Czerwiec 07, 2021, 21:43:58 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Chwilę po wylogowaniu się, olśniło mnie, jakie brednie napisałem w poprzednim poście, ale nie miałem czasu od razu sprostować. Nawet na zdjęciu na poprzedniej stronie widać, że uszczelka szyby czołowej w polonezie jest w narożach wulkanizowana, a nie zawijana, jak np. w syrenie czy lublinie. Albo jak boczne tylne w DC chociażby - żeby nie było, że w polonezie takich nie widziałem.
Co do tematu...
Póki co, dzisiaj udało mi się zażegnać błędy z cyklu "check engine". Podmieniłem też alternator nowego typu, z którym napięcie ładowania wynosiło coraz mniej, a ostatnio było niewiele ponad 12 V, na starego typu, z którym podskoczyło do 14 V. I mam w związku z tym pytanie... Czy ktoś tu stosował taki regulator-szczotkotrzymacz, jak poniżej?
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-polonez-caro-amp0119-9455229077?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe_supercena_pricesellection&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+super+cena&gclid=Cj0KCQjwh_eFBhDZARIsALHjIKdxUTNn2NTY-reSRCuiJbLdWZx-McBKaHXvqJgnRi7XkHUC6ewShD0aAhP6EALw_wcB
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-alternatora-polonez-caro-8954628137?offerId=8954628137&inventoryUnitId=sJ_a7psUq4sUe54o2IXWbg&adGroupId=OTA5ZmFiMjItZTA3My00Yjc2LTg2MzctMjE2NmEyZjljMzUzAA&campaignId=MjM1MWVjZWYtZTliNC00NmQ2LTk4YzgtODE1NGU5MjcyNGE4AA&sig=5259012d9d40a74492b5fd5f1b2762e5&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=ads&gclid=Cj0KCQjwh_eFBhDZARIsALHjIKc8xv3SWMvS2pQNa0HnrCwHBQIvTRmdtOifKVs796BXRkG6V5AxZaQaAqXwEALw_wcB

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #686 dnia: Czerwiec 07, 2021, 23:21:45 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
AS-a mogę polecić mam w F125p i od niedawna w przejściówce, alternatory od plusa ładowanie szacuje się 14,2 14,4 V.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #687 dnia: Czerwiec 08, 2021, 00:28:15 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja mam aktualnie zamontowany HC-cargo, utrzymuje napięcie 14,6V na wolnych na zimnym silniku, do 14,3 na włączonych światłach. W upały kompensacja termiczna obniża ładowanie do 14,1V na włączonych światłach.

O Magnetti Lawetti vel Magnetyczny Mirek vel Magnetti Niedziałajelli pisane było już tyle razy, ile są warte, że dziwi mnie, że jeszcze zastanawiasz się nad zakupem czegokolwiek z tego elektronicznego odpowiednika moto-techniki  ;p
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 00:31:13 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #688 dnia: Czerwiec 08, 2021, 00:47:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w nocy 6/7 maja jakas pojebana menda ukradla mi rejestracje z Trucka, a w nocy 6/7 czerwca w wielowsi skurwysyny zajebaly katalizator z Alfy,
auto stalo przy Modlinskiej i Kowalczyka, nawet nie boja sie ruchliwych ulic,
przecieli nowy lacznik elastyczny, chyba palnikiem, nie wiem jak z drugiej strony, ale same czesci, ktore trzeba kupic to min. 350pln, jakie szkody zrobili w podlodze palnikiem i podnosnikiem nie wiem, samochod uziemiony,
nic tylko zlapac takiego na goracym uczynku, jebnac w leb, zwiazac i wyciagnac na srodek Modlinskiej - niech wyrywa katy w biegu z nadjezdzajacyh pojazdow,

nie pamietam dobrze, ale pucha chyba byla pusta w srodku, bo juz przeciez nie przez jednego handlarza auto przeszlo przez ponad 20 lat,
mam nadzieje, ze skurwielom zostala ladna pusta pucha
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #689 dnia: Czerwiec 08, 2021, 01:03:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Wniosek jest taki że należałoby zainstalować czujnik który wykrywałby drżenie wydechu, i po wyłączeniu silnika aktywował alarm, najlepiej taki z powiadomieniem na komórkę.

Kto się zajmuje produkcją elektroniki? Macie pomysł.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #690 dnia: Czerwiec 08, 2021, 05:21:54 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
O Magnetti Lawetti vel Magnetyczny Mirek vel Magnetti Niedziałajelli pisane było już tyle razy, ile są warte, że dziwi mnie, że jeszcze zastanawiasz się nad zakupem czegokolwiek z tego elektronicznego odpowiednika moto-techniki  ;p
Nie zastanawiam się, bo nabyłem tak wyglądający jakiś czas temu do swojego alternatora, i nie pamiętam, czy nie jest on właśnie przypadkiem tej marki. Zdaje się, na opakowaniu nie było oznaczeń, ale z tego co piszecie, wynika, że są one (lub ich brak) dość istotną informacją o jakości pozornie identycznego wyrobu. <mysli>

Swoją drogą, to jest FIAT-owska marka, zdaje się. Ciekawe, jaki ma cel w produkowaniu takich bubli. ;-|

zlapac takiego na goracym uczynku, jebnac w leb, zwiazac i wyciagnac na srodek Modlinskiej - niech wyrywa katy w biegu z nadjezdzajacyh pojazdow
A ja upieram się, że nie ma sensu się afiszować z uprawianiem samosądów, bo można mieć jeszcze większe kłopoty w tym państwie prawa i sprawiedliwości. U nas, aby być bezkarnym, należy działać na zasadzie "nikt nic nie widział - nikt nic nie wie".  ;>
Skoro przestępcy nie boją się milicji, mamy moralny obowiązek na ich czyny reagować tak, by oni  bali się nas.   <killer>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 05:26:52 am wysłana przez mp79 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #691 dnia: Czerwiec 08, 2021, 12:40:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Swoją drogą, to jest FIAT-owska marka, zdaje się. Ciekawe, jaki ma cel w produkowaniu takich bubli. ;-|

Fiatowska może 30 lat temu, teraz może "fiatowskie" jest logo na pudełku, cała reszta to małe azjatyckie rączki. Z magnetti jest jak z vernetem, czyli klasyczny mechanizm - sprzedaż loga znanej marki chińczykom/przeniesienie produkcji do Chin z naciskiem na jak najniższy koszt, rozpoczęcie produkcji dziadostwa 3 razy tańszego niż wcześniej, bo "dobra marka" zapewni sprzedaż i zapchanie tym towarem wszystkich magazynów w hurtowniach i sklepach tylko ze względu na niską cenę. A, że się psuje i pewnie 1/5 produktów to reklamacje?

https://przegladoponiarski.pl/art/12943/magneti-marelli-w-chinach.html

To działa jak reklamacja w Auchan, czy Kauflandzie - sprzedawane są dziadowskie prostowniki (i masa innego towaru), produkowane masowo za grosze w Chinach. Kiedy pracowałem w utylizacji potrafił przyjechać kontener samych prostowników.

Mimo wszystko, 1/5 klientów będzie zadowolonych, bo nie wie, jak powinien działać prostownik i nie zwraca uwagi na zepsutą sygnalizację, kolejna 1/5 zgubi paragon i nie zareklamuje, następna 1/5 nie będzie chciała się wkurzać i wyrzuci go do śmieci bo cena benzyny do marketu będzie stanowić część ceny prostownika, następna 1/5 uzna, że jest tani więc musi działać źle, ale grunt to to, że "coś tam doładuje", 1/5 znajdzie paragon, pojedzie do sklepu i zwróci, lub przyjanuszuje i zrobi to co ja kiedyś - nie mając żadnego prostownika pod ręką, będąc w potrzebie na gwałt - pójdzie, kupi prostownik, i nieważne, czy sprawny czy nie - po naładowaniu akumulatora pójdzie go zwrócić jako "niesprawny" i zażąda zwrotu gotówki - którą po 2 tygodniach otrzyma, bo żaden takich reklamowanych szmelców do 70zł nie jest nawet sprawdzany - wszystko to sklep ma wliczone w koszta. I tak jest to opłacalne, bo mimo takich ilości reklamacji, wciąż je sprzedają :)

Więc opłaca się wyprodukować g..., byleby w hurtowej ilości i zapchać nim rynek (idźcie do sklepu i poproście do "dobry" regulator napięcia do starego auta, lub termostat - na pewno zaoferują wam magnetti/verneta mówiąc, jaka to rewelacyjna firma, i, że innych części do takich staroci nie ma na rynku - mimo, że to nieprawda, i wystarczy chwilę poszukać).

Co do wycinania katów, nie rozumiem nagłej fali popularności tej metody. Ostatnio na osiedlu kilka osób miało w aucie wycięty katalizator...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 12:45:09 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #692 dnia: Czerwiec 08, 2021, 15:01:16 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Białe złoto panie,teraz są wyjątkowo w cenie więc i kradzieży jest więcej
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #693 dnia: Czerwiec 08, 2021, 16:36:10 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
O tym, że jest tam platyna i inne metale szlachetne, i kosztuje sporo na skupie wiedziałem dawno, ale ostatnio to zjawisko się nasiliło mocno - może przez wysoką cenę, nie sprawdzałem po ile teraz chodzą.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #694 dnia: Czerwiec 08, 2021, 16:50:03 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Rok temu sprzedawałem nic nie wartego kata z 1.9 tdi za 180 zł,w zeszłym tygodniu Mały oddawał identyczny już za 280 u tego samego gościa więc poszło to wszystko dość sporo do góry łącznie ze złomem. Sam się zastanawiam czy w moich autach nie zrobić akcji typu "wytnij katalizator w własnym samochodzie nim zrobi to kto inny"  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2021, 16:52:08 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #695 dnia: Czerwiec 08, 2021, 17:54:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2869
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Za katy z Accordow płacą po 3500-4500zl, takze ten... A są auta które kosztuja 1000-2000 a maja kata wartego w przedziale 8000-10000zl
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #696 dnia: Czerwiec 08, 2021, 20:04:55 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wziąłem się za alternator z Trupka.
Sprawdzałem poniższym sposobem:
Do szczotek trzeba podłączyc żarówkę 21W 12V a do styku D+ zasilanie masę pod śrubę. Żarówka ma się palić od ok 8V do ok 14v. Po przekroczeniu 14, max 15 musi zgasnąć. Oczywiście regulator wyjęty z alternatora
Generatora napięcia (czy jak to się tam zwie) co prawda nie posiadam, ale mam baterie do wkrętarek o różnym stopniu rozładowania.
Przy ok. 8 V (raz pokazuje 8,34, raz 7,94, potem znowu coś ok. 8,30) nie świeci
12,23 - świeci
13,82 - świeci
16,00 - nie świeci
Czyli wychodzi, jakby był jednak dobry.
Diody też OK. Tutaj również posłużyłem się sposobem eksperta:
mostek do sprawdzania trzeba wylutować inaczej nie można dokonać pomiaru.
To jest alternator z PN plusa, bliźniaczy z lublinem 3. Mostek 9 diodowy na dwóch alupłytkach.
pomiaru dokonujesz
D+ a każda faza
B+ każda faza
masa każda faza
Pomiary dokonujesz w obu kierunkach.
400 to napięcie przewodzenia złącza PN i pomiary zawarte między 400 a 500 są poprawne.
Może się zbłaźnię, ale pozwoliłem ją sobie nieco uprościć - robić bez odlutowywania mostka i mierzyć na płytce, ponieważ diody prostownicze i tak kontaktują bezpośrednio z płytkami, a trudno mi doszukać się powodu, z jakiego uzwojenie miałoby zakłamywać pomiar; chyba że chodziło o bezpośredni dostęp do głębiej położonych diód prostowniczych... W każdym bądź razie, pomiary wyszły wzorcowo.
Jedyne, co mogłem zrobić, to odkręcić śrubę, zdrapać trochę nalotu z płytki oraz z powierzchni kontaktowej łba śruby, i przed ponownym skręceniem potraktować obie powierzchnie smarem miedziowym.
Może jutro zamontuję dziada. Dzisiaj natomiast odpaliłem Trupa ze starym alternatorem. Kontrolka silnika już mnie nie dręczy, więc trzeba ogarniać kolejne etapy przywracania tego złoma do życia...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #697 dnia: Czerwiec 08, 2021, 20:08:48 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to trzeba wyciąć samemu, wstawić puchę jakąś i będzie spokój, chyba , że są dwie sondy, jedna przed druga za, to wtedy sterownik może głupieć. A może jakieś osłony zamontować.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #698 dnia: Czerwiec 08, 2021, 20:44:00 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Według kursu platyna była na górce w kwietniu, teraz już ceny spadają, ale nadal jest dość wysoko. Ciekawe ile dają za kata z poloneza, chyba zadzwonię i zapytam bo nie ma sensu tego trzymać. Wkład już się zaczął kruszyć

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #699 dnia: Czerwiec 08, 2021, 20:55:09 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Atu już jakiś czas temu dostało zamiennik a oryginalny leży w piwnicy w razie jak by ktoś kiedyś na przeglądzie miał problem
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali