Autor Wątek: Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach  (Przeczytany 5249 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« dnia: Marzec 28, 2009, 13:41:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
jak w temacie, mam mały problem z WEBEREM 32/36 DGAV. Udało mi się zlikwidować luz na ośce "klapek" od ssania automatycznego.
Niestety mam też niewielki luz na ośce przepustnicy pierwszej gardzieli :?
Czy ktoś ma pomysł z czego dorobić/dopasować tulejkę, aby luz skasować  :?:
Zdaję sobie sprawę, że będzie trzeba delikatnie powiększyć otwór w którym wyląduje tulejka.

Czekam na pomysły praktyków :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2009, 17:24:19 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Możesz jeszcze ,jak znajdziejsz,kupić ośkę  nadwymiarową i rozwiertakiem spasować to wszystko.Osobiście jak niemiałem rozwiertaka to robiłem to wiertłem o odpowiednim rozmiarze,ale to precyzyjna robota i trzeba bardzo uważać ,żeby wszystko było w linii.

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2009, 17:35:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Luz występuje oczywiście od strony linki gazu, czyli tam gdzie działa większa siła.
Zastanawiam się nad tulejką miedzianą. Z nadwymiarową ośką może być problem :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2009, 18:52:32 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja dorabiałem coś takiego, ale nie do gażnika. Po prostu ośka do jakiejś maszyny. Tulejka miedziana, a żeby spasować luz ) dość duży się zrobił, to dziurka rozwiercona tak, żeby tulejka wchodziła, a wewnętrzny otwór tulejki robiłem tak:
Tulejka zamocowana na wrzeciono wiertarki ( tak trzeba się nakombinować, żeby to zrobić). Do tego mały kołek drewniany nacięty na końcu w poprzek, w tą lukę przełożyłem pasek papieru ściernego - jakiś bardzo drobny szerokości ok 2 cm i nawinąłem z 2 razy na ten drewniany kołek no i wiertarką to "docierałem" tak długo, aż ośka leciutko nie wchodziła. Kołek wkręcony w imadło. Jak ktoś wpadnie na pomysł, żeby kręcić papierem a nie tulejką, to gwarantuję, że jajko z tego wyjdzie :P

Co do wykombinowania uchwytu:
Uchwyt z niedużej wiertarki stołowej wkręciłem na dorobionej śrubie w uchwyt małej wiertarki.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2009, 09:19:13 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
w Chorzowie jest warsztat który zajmuje się gaźnikami - ludzie znani w środowisku klasyków MB... ale tą informacją Ci specialnie nie pomogłem...  :?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2009, 10:28:38 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja się na tym znam, mam odpowiednie narzędzia i to robię. też niewiele Ci pomogłem.:) ale podpowiem co nieco.  w tych gaźnikach producent zastosował tulejki z teflonowej taśmy, czasem są to rurki z teflonu  długości 10mm. żeby chronić teflon przed kurzem, na początku otworu jest coś w kształcie simeringa, też z teflonu. po jakimś czasie simering zaczyna przepuszczać kurz, jego drobinki wbijają się w taśme, rurke i tną ośkę jak papier ścierny. nowa ośka ma średnicę 7,96mm. ze starą różnie bywa- czasem nie nadaje się do niczego. można zrobić tak- zmierzyć odpowiednim sprzętem (dobra, sprwdzona suwmiarka, mikrometr wewnętrzny, średnicówka) średnicę otworu w gaźniku, zmierzyć średnicę ośki w miejscu nie zużytym, dotoczyć tulejkę z brązu lub mosiądzu o długości odpowiedniej do głębokości otworu, otwór nie dochodzi do gardzieli. tulejka będzie dłuższa od oryginalnej o długość simeringa, będzie pracowała z miejsce na ośce, które jest nie zużyte. należy zachować luz między tulejką a ośką około 0,05 mm. mniejszy będzie powodował zacieranie ośki w tulejce- większy nie ma sensu. tulejkę można robić na lekki wcisk- 0,03mm (otwór w tulejce- średnica ośki + 0,06 mm) lub wklejać jakimś klejem do metalu, wtedy toczyć 0,01mm poniżej średnicy otworu- bez wcisku. wklejać obydwie tulejki jednocześnie mając włożoną ośkę, pozwoli to na zachowanie współosiowości obu tulejek. ośkę natłuścić delikatnie żeby się nie przykleiła. jeśli po tej operacji ośka będzie ciężko się przekręcać, zacinać- można ją dotrzeć rozrzedzoną pastą zaworową.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2009, 11:32:35 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a co z miedzią :?: da się coś z tego wyrzeźbić :?: jeśli nie, to gdzie szukać czegoś na dorobienie (np. takie tuleje z brązu, gdzie występują, w jakich sklepach) :?:  :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2009, 12:26:44 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
rzeźbić to się da w miedzi ale toczyć coś jest gorzej, tym bardziej, że trzeba precyzyjnie.  ja toczę z pręta- mam tokarke. takie tulejki trzeba wytoczyć do konkretnego wymiaru.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2009, 15:50:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak coś wymyślę to dam znać :) a co myślicie o tulejce z jakiegoś tworzywa  :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 30, 2009, 20:39:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
BARTEK#1925. jeśli już to tylko z tekstolitu (po nasączeniu olejem, służy bardzo długo) ale z wałka, bardzo trudny do zdobycia. teflon łatwo się obrabia ale trudno otrzymać średnicę wewnętrzną- zaciska się jeśli zrobić z wciskiem, później nagle okazuje się, że ma za duży luz.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Regeneracja gaźnika - luzy na ośkach
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2009, 11:14:37 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Słyszałem patent że z gaźnikiem do rozwiercenia można iśc do zegarmistrza :P