W ogóle to było tak, że na sam koniec II generacji Pontiac miał 4.9 turbo na draw-through, ale to było już 220KM spełniające normy, więc trzecia generacja która była dużo lżejsza, byłaby z tym silnikiem wyraźnie szybsza. W połowie lat 80 Buick z silnika V6 Turbo już na wtrysku wyciągał 300KM, więc Pontiac rozwijając turbo V8 miałby w Turbo Trans Amie zapewne dużo więcej, tylko że GM chciało przyoszczędzić i skasowało silniki Pontiaca.
Fiero też miało mieć V6 Turbo, tylko że GM tak się bało konkurencji dla Corvetty której nie chcieli zbyt szybko rozwijać, że Trans Am obojętnie jaki by to nie był silnik, musiał być słabszy od Corvetty, a jak na 20 rocznicę zrobili serię z Turbo Buicka to musieli go osłabić o 50KM i dać automat 4 jako jedyną możliwość żeby był wyraźnie wolniejszy.