Autor Wątek: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k  (Przeczytany 67484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 07, 2014, 22:59:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Termostat trochę za zimny. 82st to minimum. Fabryczny Waxstat miał 88st i taki wydaje mi się najlepszy.
Linki Linexu to straszne badziewie - przerobiłem i gazu i sprzęgła. Obecnie obie wymienione na fabryczne.

Swoją drogą to wymiana rozrządu bez blokady to mało przyjemna zabawa, jak przy zakładaniu paska Ci koło przeskakuje. :P
Małe koło rozrządu warto zdjąć i przesmarować w miejscu styku z wałem czymś zapobiegającym korozji. :)
Czekam na fotki pojazdu od spodu + komora po detailingu. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:04:09 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
linkę sprzęgła firmy LINEX

ja kupiłem linkę bagażnika dedykowaną do poloneza żeby użyć jej jako linki maski, bo mam zamek z anglika i potrzebna była dłuższa jakaś linka, ale do rzeczy po 3 miesiącach urwało się ucho przy rączce... więc rewelacyjne to to nie jest
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:15:22 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Powiedzcie, kto jeszcze może produkować linki do Rovera oprócz Linexa? Mam w Gdańsku warsztat dorabiający linki, może skorzystam z ich usług i taka dorabiana linka będzie lepiej chodzić niż niedorobiony Linex?

Multec: wiem że 78 to trochę mało, ja chciałem nawet 72 St ale ostatecznie wrzuciłem co widać. Zobaczymy jak latem będzie się spisywać, w ostateczności będzie wymiana. Sporo się naczytałem o przyczynach HGF w tym silniku i wolę na zimne dmuchać.

BTW: Dzisiaj przesiadłem się bezpośrednio z GSI do GTI. Różnicę w mocach i chęć do współpracy K16 widać gołym okiem  <ok>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2014, 23:18:00 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:22:45 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Linki gazu i sprzegla fabryczne do Rovera są dostępne od ręki w hurtowni Polparts
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:36:19 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Sporo się naczytałem o przyczynach HGF w tym silniku i wolę na zimne dmuchać.
Podstawową jest zazwyczaj nienaprawialna awaria jednostki sterującej kierowców tych aut.
Korzystać z głową i nic się nie będzie działo.

Termostat faktycznie nisko się załącza, dziwne że są takie do dostania.

Swoją drogą to wymiana rozrządu bez blokady to mało przyjemna zabawa, jak przy zakładaniu paska Ci koło przeskakuje.
Robiłem tak w V6 :)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:41:10 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
dziwne że są takie do dostania

Eksport na Egipt. Albo import z tamtąd :d

Po tylu latach to wymiana rozrządu nie była tak głupim pomysłem, zobaczymy czy uszczelka jest odporna na ząb czasu.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 08, 2014, 00:40:29 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Oprócz idiotycznego użytkowania, problemów z układem chłodzenia wynikających z zaniedbania to przyczyną może być również wiek. Elastomery naniesione na blachę uszczelki mogą się odklejać, ale nie jest to pewniakiem, bo znajdzie się kilka Roverów latających na fabrycznych uszczelkach mimo nastu lat na karku.
A termostat 88st silnikowi nie zaszkodzi, zwłaszcza, że takowy był montowany w zasadzie do 2005 czyli końca produkcji K-Serii (zmodernizowanej później do serii N), bo także i za niska temperatura może mu zaszkodzić.
A co do problemów z Roverami to Bartek dobrze napisał - łączniki między fotelem a kierownicą, ale i również mechanicy typu Cytryn&Gumiak, którzy mają klucz dynamometryczny w ręce.
Ogólnie rzecz biorąc to trzymać się zasady do 3000~3500obr na zimno, a po ewentualnym pałowaniu dać mu pochodzić na wolnych.

A już porównując do GSi - jak głośność w obu autach przy delikatnym i "mocniejszym" obchodzeniu się z pedałem gazu ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 09, 2014, 00:55:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zmien ten termostat na normalny  ,bo na nie dogrzanym  silniku szybciej go zajezdzisz niz myslisz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 09, 2014, 09:53:05 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
kupiłem także nową linkę sprzęgła firmy LINEX. Okazało się że to dedykowane do Poloneza z silnikiem Rovera badziewie

Założyłem swego czasu linkę gazu Linexa i musiałem później szlifować ten kwadrat regulująco-mocujący przy przepustnicy, bo przez niedopasowanie kilka razy ta linka spadła i oczywiście gaz kaput. Miałem szczęście że to nie było podczas wyprzedzania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 09, 2014, 11:26:16 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzięki Panowie za informację dotyczącą linek, już zamówiłem zarówno gazu jak i sprzęgła takie fabrycznej produkcji a gównianego LINEX'a będę reklamować.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 10, 2014, 22:11:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Skoro przebieg tak mały, to nie wystarczyło oryginalnych linek nasmarować?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 10, 2014, 23:01:23 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Skoro przebieg tak mały, to nie wystarczyło oryginalnych linek nasmarować?
Nie wystarczyło. Sprzęgło chodzi ciężko i skokowo a od gazu czasem zacina się. Obie przesmarowałem, ta od gazu trochę lepiej zaczęła działać, ta od sprzęgła niestety nie...Z resztą co tu dużo pisać, wiele osób narzeka że linki po miesiącu potrafiły się zacierać...
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 17, 2014, 21:57:38 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Zabrałem się dzisiaj za GTI. Na pierwszy ogień poszły linki sprzegła i gazu. Linka gazu zacinała się a sprzęgło chodziło jak po grudzie. Udało sie kupić fabrycze po wymianie zupełnie inna jazda:



Przyszła pora na wydech. Postanowiłem pójść na całość i wymienić wszystko od rury po końcowy tłumik.
Wszystko produkcji Polmo Brodnica:





Po wymianie wydechu - zupenie inny samochód! Stary wkład kata był w puszce "luzem" i ustawił się nieco bokiem czym skutecznie musiał utrudniać wylot spalin.
Po wymianie przyspieszenia auta, dźwięk silnika i wydechu oraz sama jazda są teraz rewelacyjne. Kocham ten samochód <ok>

Na koniec dnia zakasałem rękawy i własnoręcznie umyłem silnik i komorę. W tym celu wyjąłem kompa, zabezpieczyłem wszelkie wtyczki, piny i widoczną elektrykę. Po umyciu wydmuchałem wszystko sprężonym powietrzem i nałożyłem dressing Megs'a. Podczas jazdy próbnej troche nie chciał się wkręcać na obroty po gwałtownym dodaniu gazu, po wygrzaniu problem ustąpił mimo że na kopułce i przewodach zapłonowych było sucho. Cóż, takie uroki zestawu woda+silnik.

Widok umytego Rovera: bezcenne <spoko>





« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2014, 22:58:36 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:22:18 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Czysto schludnie elegancko...tyle w temacie  :)
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:34:51 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Szkoda, że nie wstrzymałeś się i nie kupiłeś całego kompletnego fabrycznego wydechu z Brodnicy (tak jak kat) Jakość wykonania i spasowanie przy montażu robią swoje w porównaniu do rzemiosła typu Polmostrów właśnie
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:38:34 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Fotki silnika w takim stanie miażdżą :D
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:40:17 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty

Szkoda, że nie wstrzymałeś się i nie kupiłeś całego kompletnego fabrycznego wydechu z Brodnicy (tak jak kat) Jakość wykonania i spasowanie przy montażu robią swoje w porównaniu do rzemiosła typu Polmostrów właśnie
Mam na magazynie i jedne drugie. Tutaj poszedł komplet tłumików z "łapką" czyli takich jakie były w nim zamontowane fabrycznie więc nie wiem o jakim rzemiośle piszesz...?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:45:11 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
No właśnie coś mi nie pasuje, że są te charakterystyczne białe metki na tych tłumikach, czyli założyłeś Brodnice jak są łapki :) zwracam honor :)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 17, 2014, 22:49:00 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Chyba masz naprawdę za dużo szmalu ... co było nie tak z tamtymi, że je wyrzuciłeś?

A jak kat się przytkał to trzeba było wystukać :d
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 17, 2014, 23:04:10 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
SeBa: poszły Brodnice z łapką gdyż te z Ostrowa czyli z dużą literką "P" były nieco gorzej wykonane. Oba aluminiowane ale te z Brodnicy to takie jak na pierwszy montaż różnią się detalami np. mają oryginalnie wygiętą końcówkę czy np. malowane spawy.
Kupiłem i z jednej i drugiej firmy właśnie dla porównania, do "Rojvera" wszystkie części dałem z "łapką".

Lazar91: w starym małym tłumiku była malutka dziurka a i w końcowym widać było początek końca. Nie mam czasu jeździć po tłumikarzach co kilka miesięcy. Stary kat oczywiście wrócił do domu  ;>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16