Autor Wątek: Wzmocnienie skrzyni biegów  (Przeczytany 31630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 05, 2014, 02:05:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Proponuję (po raz kolejny)abyś podał mi kroki liczenia tego wykresu i zrobię sobie taki sam. Chyba że to tajemnica.
nie jest to tajemnica,ale recznie go nie liczylem,
wprowadz tabele momentu obrotowego (ale nie tak jak poprzednio,bo poprzednie twoje wykresy wygladaly jak wykres mocy),
pozniej kazdy skladnik mnozysz przez przelozenie i dzielisz przez promien dynamiczny kola i juz uzyskujesz sile na biezniku,
dlatego dalem wykres momentu silnika rys1 i sily na kolach rys2 ,bo sa one sztywno polaczone ze soba


Nie sugerowałem że auto lepiej przyspiesza przy większych oporach mimo że akurat to jest możliwe. Jadąc na drugim biegu 20km/h  wciśnij na max pedał gazu i obserwuj przyspieszenie. Mimo małych oporów auto nie będzie dobrze przyspieszało, zacznie lepiej przy wyższej prędkości mimo że opory się zwiększą. Więc nie jest to przypadek niemożliwy a częsty.
za to odpowiada zwloka silnika po uchyleniu przepustnicy ,a my rozwazamy stale obciazenie,czyli przepustnica uchylona na max,
to tak jakbys startowal w biegach i ruszal w momencie,gdy zawodnik mija cie z predkoscia 10km/h ,ty tez osiagasz 10km/h prawie odrazu ,ale jednak on cie wyprzedza,bo prawie robi wielka roznice


Co do oporów aero które rosną jak wiadomo w kwadracie prędkości, chodziło mi o oczywisty fakt że przy np. 70km/h te opory będą kilka razy wyższe niż przy 30km/h. Z tego wniosek że jeżeli silnik słabnie jak sugerowałeś od 5k rpm to dobijany jeszcze rosnącymi oporami powinien wydłużyć czasy dla odcinka 5-6k rpm i 6-7 krpm. Wg mnie czasy się nie zmniejszyły wręcz przeciwnie.
dlatego wlasciwie wylaczylem opory aero i czas sie zwiekszyl, gdy silnik zaczal slabnac,
gdy moment bedzie staly to bedzie stala tendencja wzrostu czasow ,bo zostaly jeszcze opory toczenia,
wiekszy czas = gorsze przyspieszenie


Co do jedynki przerobionej na III to tego nie rozumiem. Na którą krzywą w takim razie patrzeć i gdzie tu jest dowód na to że źle zliczyłem czasy pomiędzy 'tysiącami' podczas przyspieszania.
na zadna krzywa,bo nie robilem tego zdjecia odzielnie - jak bardzo chcesz to jest III bieg na rys2 ,tylko w tej probie krzywa oporow nigdy sie nie przecina z V biegiem i bylaby duzo nizej
do proby jest rys3 na ktorym masz podane czasy rozpedzania sie do danych predkoci ,przy czym start jest na slizgajacym sprzegle i pelne zasprzeglenie nastepuje przy predkosci ~25km/h co pokazuje ten maly wykres po prawej stronie

Wg mnie jeżeli już bawić się w takie wykresy to zrobić go na wspólnej sali prędkości od 0-90km/h i użyć dwóch pierwszych biegów. Wtedy powinno się uzyskać odpowiedz na pytanie kolegi który rozpoczął wątek którego już nie ma.
przeciez juz dawno pisalem,ze sprawdzilem jaka bedzie roznica ,jezeli biegi bedziesz zmienial przy 6100rpm - to te 0.2s straty na przyspieszeniu ,
oczywiscie dotyczy to zmiany z I na II ,bo pozniej juz lepiej wyzej krecic np. z II na III najlepiej zaczaic sie w okolicy 6600-6700rpm,zeby to plynnie wykonac,
jezeli zakladamy taka sama prace synchronizatora ,to z II na III pracuje on przy 8000rpm tak samo "ciezko" jak I>II przy 6000rpm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 05, 2014, 09:34:19 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Wg mnie robisz błąd nie licząc narastających obrotów które tworzą Nm na kołach. Bez uwzględnienia tego bolid F1 miałby gorsze przyspieszenie  od samochodu z silnikiem tdi.

Jedynka i dwójka wg mnie powinna wyglądać tak (wartości nieważne kształt ważny)


Wosi Y siła na kołach, na X prędkość
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 05, 2014, 11:16:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Siła zależy od momentu obrotowego dostarczonego na koła, czyli to co wypluwa silnik pomnożone przez przełożenia, oraz promienia ramiania, czyli koła.

Jak wmieszasz w to obroty to otrzymasz moc, tak ze wzorów wynika :p
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 05, 2014, 11:31:59 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1906
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Temat został przywrócony a wątki scalone.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 05, 2014, 12:00:47 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Parafrazuję tekst z przytoczonego przezemnie artykułu.

Chwilowa moc oddawana przez silnik zamienia się na pracę na kole po to, by powiększyć energię pojazdu. A moc to moment siły pomnożony przez prędkość obrotową – czyli jeśli mamy silnik który ma 100 Nm przy 2500 obr na minutę, to wyprodukuje on dokładnie tyle samo mocy, co silnik, który będzie dysponował 50 Nm przy 5000 obrotów/min, albo 25 Nm przy 10000 obr/min.

Przy określonej prędkości, całość mocy produkowanej silnik i oddawanej na koło dzieli się przez prędkość liniową pojazdu aby w ten sposób otrzymać siłę pchającą pojazd (siła razy prędkość daje moc).
Jeżeli dla porównania silnik pojazdu A osiąga 100 Nm, przy 2500 obr/min.  a obok porusza się pojazd B taką samą prędkością którego silnik będzie się kręcił z prędkością 5000 obr/min i produkował tylko 65 Nm, to ostatecznie na kole pojazdu B pojawi się więcej siły która będzie go pchała.
Dlatego trzeba mieszać w to obroty.
Skrzynia biegów nie wygeneruje generuje mocy ale pomnoży moment (w funkcji obrotów).

A tak by to wyglądało dla pięciu biegów (od 2000 rpm)



Widać że w Polonezie 1,4 wszystko psuje za krótka jedynka. Zmienić tryby i po problemie <lol2>
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 05, 2014, 15:53:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak wmieszasz w to obroty to otrzymasz moc, tak ze wzorów wynika :p
ekzakli
teraz mozesz czynic usilne starania razem ze mna,zeby wyprowadzic J1612 z bledu
Jeżeli dla porównania silnik pojazdu A osiąga 100 Nm, przy 2500 obr/min.  a obok porusza się pojazd B taką samą prędkością którego silnik będzie się kręcił z prędkością 5000 obr/min i produkował tylko 65 Nm, to ostatecznie na kole pojazdu B pojawi się więcej siły która będzie go pchała.
oczywiscie ,bo 65x5000 >  100x2500 ,
sam napisales ,ze 100x2500 = 50x5000 

twoje wykresy znowu wygladaja jak moc - teraz sam sie przyznales ,ze mnozysz przez obroty ,wiec to sa wykresy mocy ,a raczej "nibymocy" ,bo na kazdym przelozeniu moc jest taka sama - na twoich skrajnie rozna,
wklejales wykres z hamowni motoru i tam jak wol widac ,ze na kazdym przelozeniu moc jest na tym samym poziomie ,a sila na kole spada sukcesywnie z wrzucaniem kolejnego biegu

jeszcze jedno - nie ma mozliwosci,zebym sie pomylil ,poniewaz korzystam z gotowego programu - starego i znanego ,a nawet uznanego,
to Ty tworzysz nowa teorie ruchu pojazdu,zamiast zapoznac sie z ogolnie panujaca
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2014, 15:57:29 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 05, 2014, 16:00:49 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 05, 2014, 16:03:17 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Trzeba przyznać, że KGB i lazar mają rację w tym co tu piszą ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 05, 2014, 18:01:20 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Akurat na tym
http://motormania.com.pl/porady/warsztat/hamownia-moc-moment-obrotowy-fakty-i-mity/attachment/rys-3-sila-styczna-na-kole-i-moc-na-kole-w-funkcji-liniowej-suzuki-gsx-r-750-2000-r-hamownia/
wykresie jest siła styczna na kole i u mnie jest to samo. Tyle że tam jest to nierozciągnięte w całym zakresie obrotów (tylko na jedynce).
Jakbym nałożył na to moc i powycinał niepotrzebne zakresy to był by taki sam.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 05, 2014, 18:23:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Akurat na tym
http://motormania.com.pl/porady/warsztat/hamownia-moc-moment-obrotowy-fakty-i-mity/attachment/rys-3-sila-styczna-na-kole-i-moc-na-kole-w-funkcji-liniowej-suzuki-gsx-r-750-2000-r-hamownia/
wykresie jest siła styczna na kole i u mnie jest to samo. Tyle że tam jest to nierozciągnięte w całym zakresie obrotów (tylko na jedynce).
Jakbym nałożył na to moc i powycinał niepotrzebne zakresy to był by taki sam.
ja tam na tym wykresie widze 6 biegow,
ten wykres doskonale potwierdza moje slowa w tym temacie i przeczy twoim - ale na to juz nic nie poradze, ze zle go interpretujesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 05, 2014, 18:40:52 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Na moim wykresie jest 5 biegów.

A obejrzałeś film tego z tym wąsatym panem z US co zapodał FSOmr88? On też mnożył moment przez obroty i mieszał w to skrzynie i most, tłumacząc że w przyspieszeniu najważniejsza jest moc maksymalna na jak najwyższych obrotach.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 05, 2014, 18:52:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na moim wykresie jest 5 biegów.
to zaczyna wygladac jak kopanie sie z koniem :
bieg ; maks predkosc i zmiana
I ; 112km/h
II ; 175km/h
III ; 210
IV  ; 245
V  ; 275
VI ; 300

A obejrzałeś film tego z tym wąsatym panem z US co zapodał FSOmr88? On też mnożył moment przez obroty i mieszał w to skrzynie i most, tłumacząc że w przyspieszeniu najważniejsza jest moc maksymalna na jak najwyższych obrotach.
nie ogladalem ,bo nie mam warunkow,
ale zgadzam sie ze stwierdzeniem ,ze moc przy wyzszych obrotach jest skuteczna ,poniewaz stosuje sie wtedy krotsze przelozenia skrzyni ,jednak nie ma to wplywu na sile na ostatnim biegu,
to kwestia sposobu doboru przelozen ,jezeli zaczne to tlumaczyc przy takim oporze na moje slowa ,to nic z tego nie wyniknie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 05, 2014, 20:26:12 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Z kopaniem z koniem to się chyba nie zrozumieliśmy. Mój wykres = to z excela. Tam jest V biegów.
Jeżeli się zgadzasz że moc jest skuteczna to powiedz z czego wynika jej skuteczność?
Moje wykresy obrazują przy jakich obrotach samochód będzie najlepiej przyspieszał i pokrywają się one z obrotami mocy maksymalnej bo to ona de facto odpowiada za przyspieszenie.
A jeszcze jedno zdanie tego wąsatego pana tym razem z forum BMW  ;>
"Nie nie ma znaczenia, jakim momentem dysponuje silnik, znaczenie ma moment obrotowy kół. A te zawsze będą miały ten moment większy wtedy, gdy auto jest na niższym biegu, w zakresie mocy maksymalnej, niż wtedy, gdy jest na wyższym biegu, w zakresie maksymalnego momentu silnika. "
Aha co do siły na kole przyznam Ci rację, tam nie mieszamy obrotów, ale aby pokazać jak samochód 'idzie' w funkcji obrotów (lub prędkości) pokaże mój wykres a nie Twój. gdzie co najmniej 2krpm przed końcem pierwszych 3 biegów silnik zaczyna puchnąć i zdycha na potęgę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2014, 20:54:43 pm wysłana przez J1612 »
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 05, 2014, 21:04:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Z kopaniem z koniem to się chyba nie zrozumieliśmy. Mój wykres = to z excela. Tam jest V biegów.
przeciez zatytowalem ,gdy podawales wykres z hamowni ,
twoje wykresy exelowe nie przedstawiaja sily na kolach dla 5 biegow ,tylko dla 5 roznych silnikow ,bo jest 5 roznych charakterystyk mocy


Jeżeli się zgadzasz że moc jest skuteczna to powiedz z czego wynika jej skuteczność?
z gestosci przelozen ,ktore pozwalaja uzyskac rozne momenty obrotowe na kolach,
jezeli zastosujesz jedno przelozenie najwyzsze ,ktore rozpedza ten samochod do maks predkosci ,to nie wazne czy 100KM uzyskasz przy 6000rpm ,czy przy 3000rpm to ten samochod osiagnie ta sama predkosc i dodatkowo z tym samym przyspieszeniem bedzie sie rozpedzal (jezeli charakterystyki mocy beda blizniacze)


Moje wykresy obrazują przy jakich obrotach samochód będzie najlepiej przyspieszał i pokrywają się one z obrotami mocy maksymalnej bo to ona de facto odpowiada za przyspieszenie.
twoje wykresy nie obrazuja nic prawdziwego i im szybciej sie z tym pogodzisz,tym szybciej bedziesz mial okazje sie czegos nauczyc


A jeszcze jedno zdanie tego wąsatego pana tym razem z forum BMW  ;>
"Nie nie ma znaczenia, jakim momentem dysponuje silnik, znaczenie ma moment obrotowy kół. A te zawsze będą miały ten moment większy wtedy, gdy auto jest na niższym biegu, w zakresie mocy maksymalnej, niż wtedy, gdy jest na wyższym biegu, w zakresie maksymalnego momentu silnika. "
z fragmentow trudno mi powiedziec, czy on wie o czym mowi,czy tylko tak sobie gada,
ma racje jezeli chodzi o silniki wolnossace, bo odpowiednio dobrane przelozenia skrzyni biegow daja taki efekt,
ale w przypadku silnikow doladowanych (tych o nie duzej mocy jak na doladowanie) mozna stworzyc taka charakterystyke momentu,ze nie okaze sie to prawda - w praktyce sie tego nie robi,co nie znaczy ,ze nie jest to wykonalne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 05, 2014, 23:37:11 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
to jest bardzo ciekawe zagadnienie, co byłoby szybsze, wysokoobrotowe wolnossące wkrętarki, czy coś z duzym momentem na dole :P

Bardzo dużo zależy od przełożeń, przez które podnosimy moment obrotowy na kołach. Nie wiem czy pamiętacie, ale mi zapadł w pamięć filmik z przyspieszania Poloneza Neona jak miał 1.6 turbo Lancia pod maską na moscie 4.3, kurczę ten wóz nie przestawał przyspieszać, ale w codziennym użytku można poświęcić trochę dynamiki na zysk w postaci jazdy z daną prędkością z niższymi obrotami silnika.

Mi osobiście ten wątek sporo wyjaśnił w kwestii napędu, i tak naprawdę nie ogromna moc maksymalna się liczy lecz szeroki zakres dobrego wysokiego momentu obrotowego, który po wymnożeniu przez prędkość kątową da dużą moc. I nawet nieważne czy auto wolnossące czy doładowane.

jezeli zastosujesz jedno przelozenie najwyzsze ,ktore rozpedza ten samochod do maks predkosci ,to nie wazne czy 100KM uzyskasz przy 6000rpm ,czy przy 3000rpm to ten samochod osiagnie ta sama predkosc i dodatkowo z tym samym przyspieszeniem bedzie sie rozpedzal (jezeli charakterystyki mocy beda blizniacze)




pytanie kontrolne

tutaj dla tego niskoobrotowego i wysokoobrotowego są oczywiście dwa różne przełożenia, przy których osiągną tą zadaną prędkość?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 05, 2014, 23:44:13 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
No to w takim razie zamiast strzępić klawiaturę powiem tyle że Twoje wykresy z pewnością nie mają odzwierciedlenia tego jak 1,4 chodzi (a znam to z praktyki)
Jednak aby wrócić do tematu tego wątku to można bezspornie stwierdzić że przy dociąganiu jedynki do 7 k rpm (zamiast do 6 czy jeszcze mniej) po zmianie na II będzie miał przy takim samym momencie prawie 10KM więcej co stanowi 20% tego co wogule ma przy tej prędkości na dwójce.
Gadanie o przebiegu momentu w 1,4 i szacowanie kiedy zmieniać biegi jest bez sensu bo liczy się w tym silniku trzymanie go najnajwyżej. Takie gadanie ma sens jak się ma do czynienia z tdi.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 06, 2014, 01:03:58 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6611
  • Płeć: Mężczyzna
jak 1,4 chodzi (a znam to z praktyki)

Powołując się na praktykę, twierdziłeś:

Najlepsze jest to że ludzie jeżdżą tymi samochodami od ponad prawie 20 lat i każdy kto butuje rovera w polonezie powie ze silnik najlepiej zbiera sie na wysokich obrotach. Wystarczy spytać choćby takich Dinozaurów jak Bocian ktory pierwsze uszczelki wydmuchiwał 10 lat temu przekręcając 1,4..

Równie dobrze mógłbyś twierdzić że kręcenie dowolnego silnika do odcięcia, albo maks do 3 000 obrotów to najszybszy sposób jazdy. Bo masa ludzi właśnie w ten sposób korzysta z silnika gdy chce przyspieszyć...

po zmianie na II będzie miał przy takim samym momencie prawie 10KM więcej co stanowi 20% tego co wogule ma przy tej prędkości na dwójce.

W Roverze przy 7000obr moment jest sporo niższy niższy nawet niż przy 4000, a nie ma możliwości żeby auto szybciej przyspieszało mając mniejszy moment silnika. Oczywiście, odczucie kierowcy będzie in plus przy rżnięciu do 7 000 obrotów, po pierwsze dlatego że na 1 biegu moment silnika jest bardziej zwiększany niż na drugim, a po drugie dlatego że większy hałas robi większe wrażenie na kierowcy... Przy 7000 obr na pierwszym biegu, 85Nm na wale silnika, da na półosi 1380Nm. Na drugim biegu 127 Nm da już tylko 990Nm. Realnie zyskujemy trochę więcej bo silnik przy wrzuceniu II z 6 obr będzie miał tylko coś koło 110Nm na 4obr, czyli w efekcie ok. 919 na półosi. Gratulacje, twoje odczucia jednak były prawidłowe (tylko w przypadku zmiany z I biegu na II)

Przy zmianie z II biegu na III już przekręcanie nic nie da, bo stosunek przełożeń jest taki że przy 7000obr na II biegu będzie 710Nm do dyspozycji na półosi, a na III biegu już 713 przy 5 000, czyli na obrotach które uzyskujemy gdy na zmieniamy bieg na III, mając na drugim 6000obr.

Moment obrotowy ma podstawowe znaczenie dla uciągu samochodu. Gdyby tak nie było, w ogóle nie wymyślono by skrzyni biegów.


« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2014, 01:19:36 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 06, 2014, 12:36:17 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
No raczej niezupełnie bo chyba zakładasz złe dane. To 85Nm to jeszcze jest do przyjęcia chociaż powinno być trochę więcej, zwłaszcza że ten punkt nie jest liczony tylko wobec niego jest aproksymowana prosta z poprzedniego realnego punktu np. przy 6k rpm.

W każdym razie licząc tylko w ten sposób wychodzi że przeciągać nie opłaca się owszem ale na III powyżej 130km/h.

Zrobiłem opierając się tylko na mnożeniu momentu wykres porównawczy 1,4 (niebieska linia), ohafałki turbo (czerwona) i słabszego rovera 1,8 (czarna).



Jednak nie jestem do końca przekonany co do tylko takiej zależności, zważywszy na odczuwalne zwiększenie przyrostu przyspieszenia w roverze powyżej 4k rpm. Moment przy 5k rpm procentowo jest większy tylko 5% więc wątpliwe aby te 5% robiły taką różnicę.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 06, 2014, 17:19:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pytanie kontrolne

tutaj dla tego niskoobrotowego i wysokoobrotowego są oczywiście dwa różne przełożenia, przy których osiągną tą zadaną prędkość?
nie oslabiaj mnie ,to oczywista oczywistosc ,wystarczy podzielic 6000 przez 3000 ,zeby poznac stosunek tego przelozenia

Mi osobiście ten wątek sporo wyjaśnił w kwestii napędu, i tak naprawdę nie ogromna moc maksymalna się liczy
jasne ,ze liczy sie moc i wystarczy przekuć ja na odpowiedni moment :P


Jednak nie jestem do końca przekonany co do tylko takiej zależności, zważywszy na odczuwalne zwiększenie przyrostu przyspieszenia w roverze powyżej 4k rpm. Moment przy 5k rpm procentowo jest większy tylko 5% więc wątpliwe aby te 5% robiły taką różnicę.
ryczy jak zarzynany Żubr, to moze sprawiac wrazenie hipermocy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wzmocnienie skrzyni biegów
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 06, 2014, 17:25:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Chwilę wcześniej użyłeś sformułowania "jedno przełożenie", także wolałem dopytać nie dlatego, że nie rozumiem ale dlatego, że być może gadasz głupoty.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .