Autor Wątek: Poprzeczny twin cam w poldku  (Przeczytany 32829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 29, 2004, 17:12:18 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Źle napisałem;) Stopień sprężania nie podnosi sprawności tylko jego zwiększenie ;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 29, 2004, 17:22:07 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy przy zwiększeniu stopnia sprężania moc i moment obrotowy przesuną się w zakres wyższych obrotów??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 29, 2004, 20:31:28 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Ciężko powiedzieć, nie badaliśmy na hamowni samochodu przed tuningiem głowicy i po.
Ale myśle że same przesunięcie momentu i mocy w strone wyszych obrotów (tak jak jest na pierwszysm wariancie na wykresach poniżej) nie nastąpi, bardziej skłaniał bym się ku wariantowi drugiemu gdzie M i N wzrosły ale maksymalne wielkości nie przesuneły się w strone większych prędkości obrotowych, lub ewentualnie wykres trzeci gdzie widać i przesunięcie i podwyższenie. To są tylko czysto teoretyczne moje rozważania, poprostu nie miałem okazji tego badać na hamowni.

PS. Linie czarne to charakterystyki przed przeróbką a linie zielone po przeróbce

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 30, 2004, 16:37:50 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy panewki do dieseli są robione z lepszego/twardszego materiału niż do zwykłych benzyniaków??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 31, 2004, 18:07:43 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy po zwiększeniu stopnia sprężania i zwiększeniu zaworów nie będzie potrzebny mapping kompa??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 31, 2004, 23:26:50 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Co do kanewek do od diesla pewnie mają ten sam stop łozyskowy tylko mają inne wymiary. Mają zmniejszone naciski jednostkowe przez zwiększenie szerokości i średnicy.  Oczywiście w mojej teorii panewki nie podejda do benzyniaka ;)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 03, 2004, 17:09:17 pm »

Bodzioo

  • Gość
George panewki maja chyba takie same wymiary przynajmniej w silnikach fiata, bo wały w dieselach są prawie takie same jak w bezyniakach, Seru miał w 2.0 wał od diesela.
Ma ktoś może schemat elektryki do 2.0 na wielopunkcie(132/argenta/croma) jeśli tak to poprosił bym o zgłoszenie na forum lub na priv.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 12, 2004, 17:17:03 pm »

Bodzioo

  • Gość
czy po obróbce głowicy pod większe zawory i zastosowaniu tłoków ze stożkiem lub garbem( zwiększenie st. sprężania)  ale bez grzebania przy krzywkach  będzie potrzebny maping kompa??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 13, 2004, 11:15:55 am »

Anonymous

  • Gość
może być konieczne inne ustawiene zapłonu, ale na startych ustawieniach też będzie jeŹdził.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 13, 2004, 16:48:01 pm »

Bodzioo

  • Gość
ale żeby osiągnąć optymalną pracę silnika będzie trzeba zmienic ustawienie zapłonu, i tu nasuwa sie pytanie:
czy l-jettronic jest na tyle inteligentny że na mapę z kątami w sobie czy wyprzedzenie można ustawić tak jak w gaŹnikowcach rozdzielaczem??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 15, 2004, 20:57:42 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy to prawda, że można zamiast digiplexa zainstalować układ zapłonowy z poldka ??
Jaki wtrysk był w Argencie l czy le jetronic, czym one sie różnią od siebie, jak je rozpoznać??
Czy można podłączyc zamiast potencjometru sonde lambda??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 24, 2004, 14:13:35 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy w argencie z le-jetronikiem montowali sondy lambda??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 24, 2004, 16:24:58 pm »

Woj-o#772

  • Gość
w argentach chyba nie było sondy, ale głowy nie dam czy w ogóle nie było czy możepod koniec wprowadzili (tak czy siak w tej wersji 122 KM sondy nie ma).

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 24, 2004, 20:09:22 pm »

Bodzioo

  • Gość
mam 2.0 ie na le-jetronicu i mam 2 czerwone kabelki ucięte i niewiem do czego są:)
gdzie jest potencjometr do ustawiania współczynnika lambda??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 27, 2004, 11:43:03 am »

Bodzioo

  • Gość
czy tłoki z 1.6  mają podcięcia pod zawory??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 29, 2004, 22:38:17 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Bodzioooo... Walisz jak z kałacha ;-)
Przedstaw jeszcze raz wszystkie swoje pytania i watpliwosci, w jednym poscie i ponumerownych punktach, bo się już pogubilem. Jak to zrobisz to postaram się odpowiedziec na wszystkie.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 01, 2004, 13:39:10 pm »

Bodzioo

  • Gość
1. Czy to prawda, że można zamiast digiplexa zainstalować układ zapłonowy z poldka ??--- czy to będzie dobrze chodziło
2. Jaki wtrysk był w Argencie l czy le jetronic?? ja mam le a wszystkie Źródła mówią że był l
3. Czy można podłączyc zamiast potencjometru sonde lambda??gdzie jest ten potencjometr ??
4. Czy w argencie montowali sondy lambda??
5. Czy tłoki z 1.6 mają podcięcia pod zawory??
6. Jaki stopień sprężania osiągne na tłokach z 1.8 a jaki  na tych z 1.6?? Zastanawiam sie które wybrać do remontowanego silnika.
7. Czy we wtryskowcu można wypolerować doloty na lusterko?? w sumie to nic taqam sie nie skrapla.
8. Jaki kolektor wydechowy będzie optymalny do tego silnika 4-2-1 czy 4-1 ??
9. Czy standardowe zawory w 2.0 są odchudzane?? bo u mnie chyba ktoś się nimi bawił :)
10. Jak to jest z panewkami, czy te od diesela i turbo są z lepszych materiałów czy są tylko szersze?? Czy jest sens ich stosowania do 2.0 ??
11. Co przy okazji remontu proponujesz grzebnąć??

 Narazie to chyba tyle pytań. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 01, 2004, 20:15:20 pm »

Mrozek#83

  • Gość
1. Prawda. Będzie to poprawnie dzialalo. Oczywiście montaz polonezowskiego aparatu wymaga pewnych kombinacji i pewnych przerobek (odsylam do innych postow szerzej traktujacych ten temat) oraz nie da się go zamontowac w miejscu aparatu digiplexowskiego (w glowiczce) tylko rzecz jasna w kadlubie.
2. Był L-Jetronic oraz LE-Jetronic. Czesciej spotykany jest jednak L-Jetronic. Tak na marginesie – po czym twierdzisz, że masz LE?
3 i 4. Jaki potencjometr??? W L- i LE-Jetronicu nie ma zadnego potencjometru. Sondy lambda również nie ma – przynajmniej nie w F132 i argentach. Slyszalem ze niby ostatnie egzemplarze argent były wyposazone w owa sonde ale jest to informacja na zasadzie kolega powiedzial koledze a ten z kolei swojemu koledze, wiec traktuje to raczej jako niesprawdzona plotke. Poki co ja osobiscie takiego egzemplarza nie spotkalem i nie mam zadnych pewnych informacji o istnieniu takiej wersji.
5. Oczywiście ze mają. Jakby mogly nie mieć skoro glowice 1.6 , 1.8 oraz 2.0 sa niemal identyczne  (roznia się szczegolami, które nie maja wplywu na fakt istnienia lub nie podciec pod zawory).
6. Przy zalozeniu zastosowania seryjnej tzn nieplanowanej glowicy z fabrycznie osadzonymi zaworami tloki z 1.8 dadzą ~9,5 stopnia sprezania, zas od 1.6 ~10.0 (uwaga – tylko ze wzniosem 4,5 mm, istnieja tez tloki do silnikow 1.6 o wiekszych wzniosach np. 5,2 mm 5,8 mm czy nawet 8 mm – ale ich zastosowanie przekroczy rozsadna maksymalna granice stopnia sprezania jaką się dla tych silnikow przyjmuje tzn. 10.3). Przy rachubach należy wziąć pod uwage ze spalnowanie glowicy o 0,3mm (tyle standardowo zdejmuje się przy regeneracji glowicy polegajacyej na przywroceniu wymaganej plaskosci jej dolnej powierzchni) podnosi stopien sprezania o ~0,2-0,3 stopnia. Problemem jest czy w przypadku Twojej glowicy była kiedykolwiek planowana i czy wiesz cos pewnego na temat przeszlosci swojego silnika. Jeśli nie wiesz – to kierujac się wzgledami bezpieczenstwa zalecilbym najwyzej tloki z 1.8 ze wzniosem ok. 1,6-1,9mm (rozne zrodla roznie podaja, ale to już bez specjalnego znaczenia). Przy zalozeniu ze była (bądŹ będzie) planowana 2 raz to i tak zblizasz się w okolice dziesieciu stopni. Lepiej nie przesadzic niż mieć potem problem ze spalaniem stukowym.
7. Co do zasady nie poleruje się kanalow ssacych na wysoki polysk. Jak tak bardzo Ci zalezy to co najwyzej tylko w kolektorze ssacym powyzej miejsca gdzie sa umieszczone wtryskiwacze. Za nimi (w kierunku do cylindrow, czyli odcinek w kolektorze ssacym ponizej wtryskiwaczy i w kanaly ssace w glowicy) –papierem o granulacji maksymalnie 200 – na tym odcinku paliwo osiada na sciankach, wiec lusterko nie jest wskazane.
8. Zasada jest prosta – im dluzsze niekolidujace ze soba kanaly odprowadzajace spaliny tym lepiej. 4-2-1 w seryjnym wydaniu ma jedna podstawową wadę – srednice kanalow w zeliwnym kolektorze sa po prostu smieszne, nawet zupelnie nie graja ze srednicami rur przykreconej do nich dwururki. Tak poza tym jest to uklad optymalny – w czym zasluga dlugich rur dwururki. Wiec zlecam jedynie zastapienie seryjnego zeliwnego kolektora rurowym, przy okazji wydluzajac wyprowadzenie poszczegolnych cylindrow i polaczenie kanalow 4z1 oraz 2z3 wykonac jak najnizej, co oczywiście wiaze się tez z przerobiemien dwururki (skroceniem jej i przespawaniem kryzy mocujacej). W powyzszym przypadku – projektujac rurowy kolektor można go zaprojektowac tak żeby dalo się wykorzystac polonezowska dwururke (jest nieco inna od dohc). Niestety rozwiazanie które podalem ma jadna podstawowa wade – jest drogie, bo wykonanie kolektora wydechowego na zamowienie to wydatek min. 500-600 zl. Wiec wychodzac z impasu można polecic wyklorzystanie rurowego kolektora od PN GSI – po niewielkiej przerobce pasuje jak ulał. O tym – było w innych postach.
9. Co masz ma mysli? Koliste podtoczenia na srodku  talerzyka od strony komory spalania w zaworach ssacych sa seryjne. Jeśli to masz na mysli – to niestety nikt przy nich nie grzebal.
10. Panewki do diesli 1.7 oraz 1.9 sa takie same jak w 1.8 i 2.0 dohc. Natomiast solidniejsze sa w wersji 1.9 TD (turbo diesel). W benzynowych wersjach turbo silnika 2.0 dohc – panewki sa również mocniejsze. Sens ich stosowania jest zawsze – zwlaszcza jeśli zmierzasz dobrze pouzywac :-) swoje 2.0 engine. Sek w tym ze sa dobre ponad dwa razy drozsze. Ale tez nie ma co bardzo ufac w ich dluga zywotnosc jeśli ktos zamierza jezdzic na zasadzie kazde ruszenie z miejsca to w palnik. Silnik dwulitrowy to konstrukcyjny dlugoskokowy kaleka ;-) i należy o tym caly czas pamietac ;-), ze wysokie obroty ten motor nie najlepiej znosi.
11. Glowice – to podstawa. A więc większe zawory, powiekszenie srednic kanalow ssacych i wydechowych w glowicy, modyfikacje walka rozrzadu (krzywek na sportowa charakterystyke), odchudzenie korbowodow i kola zamachowego, wywazenie calosci. Liste można wydluzyc o modyfikacje ukladu wydechowego, zastosowanie podwojnych gaznikow, zwiekszenie pojemnosci skokowej do 2.1 litra przez zastosowanie innych odpowiednio przygotowanych tlokow itp. itd... kwestia rzecz jasna oczekiwan. mozliwosci i kasy jaka się na to zamierza przeznaczyc.

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 02, 2004, 16:06:38 pm »

Bodzioo

  • Gość
To, że mam LE wnioskuje po m.in. wyjściu z kompa (jest miejsce na 25 pinów a L miał ponad 30), silnik pochodzi z argenty z 85  roku i wnętrze kompa nie wygląda jak wnętrze L .
Jeśli nie ma ani sondy ani potencjometra to ten "wtrysk" jest głupszy od gaŹnika :shock:
Kolektor wydechowy mam możliwość  wyrzeŹbić  "we własnym zakresie".  
1. Na ile można szacować moc i moment silnika po zastosowaniu tłoków od 1.8 ??
2. Co sądzisz o takim czymś jak Megasquirt ??
3. Jaka wysokość ma nieplanowana głowica??

Poprzeczny twin cam w poldku
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 02, 2004, 21:34:16 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
To, że mam LE wnioskuje po m.in. wyjściu z kompa (jest miejsce na 25 pinów a L miał ponad 30)

L-Jetronic dokladnie miał ich 35. LE - jak podales.
Cytuj (zaznaczone)
Jeśli nie ma ani sondy ani potencjometra to ten "wtrysk" jest głupszy od gaŹnika

Eee... bez jaj – każdy uklad wtryskowy jest precyzyjniejszy od gaŹnika. LE dozuje paliwo na podstawie pomiaru zasysanego przez silnik powietrza (od tego jest przepływomierz), wychylenia przepustnicy (potencjometr) i temperatury silnika (odpowiedni czujnik temp). Rozruch zimnego silnika ulatwia wtryskiwacz rozruchowy sterowany dodatkowym czujnikiem temperatury, a obroty jalowe gorącego silnika sa stabilizowane przez elektryczny suwak powietrza dodatkowego. Wszystkim steruje oczywiście komputer – tak w wielkim skrocie wyglada dzialanie ukladu LE-Jetronic.
Odp:
1. Na samej tylko wymienie tlokow – nie licz na zbyt wiele, to kwestia co najwyzej kilku dodatkowych koni wiec moje szacunki opiewają na 3 max 5 KM.
2. Eee... sorry ale nie mam ani bladego ani rozwniez zielonego pojecia co to jest.
3. Takiej informacji nie da się udzielic bo nigdzie nie ma jej napisanej, jest to wartosc niemiarodajna ze względu na konstrukcje glowicy która nie jest przeciez rowno ociosanym na bryle prostopadloscianu kawalkiem aluminium.
Wroce na moment do kwestii wykorzystania aparatu zaplonowego z PN – we wtryskowcu będzie z tym problem, ponieważ problemem jest rozbudowany kolektor ssacy i aparat się zwyczajnie w kadlubie nie będzie miescil. Wiec jeśli go zamontowac to raczej tylko na glowiczce... w zasadzie nie jest to takie niemożliwe ;-) jak napisalem wczesniej :-P wszystko jest do zrobienia, wystarczy tylko dobrze pomysleć ;-).