FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: nicek27 w Styczeń 18, 2013, 21:37:23 pm
-
Zastanawiałem się, czy w ogóle opłaca się coś o nim pisać, bo kombi jak kombi, nic w nim nie ma, do tego jakoś nie mam super umiejętności pisania/opisywania.
Jako, że zanosi się na to, że Poldi póki co u mnie zostanie (prawie wsiadałem do auta żeby jechać po Tarpana Honkera), napiszę coniebądź o moim kombiastym.
Rok 2000, żadnego wyposażenia. Kupiłem go, bo od dawna planowałem Poloneza. Miał być Caro GSI, ale że potrzebuję czegoś większego i mniej spotykanego wybrałem kombi. Śledziłem aukcje, dzwoniłem, kilka ładnych ofert mnie ominęło i jako że byłem zajebiście ograniczony czasem, musiałem już wziąć coś bez większego zastanawiania się.
Jak go kupowałem miał 127kkm, obydwa zderzaki do wymiany, dach do malowania, serwis do przeprowadzenia. Od początku swojego żywota był w energetyce, potem kupił go jakiś tam koleś, założył gaz, pojeździł 2 czy 3 lata, od tamtej pory jeździ u mnie.
Już w drodze powrotnej po zakupie zamówiłem wszystkie graty do serwisu. Polonez zaczął nowy rozdział w swoim życiu. Wszystkie filtry, paski i płyny, regulacja gazu.
Potem sobie stał i czekał, bo musiałem wyjechać. W międzyczasie trafił do lakiernika. Dostał nowe zderzaki, nowe przednie prawe drzwi, czarny mat na dachu i odświeżenie lakieru. Może jakieś foto:
(https://lh6.googleusercontent.com/-QVZ-OGZZ9_M/UPmrETfHGJI/AAAAAAAABGo/cddZHbvdmU4/s800/DSC_0479.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-gOgYBuSqPwk/UPmrGKXn2lI/AAAAAAAABGw/9ekqaFHYB7M/s800/DSC_0483.jpg)
Tak sobie stał, aż przyjechałem co by go zabrać ze sobą do Niemcowa, gdzie aktualnie stacjonuję. Przed wyjazdem dostał jeszcze nowe łożyska na półosie.
(To była długa noc. Z Niemcowni wystartowaliśmy w czwartek przed południem DFem 125p z 1.8 DOHC., który miał zostać w PL. Mieliśmy piątek i sobotę na zrobienie poldka i ogarnięcie innych spraw(w poniedziałek znowu praca). Jako że 700km od domu w DFie przeskoczył rozrząd i zesrało 2 zawory, powrót na lawecie zabrał nam cały piątek, więc trzeba było działać w nocy. Szło nam nawet nieźle: <lol2>
(https://lh4.googleusercontent.com/-pcPfeXIvpM4/UPmqwsYsItI/AAAAAAAABGY/xf3yKQ0HHG0/s800/DSC_0455.jpg)
Już w Niemcowie został wyprany cały środek. Poldi dostał nowy most, tylne hamulce i amortyzatory, krzyżaki i podporę na wale, nowe drążki kierownicze. Dodatkowo pomalowałem hamerajtem cały przód i tył pod spodem. Po całej akcji z drążkami ustawiłem zbieżność:
(https://lh5.googleusercontent.com/-ju6L1JqK2mg/UPmqUZRG3uI/AAAAAAAABGI/geUsk4w48wA/s800/DSC_0050.jpg)
Aktualnie po pobycie w Polsce Poldi ma nową deskę rozdzielczą(poprawka po panach z energetyki i milionie dziur), elektryczne przednie szyby oraz fotele IC Relax. Czekam jeszcze na paczkę od Michrosa z centralnym zamkiem.
Używam go na codzienne dojazdy do pracy i czasem do szkoły. Od czasu do czasu latam nim do Polski. ponad 1100km z przyczepką za jednym zamachem nie robi na nim wrażenia. Gdyby jeszcze nie ten luz na kierownicy.. Ale to myślę załatwić może jakąś listwą ze wspomaganiem z angielskiego E36.
Jeszcze z ważniejszych - silnik. Póki co jest tam standardowy 1.6GSI, który ku mojemu zdziwieniu nawet fajnie chodzi, ale w moim małym skromnym warsztaciku składa się właśnie pewny silnik, który raczejnapewno zagości w komorze Poldka.
Planowany SWAP to początek ciepłych dni - marzec/kwiecień. Wtedy pójdzie zawiecha Bilstein, wentylowane hamulce z Tempry, dyfer i skrzynia F132 oraz co do układu kierowniczego jak już wspomniałem mam nadzieje listwa od E36.
Aktualnie do wstawiania brakuje kolektora wydechowego, intercoolera, paru szlaufów, troszkę wiedzy i dobrej pogody. :-)
W miarę postępów podczas przygotowań do swapa będę coś wpisywał. Póki co, to u mnie zima pełną gębą:
(https://lh5.googleusercontent.com/-_Tl0HQAG-gc/UPmqtM5f48I/AAAAAAAABGQ/j5O4pR_pjW0/s800/DSC_0078.jpg)
-
Fajne Kombi, ale czarne oklejenie folią polecałbym kontynuować na klapie i słupku A :) oraz na ramkach drzwi :P
-
Podoba mi się :) brakuje mu trochę ładniejszej felgi :) a co do luzu na kierownicy można go skręcić na przekładni i zmniejszy się :)
-
A tak dwa tygodnie temu widziałem tego poloneza na orlenie w busku i tak sobie myślę ładny Polonez się pojawił w okolicy i młody człowiek w nim (co rzadko się zdarza w tych okolicach). Kurde nie wiedziałem że to Ty bo bym podszedł.
-
W którym miejscu siedzisz? Przez rok jeździłem swoim Kombi ze Stuttgartu do domu. Teraz czasami jeżdżę do Stuttgartu przez Monachium z Salzburga. A od maja będzie do dyspozycji doładowany rover wiec możne jakiegoś spota byśmy walnęli jak nam się trasy zgraja...
-
No no i kolejne kombi wypłynęło ładnie się prezentuje no i będzie kombi z roverkiem turbo tego jeszcze nie było . Powodzenia w dalszym modzeniu i jak najmniej problemów z autkiem i nową jednostką pod machą życzę na przyszłość <ok>
-
i będzie kombi z roverkiem turbo
jeśli mówisz o moim to to auto już dawno jest w krainie taniej benzyny i prosty dróg... a rover turbo by i to chyba nie jeden...
-
A tak dwa tygodnie temu widziałem tego poloneza na orlenie w busku i tak sobie myślę ładny Polonez się pojawił w okolicy i młody człowiek w nim (co rzadko się zdarza w tych okolicach). Kurde nie wiedziałem że to Ty bo bym podszedł.
Oj błąd popełniłeś.. Ja taki raczej komunikatywny, na nowe znajomości otwarty. Akurat byłem na złomie w Busku po dechę i kilka innych gratów.(z moim bratem i Marcinem chyba się już znacie z tego co kojarzę?)
RSilak, jesli już będzie jeździło turbo to pójdzie felga 15 Momo Corse lub OZ Racing na trochu obniżonym zawieszeniu. Ale nie mów, że Cromodora brzydka.. :-)
-
jeśli mówisz o moim to to auto już dawno jest w krainie taniej benzyny i prosty dróg... a rover turbo by i to chyba nie jeden...
Nie moówie o twoim tylko o aucie autora tematu a rovera turbo w kombi nei było jeszcze a normalnych to bywały i są dalej
-
na złomie w Busku po dechę
A tak się zastanawiałem kto zabrał deskę z poloneza tego rozbitego. Myślałem że nikt inny nie czyści okolicznych szrotów z części do poloneza poza mną:)
-
Okej, co by nie było nieporozumień: mam zamiar wstawić silnik z Lancii Themy Turbo 2.0 16v - 205KM - przypadkową historię jego kupna kiedyś opiszę.
Póki co już mam przespawany dzwon, miskę, smoka i inne pierdoły. Wiązka już jest, wszystkie elektroniczne graty, skrzynia, most, wał również. Jedynie potrzeba mi kolektor wydechowy i intercooler, który myślę zdobędę na tygodniach. Jeszcze mam trochę problemów z rozkminką podłączenia elektryki, ale po cichu liczę na pomoc forumowych znawców tematu.
POLD20, ten szrocik bogaty w polonezy obok Kauflandu już że tak powiem: dobrze poznałem. :-) Przy poldku Kombi nie ma już czego szukać.. <lol2>
-
błąd.. <uoee>
-
mam zamiar wstawić silnik z Lancii Themy Turbo 2.0 16v - 205KM
Czyli mój błąd ale i tak nie ma kombi z takim silnikiem pod macha jaki ty planujesz wsadzić ;d
-
Na tym szrocie to tak powiem że jestem stały klient i co lepsze to biorę dla siebie:) Jest tam nawet atu rover którego były właściciel chwalił się że ma 130KM:)
-
Przy poldku Kombi nie ma już czego szukać..
Rarytasów żadnych tam nie znajdzie się już bo u mnie na strychu są <lol2> :d
-
mam zamiar wstawić silnik z Lancii Themy Turbo 2.0 16v - 205KM
Czyli mój błąd ale i tak nie ma kombi z takim silnikiem pod macha jaki ty planujesz wsadzić ;d
Stabilizator z tego kombi jeździ właśnie w tym 125p 1.8DOHC co klęknął na autostradzie <lol2>
Żeby nie było, że jestem jakimś darmowym zapaleńcem, że naplanuje, a na koniec chja będzie:
(https://lh3.googleusercontent.com/-Fx-NaXx8Opg/UD5t16nhdII/AAAAAAAABAA/oi2kfw1t6Ac/s800/DSC_0420.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-WavHwVxdK4Q/UD5t14q7bgI/AAAAAAAAA_8/zbzoknziAvo/s800/DSC_0421.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-ZM5u-jrIHSo/UHCVoJcLo3I/AAAAAAAABBE/7yP8om5C4ag/s512/DSC_0030.jpg)
Czekam na ciepłe dni, wtedy mogę jeździć do pracy moto lub 125p pikapem, który przybędzie do mnie w okolicach marca. Póki co jestem zdany na poldka.
Mateo - zapraszam na priv. Jestem w okolicach Frankfurtu nad Menem. Spota chętnie bym ogarnął.
-
Jaką turbosprężarkę masz przy tym silniku?? Garrett??
-
RSilak, jesli już będzie jeździło turbo to pójdzie felga 15 Momo Corse lub OZ Racing na trochu obniżonym zawieszeniu. Ale nie mów, że Cromodora brzydka..
Pasuje też, ale jak będzie Turbo to na ładnej feldze będzie fajny sleeper :)
-
Jest Garrett, chyba 3 ale nie pamiętam już dokładnie. Miałem regenerować, ale najpierw zrobiłem remont głowicy, a turbo zobaczę jak będzie śmigało. Będzie lipa to się zrobi, jak wróci płynność finansowa <lol2>
-
zacne kombi :)
-
kombi zawsze na plus :) tylko na tym pierwszym foto z tym dachem wygląda jak trupiarka ;P
-
kombi zawsze na plus :) tylko na tym pierwszym foto z tym dachem wygląda jak trupiarka ;P
Kurde, tak się właśnie kojarzy. Nie licze ile razy to słyszałem..
Z takich przyjemniejszych, to były również pomyłki z Volvo. heh
-
nie o to chodzi, bardzo lubię kombiaki, tylko tak mi się skojarzyło przez ten czarny dach.
-
Każdy tak mówi. Mój nie ma czarnego dachu, a każdy się pyta po co mi taki karawan :P
-
Bardzo ciekawy projekt, zawsze zastanawiała mnie sztywność karoserii kombi. Moim zdaniem tylna klapa psuje cały efekt, nie myślałeś może o pociągnięciu jej czarnym od góry do dolnej krawędzi szyby ? ;) Jeszcze można pokusić się o pomalowanie przednich słupków, jak to miało miejsce w wersji fan czy sport już nie pamiętam nazwy prototypu ;P
-
Czarne Orciari razem z grillem i minusowym paskiem przednim też by dało ładny efekt pasa koloru w okół auta, tylko czy tablica by się zmieściła pod kasetonem :)
-
Ech, narazie mam gorsze sprawy, niż wygląd tylnej klapy. Składam wiązke el., podciśnienia ogarniam. Jeszcze kwestia intercoolera nie daje mi spokoju, bo niby tyle miejsca przed chłodnicą wody, ale nima znowu jak puścić szlaufów. Dodatkowo jestem w trakcie remontu mojej szopki, gdzie spawa się stojak na silnik ze skrzynią i w planie przed włożeniem motoru w bude jest odpalenie go luzem.
Gdzieś chwilowe zwątpienie mnie złapało. Chyba przez to, że niedziela.
-
Jeszcze kwestia intercoolera nie daje mi spokoju, bo niby tyle miejsca przed chłodnicą wody, ale nima znowu jak puścić szlaufów
z jednej strony możesz wykorzystać otwór od zbiornika spryskiwaczy, a zbiornik zmienic na taki jak w minusach. Taki na szybko pomysł mi wpadł, zostaje druga strona, ale też tam coś można dopasowac, zawsze można puścić pod blotnikiem.
-
Albo tak jak idą przewodu do chlodnicy klimy, chybaże musza być grube.
-
No so grube te przewody.
CO do dyfra, to jak to będzie, gdy będę chciał do Kombi włożyć most ze 125p? Właśnie w DF'ie sedanie mam przespawany most ze 132 i chciałbym go włożyć do Poldka. Nie mam aktualnie możliwości samemu tego zobaczyć i pomierzyć..
Jeśli już poruszona kwestia dyfra, to wie ktoś może jeszcze, jaki dyfer spasuje do DF'a Pick-Up'a? Ów przespawany most 132, który mam w 125p Sedanie nie pasuje <smutny>. Kilka godzin roboty poszło na darmo, bo po włożeniu go do pikapa wystawał bardziej na prawą stronę, amortyzatory za krótki coś się okazały.. <uoee>
-
Nie masz jak puścić rur, zmień chłodnicę na stary typ ona jest węższa i ustaw ją centralnie, bądź szeroką cofnąć o parę cm do tyłu, albo dobrać z innego modelu auta ;)
-
Amory w kombiaku są pod skosem więc trzeba mu dospawać jeszcze dodatkowe uszy
-
Amory w kombiaku są pod skosem więc trzeba mu dospawać jeszcze dodatkowe uszy
No tak, amortyzatory to wiedziałem, ale co do reszty mocowań? W pikapie chyba jakoś inaczej resory zamontowane czy co.. Prze to wystawało jedno koło za nadkole. heh
-
Dzisiaj zonk mi się pojawił przy przekładaniu przespawanego dzwonu. Złożyłem go i nie dało się kręcić wałkiem. Zdjąłem, porównałem ze starym co był przy skrzyni, a tu:
(https://lh5.googleusercontent.com/-xvBLR97uJjY/UQQfIbmzIfI/AAAAAAAABHk/gtBU0ZnaNQk/s800/dzwony.jpg)
Dzwony różnią się w miejscu, gdzie wchodzi łożysko jednego z wałków. W takim wypadku muszę składać do kupy skrzynię biegów, która była wcześniej z przespawanym dzwonem. Nigdzie nie czytałem o jakichś różnicach w dzwonach, a tu jednak.. Ktoś może orientuje się jakie mogą być różnice?
-
Nie polecam chłodnicy starego typu bo ugotujesz ten motor w momencie nawet ori Poloneza na dwóch wiatrakach nie daje rady, ale chłodnica od Kappy 2.0 16vt rozwiązuje ten problem. A co do intercoolera ja bym zamontował od Iveco a rury puszcza się obok ori chłodnicy gsi, ale wymaga to cięcia blaszki, i mieści się wtedy średnica 60mm lub większa.
-
Czy ja wiem.. Na jutubie u Jachuturbo jest Borewicz z tym silnikiem i ma chłodnicę na dwóch wiatrakach.. Się zbada temat - będzie wiadomo.
Co do IC, to zdjąłem plastiki z przodu i rozkminiłem jak ładnie można te blaszki wyciąć i tam rury puścić:
(https://lh6.googleusercontent.com/-lNZ-kKlzGv8/URK4ZpQxhRI/AAAAAAAABIU/LO5RR9VydSQ/s800/DSC_0148.jpg)
Mocowanie plastików to już żaden temat w tej sytuacji.
-
Zgadza się ja znam się z Jachem osobiście i osobiście widziałem jak się płyn gotuje co do blaszek jutro zrobię foty i podeślę na priv.
-
To mnie troszkę zbiłeś z tropu muszę powiedzieć. Była na złomie jakiś czas temu fajna Thema, ale wtedy nie wiedziałem jeszcze, że taki projekt mnie czeka. Teraz jak coś potrzebuję, to jji już nie ma ;-|
Będę musiał coś z alledro wybrać lub oferty mojego szrotu. Coś powinno być odpowiedniego.
-
Jako, że dzisiaj ładnie cieplutko było, to pchnąłem trochę do przodu:
(https://lh4.googleusercontent.com/-Q0jm3fQKD7Y/URa7aooPKTI/AAAAAAAABJI/k_J_ue3j-tM/s512/DSC_0167.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ztnJws8xe3k/URa7FgwoarI/AAAAAAAABIw/iDlB8d1oLXE/s512/DSC_0166.jpg)
Byłem jeszcze na szrocie, przywiozłem trochę węży do turbo, podciśnienia i chłodzenia.
Jutro może siądzie wiązka. Potem zostaje złożyć skrzynię, pospawać kolektor wydechowy jak już flansza przyjdzie, zmontować wtrysk i rozrusznik.
W tygodniu podjadę jeszcze do pana od hydrauliki, bo przewody od turbo i chłodnicy oleju będą do przerobienia, ale to żaden szczególny problem.
Co do elektryki tylko mam kwestię jak działa immo z Kappy. Tutaj mam do wyboru albo dać komuś do zdjęcia, albo myślałem po prostu dać oddzielne sterowanie na pompę paliwa, bo z tego co się orientuje immo w Lancii wyłącza pompę paliwa. <co>
Myślę że do końca marca się odpali na stojaczku mimo wszystko. :-)
-
immo w Kappie jest w kluczyku i silnik (ten 5cyl) nie odpala nawet na gazie ,wiec odcina zaplon
-
immo w Kappie jest w kluczyku i silnik (ten 5cyl) nie odpala nawet na gazie ,wiec odcina zaplon
To zapodam oddzielny kabel ew. na cewkę omijając kompa.
Ogólnie to mam wiązkę z całej Kappy, łącznie ze stacyjką, kluczykami, kompem, ale ch. wie gdzie to podłączać. W kompie jest tylko jedno wejście do immo, przy stacyjce wychodzą za to 2 kable. Po drodze jeszcze z tego co wiem jakieś anteny pod fotelem, jakieś lampeczki i inne gówna, więc stwierdziłem, że sobie to daruje.
-
Coś mi się wydaje, że to nie będzie tak działać jak myślisz. Zdjęcie immo to nie jakiś straszny koszt, a problem od razu z głowy.
-
Innym dobrym sposobem na immo jest owinąc taśmą kluczyk do cewki od immo i schować to gdzieś pod spodem i jest spokój.
-
Eee. Już postanowione, że immo będzie zdjęte.
Obmyślam jak uspawać kolektor wydechowy i w tym wszystkim chyba zaraz wystawie swapa na allegro. ;-|
Może to przez to, że niedziela dzisiaj jest. <co>
-
Innym dobrym sposobem na immo jest owinąc taśmą kluczyk do cewki od immo i schować to gdzieś pod spodem i jest spokój.
Jednak musisz zamontować wtedy wszystkie potrzebne do jego działania elementy i muszą być sprawne, to czy będzie on używany, czy nie to sprawa mało ważna.
Tak zdejmujesz zupełnie, oszczędzasz czas, problemy, miejsce...
-
Trochę mi się gruba budowlanka zaczęła w domu i mnie przycisnęło z kasą i czasem. Tyle tylko co doszedł kolektor ssący i skrzynia biegów, które to może w weekend zamontuje przy silniku.
Co do immo, to znalazłem takie coś:
http://www.autotronika.pl/pl/katalog/emulatory-immobilizerow-wylaczenie-immo-off/emulator-immo-fiat/emulator-immo-fiat.html (http://www.autotronika.pl/pl/katalog/emulatory-immobilizerow-wylaczenie-immo-off/emulator-immo-fiat/emulator-immo-fiat.html)
Miał ktoś z tym do czynienia? Taką pierdółkę zamontowałbym myślę nawet sam. Chodzi o to, żebym zbytnio nie musiał kompa pocztami wysyłać i odsyłać.