Autor Wątek: modyfikacja dolotu  (Przeczytany 13823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

modyfikacja dolotu
« dnia: Styczeń 10, 2009, 09:55:17 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
U wielu ludzi widzialem już taką odważną modyfikację w FSO, a w niektórych autach to jest to nawet seryjne, mianowicie obciąć boczne ścianki patelni od filtra powietrza, tak aby zasysał po całym obwodzie.
z efektow ktore slyszalem to super dzwiek, i lepsze wkrecanie na obroty, ale jak bedzie sie to mialo to cieplego powietrza ? bedzie bralo z komory silnika cieple, i pytanie czym to sie objawi tak na ilosci paliwowo/powietrzne ?

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2009, 10:19:21 am »

200sx

  • Gość
wiecej powietrza - wiecej paliwa = wieksze spalanie.

jak masz gaz to bedziesz miał lipe  :)

nie rób tego. (taka moja mała rada)

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2009, 10:41:26 am »

Fistasz

  • Gość
bisz,  Powiem ci tyle ze oprócz tego ze fajnie to wyglada(jak w muscle car) to nic to nei daje. Moze i lepiej sie wkrecal, ale to chyba tylko samosugestia.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2009, 11:36:28 am »

FSO maniak

  • Gość
Moim zdaniem, może spelnialoby to swoją rolę, gdyby nie znajdowało sie tuz nad silnikiem. W takim wypadku będzie łapał ciepłe powietrze dookoła, a to napewno nie pomoże..

Najprawdopodobniej po zabiegu pocięcia puszki filtra wzrosnie ci spalanie. Jak wszystkim wiadomo, zimne powietrze zawiera więcej cząsteczek tlenu niz cieple. W praktyce oznacza to, że powstała mieszanka nie bedzie się spalała efektywnie z braku tlenu i pojdzie sobie ze spalinami...
Więc zamiast ciąc puszkę, wyprowadz sobie rurkę łapiącą powietrze w zimne miejsce - przyniesie to napewno więcej korzysci...

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2009, 11:45:57 am »

marcij

  • Gość
Albo taki filtr podniesc ponad maske ;P Ale o tym juz bylo na forum.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2009, 14:05:03 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
bisz, mam wrażenie, że już takie pytanie zadawałeś w przeszłości ;)

Osfald miał u siebie taki patent, nie odczuł zmian tej modyfikacji - problem opisywany już na łamach forum :) tylko raczej przez szukajkę tego nie odszukasz, najszybciej chyba kopiąc w archiwum forum :|
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2009, 22:50:32 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Jak zacznie zasysać gorące powietrze odczujesz to jako muła - wraz z nagrzewaniem sie komory silnika. Zdecydowanie odradzam. Dopracuj seryjną puszkę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2009, 22:45:19 pm »

Piotr

  • Gość
Ja dokladnie tak mialem u siebie z seryjnej puszki zostal spod i przykrycie.
Na plus zmienil sie efekt dzwiekowy i wizualny oraz wbrew tego co mowila wiekszosc gazownikow autko NIE gaslo na gazie po tej modyfikacji.
Co do jakis efektow to trudno mi powiedziec bo to bylo zrobione dodatkowo przy odsowaniu gaznika od kolektora.
Jak bym mial jeszcze raz cos grzebac przy puszce to raczej nakierowywalbym na nia zimne powietrze z pod auta, odciol wlot cieplego z nad kolektora uszczelnil ta zasowke zeby sie nic tamtedy nie dostawalo i ewentualnie wyciol tylko maly fragment (powiekszyl rurke wlotowa) w celu dostarczenia wiekszej ilosci zimnego powietrza.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2009, 15:58:43 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Brawo. A nie można było tak od razu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 19, 2009, 21:29:04 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
tej t urbo rury z wydechu to już dawno nie mam, tam zagościł kolektor z gsi :). Krocieć na nią zaplajstrowałem już taśmą klejącą, ale faktycznie myśle nad jakąs rurą w którą nie dmuchałoby za dużo a jednak była drożna i brała pewniackie-zimne powietrze... tylko musze jakiś odkurzacz dorwać na dawcę rury...

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2009, 01:03:30 am »

Piotr

  • Gość
Za duzo telewizji sie naogladalem a ze tam ciagle pokazywali "muscle cars" to tez chcialem takiego - z fiata....  :wink:  a mama mi zawsze powtarzala: "najpierw nauka potem telewizja"   :D
A tak powaznie jezeli chodzi o dolot i gaznik jest bardzo prosta zasada: im gaznik blizej glowicy tym silnik lepiej chodzi w gornym zakresie obrotow, jak jest dalej odsuniety tym masz lepszy dol.
Ja u siebie zrobilem tak: wymienilem szpilki trzymajace gaznik na dluzsze, podlozylem dodatkowo(chyba dwie, juz nie pamietam dokladnie) te grube podkladki ebonitowe pod gaznik. Wygladalo to tak ze przykrycie puszki od filtra praktycznie dotykalo maski. Musialem jeszcze przykleic cos na ten "guzik" na kolektorze ktory jest wcisniety gdy przepustnica jest otwarta (nie wiem jak to sie nazywa - od niego idzie taki cienki wezyk, jak obejzysz dookola gaznik to bedziesz wiedzial)
Efekt byl taki ze auto zeszlo z obrotow na biegu jalowym chodzilo na bardzo niskich i nic nie trzeslo silnikiem, naprawde bylo widac roznice.
Bylo jeszcze cos, troche drazniace ale sie przyzwyczailem  :lol: , samochod z opoznieniem zaczal reagowac na gaz - dokladnie na zamkniecie przepustnicy.
Jedziesz sobie ze stala predkoscia, puszczasz gaz bo np. widzisz czerwone, a tu nic sie nie dzieje, auto nadal jedzie z ta sama predkoscia by po chwili zaczac zwalniac.
Jak widac ta przerobka nie zmienila mojego fiata w amerykanskiego potwora, ale przynajmniej zmiana byla odczowalna.
Tobie polecam zrobic dokladnie odwrotnie: odkrec gaznik i wywal ta podkladke. Samochod powinien "ostrzej" reagowac na gaz i wyzej sie "wkrecac"

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2009, 09:40:37 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Nie wywalaj podkładki. Ona izoluje termicznie gaźnik od kolektora. Dzięki temu nie odkształca sie on tak mocno. Ja zawze jak zakładam gaźnik to podgrzewam go w piekarniku i zakładam na zimny kolektor.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2009, 21:35:10 pm »

Piotr

  • Gość
Izoluje, ale czy jest niezbedna?
Gaznik jest schladzany paliwem i strumieniem zasysanego powietrza. Moze wytrzyma nieco wyzsza temp.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2009, 21:53:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podkladka jest po to by izolowac termicznie ,bo nagrzany gaznik zmienia swe parametry pracy (paliwo zmienia gestosc i mocniej paruje - czyli mieszanka ubozeje)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 22, 2009, 22:27:45 pm »

Piotr

  • Gość
powinno wystarczc na nowo wyregulowac sklad mieszanki, kazda wieksza modyfikacja dolotu konczy sie przewaznie regulacja gaznika, mozna dodatkowo zatkac wejscie cieplej wody do kolektora co go podgrzewa poprawiajac bilans cieplny dolotu.
Nie da sie ukryc ze bez tej izolacji gaznik bedzie sie od dolu mocniej podgrzewac ale przeciez to weber musi wytrzymac   :)
Ja bym jednak zarzykowal chyba ze ktos napisze "lepiej nie"

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2009, 01:27:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
JA tez bym sie pobawil ,zwlaszcza jak sie na gazie jezdzi ,to wieksze podgrzanie gaznika nie bedzie mialo wplywu na zasilanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2009, 12:02:23 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Zauważyliście że płaszczyzna gaźnika się odkształca?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2009, 16:11:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie zauwazylem i nie powinna
choc cholera wie ,bo najwiecej jezdzilem na gazniku z klejonym spodem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 25, 2009, 19:22:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A gdyby tak wyciągnąć tak obciętą dookoła puszkę powietrza NAD MASKĘ ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

modyfikacja dolotu
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 25, 2009, 21:01:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
A gdyby tak wyciągnąć tak obciętą dookoła puszkę powietrza NAD MASKĘ ?

wiejski tuning powiadasz ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.