Napewno sprawdzę ten czujnik ( choć jest nowy )
Załóżmy że jest dobry , czego jeszcze szukać ?
A co ze składem mieszanki ?
sprawdz cis. paliwa, zalezy ono nie tylko od pompy, ale glownie od regulatora cis. na powrocie,
zakladajac ze czujnik temp. jest dobry i zimny silnik majacy np. 30*C jest widziany przez ECU jako 30+/-5 *C to ECU struje wtryskami odpowiednio dla tej temp. i oczytu z MAP,
nie dostaje informacji zwrotnej z lambady, wiec nie wie jaki jest faktyczny sklad mieszanki,
jezeli cis. paliwa bedzie inne niz fabryczne, to dawka paliwa bedzie inna niz ECU ma w pamieci,
jezeli MAP bedzie zle wskazywal, to ECU bedzie podawal zla dawke (zle czasy wtrysku),
jezeli temp. silnika bedzie zle podawana, to ECU bedzie podawal zla dawke (zle czasy wtrysku)
sprawdz jeszcze wezyki od MAP, moze ktorys jest przetarty,
ale piszesz, ze po nagrzaniu, czyli w petli zamknietej silnik pracuje prawidlowo, a z dziurawym MAPem raczej pracowalby zle - jednak mozesz wezyki sprawdzic, bo to zadna robota, sa na wierzchu
zupelnie to sie nie klei, wszak etanol zawiera w swej czasteczce atom tlenu, wiec spala sie lepiej niz weglowodory wchodzace w sklad benzyny
Ciekawe rzeczy... Szkoda tylko, że u mnie w firmie denaturat tego nie wie, i trzeba dodawać do niego benzynę ekstrakcyjną, żeby lepiej się palił. 🤔
dobrze, ze nie dodajecie beny, zeby denaturat lepiej sie pilo
okreslenie "lepiej sie spala" tyczy sie dokladniejszego spalenia, a nie checi do zaplonu,
chociaz nie przypominam sobie, by denat byl jakos szczegolnie oporny na podpalenie, wiec nie wiem z czym macie problem