Autor Wątek: 2.0/2.3 turbo z saab'a  (Przeczytany 26186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 08, 2011, 12:50:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
rozumiem że da sie dorobić flansze pod każdą skrzynie
Powiem więcej. Była seria Landroverów Discovery z silnikiem 2.0 rovera w wersji RWD więc byłoby wszystko co potrzeba. Tylko te koszty...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 12, 2011, 18:22:20 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 13, 2011, 01:14:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Patrzac na te foty nie wyglada to zachecajaco. Motor wielki jak cholera, nawet pod odkreceniu oprzetu typu klima/wspomaganie i przeniesienie alternatora wyzej moze byc problem z miejscem. Miska do zrobienia praktycznie od zera i najlepiej ze stali, bo to co ten gosciu uspawał to wydumka na dwa serca. Reszta jak przekrecenie kolektora ssacego, dorobienie wyjscia na termostat to praktycznie kosmetyka. Ewentualnie moze da rade cos podpasowac od tylnionapedowych opli (np kolektor ssacy) aby rzezba była mniejsza
Turbo seryjne widze ze zastosowali podobne jak w 2.3 Volvo - dmucha okolo 0,5 bara wiec jakies mozliwosci sa
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 01:20:09 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 13, 2011, 10:44:24 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
z opla nic nie podejdzie bo to na szczęście różne historie całkiem . Między podłużnice wchodzi tak że wyjscie z pompy wody wychodzi w podłużnice . Motor jest w pyte długi (cos jak ohv + 1 cylinder ) bo tam są cylindry po 90 mm do tego ten termostat z tylu i miejsca trzeba prawie jak na r6 :). Moje zdanie jest takie , silnik fajny ale na moce 400+ inaczej patenty jak skrzynia opla nie maja żadnego sensu i wszystko się mocno utrudnia .  Miska tak jak elwood pisał do zrobienia od 0 na szczęście da się zrobić ją ze stali bo flansza miski jest całkowicie płaska .

pozdrawiam
edit turbo seryjne to tzn downmount czyli wisi pod kolektorem i to eliminuje raczej mozliwosc wykorzystania fabrycznego kol wydechowego . Polonez w tym miejscu jest wąziutki a trzeba jeszcze tam zmieścić łapę silnika .
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 10:49:30 am wysłana przez turbonez »

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 13, 2011, 10:53:26 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny link do forum w temacie:
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/75806-bmw-touring-build-saab-power.html
Ja tak samo myślę że budowa takieg projektu poniżej 300km jest bez sesu bo sama ilość pracy, wydumek oraz sam fakt że silnik pewnie jest cholernie cięzki nie ma sensu.
W takiej sytuacji łatwiej wsadzić jakąś lancie kappe turbo - 200-300km da się zrobić bez probelmu lub uturbione c20xe/let

« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2011, 10:55:51 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 04, 2011, 01:02:48 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
W najnowszym numerze GT jest opis modyfikacji tych silników
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 12, 2012, 13:13:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 13, 2012, 14:45:48 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI


Grubo :)
na f&f opis mają

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 13, 2012, 16:16:09 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Grubo :)
na f&f opis mają
Fajny ale przecież tego już nie da się zarejestrować jako 125p tylko jako sam przypominający fiata.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 13, 2012, 18:14:39 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Fajny ale przecież tego już nie da się zarejestrować jako 125p tylko jako sam przypominający fiata.
dobre :D w polsce idzie zarejstrować wszystko, ale nie zrobisz sama z auta z nadanym vinem bez ogromnych nakładów ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 13, 2012, 20:13:03 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
W tym przypadku jak widać będą wykorzystane tylko poszycia tak więc nie ma co się martwić o VIN
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 29, 2012, 14:33:57 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2012, 14:38:27 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 29, 2012, 22:04:42 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
zastanawia mnie tylko jak bedzie z geometrią tego wynalazku ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 29, 2012, 22:37:44 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
zastanawia mnie tylko jak bedzie z geometrią tego wynalazku ....
pewnie nie gorzej niż geometrią poloneza :D

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 29, 2012, 22:39:11 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
pewnie grubo sie mylisz ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 29, 2012, 23:27:37 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 30, 2012, 10:07:19 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
a czego Ty się spodziewasz ? Polonez/fiat były zrobione do wożenia kartofli z pola a nie do dużych mocy , co w tym dziwnego ze wszystko wylatuje ? Prawda jest taka że im mniej poloneza w polonezie tym lepiej....

pozdrawiam

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 30, 2012, 16:03:05 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 30, 2012, 17:29:22 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
to nie jest fiat tylko SAM.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.0/2.3 turbo z saab'a
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 30, 2012, 17:43:32 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356

Wymień jeden element poloneza który się nadaje bez modyfikacji do sportu

EDIT
sam wymysliłem , wycieraczki :)