FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rafał w Styczeń 23, 2010, 17:40:16 pm
-
Rozkodowywanie numeru nadwozia VIN
Przykładowy numer VIN Poloneza: SUPB01CEHTW858479
Pierwsze 3 znaki, czyli SUP to znaki identyfikacyjne producenta FSO, a konkretniej:
S - Europa
U - Polska
P - FSO/Daewoo-FSO
Kolejne 3 znaki, czyli w powyższym przykładzie B01 to oznaczenie typu nadwozia. Wyróżniamy następujące typy nadwozi:
B01 - Caro/"Borewicz"/"Akwarium"/"Przejściówka"
B02 - Coupe
B03 - 3D
B04 - Truck ST
B05 - Truck LB
B06 - Truck DC
B07 - Truck
B08/B12 - Cargo
B16 - Truck ROY
B30 - Atu
B40 - Kombi
B5x - wersje eksportowe na rynki z ruchem lewostronnym
Następne 2 znaki po oznaczeniu typu nadwoznia, czyli w powyższym przykładzie CE, oznaczają typ silnika. Wyróżniamy następujące typy silników:
W "Borewiczach":
AA - 1500 75KM
AB - 1500 82KM wzmocniony
AC - 1500 odprężony
BA - 1300
ED - 2000 Turbo Diesel VM
W "Akwariach" i "Przejściówkach":
AA - 1500 75KM
AB - 1500 82KM wzmocniony
AC - 1500 odprężony
BA - 1300
CB - 1600 87KM
EH - 2000 Ford OHC
W Caro:
AB - 1500 82KM wzmocniony
AE - 1500 Wtrysk/Katalizator
AF - 1500 Wtrysk/Bez Katalizatora
CB - 1600 87KM
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
CF - 1600 Wtrysk/Bez Katalizatora
EH - 2000 Ford OHC
EJ - 1900 Diesel
EK - 1400 Rover/Bez Katalizatora
EL - 1400 Rover/Katalizator
EM - 1600 Rover
W Atu:
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
CF - 1600 Wtrysk/Bez Katalizatora
EK - 1400 Rover/Bez Katalizatora
EL - 1400 Rover/Katalizator
EM - 1600 Rover
W Caro Plusach:
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
EL - 1400 Rover/Katalizator
E0 - 1600 Rover - jeden z prawdziwych VINów: SUPB01E0HWW000XXX - jak widzimy pochodzi z 98r i miał fabrycznie most 3.9
W Atu Plusach:
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
EL - 1400 Rover/Katalizator
W Kombi:
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
Kolejny 1 znak, czyli w powyższym przykładzie literka H, oznacza typ skrzyni i przełożenie mostu. Wyróżniamy następujące typy skrzyni i przełożeń mostów:
A - skrzynia 4, most 4.1
B - skrzynia 5, most 4.3
F - skrzynia 5, most 4.1 - tylko silnik benzynowy
G - skrzynia 5, most 3.72
H - skrzynia 5, most 3.9
J - skrzynia 5, most 4.55
K - skrzynia 5 (N9), most 3.9
L - skrzynia 5, most 4.1 - tylko silnik Diesela
Następny znak, czyli w powyższym przykładzie literka T, oznacza rok produkcji. Wyróżniamy następujące lata produkcji:
8 - 1978r
9 - 1979r
A - 1980r
B - 1981r
C - 1982r
D - 1983r
E - 1984r
F - 1985r
G - 1986r
H - 1987r
J - 1988r
K - 1989r
L - 1990r
M - 1991r
N - 1992r
P - 1993r
R - 1994r
S - 1995r
T - 1996r
V - 1997r
W - 1998r
X - 1999r
Y - 2000r
1 - 2001r
2 - 2002r
3 - 2003r
Następny znak, czyli w powyższym przykładzie literka W, oznacza miejsce produkcji. Wyróżniamy nastepujące miejsca produkcji:
G - Grójec, Polska
N - Nysa, Polska
M - Mysłowice, Polska
W - Warszawa, Polska
Jeśli zamiast przykładowych literek TW, są znaki 00, oznacza to, że pojazd został złożony poza fabryką - tzw. składak.
Post będzie edytowany z biegiem czasu, wraz z naplywem nowych informacji.
-
A ja mam w dowodzie cargo B12 i most B - 4,3 przy silniku CE.
To jak to możliwe ?
-
a jak zaczyna się VIN 3d i coupe?
B01 - typ nadwozia, B01 to model podstawowy, Caro/Borek/Akwarium/...
B02/B03 - Coupe/3d
B04/B05/B06/B07 - Truck
B08 - Cargo
B30 - Atu
B5x - kierownica po prawej
AB - typ silnika, w Borku:
AA - 1500 75KM
AB - 1500 82KM wzmocniony
AC - 1500 odprężony
BA - 1300
w Akwarium to samo, plus:
CB - 1600 87KM
w Caro:
AB - 1500 82KM wzmocniony
AE - 1500 Wtrysk/Katalizator
AF - 1500 Wtrysk/bez kata
CB - 1600 87KM
CE - 1600 Wtrysk/Katalizator
CF - 1600 Wtrysk/bez kata
EJ - 1900 Diesel
EK - 1400 Rover/bez kata
EL - 1400 Rover/Katalizator
F - przełożenie mostu/ilość biegów
A - skrzynia 4, most 4,1
B - skrzynia 5, most 4,3
F - skrzynia 5, most 4,1
G - skrzynia 5, most 3,72
H - skrzynia 5, most 3,9
J - skrzynia 5, most 4,55
Ja mam SUPB01EHK00446318.
NIE WIDZĘ TEGO W ZESTAWIENIU.
-
W takim razie nalezaloby dopisac, że:
EH - 2000 Ford OHC
K - skrzynia N9
tak ?
i z poprzedniego posta wynika też, że B12 to również Cargo ?
Może moderator wydzieli osobny temat o rozszyfrowywaniu VIN-ów ? Uzupełnilibyśmy trochę to co znalazłem w sieci...
-
dokładnie,no tak zapomniałem że skrzynia też ma inne oznaczenie.
Temat godny wydzielenia.
-
A w takim razie jaki ja most mam wg.tego zestawienia?
-
A w takim razie jaki ja most mam wg.tego zestawienia?
Właśnie to trzebaby było uzupełnić. Może posiadacze fabrycznych Poldofordów się wypowiedzą nt. tego jaki mają most?
Z biegiem czasu, jeśli będzie to możliwe to będę aktualizował dane w pierwszym poście ;)
-
Fabrycznie każdy poldoford miał niestety most od 1.6 , czyli 3,9.
-
2.0 D silnik VM -ED, mialem gdzies jeszcze oznaczenie 2.0 DOHC fiat ale nie moge teraz znalesc
-
Wprowadziłem aktualizację w pierwszym poście, oraz troszkę to poprawiłem wszystko.
Nie wiem natomiast co oznaczają 2 kolejne literki przed sześcioma cyframi. Jeśli ktoś byłby łaskaw mnie oświecić, będę wdzięczny :)
-
(10)Rok, model roku.
V - 1997
W - 1998
X - 1999
Y - 2000
1 - 2001
2 - 2002
3 - 2003
itd...
[ Dodano: 28 Sty 2010 21:39 ]
(11)I miejsce montażu.
B - Pupyong, Korea
C - Changwon, Korea
K - Kunsan, Korea
N - Nysa, Polska
W - Warszawa, Polska
D - ? (Rumunia)
[ Dodano: 28 Sty 2010 21:42 ]
(9) jeszcze przelozenia :
L - przełożenie tylnego mostu w Polonezach: 41:10 - tylko dla silnika diesela
[ Dodano: 28 Sty 2010 21:46 ]
1 - S - Europa
2 - U - Polska
3 - P - Daewoo-FSO
4 - B - Polonez
5 - 0 - ? naped tylny, reczna skrzynia biegów (Polonez Caro, Truck)
5 - 1 - ? naped tylny, reczna skrzynia biegów (Truck Roy)
5 - 3 - ? naped tylny, reczna skrzynia biegów (Polonez Atu)
A reszta tak jak u Ciebie
-
(10)Rok, model roku.
V - 1997
W - 1998
X - 1999
Y - 2000
1 - 2001
2 - 2002
3 - 2003
itd...
A jak z poprzednimi latami ? Część VINów ma "00" zamiast literek.
Znalazłem też na forum FSOAK coś takiego:
To ja dorzucę klekota:
Jurek_j
Szerokie Caro (MR 93)
VIN : SUPB01EJGTW839602
Data pierwszej rejestracji : 30.09.96r
Najwyższy nr kodu produkcji na szybach Mies Rok: 7 6
kod koloru: - L 122 - z tabl. znamionowej
rodzaj zasilania silnika: diesel
Tak więc wg VINu jest to 1900 Diesel (EJ), ze skrzynia 5, mostem 3,72 (G). Wynika z tego również, że literka T oznacza rok 1996. I tu pojawia się pewna zagadka... W to rok 1997... Czy w takim razie nie występuje literka U ? Idąc wstecz, S to będzie 1995 ?
Kolejna sprawa:
L - przełożenie tylnego mostu w Polonezach: 41:10 - tylko dla silnika diesela
Rozumiem, że skrzynia 5 i most 4.1, czyli to samo F. Jakie więc różnice ? Tylko w oznaczeniu ? Że L to diesel, a F to benzyna ?
-
czemu piszesz nie na temat ??
wystarczy zajrzec na odpowiednie podforum i jak wół na pierwszej stronie :
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16385&start=0
Numer w starszych rocznikach przed daewoo jest nabity na dole tabliczki np 114 i jest widoczny nawet jak tabliczka zniknie. jak masz nowszy model to masz pecha bo nie odczytasz
-
Wybaczcie panowie, był to pełen spontan:D
Dzięki za info. Mam starego Poldona:D
-
to ja mam SUPB01ELBTW... :)
Co daje:
FSO Caro Rover 1.4 KAT skrzynia 5 most 4.3 według opisu rocznik 1998 (literka T i W)
A w rzeczywistości 1996rok.
To jak to jest z tymi rocznikami ?
-
Stingerek, T to jest 1996 rok. Poczytałbyś dokładniej...
-
Artykuł musisz zrobic po uprzednim pozbieraniu wszystkich danych.
A wiec jeśli chodzi o określenie roku produkcji lub roku modelowego pojazdu to zazwyczaj jest odpowiedzialna za to 10 cyfra w VINie. Ale np. w fordach z tego co wiem 10 cyfra to rodzaj wyposażenia. Jeśli chodzi o FSO to 10 to rok.
1971-1
1972-2
*
1978-8
1979-9
1980-A
1981-B
1982-C
1983-D
1984-E
1985-F
1986-G
1987-H
1988-J
1989-K
1990-L
1991-M
1992-N
1993-P
1994-R
1995-S
1996-T
1997-V
1998-W
1999-X
2000-Y
2001-1
2002-2
2003-3
*
2009-9
2010-A
2011-B
*
[ Dodano: 29 Sty 2010 08:31 ]
SUPB01EJGTW839602
1 - S - Europa
2 - U - Polska
3 - P - Daewoo-FSO
4 - B - Polonez
5 - 0 - ? naped tylny, reczna skrzynia biegów (Polonez Caro, Truck)
6 - 1 - Caro
7 - E - EJ - 1900 Diesel
8 - J - EJ - 1900 Diesel
9 - G - skrzynia 5, most 3.72
10 - T - 1996rok.
11 - W - Warszawa
12-17 numer kolejny.
[ Dodano: 29 Sty 2010 08:34 ]
Można podac jeszcze przykładowo jakiegos trucka z Nysy.
[ Dodano: 29 Sty 2010 08:37 ]
B06 - truck
B05 - truck LB
B04 - truck DC
B16 - truck ROY
-
SUPB01EHK00446318.
Z tego wynika że mam dziwny Ten rocznik,a w dowodzie i tak jest tylko numer wpisany czyli 00446318.
-
mirekpsary, to jest to co Elwood pisał pare postów wyżej. Twoje auto nie zostało złożone w fabryce :roll: Jest bez roku i bez miejsca montażu.
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:42 ]
Analog :
Numer na wzmocnieniu bocznym: SUPB01***RW****** :roll:
[ Dodano: 29 Sty 2010 12:45 ]
Kolor : 206 :wink:
A VIN z tabliczki i z dowodu : SUPB01RW******
-
Ja mam składaka nr SUPB01 później przerwa na 3-4 znaki następnie 0022xxxx. Znaczy to że mogę wstawić sobie dowolny silnik z powyższych modeli? Bo producent nie określił z góry pod jaką jednostkę napędową jest przystosowane nadwozie. A te dwa zera to znaczy że "home made" 8)
-
(11)I miejsce montażu.
...
N - Nysa, Polska
W - Warszawa, Polska
...
No to moje Cargo SUPB08CEBSG... i SUPB12CEBTG...
to gdzie były montowane ?
Zależy jakie masz. G może oznaczać Grójec, M by wtedy oznaczało Mysłowice. W obu tych miejscach lecz różnych wersjach były produkowane Cargo.
Przy okazji:
Kombi ma oznaczenie B40.
-
Artykuł musisz zrobic po uprzednim pozbieraniu wszystkich danych.
Tak wiem, tylko nigdzie nie mogłem znaleźć takich ciekawych informacji jak Ty podajesz :) więc dzięki ;)
A artykuł jak już pisałem, będzie z biegiem czasu i napływem informacji na bieżąco aktualizowany. Sporo nowych informacji doszło, więc jak tylko będę miał trochę wolnego czasu to zrobię kolejną aktualizację w pierwszym poście.
-
no dobra jest w kodzie ilka rodzajow skrzyn a jak mamy skrzynie z auta sciagnieta to jest ona jakos oznaczona czy ma wybita ta sama sygnaturke co jest oznaczana w kodzie??
-
W kodzie VIN mamy jak widać rozróżnienie na 4 i 5 biegowe w połączeniu z przełożeniem mostu co wiąże się jak sądzę z przełożeniem napędu prędkościomierza. Czyli zespół skrzynia-most traktowany jako jedność i oznaczany jedna literą.
Na skrzyniach wybite są dwucyfrowe oznaczenia po których możemy rozróżnić do jakiego silnika jest przeznaczona czyli przełożenie napędu tej linki właśnie i obudowy sprzęgła co i tak widać...
-
Zebrałem dotychczasowe informacje i znów jest aktualizacja.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś informacje do dodania, to będę wdzięczny jeśli je tutaj wrzuci ;)
-
A te dwa zera to znaczy że "home made" 8)
Dziwne troche.. moj jak i 2 borki ktore znam maja 00, z czego zaden nie jest zadne home made :) Ktos pisal o tym ze mozna bylo kupic sama bude i wtedy jest to 00, wiec po co wtedy caly poczatek nr vin? Znaczy potrzebny to wiadomo ze jest, ale odkodowywanie go nie ma sensu bo przeciez sprzedana byla sama buda jak rozumiem? Wytlumaczcie mi to jak mozecie :)
-
Teraz to już nie jestem pewny tych zer.
-
no ja tez nie, a raczej jestem pewny ze to nie o to chodzi :D bo tak dla scislosci, to jak rozumiecie to home made? jest sobie Pan Kowalski, idzie do fabryki FSO kupuje sama bude poloneza akwarium, a wiec co bez silnika, mostu, podlogi? a wiec te zera powinny byc tez w miejscu SUPB01000, no bo skad wiedzieli ze bedzie silnik np 1,5 wzmocniony? I dobra pojdzmy dalej, ten Pan Kowalkski kupil tylko bude, wiec co podwozie juz mial? sam to zlozyl tak? No wiec w taki sposob moj polonez na pewno nie powstal :)
-
polon, ale była możliwość taka złożenia sobie nie tylko poloneza
-
Dobrze nie kwestionuje tego ze nie bylo takiej mozliwosc chociaz wydaje sie to dziwne :) Ale skoro wyglada to tak jak napisalem to jestem pewny ze moj Polonez tak nie powstal, znalem 2 poprzednich wlascicieli i nikt go sam nie skladal :)
-
no tak ale skoro jestes pewny tego, to moze ustosunkujesz sie do tego co pisalem wczesniej?
Pan Kowalski, idzie do fabryki FSO kupuje sama bude poloneza akwarium, a wiec co bez silnika, mostu, podlogi? a wiec te zera powinny byc tez w miejscu SUPB01000 a nie SUPB01CEH, no bo skad wiedzieli ze bedzie silnik np 1,5 wzmocniony?
-
nie przyglądałem się żadnemu składakowi numerom VIN więc nie wiem poza tym nie interesowałem się tym bo albo mnie w tych czasach jeszcze nie było,albo nie wyrastałem poza wysokość zderzaka :)
-
Co do składania sobie samochodów to jak najbardziej dawniej było to możliwe. Nie wiem jak później z numerami było ale może tak jak już tu było napisane, że po prostu tabliczka była gotowa z numerami oznaczającymi silnik a że nie zgadzało się to faktycznie z tym co było to już nie specjalnie kogoś obchodziło. Do niedawna można było jeszcze czasem kupić np borewicza z budą caro bo ktoś sobie przełożył itp.
Mój ojciec na ten przykład przez dłuższy czas kompletował sobie w piwnicy wszystkie elementy nadwozia syrenki. Później miałem "zaszczyt" pomagać mu to wszystko poskręcać do kupy i przerzucać na ramę. I była prawie nowa syrenka...
I idąc tym tropem możliwe, że wyprodukowano pewna ilość nadwozi bez oznaczeń skrzyni i mostu bo były przeznaczone na sprzedaż jako części a, że potem zostały jednak wykorzystane do złożenia w fabryce to w bałaganie i bezstresowym podejściu pracowników fabryki na każdym szczeblu uważam, że to jak najbardziej możliwe i nic w tym dziwnego wręcz...
-
Pan Kowalski, idzie do fabryki FSO kupuje sama bude poloneza akwarium, a wiec co bez silnika, mostu, podlogi? a wiec te zera powinny byc tez w miejscu SUPB01000 a nie SUPB01CEH, no bo skad wiedzieli ze bedzie silnik np 1,5 wzmocniony?
Tak można było kupić tylko że z podłogą całą kompletną karoserie
-
Pan Kowalski, idzie do fabryki FSO kupuje sama bude poloneza akwarium, a wiec co bez silnika, mostu
(tylko z tym kupnem też nie było tak łatwo - musiał być przydział) właśnie tak powstał mój poldek i po nr SUPB01 mam przerwę - może trzeba było "dobić" brakujące znaki po montażu silnika i reszty, ale pewnie nikogo to nie interesowało... tak w ogóle to moj pojazd jest zarejestrowany jako FSO 1500 :mrgreen:
-
Tak jak juz pisalem, nie mowie ze nie bylo takiej opcji, ale to ze sa w vinie 00 wcale to na pewno nie oznacza, bo moj polonez nie byl skladany samodzielnie :)
właśnie tak powstał mój poldek i po nr SUPB01 mam przerwę - może trzeba było "dobić" brakujące znak
moj ma to wszystko oprocz tego gdzie wyprodukowany i w ktorym roku :)
-
Może te 00 to kod miejsca gdzie był wyprodukowany i jest to jeszcze nie rozkodowane. Albo jak ktoś już wcześniej pisał miały iść na sprzedaż (same karoserie) ale postanowili je złożyć w fabryce. Kiedyś oglądałem program w którym jakiś koleś chwalił się ile to złożył DFów i jak szedł zarejestrować to się do Pani Urzędniczki "uśmiechał" i nie dostawał adnotacji do dowodu że samochód to składak.
-
Patrze na umowie kupna-sprzedazy na numer VIN mojego poldka i oto widnieje taki , co o nim powiecie :)
SUPB01CHHVW......
Więc co to za wynalazek ??
był to rocznik 1997 OHV na gazniku :mrgreen:
Wychodzi z niego ze to (pomijajac SUP) Polonez , Caro , silnik ??? , skrzynia 5, most 3,9 , rok prod 1997, WarszawA, Polska
Co to za silnik dziwny ?? Dodam ,że owy numer silnika (w/g zapisu na umowie k-s ) zaczynal sie równiez od CH.... i po tym było 7 cyfr.
-
SUPB01CHHVW......
Jak dla mnie patrzac na to co wiemy to wychodzi ze to moze byc 1600 forda :lol:
[ Dodano: 31 Sty 2010 18:15 ]
Ogólnie jeśli w jakimś VINie jest "0" to oznacza to ze te miejsce jest wolne i nie nalezy go odczytywać. Ale jeszcze sprawdze ta informacje.
-
SUPB01CHHVW......
Jak dla mnie patrzac na to co wiemy to wychodzi ze to moze byc 1600 forda :lol:
[ Dodano: 31 Sty 2010 18:15 ]
Ogólnie jeśli w jakimś VINie jest "0" to oznacza to ze te miejsce jest wolne i nie nalezy go odczytywać. Ale jeszcze sprawdze ta informacje.
Ale to było zwykłe "nasze" OHV , 1600ccm z drobnymi modyfikacjami przez które im wyszło 1,8. Ale wątpie by to była fabryczna modyfikacja wymagajaca innego oznaczenia silnika . Pozatym byl to silnik na gazniku w caro plusie z 97 roku :lol: . Ot taka hybryda 8)
-
Widziałem Cargo 1998r w Plusie na gaźniku :P
-
z tego wynika ze mam Caro składaka ;p
-
Panowie ciekawostka.
SUPBO1ELE** ******
Wersje "C" golasy plusów... Występowały w latach 1999-2001 i podobno były sporo tańsze od sprzedawanych wtedy plusów. Przykładowo PN Caro Plus - 17 999PLN a normalny koło 23 000PLN.
Widziałem caro plusa i kombi. Charakteryzowały sie tym, że nie posiadały :
- wspomagania kierownicy
- obrotomieza
- świateł przeciwmgielnych
- spryskiwacza szyby tylnej
- brak oświetlenia bagażnika
- brak kołpaków
- brak gniazda zapalniczki :lol:
- brak lakierowanych zderzaków i listew bocznych w kolorze nadowzia oraz atrapy...
- braki były nawet w wiązce elektrycznej w której nie można było nawet podlaczyc obrotomierza i świateł przeciwmgielnych :D
Zazwyczaj kolor biały/srebrny karoseri bądż bordowy/czerwony nie metalic...
Występowały także wersje TAXI.
Prawdopodobnie nazwane były streptease. Wyprodukoano ok. 400szt.
Jak posiadacie jakaś wiedze w temacie dajcie znać.
(http://img237.imageshack.us/img237/9835/dsc00655tt.th.jpg) (http://img237.imageshack.us/i/dsc00655tt.jpg/)
[ Dodano: 17 Lut 2010 17:11 ]
Poldorover 1.6 16V
SUPB01EMH** ******
-
chcialbym dodac tez ze nie posiadaly rowniez zegarka cyfrowego :)
smigal u mnie po miescie wspomniany wyzej kolor bordowy
-
Nabijanie typu silnika oraz przełożenia mostu i skrzyni biegów:
(http://img408.imageshack.us/img408/3309/123ri.th.jpg) (http://img408.imageshack.us/i/123ri.jpg/)
Które było nabijane razem z innymi znakami a które później ?
I gdzie było to później nabijane ?
-
Ten kombiak ze zdjęcia ma też czarne progi
-
Dopiero teraz opatrzyłem ten temat. Ja mam "klasę C" i numer SUPB01CEHXW. Braki w wyposażeniu się zgadzają i chyba mogę tylko dodać, że auto jeszcze nie posiadało seryjnie anteny, mocowań na głośniki w przednich drzwiach, okablowania radia oraz kabelka do podłączenia zegarka. Autko bylo zdaje się 2 tys. tańsze niż normalne Caro (chyba kosztowało 20 200 zł, marzec 2000), ale w Polmozbycie dorzucili do niego immo więc pewnie normalna cena była niższa.
-
co mam przez to rozumiec?
Jeśli zamiast przykładowych literek TW, są znaki 00, oznacza to, że pojazd został złożony poza fabryką - tzw. składak.
mam wersje CE z 84 roku w nr vin ma wlasnie 00 tzn ze ktos sam go sobie zlozyl w szopie?
-
Witam
Jeśli chodzi o numer VIN i zagadkowe zera. Wg mnie do roku ??? obowiązywała numeracja wszystkich polonezów jednakowo numerując kolejny egzemplarz (czyli patrz zdjęcia polonez z 91 jest to polonez 445368 ktory zszedl z taśmy w FSO na Żeraniu natomiast ten z 92 ma nieco wiekszy numer) do czasu wejścia np ISO9001 w której w numerze obowiązuje znak cyfrowy lub literowy oznaczający rok
Polonez z 91 - przejściówka
http://img826.imageshack.us/img826/8104/polonez1.jpg
Polonez z 92 - Caro
http://img810.imageshack.us/img810/8392/dsc01956.jpg
Różnica w produkcji niewielka Co do Poloneza przejściówki jestem jego drugim właścicielem i wiem że I właściciel odbierał auto na Żeraniu Co do drugiego poldka - podobno z salonu FSO - info niepewne.
-
Odkopię trochę. Taka ciekawostka... Przeglądając inne fora natknąłem się na "prawą" wersję Caro, która została w 95r zarejestrowana w Wielkiej Brytanii.
Ma ono VIN: SUPB51EJGRW671304.
Ciekawe jak wyglądały numery VIN w wersjach exportowych do innych krajów.
-
Witam, mam problem z "rozszyfrowaniem" mojego VIN.
Wszystko się zgadza do momentu roku produkcji.
Mój VIN to: SUPB01AAA00110344
Czy pomógłby ktoś mi w rozszyfrowaniu tego numeru? Bo mam wątpliwości, czy mój Poldon to "upiększona" wersja C.
-
AAA
1.5 75KM i skrzynia czwórka, więc wygląda na to, że nauboższa wersja ;)
-
Tylko że mój ma wyciszenia i skrzynię 5 i wszystkie inne bajery z "normalnych" wersji
-
Wynika z tego, że ktoś coś kombinował kiedyś ;) i sobie sam doposażył golaska :P
-
Właśnie sobie poczytuje o rodzajach Poldonów produkowanych w tamtym okresie. Dowiedziałem się, że mój egzemplarz pochodzi z roku 1983 ale nie jest jeszcze MR83. Na jednej ze stron pisze:
"Od 1981 roku, produkowane były trzy wersje Poloneza. Pierwsza, była standardowa. Druga, najuboższa zwana wersją "C" nie posiadała wielu elementów wyposażenia wersji standardowej m.in. ogrzewanie tylniej szyby, wycieraczki tylniej szyby, maty wygłuszającej silnik, zagłówków, ozdobnych listew oraz popielniczki i zapalniczki. Trzecia wersja zwana wersją "Lux" miała wzmocniony silnik do 82KM oraz pięciostopniową skrzynię biegów. Posiadał również spojler z tyłu oraz wycieraczki o regulowanej przerwie pracy."
Mój Polonez jest w takim razie wersją STANDARD z "dołożonymi" bajerami z LUX'a (wkrótce się stanie Full-LUX) :)
-
Ale fabrycznie miał skrzynie czwórke, nie piątkę. Ktoś coś kombinował w Twoim Poldku.
-
No ze skrzynią to faktycznie może być coś nie tak, ale po oglądnięciu silnika z bliska są plomby jeszcze na nim. Dziwne. Póki co, Mnie to bardziej pasi, że można wciepać piąteczkę i lecieć na spokojnie. Ciekawostką jest to, że po zdjęciu podsufitki (która się odkleiła) z tyłu, obok szyby tylniej znajdują się kabelki służące do podłączenia tylnich bocznych podświetleń wnętrza z wersji eksportowej. Cóż, wygląda na to że jednak kilka postów wyżej kolega miał rację, że wtedy składano Poldony z tego co było pod ręką
-
Zapomniałem dodać, że mam Eksportowy grill z żarówkami H4 :D
-
tylnich bocznych podświetleń wnętrza z wersji eksportowej.
Eksportowy grill z żarówkami H4
:lol: :lol: :lol:
-
Witam. Mam borka z 1987 r. VIN SUPB01ABF00231791. Jak ktoś napisał 00 to składak . Coś jest nie tak bo mój borek został dostarczony do Polmozbyt Toruń 23.01.1987 a odebrany przez własciciela z tegoz polmozbytu 26.01.1987. Potwierdzają to papiery jak i sam własciciel. Wiec pewnie jest tak jak ktoś wspomniał ze do ktoregos roku 19?? był po prostu kolejny numer. Pozdrawiam
-
nie wiem dokładnie do kiedy, ale jeszcze w 89r, po kodzie silnika i skrzyni był numer budy, a nie zakodowany rok i miejsce produkcji.
edit: w 91 było to samo, więc zmiany wprowadzono pewnie w mr93.
-
W wąskim caro GLD '92 też mam te dwa zera w numerze nadwozia.
-
To ja mam kolejnego Borka z 00 w nr VIN. 83r produkcji, B01AAA i wszystko się zgadzało ze stanem faktycznym. Ciekawa sprawa...
-
SUPB01E0HWW000012 - w plusie rover 1.6 był oznaczony jako E0, myślę że warto to dodać do listy
-
Dzięki. Aktualizacja wprowadzona.
-
Zainteresował mnie ten temat i się właśnie dowiedziałem, że mój też jest składak <co>
Z niepotwierdzonych informacji pochodzi z odrzutu z eksportu.
-
http://w15.wrzuta.pl/plik/aXQ75cTZJDD/vin_-_polonez na szybko zrobiłem w excelu tabelkę do rozkodowania własnego VINU, pominąłem składaki
-
Zainteresował mnie ten temat i się właśnie dowiedziałem, że mój też jest składak <co>
Z niepotwierdzonych informacji pochodzi z odrzutu z eksportu.
nie składak, tylko dopiero od mr93 była zakodowana data i miejsce produkcji.
-
A ja nie mam auta ale mam papiery od bardzo dziwnego polonez który służył w policji:
rocznik wpisane że 1996
VIN: SUPB01000WW900268
pierwsza rej 02/12/1996
-
Sprawdziłem VIN swojego Atu+ 1.4 23E i wyszło że pełen oryginał :-)
VIN SUPB30ELBWW127939
S - Europa
U - Polska
P - FSO/Daewoo-FSO
B30 - Atu
EL - 1400 Rover/Katalizator
B - skrzynia 5, most 4.3
W - 1998r
W - Warszawa, Polska
-
Ja oba roverki miałem/mam oryginalne , w pierwszym miałem SUPB01ELBTW... czyli 1400 rover /katalizator 1996 rok a w tym mam SUPB01EKBRW... czyli prawdziwy 1994 rok bez katalizatora. Ciekawi mnie ten caro plus 1.6 rover, ma ktoś jego zdjęcia albo jakieś informacje ? Ciekawią mnie jeszcze 2 rzeczy, wie ktoś jaki vin miał polonez prima 1.4 125 km ? Wyczytałem kiedyś na jakimś forum że ktoś posiadał oryginalnego poloneza z 1.8 16V pod maską.
-
Czytałem o Caro z 2001r które miało mieć 1.8 z Nubiry, miały być zdjęcia i do tej pory nie ma. Ja mam V8 4.2 Biturbo z Ałdi tylko że nie pokaże wam zdjęć bo nie mam aparatu ;p
-
Ja oba roverki miałem/mam oryginalne , w pierwszym miałem SUPB01ELBTW... czyli 1400 rover /katalizator 1996 rok a w tym mam SUPB01EKBRW... czyli prawdziwy 1994 rok bez katalizatora. Ciekawi mnie ten caro plus 1.6 rover, ma ktoś jego zdjęcia albo jakieś informacje ? Ciekawią mnie jeszcze 2 rzeczy, wie ktoś jaki vin miał polonez prima 1.4 125 km ? Wyczytałem kiedyś na jakimś forum że ktoś posiadał oryginalnego poloneza z 1.8 16V pod maską.
Prima pewnie B01ELB, bo nie zmieniali pojemności silnika, a jedynie wyciągali z niego więcej kucy, o ile to prawda.
Z forum, a konkretnie z AK, ktoś miał fioletowego Atu 1.6 16V, które później skradziono i rozszabrowano na części. VIN chyba miał B30EMH.
-
Ja oba roverki miałem/mam oryginalne , w pierwszym miałem SUPB01ELBTW... czyli 1400 rover /katalizator 1996 rok a w tym mam SUPB01EKBRW... czyli prawdziwy 1994 rok bez katalizatora. Ciekawi mnie ten caro plus 1.6 rover, ma ktoś jego zdjęcia albo jakieś informacje ? Ciekawią mnie jeszcze 2 rzeczy, wie ktoś jaki vin miał polonez prima 1.4 125 km ? Wyczytałem kiedyś na jakimś forum że ktoś posiadał oryginalnego poloneza z 1.8 16V pod maską.
Prima pewnie B01ELB, bo nie zmieniali pojemności silnika, a jedynie wyciągali z niego więcej kucy, o ile to prawda.
Z forum, a konkretnie z AK, ktoś miał fioletowego Atu 1.6 16V, które później skradziono i rozszabrowano na części. VIN chyba miał B30EMH.
Fioletowe atu 1.6 rover jeździ po ząbkach, senn o nim pisał, muszę kiedyś pogadać z właścicielem tego atu, ktoś też rozebrał oryginalne cao 1.6 rovera bo potrzebował dawcy do 125p.
-
Tego mam nawet zdjęcia http://imageshack.us/g/23/3bb878ec3d1cc68egen.jpg/
-
1.6 rover jeździ po ząbkach, senn o nim pisał, muszę kiedyś pogadać z właścicielem tego atu, ktoś też rozebrał oryginalne cao 1.6 rovera bo potrzebował dawcy do 125p.
Oryginał Caro 1.6 rozebrał Koval_STM - udzielający się na forum AK. Auto było w stanie agonalnym, gdy je przyprowadził.
Widocznie jest to kolejny egzemplarz Atu 1.6 16V. :-)
-
Ciekawi mnie ten caro plus 1.6 rover, ma ktoś jego zdjęcia albo jakieś informacje ?
jedyne co mi zostało, to faktura za tego poloneza, był to policyjny caro plus po dzwonie w dupę. Samochód ten w 2006 roku kosztował mnie 400zł. A swojego gtika pod maską fotek nie mam, nawet po przekładce. Teraz też nie zrobię, bo już dawno został przerobiony na żyletki. Przekładkę robił mi policyjny mechanik. Wtedy tak się interesowałem polonezami, że nawet nie wiem jaki tam komputer był:/
-
Mam wąskie Caro z pierwszej połowy 93 roku, i w VIN nadal są dwa 00, wiec to by potwierdzało że do mr 93 był to po prostu nr budy, a od mr93 te znaki miały jakieś konkretne znaczenie
-
A ja tak czytam i czytam i dalej nie wiem jakie oznaczenia miał 2.0 DOHC Fiat w borku. Może ktoś wie.
-
Teoretycznie B01EBE, skrzynia 5, most 4,1
-
Ja posiadam SUPB01ABF00461205
Wiadome Caro 1.5 wzmocniony skrzynia 5, most 4.1
Ale jaki rok produkcji ??
-
Jeśli zamiast przykładowych literek TW, są znaki 00, oznacza to, że pojazd został złożony poza fabryką - tzw. składak.
Pierwszy post, wyjaśnione.
-
Nie, bo oznaczenie roku weszło do użycia dopiero w 1994 r. Według tego, co napisałeś, każdy borewicz/akwarium/przejściówka/wąskie Caro to składak. ;)
Jondrownik, jesień 91.
-
Jondrownik, jesień 91.
OK, z czego to wynika ? :)
-
Z numeru nadwozia. 448*** to jeszcze przejściówka, a 474*** to Caro z grudnia '91.
-
No to wychodzi że mam wąskie Caro :] <rotfl2> <rotfl2>
-
Mój plus wydaje się być oryginalny z VIN w dowodzie. ale mam dowód od innego poldka i tam z VINu wychodzi ze nie wiadomo w którym roku powstał :D a pisze ze 93
-
Zobacz co napisałem parę postów wyżej.
-
Nie, bo oznaczenie roku weszło do użycia dopiero w 1994 r. Według tego, co napisałeś, każdy borewicz/akwarium/przejściówka/wąskie Caro to składak.
zgadza sie ,bo moj stary GLE mial nr 00462802 i byl to normalny fabryczny waski caro z 1991
borewicz z roku 1984 tez ma 00
-
Mój Vin to SUPB01ABF00420000 , mam przejsciowke z 90 roku, dodatkowo jest druga podłużna tabliczka znamionowa, wiec prawdopodobnie wersja eksportowa, skladakow chyba na eksport nie wysylali ;)
-
Zrobiłem prostą stronkę która ułatwia proces sprawdzania vinu: http://mojetesty.cba.pl/fso/ , może komuś się przyda.
-
Przydało się.
Model: Caro/Borewicz/Akwarium/Przejściówka
Silnik: 1600 Wtrysk/Katalizator
Napęd: skrzynia 5, most 3.9
Rok produkcji: 1996r
Miejsce produkcji: Warszawa, Polska
-
Przydało się.
Model: Caro/Borewicz/Akwarium/Przejściówka
Silnik: 1600 Wtrysk/Katalizator
Napęd: skrzynia 5, most 3.9
Rok produkcji: 1996r
Miejsce produkcji: Warszawa, Polska
z mojego wytworu chociaż widać która literka za co odpowiada :P
-
z mojego wytworu chociaż widać która literka za co odpowiada :P
Zaraz sobie to rozpracuje po Twojemu :) A tak nawiasem to co oznacza 6 ostatnich cyfr w VINie?
-
Numeracja po kolei :) nic szczególnego co miałoby mieć jakieś znaczenie :p
-
Numeracja po kolei :) nic szczególnego co miałoby mieć jakieś znaczenie :p
Czyli mój Poldek był wyprodukowany jako 826596 w kolejności od początku produkcji Polonezów?
-
Numeracja po kolei :) nic szczególnego co miałoby mieć jakieś znaczenie :p
Czyli mój Poldek był wyprodukowany jako 826596 w kolejności od początku produkcji Polonezów?
Mój jest z 98r. a ma 152153 więc chyba od początku nie wyprodukowano tyle poldków.
-
Mój jest z 98r. a ma 152153 więc chyba od początku nie wyprodukowano tyle poldków.
Atu miały osobną numerację. Nie wiem jak z Caro, czy zaczeło się od 91 czy od innej daty. Moje Atu z 97' ma 119XXX ;)
-
Mój jest z 98r. a ma 152153 więc chyba od początku nie wyprodukowano tyle poldków.
Atu miały osobną numerację. Nie wiem jak z Caro, czy zaczeło się od 91 czy od innej daty. Moje Atu z 97' ma 119XXX ;)
Chyba że tak
-
Jako ciekawostkę załączam nr VIN sanitarki:
Samochód sanitarny POLONEZ 1600 (z częściowym wyposażeniem) nr podw. SUPB08CEBVG116814, rok prod. 1997, data 1 rej. 12.11.1997
Jakby ktoś chciał kupić :P
http://www.amw.com.pl/pl/p/oferty-bezprzetargowe/59
-
Kolejna ciekawostka Vin prototypowego FSO Analoga nr.4
SUBP01RW670730.
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1657&start=140
-
Skrzynie od SUBARU LEONE z reduktorem tylny most z blokadą elektromagnetyczną
Wie ktoś może co to dokładnie mogło by być, z czego i jak zamontowane???
-
gdzieś po necie krążyły rysunki tego rozwiązania. zwykły kwadratowy most, ze sprzęgłem kłowym, sterowanym elektromagnesem.
-
http://www.kyllan.waw.pl/polonez/analog/
-
Ciekawostka Atu Diesel
SUPB30EJGTW808223
(http://thumbnails103.imagebam.com/54952/12c63e549513945.jpg) (http://www.imagebam.com/image/12c63e549513945) (http://thumbnails103.imagebam.com/54952/7cb4f4549513979.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7cb4f4549513979) (http://thumbnails103.imagebam.com/54952/09c258549514424.jpg) (http://www.imagebam.com/image/09c258549514424)
-
Bedo odkopy :)
EH - 2000 Ford OHC
EJ - 1900 Diesel
EK - 1400 Rover/Bez Katalizatora
EL - 1400 Rover/Katalizator
EM - 1600 Rover
Niedawno wzięło mnie na rozmyślanie i doszedłem do wniosku, że biorąc pod uwagę to jakie oznaczenia były nadawane zagranicznym silnikom (a zwłaszcza z K-serii) i że jak widać były one w porządku alfabetycznym, to czy przypadkiem owiany legendą silnik 1,8 16V nie miał oznaczenia "EN(H)"? Czy jest ktoś kto ma dostęp do jakiś "pewnych" katalogów/dekoderów nr VIN i mógłby sprawdzić moją teorię? Czy istnieje jakakolwiek możliwość zweryfikowania tego w dokumentacji FSO?
-
Jedyna znana dokumentacja FSO o większych Roverach pochodzi z OBRSO i dotyczy prototypów 1.6 16V. O 1.8 raczej będzie ciężko cokolwiek znaleźć, gdyż było ich tylko kilka sztuk i raczej nie nadawano im nowego oznaczenia, szczególnie, że często wykorzystywano w tym celu budy OHVek.
-
Biorąc pod uwagę porządki panujące w OBRSO to możliwe, że takiej dokumentacji nie ma albo dawno zaginęła/została zniszczona. Ale wydaje mi się, że jednak dla własnego spokoju montując 1,8 powinni nadawać jakieś oznaczenie zwłaszcza, że OBRy miały tak jakby oznaczenie silnika "doklepane" do numeru VIN.
Pamiętam, że kiedyś na zaprzyjaźnionym SKP wklepali VIN tego fioletowego atu z OBRu, w jakiś program od boscha i wyskoczyło, że był to polonez atu z 1994 r. z silnikiem o poj. 1,6 l i żadnych innych informacji. Zero mocy itp. danych, więc ciężko było ustalić czy był to Rover, czy nie - tzn. ja wiedziałem, że tak, ale goście z SKP nie bardzo chcieli w to wierzyć.
Dlatego zastanawiam się, czy jeśli wpisać by jakiś randomowy nr VIN w taki program, ale zamiast EM podstawić EN to czy wyszłoby, że jest to silnik 1,8l.
-
w programach sa oznaczenia, ktore zostaly tam wpisane, anie algorytmy wyliczajace nie istniejace w przyrodzie wyposazenie,
1.6 rovera mogl byc wpisany,bo PN z takim silnikiem mozna bylo kupic na zamowienie, ale 1.8 nie bylo w ofercie, wiec jego oznaczenie moglo co najwyzej krazyc miedzy zakladami FSO
-
Pokaż folder z ofertą 1.6 16v. Bo wątpię, żeby to było dostępne dla szarego Kowalskiego.
-
nie bylo go w katalogu, mogles zamowic w salonie, odczekac na najblizsza dostawe silnikow (co 3 miechy szla) i doplacic 3000-4000pln wzgledem 1.4,
gdyby oferta byla w katalogu, to musieliby to homologowac, a tak pewnie szlo jakos pod stolem, bo nie wiadomo jak to bylo zasilane,
pamietam,ze kuzyn pracujacy w ZEM mi mowil o mozliwosci kupienia i stad ta cena, pozniej jeszcze dopytywalem jak bylem na praktykach w ZEM (czy ktos pamieta, bo PN juz nie produkowali) i otrzymalem potwierdzenie,
mozliwosc zakupu pojawila sie w roku 1996 po prezentacji Atu, nawet bialy Atu pokazowy (z wlotem orciari pomalowanym na bialo) to byl 1.6,
gdyby dyrektor ZEM nie mial czarnej Leganzy, to na bank by kupili PN 1.6 16v ,tak jak wczesniej mial Caro 2.0 OHC
-
Czyli jednak nie była to powszechnie znana informacja, skoro przechodziło to bez homo (a musiało być mniej jak 100szt/rok), czyli wiedzieli o tym tylko dobrze zorientowani w temacie.
Że 1,6 16V zdarzały się to wiem, bo kiedyś na parkingu pod kościołem (nie mylić z plebanią <cwaniak2>) widziałem białego Caro+ z 1,6 16V GTi na tylnej klapie. Ale ogólnie zaintrygował mnie 1,8 16V nie ukrywam, że głównie ze względu, iż chciałbym sobie w niedalekiej przyszłości klepnąć 1,8 w papiery i wiedza o tym jak FSO oznaczała ten silnik bardzo by temat ułatwiła.
-
nic Ci to nie ulatwi, bo i tak nie zmienisz VINu tzn. mozesz zmienic jak zniszczysz ten, ale to bedzie nowy vin nadany przez urzad i nie bedzie mial nic wspolnego z FSO,
watpie tez, ze FSO dawalo naklejki na te rovery 1.6, kiedys w reklamie mignela klapa Atu z czarnym polem 1.6 i reszta od 1.4 i taka naklejka jest przynajmniej prawdopodobna, bo powstala przy pomocy nożyczek
-
Ale chodzi o to, żeby co nie których (przygłupich) rzeczoznawców sprowadzić na ziemię, bo jak rozmawiałem z jednym to zaczął pierd****ć o tym, że jak ten silnik nie ma fabrycznego oznaczenia to znaczy, że nie był montowany w polonezie, a nawet jak był to nie miał homo i nie da się tego "legalnie" wbić w papiery. Ponieważ gość raczej jest teoretykiem niż praktykiem to nie specjalnie się tym przejąłem, ale wolałbym być przygotowany na tego typu argumenty przed konsultacjami z innymi :]
-
rzeczoznawcow mozesz sobie wybierac,wiec znajdz takiego,ktory nie bedzie wybrzydzal,
ale nie wiem po co pchac sie w zmiany w dowodzie, jeszcze w ubezpieczalni zaczną sie pocic, bo 1.8 nie bylo, to albo beda liczyc jak za 1.4 ,albo jak za 1.6 ,albo jak za 2.0 i nie chodzi o sama objetosc,bo teraz stawki wlasciwie nie zaleza od objetosci skokowej, tylko o sam model,
zapytalem jaka bylalby stawka za poloneza z silnikiem 1.0 lub 0.8 to nie wiedza, ale pewnie taka jak przed swapem ,czyli 1.6 ,
a liczylem na stawke jak za cienkiego lub tikacza
-
To już problem ubezpieczalni, mnie interesowałoby, żeby mieć to wbite, tak na przyszłość, bo nigdy nie wiadomo co nam dobre zamiany przyniosą...
-
Tu macie vin od oryginalnego 1.8
(https://images83.fotosik.pl/892/004007babeb20560med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/004007babeb20560)
-
to vin Atu 1.4 z roku 1995
-
Tu macie vin od oryginalnego 1.8
(https://images83.fotosik.pl/892/004007babeb20560med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/004007babeb20560)
Jaki byłby sens zakładania 1,8 do mostu 4.3 skoro już do 1,6 dawali 3.9? Jak dla mnie to ten VIN jest ciekawostką, bo jest od Atu z 1995r. a nie żadnego 1,8...
-
To jest potwierdzenie tego co pisał Multec. Samochód osobiście rozebralem bo gość nie chciał sprzedać w całości a most siedział 3.9.
-
Masz może więcej zdjęć tego okazu?
-
(https://images84.fotosik.pl/893/45c8680d03630e34med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/45c8680d03630e34)
(https://images82.fotosik.pl/894/1940151cd1cfb16emed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1940151cd1cfb16e)
(https://images83.fotosik.pl/892/998bace4d6dbb540med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/998bace4d6dbb540)
(https://images84.fotosik.pl/893/bb8d238810d89e51med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bb8d238810d89e51)
(https://images82.fotosik.pl/894/86fc9801b1156836med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/86fc9801b1156836)
(https://images84.fotosik.pl/893/98ccadd9794539bbmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/98ccadd9794539bb)
-
No nieźle. Dzięki :)
-
Odkop roku no ale cóż.
SUPB01ABF00320522
Akwarium 1988 rok
I co dalej? Według tego co wyczytałem jest to składak bo ma 00 w vinie🤔
-
skaldaki nie maja oznaczenia silnika i skrzyni,
00 maja wszystkie waskie - pozniej w miejsce 00 weszlo oznaczenie literowe roku produkcji,
tylko nie wiem czy to weszlo z MR93 czy jakos pozniej i czy od razu poszedl reset licznika wyprodukowanych sztuk, czy dopiero z Plusami,
mozliwe,ze odpowiedzi na te pytania juz padly w temacie
-
Hops do góry - popracowałem chwilę z numerkami i mogę się podzielić kilkoma informacjami w temacie.
Miejsce i rok produkcji w VIN pojawiło się w styczniu lub lutym 1994 roku. Gdzieś pomiędzy numerami nadwozia 632000 a 636000. Będę się starał z czasem jeszcze zawęzić ten przedział.
Żadnego resetu numeracji nie było - gdzieś w połowie 1997 roku po numerze 900000 (lub 899999) przeskoczono do numeru 100000 (lub 100001). 102565 został zarejestrowany w pierwszym tygodniu sierpnia 1997 roku. Oczywiście nie ma tutaj mowy o żadnym dublowaniu z już wyprodukowanymi nadwoziami. Możliwe że wtedy też pojawił się numer nanoszony laserowo. Ale tutaj sobie już tylko gdybam.
Bartek pisał o numerze B01000WW900268 z datą pierwszej rejestracji grudzień 1996 - otóż po przeskoku numery powyżej 900000 nadawano nadwoziom przeznaczonym na części zamienne/wymiany gwarancyjne (o czym świadczą 000 w miejscu na oznaczenia silnika i przełożenia). Do 2001 roku wyprodukowano ok. 500 takich nadwozi.
Atu nie miało osobnej numeracji, Cargo wykańczane w Grójcu również miały numery zgodnie z kolejnością. Jedynie Trucki rozpoczęto od SUPB04***0000001, ostatnie wypusty z 2003 to okolice SUPB05EJL3N091***.
Ostatnie Polonezy - SUPB (01/30/40) CE (H/B) 2W183***