Autor Wątek: Wymiana cewki generatora impulsów  (Przeczytany 2152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana cewki generatora impulsów
« dnia: Maj 11, 2012, 20:59:12 pm »

tomano

  • Gość
Witam

Jestem nowy na forum, chciałbym się grzecznie przywitać  :-) ....

... i od razu prosić o pomoc. Koledzy jako że mam poloneza caro 1.5GLE i chciałem go wskrzesić, dzisiaj trochę grzebałem przy nim i doszedłem do wniosku że mam chyba uszkodzoną cewkę generatora impulsów w rozdzielaczu. Brak iskry.
Czy ktokolwiek z szanownych grupowiczów mógłby mi podpowiedzieć jak wymienić tą cewkę?
Zmierzyłem ją i ma 1600 ohm

pozdrawiam
Tomek

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2012, 21:16:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Musisz całkowicie rozkręcić rozdzielacz,bo cewka jest na samym dole.Trzymają ja takie 4 nakrętki na klucz (chyba) 7.Jesteś pewny,że to cewka,a nie moduł na przykład?Wypnij sobie ten słynny zielony kabelek,który idzie z rozdzielacza do modułu i dotykaj tam kablem z prądem do obu wsuwek.Kabel z cewki do masy i jak będzie iskra,to wina cewki w rozdzielaczu,a jak nie,to moduł lub cewka zapłonowa.

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2012, 22:28:46 pm »

tomano

  • Gość
No właśnie wiem że muszę go rozkręcić, ale może ktoś tak łopatologicznie wytłumaczy mi jak go rozkręcić żeby szkód nie narobić niepotrzebnie i na co uważać przy rozkręcaniu, coś sobie oznakować itp...

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2012, 04:04:52 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2622
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wybić delikatnie kołek trzymający odrzutnik oleju (plastykowy stożek na ośce aparatu), kołek jest zwinięty z blachy stalowej. dobrze jest zanotować kolejność i ilość podkładek dystansowych na ośce. oczyścić dokładnie ośkę z nalotu olejowego i wyciągnąć z aparatu razem z ciężarkami i sprężynkami. potężnym kluczem 5,5 mm odkręcić 3 mosiężne nakrętki mocujące 3 mosiężne blaszki (uważać na znajdujące się pod nimi tekstolitowe podkładki) trzymające cewkę. montaż po uprzednim wyczyszczeniu i delikatnym nasmarowaniu bebechów pacjenta, przeprowadzić w odwrotnej kolejności. powodzenia!
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2012, 04:08:54 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2012, 15:22:43 pm »

tomano

  • Gość
przyglądałem się dzisiaj temu ustrojstwu od góry i nie widzę tam żadnego plastikowego stożka, czyli jak dobrze myślę muszę odkręcić cały ten aparat zapłonowy od korpusu silnika, tak?
A w kiedy go będę odkręcał czy powinienem sobie jakoś szczególnie zaznaczyć pozycję tej blachy która się kręci w rozdzielaczu (w kopułce), czy po prostu tak jak wyciągnę cały aparat to nie będzie możliwości wsadzić go inaczej.
Może banalne pytanie ale nigdy tego nie demontowałem.

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2012, 15:28:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Owszem. Przede wszystkim należy zaznaczyć sobie położenie palca względem jakiegoś elementu silnika żeby móc potem włożyć aparat dokładnie tak samo i uniknąć regulacji zapłonu.



Odrzutnik oleju to jest to coś czarne na osi.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2012, 16:06:25 pm »

tomano

  • Gość
dzięki koledzy, to wyjaśnia mi wszystko :-)

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2012, 16:22:27 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
prawa autorskie do zdjęcia ma że używa???? :P

ostatnio dwa razy musiałem to robić, nie wymieniaj od razu tylko sprawdź druciki wszystkie łączące konektorki cewki z uzwojeniem. Mi się tam przetarł i wystarczyło zlutować. Poza tym skoro zmierzyłeś cewkę i masz jakieś wskazania to na pewno ona? na przerwanym uzwojeniu nie pokazałoby nic :/

Sprawdź czy kabel od cewki zapłonowej, samą cewkę podmień na działającą zobacz czy to samo. Moduł może być też powodem. Jak jesteś z warszawy to podjedź do mnie to się pobawimy :) Ostatnio dwa razy musiałem z mechaniorem rozbierać cały układ zapłonowy więc jestem na świeżo ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2012, 16:30:04 pm »

tomano

  • Gość
No właśnie jestem z okolicy Katowic tak że raczej nie podjadę, aczkolwiek dziękuję za propozycje. Poloneza traktuję raczej hobbystycznie, na codzienne jazdy mam inne autko. Ale szkoda mi go złomować, wymieniłem mu wszystkie blachy już teraz wystarczyłoby go tylko pomalować no i uruchomić - stoi około 6 lat. W ubiegłym roku jeszcze odpalił w tym niestety nie. Dzisiaj jeszcze podociskałem wszystkie przewody i wlałem trochę paliwa do gaźnika i tak jakby na moment załapał. Spróbuję do pompy paliwa podłączyć butelkę z benzyną.

Odp: Wymiana cewki generatora impulsów
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2012, 16:34:48 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
jak na chwilę załapał to możliwe że drucik się przetarł. miałem bardzo podobny objaw, łapał ledwo co i z wysiłkiem palił bo od drgań drucik łączył i iskra przeskakiwała. ewentualnie jak ma problemu to może też być moduł.
nie kupuj cewki póki co bo cholerstwo drogie a możliwe że to nic takiego i jeden lut może ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG