FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: dafit w Kwiecień 30, 2012, 21:35:31 pm
-
Witam.Chciałem się zapytać , czego dokładnie trzeba ,żeby wymienić zwykłe hamulce na hamulce lucasa??I jak z przewodami hamulcowymi??Pozdrawiam
-
dołączam się do pytania,ponieważ też się szykuje do takiego zabiegu. Chcialem się zapytać czy do tej przeróbki trzeba coś spawać? I co zrobić w sytuacji gdy z tyłu mam tarcze? Da się je zostawić i wstawić zaciski z lucasa przednie czy trzeba dać bębny?
-
Było już o tym wiele razy,trzeba poszukać.Do rurek stosuje się redukcje gwintów,żeby przejść ze starego typu na lucasa,jeśli oczywiście nie zmienia się pompy.
dołączam się do pytania,ponieważ też się szykuje do takiego zabiegu. Chcialem się zapytać czy do tej przeróbki trzeba coś spawać? I co zrobić w sytuacji gdy z tyłu mam tarcze? Da się je zostawić i wstawić zaciski z lucasa przednie czy trzeba dać bębny?
Da się,ja tak mam,ale to trochę zabawy i nikt tego nie chce robić.Trzeba skombinować 4 płyty kotwiczne ze starego układu i pospawać do kupy,wzmocnić blachą i powiercić otwory na jarzma.Potem dajemy tarcze 240mm z lucasa,jarzma i zaciski i mamy z tyłu full lucas,razem z hydrołapą.
Tak to wygląda,więc się da,pytanie tylko,czy ci się chce :-)
(http://img43.imageshack.us/img43/3340/43799400.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/43799400.jpg/)
-
dołączam się do pytania,ponieważ też się szykuje do takiego zabiegu. Chcialem się zapytać czy do tej przeróbki trzeba coś spawać? I co zrobić w sytuacji gdy z tyłu mam tarcze? Da się je zostawić i wstawić zaciski z lucasa przednie czy trzeba dać bębny?
Z tego co wiem, to wystarczy tuleja redukcyjna do gwintu i tylne tarcze ładnie współpracują z nową pompą.
-
Było już o tym wiele razy,trzeba poszukać.Do rurek stosuje się redukcje gwintów,żeby przejść ze starego typu na lucasa,jeśli oczywiście nie zmienia się pompy.dołączam się do pytania,ponieważ też się szykuje do takiego zabiegu. Chcialem się zapytać czy do tej przeróbki trzeba coś spawać? I co zrobić w sytuacji gdy z tyłu mam tarcze? Da się je zostawić i wstawić zaciski z lucasa przednie czy trzeba dać bębny?
Da się,ja tak mam,ale to trochę zabawy i nikt tego nie chce robić.Trzeba skombinować 4 płyty kotwiczne ze starego układu i pospawać do kupy,wzmocnić blachą i powiercić otwory na jarzma.Potem dajemy tarcze 240mm z lucasa,jarzma i zaciski i mamy z tyłu full lucas,razem z hydrołapą.
Tak to wygląda,więc się da,pytanie tylko,czy ci się chce :-)
(http://img43.imageshack.us/img43/3340/43799400.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/43799400.jpg/)
z chęcią bym zrobił tak jak mówisz ale spawanie nie jest jeszcze moją mocną stroną. a czy dało by radę zmienić same przednie zaciski a tył zostawić stary?
oraz czy mocowanie serwa jest takie samo? bo pedały trzeba zmienić a jak z mocowaniem serwa?
-
Kolega Grzech już wszystko wyjaśnił.Możesz zostawić stary tył,a zmienić tylko przód.Pedały musisz zmienić razem z całą resztą,jeśli chcesz zakładać pompę lucasa.W lucasie pedał hamulca pcha tłoczek pompy do przodu przez serwo,a w starym typie pedał hamulca ciągnie do siebie takie cięgno,które dopiero przez takie ramię naciska na serwo i pompę,bo serwo jest zamontowane dalej na wsporniku,czyli nie pasuje plug and play.
-
Ok dzięki, a przewody pasują do nowej pompy?
-
Przewody w lucasie mają inne gwinty,więc do przednich kół najlepiej dać 2 nowe,a do tylnych dać jakąś redukcję z gwintem z jednej strony zewnętrznym M10x1 i z drugiej strony z wewnętrznym M10x1,25.
-
na przód daj sobie nowe gumowe, i nowe miedziane bo będziesz miał szybciej jak zarabiać, tył przy pompie to rzeczywiście użyj jakiejś przejściówki, bo można by zarobić nową nakrętkę ale nie wszyscy mają tą praskę do rozpłaszczania przewodu
-
Przerabiałem trucka na lucasa, wymieniłem cały tył - tarcze kotwiczne, szczęki, bębny. Na przewody hamulcowe założyłem nowe lucasowskie końcówki, przód wymieniłem razem ze zwrotnicami z innego trucka plusa, pompa jest stara, hamulce o wiele lepiej się spisują. Pompa daje radę.
-
Prevent - czyli nie ma problemu z wsadzeniem lucasa bez pedałow na starą pompe?
-
nie ma takiego problemu
-
Jakby ktoś mógł powiedzieć czy będzie odczuwalna różnica między zestawem przód lucas+tył heblobendix na pompie starej a lucasowej? Zastanawiam sie czy warto pakować cały pedalnik i resztę gratów skoro na zwykłej pompie też działa. A co gdyby w przyszłości zachciało mi się Lucasów z Trucka albo np wentyli z Tempry czy czego tam? Na zwyklej pompie ma to rację bytu?
-
hamulce na pompie starego typu są nadal miękkie. Tzn maja skuteczność, i w pełni działają ale na tym starym serwie są gumiaste, nadal pozostaje duży skok pedału. Przynajmniej ja tak miałem. Problem jest znany bo jak wciskasz pedał to się rusza serwo na wsporniku. W rajdowych wersjach robili dodatkowe wzmocnienia do wspornika.
-
diolalodz to już coś nie tak miałeś z ukł hamulcowym bo u mnie coś takiego nie występuje
-
jest sie w stanie dostac przewody hamulcowy do kol przednich miedziane/ stalowe zeby mialy wejscie do starej pompy a z drugiej strony pod gumiane wezyki lukasowe? a jesli nie to mozna cos takeigo zrobic? - i tak bym juz wymienile przewody bo maja lat 18 wie moze odrazy cos takeigo zamiast przejsciowki robic?
-
Jak znajdziesz kogoś kto ma tą maszynkę do zarabiania końcówek to bez problemu kupisz przewód na metry i końcówki o gwincie do lucasa i bendixa.
-
przy pompie masz M10x1,25 przy przewodach elastycznych M10x1. Ja sobie u tokarza wytoczyłem redukcje, ale tylko dla tego że chciałem mieć oryginalne przewody stalowe w "sprężynkach".
-
http://moto.allegro.pl/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-sn4019-i2842012601.html taka by styknela? jesli tak bym se kupil. przyda mi sie jeszcze do syreny i tak i wogule sie przyda w przyszlosci.
-
powinna. Ja mam taka za 200 ale podobna zasada działania. miedziane są miękkie.
-
Nawet stalowe da się tym zarobić.
Jeśli chodzi o pompę, to jednak polecam zmianę na lukasa.
-
Jeśli chodzi o pompę, to jednak polecam zmianę na lukasa.
a ja polecam pompe z serwem w lepszym stanie,
jezdzilem takimi Bendixami,w ktorych pedal stawial mniejszy opor niz w niektorych Lucasach,
jezeli ktos ma sprawna pompe i serwo ,to nie ma sensu wymieniac (zwlaszcza,ze troche roboty z tym jest)
-
Zgadzam się z KGB, w jednym moim poldku z bendixem jest pedał twardszy niz w lucasie a w drugim równiez z bendixem jest miekki jak kackupa
-
Twardy pedał nie znaczy skuteczny. Nie ma co się oszukiwać, serwo lukasa jest 2 razy większe i wydajniejsze, pompa też wydajniejsza i trwalsza.
miałem rózne konfiguracje, ale zestaw z pompą lukasa zawsze lepszy będzie.
-
ja servanapewno zmienial ni bede... poprostu mi sie neichce.. a zaciski zmienie bo mam juz dosc blokującego sie kola ( zawsze prawego ) jak tylko jest lkko wilgotno i sie przychamuje.. a zmienialem juz zaiski w tym kole ze 6 razy i kazdy po jakims czasie sie blokowal... bo jesli chodzi o efektywnosc hamowania to mi wystarczalo spokojnie przy mojej jezdzie...
-
poprostu mi sie neichce..
Hehe, też mi się nie chciało, ale w końcu zmieniłem w polonezie i tak mi przypadło do gustu, że i do 125p wsadziłem, a tam dużo więcej roboty było :)
-
Nie ma co się oszukiwać, serwo lukasa jest 2 razy większe i wydajniejsze
zgadza sie,ajest wieksze ,bo ...pompa też wydajniejsza i trwalsza
pompa jest slabsza,
wydajnosci pomp nieporownywalem ,bo potrzebny jest skok,
tak na oko to skok w Bendixie jest wiekszy ,wiec wydajnosc pomp jest pewnie taka sama ,bo przeciez Bendix ciagnie wieksze zaciski z tylu (powierzchnia wieksza o 70%),
z kolei trwalosc to pojecie wzgledne ,bo Lucas jako czesc w Polonezie jest duzo nowyszy,
poprostu pompa Lucasa z racji ,ze ma mniejsze przelozenie na uklad to potrzebuje wiekszego serwa ,zeby to przelozenie zwiekszyc,
jezeli przez przypadek wyjdzie,ze calkowite przelozenie ukladu Lucasa jest wieksze ,to i tak roznice beda bardzo male
-
, że i do 125p wsadziłem, a tam dużo więcej roboty było
oj wiem cos o tym...
-
to jak jest w końcu serwo i pompa z fiata pociągnie hamulce lukasa na przodzie i na tyle tarcze z fiata??
-
Pewnie, że pociągnie, wielkiej róznicy nie będzie, ale zawsze trochę lepiej, wydajniej i mniej awaryjnie
-
poprostu pompa Lucasa z racji ,ze ma mniejsze przelozenie na uklad to potrzebuje wiekszego serwa ,zeby to przelozenie zwiekszyc,jezeli przez przypadek wyjdzie,ze calkowite przelozenie ukladu Lucasa jest wieksze ,to i tak roznice beda bardzo male
w lucasie przełożenie poprzez dźwignie pedału na pompe jest większe, tzn. pedał działa większą siłą ale skok jest mniejszy
serwo i pompa fiatowska pociągnie hamulce lucasa tylko że różnicy w hamowaniu nie będzie praktycznie żadnej bo z czego by miała wynikać? z 0.5 cm większej średnicy tarczy ?
cała różnica w hamulcach lukasa polega na dużym serwie, przez to ten układ sprawia wrażenie lepszego bo bardziej nerwowo reaguje na naciskanie pedału
-
cała różnica w hamulcach lukasa polega na dużym serwie, przez to ten układ sprawia wrażenie lepszego bo bardziej nerwowo reaguje na naciskanie pedału
przede wszystkim, to pompa z lucasa ma większą średnicę tłoka.
-
znaczy sie jest słabsza od bendixa. I biorąc pod uwage większe przełożenie na pedale to siła hamowania będzie mniej więcej taka sama
-
ok dzięki za informacje i oto mi chodziło
-
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku więc wcale nie jest słabsza.
-
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku
daje mniejsze ciśnienie.
-
No skoro jest wieksza srednica tłoka to pompa daje większe ciśnienie przy tej samej sile nacisku
daje mniejsze ciśnienie.
ta sama sila to wieksze cis. p=F/A
cis. zalezy od oporu zacisku ,bo to uklad naczyn polaczonych,
na zacisku w Bendixie i w Lucasie masz 48mm,czyli ta sama sila sciskajaca klocek ,to to samo cis. w ukladzie,
to cis. dzialajace na pompe Lucasa ,to wieksza sila wypychajaca tloczek niz w pompie Bendixa,
Bendix ma wieksze przelozenie hydrauliczne
-
i stalo sie załozylem lukasow zaciski na przod do pompy starego typu. ( pompa jest nówka), na tyle zostaly zaciski starego typu.
mam wzwioązku z tym pytanie.. czy rozstaw kol na pistach i zwrotnicach lukasa jest taki sam jak na starym typie?
-
Na lukasie przód jest szerszy o 6mm w stosunku do bendixa. Zwrotnica jest taka sama w obu.
-
noo ;) to dobrze wyczaiłem ze cos ciekawiej wygląda bo załozylem tez dystansiki ktore byly przy starych heblach.
-
Lepiej do tyłu je zarzuć bo bardzo dziwnie się prowadzi. <lol>
-
z róznicą szekokości to się nie zgodzę. ponieważ lukasy mają inne piasty od bendixów. czyli bendix w dystansem=lukas bez. Co oczywiście nie przeszkadza w założeniu takowych :)
-
Lepiej do tyłu je zarzuć bo bardzo dziwnie się prowadzi.
z tylu mam szeroki most na tarczach, dystans 2cm plus dystansiki te male 0,5 tez;)
Zoltan.. własnie o to mi chodzilo czy lukas bez to bendix z... dzieki.
-
Podłącze się do tematu, chodzi mi o sam tył tarcze->bębny, przód już jest Lucas. Po pierwsze czy bębny mają przewody elastyczne czy wchodzą bezpośrednio sztywne ? Druga sprawa czy może zostać korektor siły hamowania ten z bendixa przy moście czy koniecznie musze zakładać ten z Lucasa ? Wolałbym tego uniknąć, raz że przewody już spasowane z przodu, dwa że korektor bendixowy mam nowiutki. I ostatnie, czy mechanizm ręcznego od rączki do linki czymś się różnił oprócz samej linki ?
-
Bębny nie mają przewodów elastycznych. Ręczny różni się tylko linką. Nie wiem czy ktoś praktykował mechanicznych korektor i bębny, ale raczej to zły pomysł.
-
Bębny nie mają przewodów elastycznych.
Same bębny nie.. ale gdzieś musi być elastyczny do mostu, bo inaczej by się ukręcały sztywne.
-
Same bębny nie.. ale gdzieś musi być elastyczny do mostu, bo inaczej by się ukręcały sztywne.
Elastyczny do mostu jest w tym samym miejscu gdzie w bendixach tylko oczywiście inne gwinty ma :)
-
Dokładnie, a na samym moście od trójnika są same sztywne, tak samo jest w każdym samochodzie w którym jest belka/sztywny most, np tak mam w lanosie.
-
Porządne samochody mają 4 tarcze. Po co chcesz się cofać w rozwoju jak FSO i zakładać te brzydkie bębny z posranymi sprężynkami między szczękami ?
-
Porządne samochody mają 4 tarcze. Po co chcesz się cofać w rozwoju jak FSO i zakładać te brzydkie bębny z posranymi sprężynkami między szczękami ?
Głównie dlatego że nie mogę znaleźć cichego mostu na tarczach a na bębnach mam ofertę :) No i jedynie przeszkadza mi jeszcze pył z klocków na felgach, a co do bębnów to ostatnio w escorcie przez pękniętą malutką blaszkę w bębnach o mało się nie zabiłem bo wypadł tłoczek z cylinderka, płyn się wylał i hamulca brak :) Na tarczach raczej ciężko o taką sytuację.
-
No i jedynie przeszkadza mi jeszcze pył z klocków na felgach
Poczyń taką rzeźbę jak ma Bocian, z zaciskami od Golfa IV, do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d
-
Poczyń taką rzeźbę jak ma Bocian, z zaciskami od Golfa IV, do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d
Właśnie czytam ten temat :) W każdym razie szukam mostu na tarczach. Te bębny może rzeczywiście odpuszcze.
-
Te bębny może rzeczywiście odpuszcze.
Ja mam bębny i mam ich dość :P będę przekładał półosie pod tarcze i kombinował coś sensownego, żeby było czym hamować. 257mm wentylowane z przodu, troche nie wygląda w połączeniu z jakimś bębenkiem...
-
Panowie a co z tym korektorem hamowania ? Może zostać stary ? Tylko konkrety a nie gdybanie :)
-
do nich można kupić ceramiczne klocki ATE i zapominasz o tym, że klocki pylą :d
testuje te klocki, pylą jak normalne a do tego jak je się przegrzeje to popiskują....
A co do korektora to ja bym go wywalił i zrobił tak jak ma być, czyli przednia sekcja pompy na przednią os a droga na tylną lub na krzyż jak w normalnych autach. ewentualnie można dokręcić dławiki z WV na tylną os żeby zmniejszyć ciśnienie.
-
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)
-
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)
To jest dobra wiadomość :P Ja też mam taki zestaw ale z korektorem przy moście i też nie jest źle. Tylko kwestia czy można go zlikwidować również przy bębnach.
-
Jeździłem bez korektora na lucasie z przodu i tarczach z tyłu. Same plusy ;)
To jest dobra wiadomość :P Ja też mam taki zestaw ale z korektorem przy moście i też nie jest źle. Tylko kwestia czy można go zlikwidować również przy bębnach.
Tak to ja akurat mam w 125p, ino że most ze 132. Z bębnami oczywiście.
-
jak pisalem wyzej zestaw pompa i serwo bendix, przednie zaciski lukas, tylne tarcze bendx, brak korektora. niewidze minusów.