Autor Wątek: Golf vs. Polonez- kto to wymyślił? Czyli w poszukiwaniu prawdziwego konkurenta  (Przeczytany 16752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Silniki OHV nie są i nigdy nie były genialne

Tia, OHV Poloneza / Fiata może nie jest genialny, ale OHV samo w sobie nie jest złe o ile jest rozwijane
Nawet współczesne i nowoczesne auta mogą mieć OHV i się z tego cieszyć :}
Dodge Viper V10
Chevrolet Corvette V8
Chevrolet Camaro '00 V8
Dodge Ram V8 HEMI
Chrysler 300C V8 HEMI
To są bestie i jakoś im to nie przeszkadza że OHV(chociaż litraż taki że nie dziwie się że tam mają paliwo na galony :D)
Oraz te starsze ale też cudowne pojazdy
Dodge Charger(Super Bee HEMI) V8
Ford Mercury Cougar V8
Chevrolet Camaro '69 V8
I wiele cudownych Muscle się znajdzie :}

Wszystko to jednak silniki wielolitrażowe, więc tutaj OHV ma pole do popisu

A osobiście od małego miałem styczność z FSO, brat 12 lat starszy, prawko miał od 18 i od razu 125p, potem jeszcze kilka 125p po drodze tego było, teraz poldkiem się wozi, wybór po zdaniu prawka był dla mnie oczywisty, oczywiście był to polonez, swoją drogą ten wybór może mi pomóc odnośnie mojej przyszłości :}
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Te podziały na segmenty są sztuczne. Co innego oznacza auto miejskie z lat 80-tych (np. Peugeot 205), a co innego z XXI wieku (Peugeot 207) - różnica w przestronności widoczna gołym okiem.

Dokładnie. Mój kolega chciał kupić do firmy auto dla pracowników jeżdżących na inspekcje, to się okazało że jeśli potrzebuje samochodu, w którym (jak w Polonezie - to było odniesienie) wygodnie ma się zmieścić dwie-cztery osoby (kolega ma ponad 190 i jest raczej solidnie zbudowany), to takie auto musi mieć jakieś 470-490 cm długości, silnik w tym potworze ma 2 albo 2,7 litra, bo jest ciężkie i ma 1000 opcji wyposażenia, które w ogóle są niepotrzebne żeby gdzieś podjechać w kwadrans, dealerzy kiedy ich się człowiek pyta o auto bez dupereli łapią się za głowę i mówią o paromiesięcznym czekaniu na "specjalne zamówienie" i nawet taki samochód ma lekko ciasnawe wnętrze co podobno jest dla dobra klienta. W tej chwili porównywanie aut po wymiarach to totalna bzdura. Z tego co pamiętam to najnowsze Polo ma 420 cm czyli tyle co borewicz. Swoją drogą nie wiem po co oni je robią takie wielkie...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Łukasz, Golf jest znacznie lżejszy ale Passat już niekoniecznie.
Spodziewałem się tych słów, ale czy ja wiem?
Zarówno golf 3 jak i polonez ważą ok. 1100 kg. Zależy jeszcze od wyposażenia.
golf 3 nie wazy 1100kg - jego podstawowa waga to 1000kg ,
zeby urosla do 1100kg to musi byc to dobrze wyposazona jetta :P
no moze troche przesadzilem ,ale dlawersji 1.8 max waga jaka jest podawana to 1115kg - to jest przy pelnym wyposazeniu ,
podtawowa 1035kg ,
mozna smialo przyjac ,ze Polonez Caro jest 100kg ciezszy ,
1.8 90KM ma podane do 100 12s ,1.6 102KM ma 11.2 ,
ale faktycznie 1.6 daje rade 12s (1.8 nie mialem okazji sprawdzic) ,
jezeli chodzi o sprint to polonez 1.4 ma jednak przewage ,bo tez wychodzi mu 12s ,a 1.8 moze tego nie osiagnac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
to się okazało że jeśli potrzebuje samochodu, w którym (jak w Polonezie - to było odniesienie) wygodnie ma się zmieścić dwie-cztery osoby (kolega ma ponad 190 i jest raczej solidnie zbudowany), to takie auto musi mieć jakieś 470-490 cm długości, silnik w tym potworze ma 2 albo 2,7 litra, bo jest ciężkie i ma 1000 opcji wyposażenia, które w ogóle są niepotrzebne żeby gdzieś podjechać w kwadrans,

Do takich zadań nadawałaby się Dacia Logan MCV. W środku miejsca jest sporo dla pięciu rosłych facetów, wnętrze łatwo się czyści, nie żal czegoś porysać, ma tylko to, co musi mieć (2 airbagi i ABS - choć może mieć i np. klimę), ma duuuży, 700-litrowy kufer (po złożeniu tylnej kanapy - 2800 l!). No i jest względnie tania. Czy wytrzymała? Z tego co mi wiadomo, użytkownicy Dacii nie narzekają.

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
co ty dziecko wiesz o rolnikach i doplatach...

akurat coś wiem bo mieszkam na wsi i mam gospodarstwo :] i nie powiesz że tak może nie jest? bo na którą rolnicy lubią passaty...

Zazdrościsz bo Cię nie stać?
}

jak bym zazdrościł to bym nie jeździł Polonezem tylko jakimś VW, BMW, OPEL... i często słyszę że głupi jestem bo jeżdżę Polonezem...

Ja jako uczeń i posiadacz Poloneza widzę co się dzieje w śród "kolegów" którzy jeżdżą golfami, astrami, bmw, które ledwie się trzymają a ja mam zadbanego poloneza i się tym szczycę bo mój samochód wygląda jak samochód a nie jak złom na kołach... i w Polonezie mam dużo więcej przestronności niż w golfie II czy astrze i nikt temu nie zaprzeczy...
Zachodnie samochody są bardziej ubóstwiane ze względu na większą technikę, zobaczymy jak rozwijają się inne koncerny motoryzacyjne a popatrzmy na nasze FSO nic z niego zostało...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Spójrzcie na ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=i8_o59ndnbo
Po prostu żenada. Gościa bardziej interesował "migacz" (sic!) niż rozwój fabryki. Poza tym jego wypowiedź była w tonie "my jesteśmy ważniacy i Japońce mogą nam podskoczyć tymi swoimi 600 milionami $". Błeee... podejrzewam, że takich pustaków było w FSO dużo więcej.



Przeciez to programy w których Mann wystepował , on miał tyle wspolnego z dyrektorem FSO co zółw z żyrafą... ;). Programy były dla jaj kręcone , ale nie zmienia to faktu ze kiedys niezbyt władze zarówno fso jak i rządzące myslały ;).

Cytuj (zaznaczone)
Kiedy ja chodziłem do zawodówki w latach 96-99 to jeszcze to wyglądało inaczej.Poldki były produkowane i używane przez większość społeczeństwa

Mniej więcej w podobnych latach chodziłem do szkoły średniej. W czasie chodzenia do niej , chyba w drugiej klasie zrobiłem prawko i praktycznie odrazu zaczełem jezdzic fiatem 125p który na mnie juz czekał od jakiegoś czasu po tym jak rodzice kupili wtedy sobie inne nowego plusorovera w popularnym wtedy systemie ratalnym. W tamtych czasach miec w wieku 17 lat swoje własne auto to było coś, ale juz wtedy u mnie w klasie były matoły które smiały się z fiata bo ojciec jednego miał BMW a drugiego stare audi.  Tylko ze oni z buta chodzili a ja miałem swoje własne auto. Pod szkołą coprawada miajsca nie było nigdy , zawsze musiałem parkować sporo dalej poniewaz parking był zajęty głownie przez fiaty 126p  , jednego nowego wtedy poldka mr93 którego kolega ode mnie z klasy dostał od ojca po tym jak jego ojciec kupił sobie nowe salonowe zachodnie auto wtedy , ascona równiez kumpla z klasy który po jakims czasie dachowanie nią zaliczył i kupił sobie dwa maluchy w tym jednego bisa po tym ;). Głownie to masa maluchów królowała u mnie pod szkołą , była to połowa lat dziewięćdziesiątych wtedy. Bardzo rzadko się słyszało coś złego na temat auta , ja po jakims czasie jezdzenia fiatem dostałem wtedy kilkumiesiecznego plusorowerka , rocznik pamietam 97 po tym jak moim rodzicom nadazyła sie okazja wtedy sprowadzić kilkumiesięczną Toyotę (którą mają do dziś dzień ) więc wtedy juz nikt nie odezwał sie pamietam krytycznie co do mojego auta. Teraz moze sie czasy zmieniły , pod moją dawną szkołą stoją same zachodnie fury i to takie juz po 2000 roku , więc poprawiło sie napewno zamożnośc obywateli przez te lata i rodzice kupują juz coraz lepsze auta swoim pociechom a one szpanują. Czay były wtedy fajne , paliwo tanie , w moim przypadku gaz po około 65 groszy za litr , jezdziło sie ile się dało i gdzie się dało.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 21:19:23 pm wysłana przez Sterciu »
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Polonezie mam dużo więcej przestronności niż w golfie II czy astrze
nasuwa mi się pytanie czy jechałeś kiedyś Astrą
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
nasuwa mi się pytanie czy jechałeś kiedyś Astrą
jeździłem pierwsza generacja drugą i trzecią też, i jakoś nie przypadło mi do gustu miejsce kierowcy może wybredny jestem ale jakoś nie bardzo mi się podobało, jeździłem różnymi samochodami i tylko kilka z nich mi się dobrze jechało np. Volvo 740 POLAR, BMW E36, JAGUAR XJ6, i ewentualnie VECTRA B zaraz polecą komentarze że małolat się nie zna i się chwali... :] jak wcześniej napisałem gdybym ale poloneza bym nie zamienił bym na inny samochód :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
nasuwa mi się pytanie czy jechałeś kiedyś Astrą
jeździłem pierwsza generacja drugą i trzecią też, i jakoś nie przypadło mi do gustu miejsce kierowcy może wybredny jestem ale jakoś nie bardzo mi się podobało, jeździłem różnymi samochodami i tylko kilka z nich mi się dobrze jechało np. Volvo 740 POLAR, BMW E36, JAGUAR XJ6, i ewentualnie VECTRA B zaraz polecą komentarze że małolat się nie zna i się chwali... :] jak wcześniej napisałem ale poloneza bym nie zamienił bym na inny samochód :)
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 21:54:38 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ale chodzi mi bardziej o obiektywne spojrzenie bo i ja w polonezie czuję się bardzo swobodnie co mi odpowiada,ale Astra( I generacja) jest wydaje mi sie również przestronnym samochodem, jest w niej sporo miejsca
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Polonezie mam dużo więcej przestronności niż w golfie II czy astrze
nasuwa mi się pytanie czy jechałeś kiedyś Astrą

Pytanie o której Astrze mowa... Siedziałem w niejednej Astrze F i odnoszę wrażenie jak kolega RSilak... Astra G już jest jakaś bardziej przestronna, większa...

Konkurentem dla Caro mógłby też być Peugeot 405. Z zadbanym zawieszeniem jest to chyba bardziej komfortowy samochód niż Polonez. Miałem okazję takiego eksplowatować przez pół roku. Miało to nakręcone coś pod 800tys km (z silnikiem kompletnie nic nie ruszane), pod maską wolnossący diesel 1.9, znany nam z Polonezów. Powyżej setki szło to dużo lepiej niż OHV-ka w Poldku, przestawało przyspieszać przy 170km/h, które osiągane były bez większych problemów. Wnętrze w 405 uważam za nowocześniejsze niz w Caro, pozycja za kółkiem była całkiem przyzwoita, co prawda z wyposażenia to było chyba tylko wspomaganie kierownicy, ale wiem, że zdarzały sie sztuki wyposażone dość dobrze. Była też cała masa innych silników...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Konkurentem dla Caro mógłby też być Peugeot 405. Z zadbanym zawieszeniem jest to chyba bardziej komfortowy samochód niż Polonez. Miałem okazję takiego eksplowatować przez pół roku. Miało to nakręcone coś pod 800tys km (z silnikiem kompletnie nic nie ruszane), pod maską wolnossący diesel 1.9, znany nam z Polonezów. Powyżej setki szło to dużo lepiej niż OHV-ka w Poldku, przestawało przyspieszać przy 170km/h, które osiągane były bez większych problemów. Wnętrze w 405 uważam za nowocześniejsze niz w Caro, pozycja za kółkiem była całkiem przyzwoita, co prawda z wyposażenia to było chyba tylko wspomaganie kierownicy, ale
wiem, że zdarzały sie sztuki wyposażone dość dobrze. Była też cała masa innych silników...
tu się zgodzę bo też miałem przyjemności takim samochodem jeździć a może i będzie takie auto w mojej flocie niedługo :) jest całkiem przyjemnie w trasie nie jest meczący, jedyne co to plastyki trzeszczały ale by uszło :) i nawet szyby w prądzie miał :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Ja jako uczeń i posiadacz Poloneza widzę co się dzieje w śród "kolegów" którzy jeżdżą golfami, astrami, bmw, które ledwie się trzymają a ja mam zadbanego poloneza i się tym szczycę bo mój samochód wygląda jak samochód a nie jak złom na kołach... i w Polonezie mam dużo więcej przestronności niż w golfie II czy astrze i nikt temu nie zaprzeczy...
Zachodnie samochody są bardziej ubóstwiane ze względu na większą technikę, zobaczymy jak rozwijają się inne koncerny motoryzacyjne a popatrzmy na nasze FSO nic z niego zostało...
Dokładnie mam to samo zdanie na ten temat :)

Najśmieszniejsze jest to wtedy kiedy młody cwaniaczek zapier.dalający latami na najnowszego Golfa VI 1.4 (hatchback). Na światłach we Wrocławiu o 2 w nocy bierze go bez problemu 12 letni Poldorover Atu+ po przejściach, mina kolesia mnie wtedy totalnie powaliła :lol:

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Miałem 405 , miałem tez 406 Peugeota. 405 rocznik 1993 (kupiona na poczatku 2001 roku) korodowała gorzej jak Polonez. Myslałem z początku ze to jakies auto po powodzi w 97 roku , ale niestety nie było jak się okazało. Skorodowany był dosłownie wszędzie , nawet w bagazniku jak sie otworzyło , popatrzyło na podszybie to sama rdza. Pod błotnikami z przodu kupa rdzy , scianka grodziowa obłaziła z farby i korodowała. Model juz po lifcie to był. Sprzedałem go , poszedł na czesci około połowy 2001 roku po tym jak gośc mi w bok wjechał polonezem Atu i przestawił próg prawy , słupek i dach przez przestawiony słupek poszedł w góre. W Poldku az silnik cofnął sciankę grodziową , z tego co wiem poldek na złom tez poszedł. W zeszłym roku znajomy byl podobnym pugiem 405, nawet w takim samym kolorze jak ja miałem  i identyczna sytuacja z nim. Z zewnątrz wyglądał jak Cie mogę , korozji nie widać było prawie wogóle , ale podwozie , wnętrze (wymienialiśmy antenę od radia w dacu , po odkręceniu lampki w podsufitce ukazała się sama rdza na dachu i okazalo sie ze antena tylko przez to masy nie miała) , wszystkie takie schowane profile za blachami/ błotnikami to sama rdza. 406-tkę z 2000 roku miałem pól roku , auto miałem w 2006 roku , z zewnątrz nie było widać korozji , ale za prgi go podnieśc nie moglem poniewaz się próg od spodu trzymał tylko na konserwacji i podnośnik właził do środka.... Mój 9-cio  letni polonez wogole nie był skorodowany i nie miał kompletnie zadnych dziur jak go pociełem na zlom kiedys :/. Takze peugeoty mają slabe blachy , i to w tej chwili nic się nie zmieniło. 407 kumpla juz tez ma w nadkolach gdzie niegdzie zaawansowaną korozję... Więc polonez pod wzgledem blacharki , przynajmniej w moim przypadku bił na głowe 405-tkę pomimo ze tez swoją przeszłośc kolizyjna mial jakąs lecz widać był dobrze zrobiony wtedy...
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 23:06:51 pm wysłana przez Sterciu »
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Dodajmy że FSO Polonez i Polski Fiat 125p były prawdopodobnie jedynymi samochodami osobowymi które mogły się szybko poruszać po drogach złej jakości ,a nawet skakać bez ryzyka rozbicia miski olejowej i tutaj pochwały należą się temu "komuniście" Cyrankiewiczowi.

Co do silnika OHV to na youtube możecie łatwo znaleźć film z angielskim testem z lat 80tych w którym pojawia się Łada 2107, Yugo i FSO 1300. Jeżeli dobrze zrozumiałem to prezenter stwierdził wtedy pod adresem OHVki (przypominam że to już lat 80te!) że "engine is very reliable" czyli "silnik jest bardzo niezawodny/solidny/godny zaufania". Jedyne co złego powiedział o jednostce napędowej to to że ma nieprzyjemny dźwięk.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2011, 13:42:26 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

kukulek5

  • Gość
Dodajmy że FSO Polonez i Polski Fiat 125p były prawdopodobnie jedynymi samochodami osobowymi które mogły się szybko poruszać po drogach złej jakości ,a nawet skakać bez ryzyka rozbicia miski olejowej i tutaj pochwały należą się temu "komuniście" Cyrankiewiczowi.

Pochwały raczej należą sie mojemu dziadkowi, który zaprojektował osłone miski olejowej. Sam się nie dawno dowiedziałem że dziadek kiedyś podczas wycieczki Fiatem 125 po lesie  rozpruzł sobie mise o wystający pieniek. Wkużył się nie miłośnie wystrugał list z projektem i wysłał do FSO. W odpowiedzi dostał podziekowanie i nagrodę pieniężną.

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
premier Cyrankiewicz podczas testów na torze fabrycznym, przejezdzając przez tor falisty uszkodził miske w testowanym przez niego przedprodukcyjnym Fiacie,od tamtej pory zaczeto montowac seryjnie w kazdym Fiacie osłone,wiec Twoja historia (a raczej dziadka) raczej nie mogla wydarzyć sie przed tym wydarzeniem
Wkużył się
co zrobił ?
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 14:13:34 pm wysłana przez SeBa »
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

kukulek5

  • Gość
Przejde sie później do niego może gdzieś ma ten papier co mu przysłali.