Autor Wątek: Barracuda FSO 125p 86r 1.4 rover  (Przeczytany 37384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:17:27 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jest o tym napewno na forum, poszukaj ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:30:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
a kolektor ssacy i wydechowy normalnie podchodzi? Pompa wody?

Między 1.4 a 1.6 różnica jest w średnicy tłoka, natomiast między 1.8 a 1.6 w skoku tłoka. Po za tym to silniki są identyczne, mimo wprowadzanych później modyfikacji, np. nowa pokrywka pod cewki zapłonowe zamiast kopułki, itd.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:41:51 pm »

barracuda

  • Gość
Kiedyś na chyba tej stronie a nei na forum widziałem artykuł o swapie ale chyba z 1.4 na 1.6.. Musze jak coś tot ego poszukać no ale tak to trzeba by bylo szukać gdzieś takiego silnika.. Nie wiem czemu ale jedni piszą że niby lepsze 1.6 inni że jednak 1.8.. A ile takie 1.8 pali gazu? przy spokojnej jezdzie?

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:58:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tyle samo co 1.4


1.8 różnią się paroma detalami - ale nie sam silnik tylko jego osprzęt - który przerzucasz z 1.4.

Jak masz "pare K PLN" to zainwestuj w 1.8VVC - mam kontakt do typa który wypruwa immo i jeden swap VVC w polonezie działa już niestety VVC to drogi gips.
Bierzesz zwykłe 1.8  do roku 1998 (czyli z kopułką)
Wkładasz do siebie , wkladasz do niego calutki osprzęt ze swojego silnika.
Zmieniasz wtryski na 215ccm (nawet na seryjnych bedzie bomba ale to "jeszcze nie to" )
Do tego jeśli chcesz gaz zakładasz blos.

Jak ci mało - zdejmujesz czapkę i robisz obróbkę kanałów, dodatkowo zmieniasz kolektor na rurowy.

W granicach 2000zł masz kompletnego swapa i jakies 20KM wiecej niż w 1.4..... ale za to jakieś 50Nm więcej przy zupełnie innej charakterystyce silnika (wykres momentu bardziej płaski z najwyższym punktem umieszczonym "wcześniej na obrotomierzu" Oczywiście to przed obróbką głowicy :) zawsze +2/5KM można dodać...


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 08, 2011, 23:59:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Uturbianie 1.4 jest możliwe i nie ma z tym najmniejszego problemu.. tylko po co ? Chyba dla samej satysfakcji.
Możesz kupić gotowe uturbione 1.8.... albo uturbione 1.8 VVC :) prawie 200KM :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2011, 00:49:23 am »

barracuda

  • Gość
no własnie znalazłem takie uturbione 1.8 i przykładowo gdybym dorwał ten silnik goły to bez problemu go wsadze do fiata? bez dokupowania czegokolwiek?

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:09:53 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
musiał bym takto jeszcze bardziej sie meczyć z upchaniem tego 1.8 do i tak dość małej komory jaka mam we fiacie. W turbo zawsze gdzieś upchnie.
uważasz, że upchnięcie turbiny z osprzętem jest łatwiejsze niż wrzucenie niemal identycznego silnika?  :galy:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:19:34 am »

barracuda

  • Gość
Jesli jest identyczny to nie. Ale 1.8 120 konny bedzie chodził lepiej niz 1.4 na turbinie? I jak to jest z tą turbiną rovera? czemu nikt jej nie pakuje do 1.4? Sama turbina w 1.8 dodaje 30 koni. .

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:23:10 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
W 1.4 z jednego litra pojemności jest wyżyłowane ~74KM. Ponoć graniczną wartością jaką da się z litra wyrwać to około 75-80KM. Dodanie turbo skazuje ten silnik na śmierć. W przypadku silnika 1.8 ilość KM z litra to "tylko" 66KM więc pole do popisu jest... Tyle wyczytałem - może pomogłem.

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:45:22 am »

barracuda

  • Gość
Jesli tak jest to 1.4 z turbo wychodzi 95km na litra. . .

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:48:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
I jak to jest z tą turbiną rovera? czemu nikt jej nie pakuje do 1.4?
Dlatego ze koszt modyfikacji 1.4 pod turbo przekracza wartosc silnika VVC, no chyba ze chcesz KONIECZNIE miec 1.4T ale lepiej chyba miec jako baze 1.8 i jak bedzie malo to do niego ladowac dmuchawe. W 1.4 w optymistycznym i to mocno optymistycznym wariancie wycisniesz 130KM tyle co w 1.8 masz na dzien dobry.
Jak juz koniecznie MUSI byc turbo to moze warto pokusic sie na serie T rovera ktora wystepowala tez w wersji turbo .Tam juz masz przynajmniej wszystko fabrycznie spiete, wystrojone i dzialajace  i nie jest to chodzenie po omacku w celu wycisniecia 130KM
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 09, 2011, 02:11:55 am »

barracuda

  • Gość
seria T podchodzi pod skrzynie od poldorovera? No i osprzęt juz raczej nie będzie pasował.

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 09, 2011, 02:15:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
seria T podchodzi pod skrzynie od poldorovera?
Nie podchodzi, zreszta skrzynia poloneza przy tym motorku szybko sie skonczy. Osprzet sprzedajesz razem z motorem 1.4, a silnik serii T kupujesz komplet tak czy inaczej zeby sie nie okazalo ze brakuje jakies pierdoly podczas montazu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 09, 2011, 09:15:34 am »

barracuda

  • Gość
no dobra tyle ze te silniki maja skrzynie zna przód a fiat ma tył. wiec zostaje przy serii K

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 09, 2011, 11:52:09 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
k16 też w orginale miał napęd na przód... wiem ze w polsce było min 1 k16 turbo w polonezie, było to 1,8 włożone do atu, niestety motor nie doczekał sie poprawnego strojenia, umarł przed ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 09, 2011, 12:12:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kup porządne 1.8 VVC i znajdź kogoś kto ci ogarnie immo bo tylko na tym problem polega.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 09, 2011, 13:07:59 pm »

barracuda

  • Gość
immo? co to?

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 09, 2011, 13:57:11 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
imobilajzer ;)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 09, 2011, 14:53:58 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Kup porządne 1.8 VVC
co ty Stingerek, vvc bedzie za dużo gazu chlać, turbo ma być bo bedzie 130 kunia i 5 litrów na setke <lol>
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Barracuda 125p 86r 1.4 rover (turbo?)
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 09, 2011, 23:34:50 pm »

barracuda

  • Gość
Kup porządne 1.8 VVC
co ty Stingerek, vvc bedzie za dużo gazu chlać, turbo ma być bo bedzie 130 kunia i 5 litrów na setke <lol>

Za wiele to nie wniosło do mojego tematu więc dziękuje ale obejdzie się bez takich komentarzy.


UP.
Dziś się trochę zrobiło. Zawiozłem do sprawdzenia głowicę i jest z nią wszystko ok. Została następnie splanowana o 0,3mm gdyż było troszke pokrzywiona. Wieć odebralem uszczelke nowe uszczelniacze i do przodu.. pare fot z dzisiaj.







W poniedziałek skończe sprzątać w komorze silnika poskręcam wszystko po czym zostanie ustawiony rozrząd. I się okaże do czy coś jeszcze z tego silniczka będzie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2011, 23:36:21 pm wysłana przez barracuda »