FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Sierpień 12, 2018, 13:10:52 pm

Tytuł: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 12, 2018, 13:10:52 pm
Silnik jeszcze nie dotarty do końca, a ja już mam w głowie kolejny pomysł na niedaleką przyszłość.  <lol2>

(https://www.ac.com.pl/pub/images/.privateimages/img_hH79wo,800,600.jpg)

Kiedyś już prowadziłem dyskusję na ten temat na PW, ale w końcu nie doszedłem do żadnych wniosków. Sprawa wygląda tak: chcę zamontować TAP-01 (lub inny pasujący model) do abimexa. Teoretycznie STAG zapewnia, że wariator pasuje do mojego silnika i z indukcyjnym czujnikiem położenia wału będzie pracował, ale wiem, że w tym wypadku problemem może być z nietypowym sygnałem, jaki jest wysyłany w OHV - tak kiedyś zasugerował mi KGB . Pytam pewnie na próżno, bo jako jeden z niewielu brnę w ulepszanie OHVki, ale może podobny świr kiedyś bawił się w coś podobnego, pytanie więc brzmi: czy ktoś montował do abimexa którykolwiek z wariatorów TAP staga, i czy pracowały poprawnie z wtryskiem abimex?

Korzyści wiadomo jakie są z takiej zabawki - można opracować własną mapę zapłonu i dowolnie go przyśpieszyć pod LPG, jako, że paliwo to ma wyższą liczbę oktanową, co powinno skutkować lepszym przyśpieszeniem w średnim zakresie obrotów (czyli najczęściej używanym), niższym spalaniem i poprawą kultury pracy silnika. Przynajmniej w teorii. Komputer w abimexie i mapy zapłonu były opracowane pod paliwo PB91, więc różnice na plus powinny być zauważalne.

(https://zapodaj.net/images/9aed816afe70c.jpg)


Wiem, że można to zrobić prościej i władować aparat z GLE, ale nie chcę wracać do prymitywniejszego i bardziej obsługowego typu zapłonu.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: qziok w Sierpień 12, 2018, 15:47:18 pm
Jeśli zamierzasz kupić to od razu staga tap 3/x. O ile uda się go uruchomić, to nie spodziewaj się wielkich korzyści na LPG, chyba że zamierzasz montować instalacje CNG.
Jeśli cię stać to polecam, ale nie jest to niezbędne wyposażenie samochodu. Lepiej wytłumaczy ci to KGB, a może wie coś o wariatorach od firmy Acon.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 12, 2018, 16:12:33 pm
Co da mi TAP-03 w porównaniu do 01? Wiem, że on podobno może rozpoznawać automatycznie sygnał z czujnika, ale w tej sprawie musiałbym raczej uderzać do biura projektowego STAG, bo sprzedawcy twierdzą, że TAP-01 ma działać w abimexie, przy czym słyszałem, że niekoniecznie.

O wariatorach Acon pierwsze słyszę - nawet nie widzę ich w handlu, wszędzie tylko jest dostępny stag.

Wiem, że nie będzie jakiegoś wciśnięcia w fotel, ale myślę, że po modzeniu silnika jakie wykonałem warto by było wycisnąć jeszcze trochę dodatkowej mocy, tym bardziej, że można, bo poniżej 3000 zapłon na lpg jest już sporo opóźniony.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 12, 2018, 20:49:24 pm
rodzaj czujnika ma drugorzedne znaczenie,
 TAP 03 osobiscie nie mialem, ale utrzymywalem kontakt z kims, kto trzymal reke na pulsie, gdy mialo to wejsc do produkcji i sprzedazy,
mial byc cud miód i orzeszki, bo mial sam rozpoznawac sygnal i nawet sie go uczyc, obslugiwac wszystkie czujniki,
a wyszlo jak zawsze, gdy zobaczylem, ze sa dwie wersje 03/1 i 03/2 ,czyli podzial jak dotychczas w zaleznosci od rodzaju czujnika, to wiedzialem, ze bedzie lipa,
znajomy dostal przedsprzedazowa wersje na testy  i potwierdzil, ze nie ma funkcji uczenia i doszlismy do wniosku, ze pewnie nie bedzie,
funkcja rozpoznawania sygnalow byla i dzialala, ale tylko sygnalow wprowadzonych, czyli de facto automatycznie rozpoznawal jedynie kola,
nowy program, podobno lepsze dzialanie,
ani mi, ani znajomemu nic to nie dawalo ponad poprzednie wersje TAPa, wiec przestalismy sie interesowac,
minelo kilka lat, moze cos nowszego wprowadzili, ale jak znam produkty AC Białystok, to watpie

kola i sygnalu abimexa nie bylo, pytaj u producenta o obsluge nie czujnika, tylko sygnalu multeca ,nawet nie pamietam czy na tym kole jest 5+1 czy 6+1,
masz 98% na to, ze zadna wersja TAPa do dzis tego sygnalu nie obsluguje

co do Acon'a to nie widzialem w sprzedazy wariatorow,
w ogole trudno Agisa kupic, wlasciwie tylko megapol ma w stalej ofercie,
nie wiem,czy oni maja czas zajac sie dystrybucja nowej elektroniki, bo juz kolejny rok walcza z homologacja na VIgen - podobno tylko z homologacja, ta ich Insignia to juz pewnie dziesiatki kkm przejechala na gazie w ramach testu przez te  4 lata
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 12, 2018, 21:10:21 pm
Wariatory Acon może jakoś dałoby się załatwić, producent ma je w ofercie na stronie: https://www.acon.com.pl/pl/produkty/13-elektronika/85-wariator-var01 , jest też dokumentacja do pobrania i wglądu. Może ich zapytam, jakie sygnały obsługuje ich wariator.

Czyli oba TAPy mogę sobie odpuścić, szkoda, producent chyba sam nie wie, czy obsługują sygnał multeca. A więc w wypadku poloneza jest to wina koła pasowego, że sygnał jest taki "dziwny"? W jakiś innym aucie z systemem multeca TAP będzie działał poprawnie?
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 12, 2018, 22:13:22 pm
W jakiś innym aucie z systemem multeca TAP będzie działał poprawnie?
daleko nie szukajac, to w GSI
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 12, 2018, 23:31:38 pm
Więc w GSi też może występować problem z działaniem TAPa?
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2018, 00:02:12 am
nie wiem jak w GSi (jakis kadet czy astra ?) ,ale wyraznie napisalem, ze w GSI bedzie dzialal dobrze, Polonezie GSI rzecz jasna,
poznasz to po tym, ze na twoje pytanie odpowiedzialem twierdzaco,
oj Daniel, chyba masz ostatnio jakies gorsze dni
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 13, 2018, 00:15:14 am
Gorsze nie gorsze, może powinienem iść spać a nie zajmować się wyciskaniem maksimum elastyczności z silnika opracowanego w latach 50  ]:-> Dostaję sprzeczne informacje, widzę, że temat TAP będę musiał w tym aucie odpuścić, bo spece z działu handlowego staga nie odpisali mi zupełnie nic mądrego, nie rozumiejąc raczej o co chodzi z sygnałem, pisząc jedynie, że jak mam auto z czujnikiem indukcyjnym TAP-01 musi działać i wuj. Jak mówisz, że sprawdzałeś i TAP nie ma wgranego na pewno sygnału abimexa, to nie ma to prawa działać i widocznie sami nie wiedzą, co tam w magazynie im leży. Nie mam ochoty topić kasy i użerać się potem z reklamacjami, jeśli nie będzie miało to prawa pracować :P
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2018, 01:14:54 am
w instrukcji masz podane przebiegi jakie obsluguja TAPy i najmniejsza liczba wyzwolen to 12+1 dla hondy w TAP02,
np. TAP01 obsluguje kolo boscha 60-2 i renault 60-2 ktore roznia sie rrodzajem naciecia,
takie kolo mial ten znajomy w Lagunie 2.0 i TAP gubil sie jakos powyzej 3000rpm - nie bardzo udalo im sie to naprawic, co chyba wynikalo ze zbyt wolnego probkowania i przerwa na kole zanikala na wykresie,
wystarczy spojrzec na przebieg, zeby zauwazyc,ze o to nie trudno,
bosch ma inny przebieg, gdzie przerwa jest wyrazna - nie mialem problemu na boschu, krecilem ponad 6000rpm
TAP03 mial rozwiazac problem z Laguna, bo mial miec szybszy procesor, ale jakos nie bardzo to wyszlo,

generalnie nie ma problemu, zeby TAP01 obsluzyl abimexa, na pewno nie pogubilby sie z czestotliwoscia, bo znakow jest malo, a sygnal wyrazny,
problem stanowi brak wprowadzonego do pamieci sygnalu dla takiego kola i juz go nie wprowadza, bo zapotrzebowanie jest zerowe

jednoczesnie na OHVke sa inne sposoby w postaci rozdzielacza bezstykowego, mozna splanowac glowice o 1mm co zwiekszy stopien sprezania (nie wiem dlaczego tego nie zrobiles przed zlozeniem silnika) ,lub tez przesuniecie czujnika,
w abimexie moze byc problem z przesunieciem czujnika, bo moze gubic sygnal, ale w boschu kilka lat jezdzilem ze stalym przesunieciem o ~4* i w sumie jezdzil na tym bardzo dobrze,
a pozniej zachcialo mi sie TAPa i mozliwosci staly sie duzo wieksze, ale jakos efekty wcale nie lepsze
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 13, 2018, 11:35:19 am
Przecież napisałem wyżej, że nie chcę wracać do starego typu zapłonu, aktualny jest według mnie jedną z najlepszych rzeczy w abimexie... tyle, że nieregulowalną. Co do głowicy, ona była tyle razy planowana, że podobno nie ma z niej już co zbierać - nie chciałem mocniej jej orać.

Przeszukałem instrukcję do TAP-01 i 03. W 01 są podane wszystkie rodzaje sygnałów, jakie TAP obsługuje, w 03 nie ma ich podanych. Może więc coś jednak udoskonalili... jedyny sposób, żeby się dowiedzieć - spytam się na ich forum i podrzucę linka do tematu, wygląda na to, że tam ktoś bardziej ogarnięty technicznie odpisuje, zobaczymy, co powiedzą.

Przejrzałem natomiast instrukcję obsługi do Acona - i... ostatnia strona:

https://www.acon.com.pl/downloadable/Wariator%20Dokumentacja%201.53.pdf

Wygląda na to, że miałbym rozwiązanie - pytanie, czy producentowi będzie się chciało robić sygnał do abimexa i wysyłać, skoro wcale nie dbają o marketing i nigdzie nie widzę tych wariatorów w sprzedaży.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2018, 18:50:12 pm
Acon to Acon, jezeli w ogole kupisz ten wariator to moze zrobia to co deklaruja w instrukcji, trudno powiedziec.

O wariator z AC pytaj w AC, ja tam nie widzialem odpowiednich funkcji i na pewno nie kupie TAP03, zeby to sprawdzic - chcesz to kup i sprawdz.
Chcialem wyprobowac TAP01 to wyciagnalem dwie stowy i kupilem, zamontowalem, sprawdzilem. Nikt ci nie kaze wstawiac rozdzielacza, ale nikt ci tez nie kaze regulowac zaplonu - taka jest jedna z mozliwosci, prosta i skuteczna, druga to wymiana abimexa na gsi i wtedy TAP bedzie dzialal.

Swoja droga dziwne, ze abimexowcy tak sie wzbraniaja przed zalozeniem rozdzielacza - czy to dla uzyskania wiekszych mozliwosci, czy w celach diagnostycznych panuje jakas awersja do zastapienia najgorszego ukladu zaplonowego wystepujacego w PN lepszym ukladem.
Tylko jeden kumpel mnie posluchal, ale to ze skapstwa, bo gdy padl mu modul, ktory kiedys kosztowal 200-250pln uzywany, to za moja rada zalozyl caly uklad zaplonowy GLE pozyskany na szrocie za 50pln.
Bardziej zwawym abimexem jeszcze nie jezdzilem.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 10:59:11 am
Tak właśnie zrobię :). Zamiast kupować wolę się dowiedzieć, czy to zadziała, bo robiąc próby wyrzucę na to 200zł i zostanę z TAPem, którego będę musiał sprzedać za połowę ceny zakupu - AC pewnie nie przyjmie reklamacji.

Dostałem odpowiedź z firmy Acon - VAR01 kosztuje 95zł, obsługuje koła o ilości zębów 60-2.

Co w tym dziwnego, że się wzbraniają? Co jest takiego złego w zapłonie abimexa? Nie ma ciężarków, zacierającego się aparatu wymagającego okresowego smarowania, cholernie wrażliwego na wilgoć, zielony kabelek nie ma jak się urwać, co w aparacie jest nagminne, nie ma potrzeby pieprzenia się z rzemieślniczymi kopułkami i palcami które nie pasują, jest więc bezobsługowy, mi się nie psuje szczęśliwie póki co. Miałem 3 polonezy na aparacie i tylko w aktualnym nie musiałem dłubać przy zapłonie od kupna. Poza tym, zobacz ile kosztuje teraz nowy aparat bezstykowy - używane to loteria, musiałem przebrać ich kilka, żeby zamontować do fiata 1300 jakiś w fajnym stanie.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 12:01:17 pm
to tylko stowe kosztuje ? super ,ale nigdzie nie da sie kupic, jak bede kiedys w sledziowie to zajade i zapytam,czy maja na miejscu w fabryce ;>

ja tam nie mialem problemow z bezstykowcem,  wilgoc mu nie straszna byla, o zielonym kabelku sie dowiedzialem z forum, ze jest taki straszny - az poszedlem zobaczyc jakiego koloru jest u mnie, skoro sie nie urywa ;]
za to padajace moduly abimexa, trafialy sie nagminnie, nawet cewka uszkodzona sie trafila,
trzeba to sobie samemu przerobic na jakies megatranzystory, zeby przestalo sie palic,

TAPa kupilem i uzywam, problemow nie mam, ale jezeli mialbym okreslic jego oplacalnosc, to do nastepnej OHVki wlozylbym po prostu bezstykowca,
chociaz od dzisiaj jednak kusi ten VAR za stowke,
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 12:38:35 pm
Zamówić możesz u nich bezpośrednio, podobnie jak w APE, 95 + koszt wysyłki :P. Jak dojdę do ładu z nimi, to pewnie w niedługim czasie zamówię to ustrojstwo, ale na razie usiłuję w korespondencji mailowej dojść, czy ten sprzęt obsłuży sygnał abimexa, a jeśli nie, to czy mogę na nich liczyć i faktycznie da się ten sygnał zgrać, wysłać im i wgrać do urządzenia - wrzuciłbym go wtedy na forum i wszyscy mogliby korzystać i brać te wariatory, jak się komuś zamarzy.

Głupie pytanie, co oznaczają te ilości zębów 60-2? 60 zębów kola i dwie przerwy? Jak to liczyć? Mowa oczywiście o kołach rozrządu, bo tam jest czytany sygnał? Niezbyt rozumiem o co chodzi w typie sygnału 5+1, 6+1 - możesz wytłumaczyć?

No widzisz, co auto to inny przypadek, mój ma na oryginalnym module zrobione prawie 100kkm, a nie sądzę, żeby coś z nim się działo, pracuje fajnie, teraz się dopiero pojawił problem z nierówną pracą silnika, ale nie sądzę, żeby to była wina zapłonu. Natomiast z kopułkowcem był cyrk: po kilku dniach opadów chodził na 3 gary dopóki się nie zagrzał, rzemieślnicze palce waliły o rzemieślnicze kopułki i ryły w nich styki, truckerowi aparat się zatarł w trasie, wyciągają się sprężynki... nie chce mi się w to bawić znowu, chyba, że aktualny zapłon mi dopiecze. Ale wystarczy OT.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Sierpień 14, 2018, 13:02:21 pm
Głupie pytanie, co oznaczają te ilości zębów 60-2? 60 zębów kola i dwie przerwy? Jak to liczyć? Mowa oczywiście o kołach rozrządu, bo tam jest czytany sygnał? Niezbyt rozumiem o co chodzi w typie sygnału 5+1, 6+1 - możesz wytłumaczyć?

Liczyć na palcach najlepiej :P
W polonezie są to koła pasowe wału korbowego. Wystarczy na nie popatrzeć i będzie wszystko jasne :) Są tylko dwa abimex i bosch/GSI (no i rover ale olać)
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 13:11:44 pm
U siebie mam kola z plusa, ale zakładam, że nie różnią się ilością zębów w stosunku do zwykłych. Policzyłem zęby - 38 duże koło, 19 małe.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 13:17:02 pm
U siebie mam kola z plusa, ale zakładam, że nie różnią się ilością zębów w stosunku do zwykłych. Policzyłem zęby - 38 duże koło, 19 małe.
(https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/554/picard-facepalm.jpg)

kół sygnalu sa dwa rodzaje : bosch/gsi 60-2 ,czyli 60 zaglebien w tym jedno pelne jako odnosnik dla GMP  i abimex kilka naciec (doslownie) + 1 w nieregularnej odleglosci dla okreslenia GMP
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 13:39:48 pm
To już wszystko jasne - od Acon`a dostałem informację, żeby policzyć zęby na kolach rozrządu, stąd cały czas myślałem, że o nie chodzi.  Dopiero wziąłem książkę z garażu i sobie przypomniałem, jak działa ten czujnik, zadzwonilem do firmy - głos zabrał przedstawiciel producenta wariatora - wszystko jest już jasne. Mam zatargać do garażu oscyloskop i wpiąć się do obwodu czujnika, wymienić informacjami i dojdziemy do tego, czy ten wariator będzie miał szansę zadziałać, oraz czy będzie im się chciało zmodyfikować program pod abimexa, czy nie.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 13:48:45 pm
jezeli on obsluguje tylko 60-2 to znaczy dokladnie tyle, ze jest fazie Beta i po prostu sie nim nie zajmuja, bo o wprowadzeniu wariatora do oferty slyszalem juz kilka lat temu,
dlatego tez jest taki tani, kazdy klient uczestniczy w testach, wiec poki sie nie zorientuja, ze przez wprowadzenie sygnalu abimexa sprzedadza cale 3szt VARa ;] to masz szanse, ze sie tym zajma ;p
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 13:51:17 pm
To weź usuń przedostatnią linijkę z tekstu, szansa będzie większa, bo możliwe, że orają teraz to forum w poszukiwaniu informacji.   <rotfl2> I dajcie trochę czasu, może coś z tego wyjdzie i będziemy mieli sensowne wariatory do abimexów.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 13:55:38 pm
bez przesady z tym przeszukiwaniem forum,
zreszta widac jakie jest zainteresowanie wariatorami do abimexow, wiec nie szukaj sprzymierzencow ;]
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 13:57:46 pm
Na razie mam dwóch chętnych, może kiedyś zbierze się więcej, jak będzie przetarty szlak, a nie wielka niewiadoma, czy to w ogóle zadziała.  :] 
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Sierpień 14, 2018, 20:17:39 pm
gdy padl mu modul, ktory kiedys kosztowal 200-250pln uzywany, to za moja rada zalozyl caly uklad zaplonowy GLE pozyskany na szrocie za 50pln.
Bardziej zwawym abimexem jeszcze nie jezdzilem.
A jak ja tak zrobiłem to mi nie wierzyles że to działa :p i że daje pozytywne skutki. Z reszta potem to widziałeś na własny oczy ;) ostatnio co miałem abimexa to to była pierwsza modyfikacją pod maska ;)
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 20:20:37 pm
No i co to ma dawać? Abimex ma fabrycznie zbyt mocno opóźniony zapłon? No nie sądzę :P W życiu bym nie powiedział, że to auto jest mało żwawe...
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 21:28:32 pm
śledzik nie pamietam twojego abimexa ani tym bardziej sytuacji z bezstykowcem,
ta akcja z abimexem kumpla wydarzyla sie w roku 2007, czyli przed twoja czerwona przerobka wlewu na druga strone auta,
i tak nie moglem watpic w dzialanie bezstykowca, poniewaz czytalem o tym duzo wczesniej, tak w okolicach roku 2003 czytalem opis jak koles zalozyl bezstykowca, bo mu padl modul, ktory kosztowal wtedy 450pln - chcial jezdzic autem dopóki nie nazbiera kasy na nowy modul i opisywal wrazenia jak to mu auto zaczelo lepiej jezdzic i ze juz nie ma zamiaru wracac do modulu,
wtedy naszlo mnie na sprawdzenie tego rozwiazania, ale mialem boscha, a nie abimexa,
po tych paru latach nadarzyla sie okazja z kumplem ;>
nie jezdzilem jego autem przed przerobka, jednak wrazenia na bezstykowcu byly bardzo pozytywne
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2018, 22:30:18 pm
Dostanę niedługo drugi uszkodzony kabelek do testów, żeby nie dziurawić aktualnego, zgram sygnał z oscyloskopu i wyślę do Acona - jak uda się wgrać sygnał do sterownika, kupię ten wariator, a w temacie umieszczę wsad do pobrania, jakby ktoś kiedyś potrzebował - jeśli się tego nie uda zrobić, to jak kiedyś padnie mi moduł zastanowię się, czy nie cofnąć auta w rozwoju i tak zrobić jak mówicie. Zapewne znajomi, których auta opisujecie jeździli na gazie i wtedy montaż bezstykowca i przyśpieszenie zapłonu odmuliło auto, bo nie chce mi się wierzyć, że jednak nowocześniejszy, lepiej dopracowany i przede wszystkim wykonany zapłon abimexa radziłby sobie na benzynie gorzej od auta z aparatem.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 22:54:37 pm
w tym abimexie nie bylo gazu, zaplon ustawil na sluch, nie wiem ile zrozumial z mojego tlumaczenia w tym aspekcie, ale jakos mu sie udalo zrobic to przyzwoicie,
moze byl lekko przyspieszony, ale jechalismy na pusto, wiec trudno stwierdzic, czy po zaladowaniu byloby stukowe,
moze po prostu bezstykowiec ma ostrzejsza charaterystyke, w sumie gsi tez musi miec wieksze kąty, bo w pierwszych testach gazetowych narzekali,ze potrafi zastukac
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Sierpień 14, 2018, 22:59:46 pm
śledzik nie pamietam twojego abimexa ani tym bardziej sytuacji z bezstykowcem,
ta akcja z abimexem kumpla wydarzyla sie w roku 2007, czyli przed twoja czerwona przerobka wlewu na druga strone auta,
Czyli wtedy kiedy ja nie miałem jeszcze czerwonego a dokładnie wisniowego. Ten był w 2009. Wiem że mnie nie lubisz i Napewno nie przychylisz się do moich doświadczeń ale na forum to ja byłem jedna z pierwszych osób z taka przeróbka. Jeśli w ogóle nie pierwsza. Pamięć może masz i dobra ale cholernie krotka. Ja też nie miałem gazu. Mam wrażenie że przepisujesz sobie czyjeś czyny ;)
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Sierpień 14, 2018, 23:03:55 pm
KGB. Spot w Arkadii i Twoje zdziwienie jak odpalił z pół obrotu niczym Chuck Norris i ta praca podobna jak V8 na 3 gaznikach ;) To były Twoje słowa. było chyba z 12 osób wtedy :)
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 15, 2018, 02:40:50 am
Wiem że mnie nie lubisz
nie wiem skad ta wiedza, a raczej przypuszczenia,
ja nie nielubie ludzi bez powodu
Mam wrażenie że przepisujesz sobie czyjeś czyny
chociaz tutaj wyraznie dajesz mi powody, wiec moze poprostu antycypowałeś

Spot w Arkadii i Twoje zdziwienie jak odpalił z pół obrotu niczym Chuck Norris i ta praca podobna jak V8 na 3 gaznikach ;) To były Twoje słowa. było chyba z 12 osób wtedy :)
to znajdz te osoby, niech potwierdza, bo o ile moglbym uzyc sformułowania o polobrocie Chucka ,to na pewno nie mowilbym o V8 na 3 gaznikach, bo czegos takiego nigdy nie uzywalem,
jakbys przyjechal z urwanym tlumikiem, to moze jakies V8 bym powiedzial, ale nigdy o zadnej ilosci gaznikow - jezeli cos dopowiedziec o V8 to wał krosowany lub płaski

mam wrazenie, ze nie masz dobrej pamieci i zwyczajnie mnie z kims pomyliles w sensie, ze nie zpamietales kto to byl, a teraz padlo na mnie, bo "przeciez nie doceniam twoich doswiadczen"
spoty w Arkadii byly po roku 2008, wczesniej byly w Blue City ,a wiec to bylo juz po tym,gdy jezdzilem abimexem z bezstykowcem - gdybym takiego zobaczyl na spocie, to raczej bym zapamietam wlasnie dlatego,ze juz takim jezdzilem,
a nie pamietam zadnego takiego abimexa na spocie
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Sierpień 15, 2018, 10:01:07 am
Ehh KGB... byl wtedy Piotrek, Marcin, Bartek, chyba Brudny i jeszcze parę innych osób. Łącznie z Tobą podziwialiscie jak to w ogóle działa ;)
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 15, 2018, 11:56:05 am
nie wiem, nie pamitam - najwyrazniej nie bylo to na tyle interesujace, zeby wrylo mi sie w pamiec, bynajmniej nie znaczy ze nie mialo miejsca,
nie podoba mi sie jednak to, ze sugerujesz mi przypisywanie sobie twoich zaslug, bo to bzdura - moj kolega od abimexa pochodzi spod Pułtuska i mieszkal ze mna w akademiku w pokoju 3 osobowym , raczej nie spelniasz tych warunkow,
wszyscy trzej mielismy Polonezy i to raczej niespotykane zjawisko,

nieprawda jest tez, ze nie doceniam twojego wkladu w rozwoj motoryzacji  <co>
ostatnio nawet pochwalilem Cie za szlifowanie szyb, ale chyba moderacja to wywalila, wiec mniej pretensje do moderacji, ze takie posty nie ostają sie na dluzej,
za to nie przypominam sobie, zebys kiedys uznal moj wklad - moze nie zdazylem przeczytac posta przed wywaleniem, a moze nigdy takiego nie bylo,
nie wazne, mysle ze temat uznan zostal wyczerpany

Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 05, 2018, 11:39:50 am
Podsumowując cała dyskusję, nagrałem sygnał oscyloskopem, odpowiedź, jaką dostałem od konstruktora urządzenia z firmy Acon:

Cytuj (zaznaczone)
Niestety  nasze urządzenie jest
dedykowane  do  sygnałów  czujników  w  nowszych układach wtryskowych.
Spodziewamy  się  kilkudziesięciu  impulsów  na  cykl  silnika  ze
znacznikiem czyli przerwą lub dodatkowym impulsem.

Zatem zastosowanie tego urządzenia w abimexie nie jest niestety możliwe. Cóż - pozostaje pójść za radą KGB i kiedyś zamontować aparat z GLE.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 05, 2018, 12:38:57 pm
Chłopcy sobie tutaj dywagują o zasługach, kto pierwszy widział, kto pierwszy miał (kogo to obchodzi w tym momencie? - nie wiem)

A na pewno warto wspomnieć, że chodzi nie o zastąpienie (bo ktoś pomyśli, że cewkomoduł trzeba wywalić spod maski) a dołożenie równoległe aparatury z GLE. Mając dwie wtyczki od wentylatorów chłodnicy można bezinwazyjnie dołożyć aparat z modułem.

My tak kombinowaliśmy przy turbo, aby zmienic zapłon i zwiększyc boost ale jeździł gorzej niż na cewkomodule abimexa - może jakiś ekspert wywnioskuje czy ten abimex ma za wczesny czy za późno zapłon. Dodatkowym bonusem jest dźwięk rozdzielacza, który fajnie dopełnia wartok OHVki
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2018, 10:54:49 am
Cóż - pozostaje pójść za radą KGB i kiedyś zamontować aparat z GLE.
dla opornych na GLE radzilem przejscie na wtrysk GSI ?
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 06, 2018, 11:30:02 am
Mówisz o przełożeniu modułu, koła i czujnika z GSi? Nigdy nie grzebałem w tym wtrysku, podejdzie on tak plug and play do reszty osprzętu z abimexa?
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2018, 12:13:22 pm
nie ma zadnego modulu w gsi, to juz jest cywilizowany wtrysk,
ale moze udaloby sie pozenic sterownik gsi z przepustnica i wtryskiwaczem z abimexa - nie byloby to proste, latwe i przyjemne, ale jest szansa,ze benzyna nie kulalaby zbyt mocno,
gaz chodzilby juz normalnie,

mozna tez dobrac wtryskiwacze np. 2szt (bylby dwupunkt) i zalozyc przepustnice z gsi na kolektor abimexa,bo mocowanie jest takie samo (zaraz pojde i przymierze przepustnice abimexa do kolektora gsi),
i to juz powinno chodzic bez problemow

P.S.
najlatwiej byloby po prostu zalozyc boscha, ale nie proponuje, zeby nie przyciagac do tematu malkontentow majacych do powiedzenia tylko " bosch mul", "tylko nie bosch", "boschem sie nie da jezdzic" itd. itp.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Wrzesień 18, 2018, 15:57:27 pm
Jak już temat o zapłonie się pojawił to miałbym pytanie a nawet dwa.
1. Jak ustawić zapłon przy only LPG? Teraz mam ustawiony statycznie pewnie z -20 st jak i nie więcej i wydaje się być optymalnie, ciągnie dobrze i stukowego brak. Przy ustawieniu takim jak każe książka chodzi miło i łagodnie, ale kompletnie bez mocy
2. Pytanie z serii co by było gdyby: założyć aparat z 1.5? Z literatury wynika że ma o wiele ostrzejszą charakterystykę, szybciej i mocniej przyśpiesza zapłon. Ciekawe jakby to działało przy LPG?
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 18, 2018, 17:11:23 pm
1. w boschu  sprawialo wrazenie, jakby optymalnym przyspieszeniem bylo 7* ,czyli razem powinno dawac to 17*, tylko w sumie nie wiadomo,jak bosch sobie przesuwal - mowa o wolnych obrotach,
kiedys w DFie na silniku 115c widzialem aparat ustawiony na 14* i silnik pracowal dobrze na LPG (ale gorzej na benzynie oczywiscie) ,czyli dodane bylo 9*,
jezeli masz 20* to moze byc calkiem przyzwoita wartoscia

2. bedzie jak bedzie, na pewno bedzie trzeba go ustawic na wolnych inaczej, bo przez inna charakterystyke w czasie pracy pod obciazeniem mozna w ktorejs partii przesadzic,
mialem zrobic wykresy w exelu tych aparatow, wiec byloby latwo porownac po nalozeniu na siebie, ale teraz nie mam czasu sie z tym dlubac
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 18, 2018, 22:27:18 pm
No i przez te dysputy sam zastanawiam się, ile właściwie mocy marnuję przez złe ustawienie zapłonu podczas pracy na LPG na fabrycznym module abimexa. Benzyny używam tylko do odpalania, więc w sumie może jednak poeksperymentuję z modułem i aparatem GLE.

Przy okazji, jaka jest najlepsza metoda ustawienia zapłonu na LPG? Zawsze wkręcałem silnik na 3000, ustawiałem aparatem najwyższe obroty i cofałem lekko, tak już skręcając.
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 19, 2018, 00:08:50 am
aparat zaplonowy masz dobrany do konkretnego silnika, wiec po prostu ustawiasz wstepny kat na wolnych obrotach,
co prawda do LPG przydaloby sie mocniej zwiekszyc kat w srednich obciazeniach ,ale do tego potrzebna jest inna charakterystyka aparatu,
z kolei ustawiajac na 3000rpm bez obciazenia nie trafisz na odpowiednia wartosc, bo przeciez krecisz silnik bez obciazenia i w czasie jazdy tak ustalony kat moze byc zbyt duzy, a nawet na wolnych moze byc zbyt duzy,
dlatego aparat ustawia sie na wolnych obrotach
Tytuł: Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 19, 2018, 14:03:57 pm
1 Ja ustawiam na seria + 2-4 stopnie wcześniej (czyli zamiast 10st 12do14))
2 Nie jeb sie z tym. Chyba że masz hamownie to można się bawić w dobieranie aparatów i sprezynek.