Autor Wątek: Wskażniki Indiglo i białe zegary  (Przeczytany 7489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« dnia: Październik 25, 2007, 11:05:35 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Witam jako że napaliłem sie na Indiglo to mam 2 pytania odnośnie kwesti mech. bo z elektryką to sobie poradzę.
Poldek GSI  -(założenie podłączenia wskażnika podciśnienia i wskażnika ciśnienia oleju)
1 pytanie
gdzie najlepiej!!!! podiąć podciśnienie bo podobno na serwie przekłamuje . Czy można zrobić to pod kolektor ssący np pod rurke czujnika ciśnienia umieszczonego na plastikowej osłonie wycieraczek w komorze silnika. Kto ma GSI będzie wiedział o co chodzi kto nie powinien sie domyślić.
2 pytanie
jak to jest z czujnikiem ciśnienia oleju w borkach była chyba przy filtrze oleju taka pucha i tam sie podłączało wskażnik w tych po 93 już była tylko lampka nie wiem czy sygnalizuje ona tylko poziom czy i ciśnienie, tak więc jak to podpiąć żeby wskażnik pokazywał ciśnienie i gdzie? czy konieczna jest taka przeróba związana z tym ustrojstwem pod filtrem jak w borku?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2007, 11:24:02 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czujnik ciśnienia oleju przy filtrze był również po 93. Definitywnie zrezygnowano z niego dopiero w 1996 roku.

A żeby nie kombinować zbyt wiele, to możesz założyć czujnik dla wskaźnika obok czujnika od "kontrolki". Trzeba tylko jakiś "dwójnik" skombinować.

Ewentualnie możesz zamontować starego typu podstawę pod filtr z miejscem na czujnik, ale ten czujnik jest mało wiarygodny.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2007, 11:32:13 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mówisz o wykręceniu czujnika z bloku, wkręcenie w to miejsce dwójnika i wkręceniu w dwójnik- czujnik i wskażnik :?: dobrze zrozumiałem?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2007, 11:35:04 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dokładnie.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2007, 11:36:43 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to trzeba będzie taki dwójnik wykołować nie wiesz czy jest to dostępne czy trzeba jakąś rzemieche zrobić?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2007, 11:43:53 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Możesz spróbować zapytać o coś takiego w sklepie z częściami do maszyn rolniczych/ciągników. Powinno pasować od Ursusów/Zetorów.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2007, 14:22:53 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju
u mnie jest nawet jakas forma odlewu w tym miejscu ,wiec mozna samemu wywiercic i nagwintowac
ale ceny czesci silnikow ohv sa tak niskie ,ze najprosciej bedzie chyba kupic wspornik oleju razem z czujnikiem od GLE
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2007, 14:28:53 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "KGB"
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju


Czy wspornik filtra oleju i podstawę filtra oleju można interpretować w ten sam sposób, czy są tą dwa różne elementy, skoro napisałeś o tym? :wink:

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2007, 17:03:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
podłączyłem dziś wskaźnik podciśnienia  i wskazuje on na wolnych obrotach (-0,6 bara) po intensywnym dodaniu gazu i  szybkim puszczeniu  schodzi na -0.2 bara i szybko wchodzi na -0.8 bara po czym ponownie wraca do wolnych obrotów na -0,6 bara. Myślałem że to będzie inaczej działać a mianowicie im więcej buta tym bardziej sie będzie wychylał począwszy powiedzmy od -0,2 a tu zonk. zresztą jakoś dziwnie on wskazuje b jak łagodnie daje gazu to idzie tylko o 2 kreski w stronę jedynki cały czas chodzi w zakresie pola (idle) nawet jak przycisnę poldka do 5 tys obr.

na tym wskażniku są pola:
od 0 do -0.2  bara    poor
od -2 do -0,4 bara    fair
od -0,4 do -055 bara  drive
0d -0,55  do  -0,75  bara  idle
od -0,75 do 1  aecelerate
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2007, 17:39:40 pm »

e_gregor

  • Gość
Jak masz przepustnice zamknięte (noga z gazu) to dopływa powietrza do kolektora jest zamknięty. Z drugiej strony kolektora znajdują się cylindry, w których poruszają sie tłoki i wypompowują powietrze z kolektora. Przez to mamy ujemne ciśnienie w kolektorze. Im bardziej butujesz tym przepustnice wiecej powietrza puszczają do kolektora, tym cisnienie rośnie. Na zgaszonym silniku jest zero, czyli tyle ile atmosfera ;)

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2007, 18:17:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dobra działa jak należy porostu na wolnych obrotach to se można sprawdzać czy wogóle są
wziołem go na wycieczkę  i sprawdziłem jak to sie zachowuje i tak jak należy poprostu silniczek musi mieć obciążeniem i wtedy to działa i właśnie wykryłem teraz mój styl jazdy :D  wskazów na 0 idzie odrazu  a schodzi tylko przy zmianie biegu i jak już powiedzmy na tej 5 tce złapie 90km to ładnie wskazuje takie  wskazanie jak na wolnych obrotach.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2007, 18:19:45 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "utek"
Cytat: "KGB"
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju


Czy wspornik filtra oleju i podstawę filtra oleju można interpretować w ten sam sposób, czy są tą dwa różne elementy, skoro napisałeś o tym? :wink:

tak to bedzie to samo ,bo to przeciez jeden element
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2007, 19:47:06 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
znalazłem coś takiego:
http://img260.imageshack.us/img260/3470/oilpressuresenderzg0.jpg

to kiedyś senn pokazywał myślicie  że sie nada?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2007, 20:39:59 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To jest do silnika rovera Mariusz
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2007, 20:51:20 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
:oops:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2007, 14:27:36 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
BTW Dwójnik to będzie kawałek rurki. Trójnik dopiero nada się do podłacznia 2 czujników w jedno miejsce.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 30, 2007, 19:24:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
kwestia mechaniki rozwiązana,  ściągnąłem michę ,przewierciłem z boku, podkładki miedziane na czujnik od wewnątrz i  nakrętka .  Też podkładki i  silikon po wierzchu i narazie nic nie cieknie  i jest git. pojawił sie za to inny spory problem a mianowicie w którym miejscu umieścić wskaźniki w plusie aby nie zrobić wiochy i nie popsuć wnętrza zarazem mechanicznie jak i stylistycznie a najważniejsze w czym je zamontować. Dodam że są to trzy zegary średnicy 52 mm
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 30, 2007, 23:38:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
widziales u mnie??
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2007, 08:05:40 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
widziałem z tym że ty masz w miejscu radia a ja tm mam pociągniętą  już instalacje audio i  jakiekolwiek przeniesienie radia już jest problemowe. wczoraj obmysliłem że dam to w słupek szyby od strony kierowcy, zrobiłem wstępna przymiarkę i nawet pasuje i wygląda obudowy chowają sie za pasek szyby tak więc nie widać ich od przodu, specjalny patent nie tam jakaś gotowa osłona na słuek z allegro jak sie ztym oporam to przedstawie efekty.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Wskażniki Indiglo i białe zegary
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 31, 2007, 10:22:49 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ja kiedys myslalem zeby zrobic to tak jak ponizej. Sorry za kijowe przedstawienie idei, ale mysle ze zalapiecie o co chodzi :)

Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb