FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: @ndrzej19 w Styczeń 20, 2006, 11:35:55 am
-
niedawno kupiłem polda 1.6 gli na wtrysku boscha z gaziorem, i jest założony mikser fi-40, i wydaje mi się że jest za mała ?renica, co o tym myslicie??? Autko nie wkręca sie na wysokie obroty
-
hmmm... a mi sie wydaje, ze masz za duza srednice... im wieksza srednica miksera tym trudniejsza regulacja instalacji gazowej
u mnie jest 35 lub 36 mm i jest OK.... ale nie jestem znawca w tym temacie... choc musze przyznac, ze dlugo szukalem odpowiedzi na pytanie o rozmiar miksera do Boscha to do tej pory nie znalazlem ani jednej konkretnej odpowiedzi na tak postawione pytanie... wiec przylaczam sie do andrzeja i chetnie wyslucham kogos kto ma opanowany ten temat
-
Przy takich mikserach zawsze będzie się wkrecał na obroty chocaiż moga być inne problemy. Sprawd? czy nie jest za bardzo skręcony na przewodzie albo czy się silniczek krokowy nie przyblokował. Je?li masz programowalny komp od gazu może mu się ustawienia zresetowały i ?le otwiera silniczek krokowy. To wszystko przy założeniach że na benie jest dobrze.
-
Przy takich mikserach zawsze będzie się wkrecał na obroty
hmmm... czy aby napewno? duzy otwor w mikserze to mniejsza sila z jaka zasysany jest gaz - zwezka Venturiego - (szczegolnie przy wiekszych obrotach silnik traci dynamike bo mieszanka jest wtedy bardzo zubozana...) i gorsze mieszanie (wg. specjalisty Croma1 z forum LPG powietrze idace srodkiem wogole nie spotyka sie ze struga gazu)
na miejscu andrzeja zainwestowalbym w rozmiar 36mm i pojechal na regulacje... powinno pomoc
jednak jak pisalem wczesniej nigdzie nie widze jasnych odpowiedzi na temat rozmiaru... spotkalem sie ze zdaniem, ze srednica miksera = srednica gardzieli - 10%
-
Mikser do boscha powinien mieć średn wew 36mm.
-
no właśnie na benzynie też sie nie kręci
-
sztywny mozesz sie podzielic informacja skad wziales ten rozmiar? jest jakas zaleznosc? czy poprostu wiekszosc gazownikow takie montuje?... poprostu dlugo szukalem takiej konkretnej odpowiedzi 8)
-
sztywny mozesz sie podzielic informacja skad wziales ten rozmiar? jest jakas zaleznosc? czy poprostu wiekszosc gazownikow takie montuje?... poprostu dlugo szukalem takiej konkretnej odpowiedzi 8)
Wzi?łem to z praktyki. Takie miksery montuję ponieważ s? odpowiednie.
-
ja mam mikser fi40 - mikser szczelinowy ustawiony szczelina do gory
srednica przepustnicy w monowtrysku BOSCHa to fi40
przy montarzu miksera wtryskiwacz zawsze wchodzi w jego przelot ,wiec zjawisko Venturiego wystapi
dlatego uwazam ,ze mikser fi40 nie jest za duzy
inna sprawa ,ze podobno moj mikser jest zamontowany do gory nogami i to zo staje na przelot to nieporozumienie
niestety po odwrozeniu miksera (zwieksza sie przelot) silnik nie chce pracowac - ale to juz inna historia zwiazana raczej z moim parownikiem
-
a jaka powinna być ?rednica w przypadku poldka na wielopunkcie?
-
a GLI ?
-
ej no chlopaki - macie noty katalogowe ,czy tez modele przeznaczone do odpowiednich samochodow
co do GLI nie+ (abimex) to jest maly wybor - ale jako ze to 1600ccm to mozna smialo stosowac nawiekszy rozmiar
do GSI moza eksperymentowc z roznymi (jestem na etapie mierzenia srednicy przepystnicy w wielopunkcie - jednak kolega sie ociaga -zimno jest)
-
no wła?nie na benzynie też sie nie kręci
No to narzaie instalki się nie tykaj bo problem lezy gdzies indziej. Sprad? ?iwece i sprężanie na pocz?tek. Jesli masz możliwo?ć to podmień do stestów cewkę i kompa.
-
ej no chlopaki - macie noty katalogowe ,czy tez modele przeznaczone do odpowiednich samochodow
mozesz polecic jakies internetowe zrodelko z takimi danymi? chetnie poczytam :smile:
-
np. elpigaz http://www.elpigaz.com/daniel/wykaz_miks.htm
tylko tu akurat jest rozbieznosc ze sklepem shopgaz z ktorego pochodzi wykaz
na shopgaz maja w wykazie ten sam mikser do GSI i Lanosa (ten z lanosa)
-
ok... w katalogu znalazlem:
"FSO POLONEZ CARO 1.6i Wtrysk jednopunktowy BOSCH MI93014"
jaki to rozmiar?
-
wyglada identycznie jak moj - ma te same proporcje (glownie ooleglosc miedzy otworami centrujacymi - te wieksze)
moj ma fi40 ,ten na zdjeciu ma fi40 ,albo min fi38 (ale sklaniam sie ku fi40)
-
hmmm... no kurde to zaczynam sie sklaniac ku pomyslowi aby podmienic na jakis czas moj 36 na jakis wiekszy... sprawdzilbym organoleptycznie jakie sa efekty :)
-
a ten 81012D jakiej będzie ?rednicy?
-
a ten 81012D jakiej będzie ?rednicy?
nie wiem ,ale za 2 tyg bede wiedzial ,bo zmierze srednice miksera w Lanosie pozyczaku :D
-
a jaka powinna być ?rednica w przypadku poldka na wielopunkcie?
28mm to najbardziej optymalny.
-
A w poldku z silnikiem rovera ??
-
28mm.
-
28mm.
a tobie plyta sie zaciela czy jak ?
w Morawskim jest napisane ze przepustnica GSI ma 46mm ,a ty chcesz wkladac mikser 28 ?
dzisiaj sprawdze jaki jest w lanosie ,a wiem ze do gsi idzie ten sam
-
28mm.
do roverka?? Qrcze a ja mam 32 :shock: w dodatku wypolerowany na lustro :mrgreen: .
-
a może lepiej założyć BLOS-a??
-
wlasnie przezylem szok
w lanosie 1.5 8v przepustnica fi50 ,a mikser fi30
w morde jeza jaki dlawik ,a jak ten samochod sie zbiera ,sam nim jechalem 170km/h i jeszcze mu sie chcialo
no i nie wiem jak oni te przepustnice dobieraja : 1.6 GLI fi38 ,1.6 GSI fi46 ,1.5 soch fi50 -gdzie sens ,gdzie logika ? (choc logika jest bo osiagi tez ida w tej kolejnosci - zaczynam szukac przepustnicy fi60 do mojego GLI ;) )
-
28mm.
a tobie plyta sie zaciela czy jak ?
w Morawskim jest napisane ze przepustnica GSI ma 46mm ,a ty chcesz wkladac mikser 28 ?
dzisiaj sprawdze jaki jest w lanosie ,a wiem ze do gsi idzie ten sam
Kolega ma pojęcie o zasadzie działania podci?nieniowych instalek lpg? Nie s?dzę, skoro tak piszesz.
-
ma ,ale odkad przelozyl mikser na druga strone i jednak dzialalo to uznal ,ze wszystko da sie wyregulowac parownikiem :mrgreen:
zreszta jak widac ,twoje 28 ,lanosowe 30 i bociana 32 dziala - wiec gdzie jest pies pogrzebany?
mnie za to dziwi jedno - koles mial w jakiejs V6 (2.5 ?) mikser 35mm i pogorszylo mu to osiagi o 0.5s na 400m
mowa oczywiscie o benzynie
woec nurtuje mnie pytanie jak sa dobierane przepustnice do silnika ,skoro w takim lanosie przelot zmniejszyl sie ponad 2.5 raza ,a nie czuc ,zeby mu sie pogorszylo
28 do 46 w GSI to taki sam procentowy spadek
u mnie zreszta tez zostaje pole przekroju odpowiadajace mikserowi 28 ,a jakos mam wrazenie ,ze GSI na gazie zostawi mojego GLI w tyle nawat jak zdejme mikser i zaleje vpower :mad:
-
dzisiaj wyci?nołem taki pier?cień z miksera przez co ?rednica powiększyła mu sie o jakie? 8mm, wyregulowałem na parowniku, i o dziwo na gazie troche lepiej sie zbiera, no ale zobazymy pó?niej czy czasmi nie pali więcej gaziora
-
dzisiaj wyci?nołem taki pier?cień z miksera przez co ?rednica powiększyła mu sie o jakie? 8mm, wyregulowałem na parowniku, i o dziwo na gazie troche lepiej sie zbiera, no ale zobazymy pó?niej czy czasmi nie pali więcej gaziora
pisales ,ze masz mikser fi40 ,wiec po wyjeciu srodka nie uzyskasz powiekszenia o 8mm tylko o 2-3mm
tak jest w szczelinowym
a moze ty masz palnikowy? (takie dziorki za zwezeniem) bo tutaj jakbys wyjal caly palnik to rzeczywiscie da 8mm ,ale nie bedzie praktycznie zadnego przewezenia ,wiec dziwne ,ze gaz zasysa
JA po wymianie membran jakos gada ustawilem ,ale od 80% uchylenia przepustnicy sie nadal dusi - najpierw dorwe laptopa i zobacze dlaczego sie dusi ,a potem przekladam mikser na odwrot i daje podkladke - przereguluje i zobaczymy co z tego wyjdzie ,ale to w lato
-
nie znam sie na lpg, ale wydaje mi sie że to jest mikser szczelinowy, bo ten pier?cien nie maił żadnych otworów tylko był wsadzony w mikser i między nim a doln? powierzchni? była szczelina na moje ko?lawe oko na 2mm. a silnik mi sie kręci do 4,5tys, a wyżej nie moge sprawdzić bo mam słabe sprężanie, za spraw? wyjechanego wałka rozrz?du, a i tak nie potrzebuje wyższych obrotów do normalnego uzytkowania
-
boze ,ty tez masz starty walek rozrzadu w plusie?
to juz trzeci - nie ma bata ,sprawdzam swoj
na luzie tez ci nie wchodzi na obroty? ,bo moj na postoju pieknie ,tylko ciagu nie ma
-
na luzie na benie się kręci ale koło 5 tys słychać że go co? dusi, na 2 biegu obrotomierz dochodzi do 5tys.i ani grama więcej a na 5ce to max 120km/h leci tj nie całe 4tys. i ani bata więcej nie poci?gnie, jak chce poszaleć i jak targam zrywa na piasku to obrotek do 4tys. dochodzi a pedał w podłodze, ale na asfalcie jeszcze koła zapiszcz? :D, a z tym wałkiem to musze sie rozejrzeć pojezdzić troche i poszukac czego? m?drzejszego, głowice też czeka remont, ale to już mniejsza o to, nie wiecie ile mog? kosztować gniazda zaworowe z zaworami i prowadnicami???
[ Dodano: 2006-02-17, 23:17 ]
a przy okazjii dzisiaj kumpel sprawdzil mi sprężanie w cylindrach, i nie za ciekawie to wygl?da, otóż na:
1.-7atm
2.-6atm
3-6atm
4-5.5atm
jak mówiłem głowice czeka remont, a przy okazjii może znajde czas żeby j? obrobić, macie może jaki? dokładniejszy opis jak to można we własnym zakresie zrobić??
-
straszne - praktycznie polowe sprezania masz
musi ci niezle zlopac paliwo
olej naprawe glowicy - gniazda trzeba chlodzic ,a glowice podgrzewac do obsadzania ,pozniej docieranie itp. a koszt cie wyjdzie wiekszy niz nowa kupic
do plusa cala uzbrojona 4 lata temu kosztowala 700pln - kumpel wymienial
ja proponuje dorwac starsza za grosze - zaly silnik 1.5 to koszt 300pln ,glowice ponizej 100pln kupisz
caly bajer polega na tym ,by zmienic sprezyny do zaworow od tej co masz ,ale na takim walku jak twoj to nawet nie musisz ich narazie zmieniac
P.S.
to u mnie troche inaczej -ma luzie na niedogazowaniu (paliwem) to by mi z mocowan wyskoczyl jakbym do konca depnal ,ale w czasie jazdy ma dosc
sprawdze jeszcze na benzynie ,no i juz wczesniej planowalem sprawdzenie cisnienia w cylindrach - 15pln a bede wiedzial na czym stoje
-
wła?nie że nie doi za dużo paliwa, a nawet jestem zadowolony z tego wyniku, na trasie pali mi 9-10l. gazu przy spokojnej jezdzie (jak sie bujam tak do 100) no a w mie?cie to sami wiecie jak sie jezdzi, a czy s? jakie? różnice w głowicach od boscha, i abimexa???? a moja głowica to sie zjepsuła od chydroregulatorów, z tego co teraz zauważyłem to wcze?niej chyba już kto? w nich grzebał
-
podobno glowice w plusach sa odlewane inna metoda by gladkosc pwierzchni byla lepsza i takie tam bzdury
sama w sobie nie rozni sie niczym
tylko sprezyny pod zawory sa twardsze i moze gniazda zaworowe trwalsze (ale na to bym nie liczyl)
-
wczoraj odebrałem polda od mechanika, powymieniał giazada, zawory i 1 prowadnice, bo była pęknieta, przy okazji splanował głowice, teraz chodzi fajnie równiutko, do wałka nawet nie zagl?dał, bo brakło mi już kasy na wałek, i za t? robote z czę?ciami skasował 450 złociszczy