Autor Wątek: Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu  (Przeczytany 15429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 02, 2007, 14:47:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "kan"

Spróbuj sobie pojeździć bez amorków(tylko nie rozpędzaj się za bardzo) i zobaczysz co się dzieje.

jezdzilem bez amorkow z tylu - tzn. pojechalem tylko wyprobowac ,a nie jezdzilem caly czas
powiem ci ,ze jeden raz na zakrecie nie bylo roznicy -trafilem na gladki kawalek
drugi raz kolo wpadlo w wyrwe i zarzucilo troche tylem
trzeci raz jeszcze nie przestal sie bujac i tez troche tylem machnelo

ogolnie polecam taki eksperyment - ale na bezpiecznym odcinku drogi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 02, 2007, 17:44:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jeśli dobrze zrozumiałem to zakładać twarde amory w pierwszej kolejności. Później opony i powinno być ok.
Na razie tak czy tak to kompletuje szroki zawias - mam już stabilizator , drążki reakcyjne i wanienki wachaczy.Została mi belka pod silnik i drążki kierownicze.
Kosztowało mnie to mniej niż 10 zł !! Tylko troszke sie nameczylem zeby to odkrecic.
Dopiero wesoło będzie jak będę to zakładał
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 02, 2007, 20:22:41 pm »

Zak

  • Gość
święty,
primo: OPONY!!!
a póniej możesz szukać czegoś dalej jak cie portfel w kieszeni ciśnie :wink:

[ Dodano: 02-02-2007, 20:20 ]
wiem co mówie!
też tak miałem.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 02, 2007, 22:02:55 pm »

kermitdh

  • Gość
No mnie też irytuje wyjątkowo odchodzenie przodu, ale myślę że jest to wina zestrojenia zawieszenia, a mianowicie sztywności, skoku i charakterystyki przedniego zawieszenia względem tylnego. Wygląda to tak, że tylny most, nie posiadający żadnego stabilizatora, o dużym skoku, relatywnie miękki ma współgrać z z dosyć sztywnym, niezależnym zawieszeniem z przodu.. Efekt jest taki, że w zakrętach, tylne koła mają prawie zawsze przyczepność i pchają przednie do przodu,a to te ze względu na sztywność (stabilizator) przeciwdziałają przechyłowi i jedno koło traci nacisk na nawierzchnię (tylne nie, bo belka przechyla się wyjątkowo dużo w stosunku do budy), następuje wtedy utrata przyczepności kół przednich, i taki efekt podsterowności. Zaradzić temu za bardzo nie można, najlepiej założyć z tyłu mocny stabilizator, ewentualnie utwardzić resory, sklepać, a przede wszystkim założyć szpere, założyć z tyłu węższe opony i nawalić bardzo duże ciśnienie. Co do praktyki, najlepiej zapytać walezego, on gdzieś kiedyś pisał, że śmigając ze szperą, kiedy w zakrętach normalnie odjechał by przód, auto wchodziło w delikatny, kontrolowany poślizg, i mógł pokonywać szybko zakręty z nogą w podłodze, a auto jedynie w sytuacjach krytycznych zaczynało jechać bokiem...

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 02, 2007, 22:17:01 pm »

Zak

  • Gość
Cytat: "kermitdh"
No mnie też irytuje wyjątkowo odchodzenie przodu, ale myślę że jest to wina zestrojenia zawieszenia, a mianowicie sztywności, skoku i charakterystyki przedniego zawieszenia względem tylnego. Wygląda to tak, że tylny most, nie posiadający żadnego stabilizatora, o dużym skoku, relatywnie miękki ma współgrać z z dosyć sztywnym, niezależnym zawieszeniem z przodu.. Efekt jest taki, że w zakrętach, tylne koła mają prawie zawsze przyczepność i pchają przednie do przodu,a to te ze względu na sztywność (stabilizator) przeciwdziałają przechyłowi i jedno koło traci nacisk na nawierzchnię (tylne nie, bo belka przechyla się wyjątkowo dużo w stosunku do budy), następuje wtedy utrata przyczepności kół przednich, i taki efekt podsterowności. Zaradzić temu za bardzo nie można, najlepiej założyć z tyłu mocny stabilizator, ewentualnie utwardzić resory, sklepać, a przede wszystkim założyć szpere, założyć z tyłu węższe opony i nawalić bardzo duże ciśnienie. Co do praktyki, najlepiej zapytać walezego, on gdzieś kiedyś pisał, że śmigając ze szperą, kiedy w zakrętach normalnie odjechał by przód, auto wchodziło w delikatny, kontrolowany poślizg, i mógł pokonywać szybko zakręty z nogą w podłodze, a auto jedynie w sytuacjach krytycznych zaczynało jechać bokiem...


WIĘKSZEJ bzdury nie słyszałem :shock:
na Boga! mówimy tu o przodzie który nie reaguje na ruchy kierownicą bo NIE MA przyczepności z podłożem!!
a dlaczego?
bo są OPONY do bani (STARE i TWARDE)

i nie wiem od kiedy szpera ma poprawić skręt przy ruszaniu? :?
Ludzie troche LOGIKI!
a nie powtarzajcie bajek zasłyszanych od kolegi,kolegi... bo to jest żenada :|

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 02, 2007, 22:31:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie takie bzdury ,bo miekki tyl rzeczywiscie zgina cala bude i odciaza wewnetrzne kolo

ale to nie ten temat ,bo tu tyl miekki nie jest ,a przyczyna uslizgow sa slabe opony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 02, 2007, 22:35:16 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Zak,moze mu chodzilo o to że ze szpera latwiej jest wykrecic bączka bez wzgledu na ten zawias  :)

ja znalazlem sposob na kręcenie sie na tym zawiasie - wiadomo,skret na max,gaz w podloge i lewą nogą przyhamowywujemy ,przod lapie przyczepnosc a tyl..... :twisted:

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 02, 2007, 22:40:58 pm »

kermitdh

  • Gość
1. No u mnie opony są dobre, dosyć nowe, i mówiąc o odchodzeniu przodu w zakręcie, miałem na myśli właśnie to że auto nie reaguje na ruchy kierownicy, inaczej wyślizguje się na zewnątrz zakrętu.

2. Używam poldka w zasadzie tylko po to żeby sobie wyjść, i poszaleć trochę, poślizgać, więc wiem co mówię..

3. Ze szperą chodzi mi o to ze mimo całego tego zestawienia można zniwelować uślizgi przodu. Oczywiście mam na myśli szpere 20%, 30% a nie elektro  :P

[ Dodano: 2007-02-02, 23:02 ]
A z rzeczy co można zrobić na już, to dopompować tylne opony. Nie wiem ile powinno wchodzić, ale mi wystarczyło podniesienie o jakieś pół bara, jeździć sie da normalnie na co dzień, a efekt jest już odczuwalny.. :mrgreen:

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 02, 2007, 23:11:00 pm »

Russell

  • Gość
Cytat: "kermitdh"
Ze szperą chodzi mi o to ze mimo całego tego zestawienia można zniwelować uślizgi przodu. Oczywiście mam na myśli szpere 20%, 30% a nie elektro  :P


A od czego kolega chce zaadoptować szpere 20%?
Bez teoretyzowania - miałem zaspawany dyfer - samochód nie skręca na suchym asfalcie. Chyba że dasz gazu i skręcisz tyłem. Ale to w przypadku OHV pobożne  rzyczenie

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 02, 2007, 23:15:07 pm »

kermitdh

  • Gość
Ładowe ponoć pasują, nie wspominam o colotti...

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2007, 23:24:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
I tu miałem właśnie poruszyć ten temat - szpera - nie elektroszpera ale 20-40%

Widzieliście coś takiego jak phantomgrip ???

http://www.phantomgrip.com/
http://www.jegs.com/images/photos/73690X.jpg
http://www.boostwerx.com/pics/LSD/lsd_explode.jpg
http://www.boostwerx.com/pics/LSD/LSD13.JPG
http://www.boostwerx.com/pics/LSD/LSD15.JPG
http://www.boostwerx.com/pics/LSD/LSD19.JPG

Na streetracing.pl jest ten temat

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=35478&postdays=0&postorder=asc&highlight=szpera&start=15

Patent prosty a efekt - trzeba zrobić i sprawdzić.
Teoretycznie to ja mam mozliwość dorobienia tego ale potrzebowałbym jakiegoś projektu, kumpel pracuje na zkładach mechanicznych w tarnowie w wydziale wojskowym więc by to wykonał i miał pewnie odpowiedni materiał.

Wracjąc do tematu to każdy tylnonapędowiec , niezależnie od konstrukcji zawiesznia ma tendencje do wypychania przodu przez tył, ok , to jest związane z rozkładem sił pchająchych samochód , mówię o normalnym przyśpieszaniu bez buksowania tylnych kół.
Cały widz polega żeby jednak tą uciążliwość jak najbardizej zniwelować.

Oprócz waszych pomysłów , ktoś mi kiedyś powiedział żeby przód miał większy rozstaw niż tył, podobno przy przednionapędówkach robionych na kjsy działa - po prostu przód ma mieć większą przyczepność niż tył.
Czy ktoś próbował eksperymentować z negatywem ??
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2007, 23:32:51 pm »

Russell

  • Gość
Jaki projekt? Chodzi o rysunek techniczny? No to nie problem. Mge nawet tylny most w 3D zrobić. Bo kupić to  za 300$ to raczej się nie opłaca :)

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 02, 2007, 23:34:31 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wlasnie edytnolem na górze posta - zobacz co i jak , jedyny problem to ponoc wsadzic to do dyfra , bo w poldzie jakoś dziwnie jest to zrobione
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 02, 2007, 23:36:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ee święty
znajac twoje zdolnosci to najszybciej bys zaadaptowal esp do Poldka :P
w sumie na tyl potrzebne kola ze szczelinami od absu ,czujniki i dwie elektromagnetyczne pompki hudrauliczne
napisalbys opdpowiedni program sterujacy pompkami w zaleznosci od predkosci i skretu kierownicy - hamulce by przytrzymywaly odpowiednie kolo
jak w luksusowych "terenowkach"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 02, 2007, 23:38:02 pm »

kermitdh

  • Gość
Widziałem w necie ten kit do konwersji zwykłego dyfra na LSD, tylko problem był by z dopasowaniem odpowiednich sprężyn, a konkretnie ich twardości, oraz wykonaniem z odpowiedniego materiału, lub dobrania tych takich małych tarczek ściernych...

Co do węższego rozstawu to mniej więcej o to chodzi, żeby zmniejszyć przyczepność tylnych kół, a zwiększyć przednich, dlatego wąskie opony z tyłu zdają egzamin...

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 02, 2007, 23:43:03 pm »

Russell

  • Gość
czyli nie mamy pojęcia jak dobrać sprężyny i ile wytrzymają koła żebate z tym specyfikiem między nimi. jutro zrobie z nudów rysunek to bede wiedział jak to ma wyglądac w poldzie

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 02, 2007, 23:43:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tyle ze ten ESP jaki by nie był to nie przenosiłby momentu idalnie ze względu właśnie na pulsacyjną pracę całego układu - większość tego typu rozwiązań ogranicza moc silnika więc to w grę teoretycznie nie wchodzi - choć nie twierdzę że nie dałoby się tego zrobić.....

Ja właśnie nigdy nie zaglądałem do dyfra w poldziu więc nie wiem jak tam wszystko wygląda
"jest ryzyko , jest zabawa"

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 03, 2007, 01:09:41 am »

kermitdh

  • Gość
mam jeszcze jakieś inne zdjęcia tego, jutro postaram sie wrzucić. Wydaje mi się kluczową sprawą dobranie odpowiednich materiałów i twardości sprężyn, a powinno to działać...

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 05, 2007, 09:58:07 am »

Zak

  • Gość
kermitdh,
gdzie te foty? :?

Uciekający przód , co można zrobić w zawieszeniu
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 05, 2007, 17:33:14 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ja mam węższe buty na tyle. i zgodze się w odwrotnym ustawieniu uciekał nos na zakrętach. Po usztywnieniu resorów problem się zmniejszył, a po obniżeniu uciekanie przodu daje się kontrować kiera :D oczywiście nie w 100% jednak jest to duża poprawa w stosunku do seryjnego.
a takie płytki to juz kiedyś bocian przedstawiał powinno byc gdzies nawet na forum :P