Autor Wątek: most od caro a most od atu  (Przeczytany 6204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

most od caro a most od atu
« dnia: Czerwiec 19, 2007, 11:55:37 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
witam pytanie moje jest takie czy most od caro pasuje do atu? wiadomo przełożenie dobrałem sie zgadza bo to i to gli tu i tu Lucas w moim przypadku - tylko czy reszta będzie pasowała chodzi o mocowanie głównie drążki reakcyjne , amortyzatory, resor, czy to wszystko pasuje? Prosze o odpowiedż kogoś kto to robił  żebym nie kupił kota w worku  a potem pluł sobie w brode że wywaliłem kase
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2007, 11:58:27 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Mosty sa identyczne. Roznica jest w mostach Plusowych i niePlusowych. Te starsze maja pionowo mocowane amorki. U Ciebie w Atu Plus amorki sa mocowane ukosnie i taki most musisz kupic, chyba ze chcesz sie bawic w przerabianie mocowan.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:03:36 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czyli musze zakupić most plusowski a same półośki czy warto dać za nie 150 zł bo nikt nie potrafi zdiagnozować mojej usterki ja stawiam na wyślizgane półośki pod łożyskiem .
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:07:41 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Mariusz, jezeli kupujesz most z plusa to obojetnie jaki. a jezeli to ze zwyklego caro to ci nie wpasi

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:21:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mariusz,
a co sie dzieje z twoim mostem
JA kupilem poloski po 40pln/szt ,ale to okazyjnie
normalnie jednak chodza po 60pln/szt

same lozyska na osi sa osadzane z wciskiem ,wiec wyslizganie sie w tym miejscu jest malo prawdopodobne
moze ci lozyska sie posypaly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2007, 12:29:24 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no widzisz tu jest problem rzeka łożyska były wymieniane było dobrze przez 2 miesiace potem zaczeło się delikatne stukanie które nasilało się wraz ze wzrostem predkości ateraz to tak tłucze że mam dość tego łomotu, półosie wyjmowałem i łożyska wyglądają na dobre , droązki reakcyjne nowe ,amory nowe , linka nigdzie nie wali, o resor mam wrażenie że ten odgłos dudnienia zmienia się w przypadku delikatnych skrętów przy szybkiej jezdzie tak jakby dyfer ale kto to wie gdzie sie podziali  dobrzy mechanicy  teraz każdy woli robić jakieś KIA i  a na poldka każdy patrzy z pogardą. a ja rok z tym walcze bo gdzie nie pojade to każdy pieprzy swoją teorie a do roboty nie ma nikogo.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2007, 16:17:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a lozysko na walku atakujacym ,albo lozyska koszyka brales pod uwage ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2007, 18:47:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no włąśnie nie tych łozysk nie brałem pod uwage bo na tyle rozbierać mostu sie nie odważyłem generalnie ja jestem elektrykiem a nie mechanikiem:) tak więć naprawy to ja robie ale tylko takie które już widziałem jak ktoś robi albo łatwe pod względem zaawansowania :)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2007, 21:13:32 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Ojciec podobnie miał w DFie a winą były łożyska na półosiach a dokładniej gnizada były wybite i łozyska miały luz w obudowie.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2007, 13:30:45 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
byc może że tak sie stało tak więc moje następne pytanie czy półoś z łożyskiem powinna wchodzić na mocny wcisk tak aby łożysko ciężko weszło w gniazdo mostu czy lekko w sensie takim że wystarczy wsunąć bo u mnie jest ten 2 przypadek a i jeszcze 1 jak podniose polda  do góry to da sie wyczuc luz w momencie kiedy szarpne koło do siebie i popchne  czy to normalne  i co jest przyczyną takiego luzu?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 22, 2008, 20:55:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mateusz19, da radę napewno, ale trzeba przespawać uchwyty do mostu/ew. nowe dorobić. No i weż od razu z dawcy uchwyty stabilizatora, bo tego to nowego nie idzie dostać, nawet jak wywalone już będą.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 22, 2008, 21:02:14 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zapomniałem o tym, temacie  :D problem rozwiązany jak narazie 2 tys i cisza  wstawiłem półośki z pierwszej serii LUCASA nie toczone a frezowane a co do stabilizatora  nie polecam tego robić bo ten stabilizator ci w niczym nie pomoże najwyżej tylko spowoduje szybsze oderwanie się koła od nawierzchni w ostrym zakręcie przy mocnym przechyle auta. po 2 nie wiem jak do żeliwnego mostu macie zamiar przyspawać mocowania przy zbytnim przegrzaniu może spowodować to odkształcenie. tak więc albo most od kombi albo dać sobie siana.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 22, 2008, 21:55:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mosty w Cargo też miały stabilizator, czyli z jakiejś zeszrotowanej karetki, no ale jak znam życie to pewnie będzie nieźle huczał. Ale przy zmianie całego mostu trzeba się jeszcze liczyć z tym, że zmieni się przełożenie. mateusz19, po co chciałeś ten stabilizator zakładać? Może lepiej założyć np 3-piórowe resory, będzie dużo mniej roboty. Stabilizator ma jeszcze to do siebie, że często pukanie powoduje, bo się tuleje wyrabiają.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 22, 2008, 22:08:13 pm »

Offline mateusz19

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
Tak wlasnie sie zastanawialem nad tym czyms bo auto nie bedzie sie tak bujalo itd. wogole to jak plus kombi ma 3 piora i stabilizator to jednak chyba lepiej sie trzyma. Wogole ostanio widzialem kilka filmokow na you tube gdzie zataczja poldem kombi koleczka takie tam ale byly to nawet nie widac tego przechylu a te zwykle plusy to gna sie na boki.... ehhhh. czasem to mam juz dosc mojego auta. A ostantio tez pojawil mi sie ten problem co u Mariusz#1926 z tymi lozyskami jak jade tak 60km/h i wiecej przy monijeszych skretach to cos tak dziwnie stuka: stuk stuk stuk :D i przy hamowaniu to samo.  wogole to resory mi tak usiadly ze najdluzsze pioro nie ma polkola  tylko tak do dolu shcodza nie wiem jak to napisac:D A to trzecie pioro to tylko od poloneza trzeba szukac czy od innych tez cos sie przypasuje ??

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 22, 2008, 22:13:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mateusz19"
Tak wlasnie sie zastanawialem nad tym czyms bo auto nie bedzie sie tak bujalo itd. wogole to jak plus kombi ma 3 piora i stabilizator to jednak chyba lepiej sie trzyma. Wogole ostanio widzialem kilka filmokow na you tube gdzie zataczja poldem kombi koleczka takie tam ale byly to nawet nie widac tego przechylu a te zwykle plusy to gna sie na boki....

a w jakim stanie amortyzatory?
Cytat: "mateusz19"
ehhhh. czasem to mam juz dosc mojego auta. A ostantio tez pojawil mi sie ten problem co u Mariusz#1926 z tymi lozyskami jak jade tak 60km/h i wiecej przy monijeszych skretach to cos tak dziwnie stuka: stuk stuk stuk :D i przy hamowaniu to samo.  wogole to resory mi tak usiadly ze najdluzsze pioro nie ma polkola  tylko tak do dolu shcodza nie wiem jak to napisac:D A to trzecie pioro to tylko od poloneza trzeba szukac czy od innych tez cos sie przypasuje ??

nie szukaj dziury w całym.... 150 w zakręt 90st wchodzisz?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 22, 2008, 22:22:23 pm »

Offline mateusz19

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
amory mysle ze nie sa w najlepszym stanie. jedynie co moge powiedziec to jak nacisne na tyl auta to mieciutko jest jak nic a przy okazji sie buja gora dol


nie szukaj dziury w całym.... 150 w zakręt 90st wchodzisz?

hee narazie  jeszcze mi sie nie udalo i napewno nie bede probowal.:DD

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2008, 22:25:13 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mateusz19, to Kombi o którym pewnie mówisz, to jest kolegi Kris_fanatyk
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 22, 2008, 22:26:35 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mateusz19"
amory mysle ze nie sa w najlepszym stanie. jedynie co moge powiedziec to jak nacisne na tyl auta to mieciutko jest jak nic a przy okazji sie buja gora dol

no to podskocz jeszcze na badanie sprawności amorków (ale z tego co piszesz to raczej słabiutko) - koszt w w-wie 15zł za oś więc niewiele. a potem do sklepu kupić nowe amortyzatory.
Nie ma prawa się bujać, nie ma prawa "być mięciutko".
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 22, 2008, 22:47:03 pm »

Offline mateusz19

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
matucha tak ten taki srebrny i jeszcze mialem na mysli takiego granatowego widać ze trzyma i nie buja sie tak wlasnie mi sie podoba.

jimo#1921  w sumie to nie dorga sprawa ze zbadaniem. pamietam jak bylem na praktykach na dziale badan technicznych to nawet nic sie nie placilo za ta kontrole i przy okazji mozna  bylo sie dowiedziec jaka sprawnosc. Ale skoro pan pisze ze nie powinno byc mieko i sie bujac to amory napewno do wymiany. Wogole auto ma najechane 54tys. km. od nowosci i nic nie bylo w nim wymieniane w zawieszeniu. Chodz musze sie wziasc za caly tyl i przod zebym mial spokoj na jakis czas. A jak z tym piorem trzecim? da rade dopasowac od innego auta?? czy musi byc polonez.

most od caro a most od atu
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 22, 2008, 22:55:12 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mateusz19, dokładnie o tym srebrnym wspomniałem.
jimo#1921, pouczyłbyś kolegę  8)

A co do resorów, to raczej nikt niczego innego tam nie wkłada raczej. W sumie żadna osobówka nie ma resorów już, co by wogóle można próbować kombinować. A już 3 piór to wogóle.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)