Autor Wątek: Dodatkowa nagrzewnica powietrza  (Przeczytany 20279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 01, 2011, 12:33:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
masz rajcę DF, w służbowej Nysie miałem 3 nagrzewnice- dwie małe z przodu i długą, na dwa wiatraki pod siedzeniami pierwszego rzędu pasażerów. gorące nie było ale i tak cieplej niż polonezie. nogi pasażerom nie marzły.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 01, 2011, 17:43:42 pm »

Larry075

  • Gość
No witam, wziełem sobie wasze rady do serca, i postanowiłem zrobić coś z tym przodem, mimo że dodatkowa nagrzewnica juz skończona.

Zalałem nagrzewniczke gorącym octem no i wyrzuciło troche syfów z nagrzewniczki (jak ostatnio) teraz chyba coś lepiej, bo z nawiewów leci dosyć gorące powietrze. Pomyślałem że zrobie coś z tymi klapkami, i spędziłem jakieś pół godzinki na przełączaniu ich.

Ten siłowniczek obok prawej nogi kierowcy działa w porządku, trzyma nie cofa się. Gdy przełącze na nogi i kratki na 4tym biegu wieje ładnie na nogi, i lekko na kratki. Po właczeniu na same kratki całe ciśnienie idzie w nie i jest miło jednak po przełączeniu na 4ty bieg po chwili słabnie i całkiem się zamyka. Kręcenie pokrętłem nic nie daje, trzeba wtedy ustawić je na nogi i kratki, odczekać chwile i przełączyć na same kratki wtedy przez pewien czas jest ok, po czym znowu sie zamyka, pytanie, czy od nawiewów na kratki jest oddzielny siłownik?

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 01, 2011, 19:05:55 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze poprostu ucieka ci cis. z wezyka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 01, 2011, 20:01:26 pm »

Larry075

  • Gość
Tak, ale którego? wiesz, może jak to jest z tą klapką od nawiewu na kratke? Gdzie ona jest i który siłownik nią steruje?

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 01, 2011, 23:13:25 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie pamietam juz jak to jest z tymi klapkami - dawno nie rozbieralem (u siebie jeszcze nigdy) ,
w pierszej kolejnosci sprawdz wezyki od ustawien ,przy ktorych samo ci sie przestawia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 02, 2011, 09:41:13 am »

ukil91

  • Gość
Jeżeli wieje na nogi i szybę jednocześnie to znaczy, że brakuje Ci ciśnienia w układzie.
Wiem, że tak na sto procent masz, więc:

Od kuli pod maską odłączasz dolny przewód, odłączasz go też z pod filtra powietrza i zakładasz nowy.
Przy okazji sprawdzasz, czy kula nie jest popękana.
Sprawdzasz na odpalonym silniku czy jest lepiej, jeżeli nie, wymieniasz też drugi przewód(ten wchodzący do kabiny), ale nawet nie wiem, dokąd on tam dochodzi...
Jestem 100%pewien, ze ten przy silniku Ci skończył żywot. U mnie on się poprostu połamał, nawet jak sciągałem jego pozostałości to rwał się w strzępy.

Do wymiany wystarczy najzwyczajniejszy przewód paliwowy, kup metr, to Ci jeszcze na przyszłość zostanie;)

EDIT:
U mnie jeżeli chodzi o ciepło to też szału nie ma... W Calibrze, która się nie dogrzewała do 90*, tylko 50-70 grzeje stukrotnie lepiej, niż u mnie przy 90... Też jeżdżę plusem.
Chociaż jak jechałem przy -19* to bez zamkniętego dopływu powietrza z zewnątrz to dało radę usiedzieć bez kurtki i rączki nie marzły, ale mimo wszystko zazdroszczę opowieści typu "ja uchylam szybę i w samej podkoszulce jeżdżę".
Nagrzewnicy nie płukałem.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 09:47:47 am wysłana przez ukil91 »

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 02, 2011, 10:27:52 am »

Larry075

  • Gość
Od kuli wymieniłem przewód "już kiedyś" był taki bardzo kruchy i założyłem normalny, podciśnieniowy silikonowy. Odczepiłem od kuli juz wczoraj, ale wygląda na to że tam wszystko jest dobrze (powietrze nigdzie nie ucieka), połączyłem nawet bezpośrednio bez kuli - to samo - zamyka klapke gdy nawiew jest na 4rkę, że by było śmieszniej w momencie zamykania siłownik w nogach nawet nie drgnie, nic się tam nie przestawia.

ale mimo wszystko zazdroszczę opowieści typu "ja uchylam szybę i w samej podkoszulce jeżdżę".
Ja wiem jak powinien grzać samochód, w tipo po wymianie termostatu, w zime gdy na dworze -10, -15 po 20km jazdy trzaba albo uchylić szybe, albo przymknąć zawór nagrzewnicy bo wali "ogniem". Po tym czyszczeniu nagrzewnicy, jak tak wczoraj siedziałęm na odpalonym silniku to w jakieś 15min w samochodzie byo dosyc ciepło (za ciepło na kurtkę).

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 02, 2011, 12:47:08 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to tak poza konkursem :
nie ma czego zazdroscic ,ze ktos w zime siedzi w podkoszulku ,bo czego tu zazdroscic ?
ze ktos idiota jest i nie potrafi zmniejszyc ogrzewania ?
nie popadajmy w paranoje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 02, 2011, 13:13:43 pm »

Larry075

  • Gość
Jak jedziesz w trase to chyba normalne że chciałbyś sobie posiedzieć np. w koszulce z krótkim rękawkiem niż siedziec w trzech bluzach co jest dla mnie nie wygodnie.

ps. Co tematu, ma ktoś foto całego układu nagrzewania plusa? Na allegro sa niby jakies obrazki ale mało szczegółowe.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 02, 2011, 16:39:03 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
koledzy ..? a co na to pompa wody..?  bedzie tloczyc te ilosci wody w wystarczajacym tempie..? sory moze iglupie pytanie.. ale tak sobie pomyslalem czy zaduzego oporu to nie wytworzy i lopatki pompy beda poprostu mieszac w miejscu...

pytam gdyz...

chce zamontowac dwie  dodatkowe nagrzewnice... i to wcale nie ze wzgledu na zime..;) bo i tak jezdze tylko w lecie..;)

nagrzewnice chce zamontowac w zdezaku za kratkami po obu stronach... a mialy by sluzyc do wiekrzego wychlodzenia silnika w lecie... i czy jest sens montowac na nich jakies nieduze wiatraczki..? tzn nieduze w sesie odpowiadajace gabarytami tym nagrzewnica.. czy to pomoże schlodzic silnik w znaczącym stopniu..? mam stary uklad chlodzenia  acha i w ktorym miejscu najlepiej bylo by te nagrzewnice wppiac aby silnik dostawal jak najzimniejsza wode.. w silniku jest juz troche rzeczy podpietych tzn normalna nagrzewnica ktora jest non stop otwarta, parownik lpg, oraz doprowadzona do chlodzenia turbiny...

i teraz moje pytanie czy pompa wody w silniku argenty przepcha to wszytko w miare sprawnie..?

pozatym kolego.. mnie si etwo pomysl podoba by zrobic nawiewy z tylu... ja jednak kategorycznie nie robilbym nawiewow na tej wysokosci.. gdyz w glowe bedzie goraco a nogi zamarzna.. a np ja nienawidze gdy wieje mi poglowie.. sam osobiscie nigdy nei uzywam nawiewow tych w desce a na szybe tylko i wylaczne by odparowac.. zawsze grzeje auto nawiewami na nogi..- tam nigdy nei jest za gorąco..;) pokombinowal bym aby umiescic nawiewy pod fotelami przednimi.. tylko gdzie w tedy upchac nagrzewnice..? mialem kiedys taki pomysl wlasiena 2 nagrzewnice ale w konu przestalem jezdzic w zimie.. i mam problem z glowy... aczkolwiek mimo starego ukladu w aucie zawsze bylo cieplo.. z przodu.. z tylu juz troszke gorzej ale ja tam nie jezdzilem..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 02, 2011, 19:14:53 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nagrzewnic do dodatkowego chlodzenia nie ma gdzie podpiac ,by uzyskac wymagana skutecznosc ,
wydajnoscia pompy bym sie nie martwil ,przy polaczeniu rownoleglym pompa ma lzej,

proponuje jednak zalozyc wieksza chlodnice ,albo dolozyc druga i dac wiatraki na przod wiejace NA CHLODNICE ,a nie zasysajace

co do grzania w nogi to moze byc za cieplo - sam rzadko uzywam ,bo jezdze w zimowych butach ,
no chyba ze ktos wylecie znowu z "argumentem" ,ze lubi sobie zima jezdzic w klapkach KUBOTA w trasie :lol: 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 02, 2011, 20:00:55 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak bys proponował połączyc dwie chlodnice miedziane starego typu..? bo nieukrywam ze taka opcja mi odpowiada najbardziej gdyz mam tych chłodnic troche
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 03, 2011, 14:47:45 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stary typ nie zmiesci sie jedna za druga ,bo jest za gruba ,
z przodu tez nie upchasz ,bo za wysoka jest ,
bawic sie mozna z nowym typem ,bo jest cienszy i nizszy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 03, 2011, 14:55:01 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
 tylko jak je podłaczyc ze soba.. bo jak mówie to upchac to sobie juz upcham...
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2011, 14:56:54 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 03, 2011, 15:17:44 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szeregowo polaczyc - wlot z wylotem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 03, 2011, 15:20:27 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie lepiej równolegle? jak sam napisałeś mniejsze opory przepływu i chyba lepsza wydajność, ze względu na większą różnicę temperatur?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 03, 2011, 15:29:19 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i nawet latwiej polaczyc rownolegle ,
ale wtedy przez jedna moze plynac znacznie wiecej niz przez druga ,a polaczenie szeregowe wymusi jednakowy przeplyw przez obie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 03, 2011, 15:59:03 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a czy przy szeregowce ta moja biedna pompka poradzi sibie z tym obiegiem...?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 03, 2011, 18:46:31 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak poradzi sobie - czemu mialaby nie poradzic ,
ale nadal nie widze tago jak mialbyc wcisnac dwie chlodnice ,
moze zaopatrzyc sie w felicie 1.3 - sa troche mniejsze od nowego typu w Polonezie i ze dwa razy tansze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 03, 2011, 19:20:48 pm »

Larry075

  • Gość
do tej nagrzewniczki ładować normalny przewód wodny, zbrojony jak jest oryginalnie czy jednak wystarczy normalny- techniczny?

ps. Dlaczego, koledzy którzy mają książke "budowa naprawa i eksplatacja" nie mogli przesłać obrazka ze strony 431 na którym rozrysowany jest cały układ z siłownikami?
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2011, 19:36:37 pm wysłana przez Larry075 - ATU POLSKA »