Autor Wątek: Budowa rajdówki - POLONEZ  (Przeczytany 21911 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 09, 2009, 18:22:35 pm »

corek

  • Gość
Cytat: "bodzik"
jak chcesz gotowego 2.0 8v turbo to interesuje Cię croma, delta, dedra i thema. Tempra turbiny w benzyniaku nie widziała w naszych stronach (tylko turcja i ameryka południowa), w kappie i 155 były 16v, z resztą te ze 155 w sprzedaży występują za chore pieniądze.

Pasowanie skrzyni we wszystkich będzie takie samo, te same bloki z grubsza, mogą się jedynie różnić nadlewami pod wzdłużne mocowanie. Skrzynia i most ogarnie to, jeżdżą mocne fiaty 124 16vt na skrzyniach ze 131;)
Popatrz na fotki tych silników - im więcej tym lepiej i sobie wyrobisz pogląd co potrzeba.


A które modele miały mocowania (nadlewy) pod montaż wzdłużny z tych 8V Turbo?

Oraz proszę także o podpowiedź czego szukać w przypadku 16V Turbo?
Czy silnik Fiata Coupe ma nadlewy na łapy wzdłużne?

Z góry dziękuję

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 11, 2009, 17:42:53 pm »

bodzik

  • Gość
A masz zamiar na odległość kupować silnik? Zawsze możesz sprzedawce poprosić na początek o zdjęcia jak nie masz ochoty oglądać.

Te które widziałem dohce 8v i 16v mają jakieś nadlewy, nie zawsze będą pasowały pod standardowe łapy ale wyrzeźbić da się.

Tak na przyszłość więcej googla;)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 11, 2009, 23:26:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Akurat łapy to najmniejszy problem, jak sa nadlewy na bloku...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 12, 2009, 09:51:49 am »

vazyl

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "corek"
mam okazje tanio kupić całego fiata coupe 2.0 20v turbo (ciut zgnieciony ale cały)
czy 5 cylindrowy blok siadzie na skrzynie? czy siadzie do Poldka?


Zapomnij -przeróbek od groma a motor jest dość rzadki  i spory problem z częsciami bo oprócz coupe to montowali to tylko do Marea chyba .Po za tym nie jest on jakiś szczególnie mocny czy dobry

No nie przesadzaj, większość uturbionych benzyn w Kappie to 2,0 5V Turbo. Czy 220KM to nie jest mocny silnik? Inną kwestią jest cała masa osprzętu który ten silnik posiada.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 12, 2009, 10:36:18 am »

Michael

  • Gość
Do poldka pieciocylindrowiec ?? raczj nie koniecznie lepiej poszukac coupe 16 albo całkiem przyjemny silnik 1.6 lub 2.0 dohc z delty turbo mozna go dosyć łatwo posadzic w poldzie fiacie i nawet to idzie ja mam mase czesci z 1.6 dohc turbo z delty hf  i jak ogladałem ten silnik to sie zastanawiałem czy swojego dohca nie wyciagnac a wsadzic 1.6 turbo ale to jednak nie dla mnie pozdro

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 17, 2009, 10:12:00 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
A ja dodam coś z innej beczki, z tego co mierzyłem to powinna się nadać choć nie wiem czy wpłynęło by to widocznie na sztywność nadwozia.

http://www.allegro.pl/item856348504_rozporka_miedzy_pasy_tyl_gora_honda_civic_wawa.html
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 17, 2009, 14:59:54 pm »

Fistasz

  • Gość
Przeciez to jest niebezpieczne. Przynajmniej jesli rozporka bedzie wypadac przed zagłowkami. Z drugiej strony interesuje mnie po co to komu? Jakos watpie w dzialanie tego w tym mejscu.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 17, 2009, 15:16:59 pm »

200sx

  • Gość
jesli jestes wprawnym kierowcą ,to jestes w stanie odczuc jej działanie.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 17, 2009, 15:32:34 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Cytat: "Fistasz"
Przynajmniej jesli rozporka bedzie wypadac przed zagłowkami.

Na co komu w rajdówce ciężka kanapa :roll:
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 17, 2009, 16:40:17 pm »

Fistasz

  • Gość
to juz wole konkretna klatke zamiast kombinacji z rozporkami

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 18, 2009, 14:27:03 pm »

200sx

  • Gość
czytaj ze zrozumieniem,mowie,cały sens zdania polega na tym ze jesli "czuje" auto dobrze,to i tą rozpórke odczuje.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 18, 2009, 22:48:52 pm »

e_gregor

  • Gość
Prawda. Ja tam jestem na tyle zaj.....sty, że czuję nawet ile zapasowych żarówek mam w bagażniku. Myślę, że za parę lat to będę nawet czuł kiedy mi się jakaś przepali...

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 19, 2009, 01:39:14 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
duzo zalezy od auta , w jakim stanie jest zawieszenie , jakie jest zawieszenie , stan budy itp , jak wszystko "pracuje" to nie ma szans wyczuc auto nie oszukujmy sie ale gdy auto jest nisko twardo , w zawieszeniu  poliuretan albo uniballe wtedy istnieje szansa ze przecietny kierowca odczuje roznice w usztywnieniu budy  .

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 19, 2009, 09:54:30 am »

200sx

  • Gość
Cytat: "e_gregor"
Prawda. Ja tam jestem na tyle zaj.....sty, że czuję nawet ile zapasowych żarówek mam w bagażniku. Myślę, że za parę lat to będę nawet czuł kiedy mi się jakaś przepali...
kolejny co sie czepia...

czy którys z was jezdził po torze autem które dobrze zna BEZ rozpórki?
a pozniej tym samym autem Z rozpórką? ... to naprawde sie odczuwa,ale oczywiscie szukacie dziury w całym

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 19, 2009, 12:50:20 pm »

e_gregor

  • Gość
Cycu, rozpórka na kielichach amortyzatorów na pewno coś daje ale kurka wodna na mocowaniach pasów? No bez jaj...

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 19, 2009, 14:38:52 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Podałem tylko część która powinna pasować, nie ma musu tego montować w polonezie ale jeśli ktoś miałby za dużo $ to mógłby spróbować i opisać odczucia. Najlepiej gdyby usztywnienie wyglądało tak:

+ stabilizator osi tylnej, w kwestii usztywniania można zrobić dużo.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 31, 2009, 17:15:24 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7397214

czy taki silnik ma taki sam lub bardzo podobny blok do 2.0 z argenty.?"? sidzie na tesama skrzynie i w te same miejsce?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 31, 2009, 17:30:24 pm »

bodzik

  • Gość
silnik to przecież "nowy" dohc z 2 wałkami wyrównoważającymi, resztę będziesz wiedział po przewertowaniu no tematu Alexa

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 31, 2009, 18:29:57 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tak to ze ma wałki wyrownaważające to wiem.  interesuje mni eczy siądzie na skrzynie od argenty. czyli rownierz na polonezowską z dzwonem od łady mysle o takim silniku gdyz mozliwe ze cale auto mi si etrafi takie po dzwonie. w tyłek. i w tedy arentowskie 2.0 u mni eby wylecialo i to weszlo.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 01, 2010, 12:05:51 pm »

bodzik

  • Gość
Stary, Alex ma 2.0 t z wałkami posadzone na skrzyni 131/132/argenta z pionowym drążkiem. Nie sadzaj zaturbionej 16v na sprzęgle 200mm, czytaj: zakładaj skrzynie fiatowską i pomyśl o mocnym sprzęgle.