FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: banned w Grudzień 14, 2019, 17:07:53 pm
-
Jako że umnie zrobiła się już ze sprzęgła skrzynia CVT, a nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać, wygrzebałem z piwnicy sprzęgło
(https://images91.fotosik.pl/292/012d4196023e8958gen.jpg)
Ponoć miało mały przebieg, ale wygląda jakby było nierównomiernie wytarte. Do tego w jednym miejscu okładzina jest jakby po wierzchu pęknięta, a w jednym utrącona.
(https://images90.fotosik.pl/293/e4b9f8931532b486gen.jpg)
Można założyć coś takiego, czy trzeba zmienić okładziny?
-
wyglada jakby mialo maly przebieg... jakies 150kkm wczesniej <lol2>
-
Wnioskujesz po stanie okładziny? Bo za wygląd metalu odpowiada 8+ lat leżenia w piwnicy.
-
Ja bym tej używki nie montował. Są nowe zestawy valeo 190 na allegro, tylko cena jest taka sobie i jeszcze trzeba dokupić polonezowe łożysko. https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-rover-200-xw-214-gsi-si-16v-95km-103km-7840394081?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI0K-kgeqI5gIVxKsYCh0PIAufEAYYBCABEgKuWvD_BwE#
-
Wnioskujesz po stanie okładziny?
a po czym innym mialbym oceniac tarcze
-
Ja bym tej używki nie montował. Są nowe zestawy valeo 190 na allegro, tylko cena jest taka sobie i jeszcze trzeba dokupić polonezowe łożysko. https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-rover-200-xw-214-gsi-si-16v-95km-103km-7840394081?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI0K-kgeqI5gIVxKsYCh0PIAufEAYYBCABEgKuWvD_BwE#
Taka sobie, to mało powiedziane. Nie ma żadnego powodu żeby to sprzęgło było 2.5 raza droższe niż prawie identyczne do Punto.
-
A 200mm z rovera. Przy innych śrubach docisku spokojnie podejdzie do polonezowego zamachu. Tyle że trzeba dokupić łożysko do fso.
-
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
-
Regeneracja tarczy przy użyciu okładziny luka z planowaniem docisku to koszt w 100licy 70 zł , więc nie ma co nawet myśleć o jakiś używkach .
-
Sprężyne w docisku też regenerują? Pewno mówisz o zakładzie na Skoczylasa. Polecam.
-
Tak Skoczylasa , ale sprężyn nie robią jak kiedyś miałem problem z przegrzanym słoneczkiem załatwili mi nowy docisk za dziękuję .
-
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
Stare śruby docisku były na klucz 10 a to już nie podejdzie pod docisk 200mm.
-
To takiej prehistorii nie widziałem nawet w Roverze kanciaku z 91r.
-
Śrub nie trzeba zmieniać. E8 spokojnie się przykreca
Stare śruby docisku były na klucz 10 a to już nie podejdzie pod docisk 200mm.
To dotyczy tylko 94. Reszta, a już szczególnie Plusy mają M7 na klucz E8.
-
A gdyby ktoś potrzebowal dokupić śruby to pasują od grupy VAG 1.9 Tdi. Gwint ten sam, łeb 12 czy 16 katny M10
-
nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać
Jest powszechnie dostępne.
e, to mało powiedziane. Nie ma żadnego powodu żeby to sprzęgło było 2.5 raza droższe niż prawie identyczne do Punto.
Chyba nie sugerujesz, że zestaw Valeo do Punto kosztuje w granicach 200 zł? Powód jest jasny - to markowy zestaw, a nie najtańsze śmieci. Cena popularnych kilka lat temu LUKów też mocno nie odbiegała. Do poldorovera zawsze możesz również kupić zestaw SRL kosztuje jakieś 195 zł razem z dociskiem i nawet łożyskiem <cwaniak2> Szkoda tylko, że praca mechanika montującego to sprzęgło będzie wielokrotnie droższa, o czym wspomniałem w innym temacie.
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-polonez-1-4-16v-sil-rover-190mm-srl-8281268660
Lub samą tarczę za zawrotne 69 zł
https://allegro.pl/oferta/tarcza-sprzegla-polonez-1-4-rover-8556448783
-
Cytat: banned w Grudzień 14, 2019, 17:07:53 pm
nowe 190mm nie bardzo można do Rovera dostać
Jest powszechnie dostępne.
Zapodaj jakiś link,bo narazie napotykam na same "produkt chwilowo niedostępny" nawet na stronie luka,beak sprzęgieł do kanciastych roverów. :/
-
Podałem, link wisi parę postów wyżej. Jest też co prawda ten nieszczęsny srl, ale wiadomo jak to chodzi. Lepiej kupić samą tarczę, albo zregenerować starą, dokupić porządne łożysko wyciskowe i docisk valeo, póki zostało jeszcze parę sztuk luzem https://allegro.pl/oferta/docisk-sprzegla-polonez-1-4-16v-rover-k16-802066-7363424733. Albo zabulić, albo zakładać 200 mm .
-
Wole zużyty OEM docisk niż nowy Valeo. Nawet 5000km nie przeżył. Zdecydowanie polecam nowe 200mm Luka lub Sachsa jeśli ktoś znajdzie.
-
To valeo wygląda na jakieś resztki z zapasów,no ale narazie jest jakaś szansa. Luk prawdopodbnie na ta chwile wycofał sie ze sprzęgieł 190mm do kanciastych roverów w których jest takie same sprzęgło jak w polonezie
-
Jak Valeo TYC to u mnie w innym aucie po 3 tyś km pękł docisk.