Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 1657329 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7000 dnia: Sierpień 17, 2017, 17:07:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podobno sama fabryka próbowała poronić coś takiego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7001 dnia: Sierpień 17, 2017, 17:21:55 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Tak ale ludzie z fabryki chcieli zostawić silnik wzdłużnie, tylko wysunąć go do przodu. Coś jak w bodajże Audi 80. Jednak jak przesunęli silnik do przodu i dodatkowo wyrzucili most to okazało się że rozkład mas na osie jest bardzo niekorzystny. Stwierdzili że most zostawią i w ten sposób nieco przypadkowo stworzyli Poloneza Analoga.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7002 dnia: Sierpień 17, 2017, 18:17:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co ty wymyslasz  <co>  normalnie mial siedziec poprzecznie caly zespol napedowy z Lanosa 1.5 8v na poczatku,
a zarzucili plany ze wzgledow ekonomicznych, Polonez szedl do wygaszenia produkcji i zastapic mial go Lanos klepany w calosci w FSO,
nigdy nie przejmowali sie prowadzeniem Poloneza ,wiec i rozklad mas w FWD mieli gleboko,
z kolei Analog powstal jako auto terenowe od poczatku,a nie jako efekt nieudanego FWD z silnikiem wysunietym tam gdzie nie ma miejsca na silnik - w Analogu silnik siedzi normalnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7003 dnia: Sierpień 17, 2017, 18:48:18 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
A ten ma podobno napęd na 4 koła, ale tu widać całego golfa wstawili.





* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7004 dnia: Sierpień 17, 2017, 19:04:25 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
co ty wymyslasz  <co>  normalnie mial siedziec poprzecznie caly zespol napedowy z Lanosa 1.5 8v na poczatku,
a zarzucili plany ze wzgledow ekonomicznych, Polonez szedl do wygaszenia produkcji i zastapic mial go Lanos klepany w calosci w FSO,
nigdy nie przejmowali sie prowadzeniem Poloneza ,wiec i rozklad mas w FWD mieli gleboko,
z kolei Analog powstal jako auto terenowe od poczatku,a nie jako efekt nieudanego FWD z silnikiem wysunietym tam gdzie nie ma miejsca na silnik - w Analogu silnik siedzi normalnie
http://www.zeszyty.waw.pl/artykuly/zn3(94)2013/051-062.pdf
"Istniejące  nadwozie  Poloneza pozwalało  na  zamontowanie  silnika  wzdłuż  osi samochodu oraz przeniesienia napędu na koła przednie jedynie
przez zblokowany układ napędowy podobny jak w byłym samochodzie  Syrenie,a współczesnych Subaru lub Audi  Quattro.  Takie  usytuowanie  silnika  Poloneza powodowałoby jednak bardzo duże przesunięcie  do  przodu środka  masy,więc w  celu  wyważenia  całego  samochodu koniecznym było zachowanie tylnego mostu"
Masz jakieś oficjalne informacje nt. silnika Lanosa w Polonezie?

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7005 dnia: Sierpień 17, 2017, 19:08:46 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w Analogu silnik siedzi normalnie
z tym normalnie to bym nie przesadzał.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7006 dnia: Sierpień 17, 2017, 20:29:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Masz jakieś oficjalne informacje nt. silnika Lanosa w Polonezie?
nie mam, ale widzialem projekt wiazki i trzymalem w reku prototypowa wiazke silnika w lutym 2001,
nie mieli do czego nas wykorzystac w biurze projektowym, to wymyslili, zebysmy z kumplem wpisywali do exela dane poszczegolnych kabli (dlugosc przewod,kolor, przekrój, koncowki) w danej wiazce, zeby mozna bylo latwo wydac zlecenie na produkcji,
przy segregacji trafila sie wiazka do PN FWD i facet powiedzial,ze tego nie trzeba wprowadzac, bo to bedzie anulowane jak zna warszawke ;]
to go wypytalem co to za akcja miala byc i wtedy w ramach przerwy w pracy ;> pokazal nam ta wiązke i powiedzial, ze to do silnika od Lanosa 1.5 ,mieli bude lanosa to przymierzali z grubsza gdzie laczenie wypada - ona byla laczona wtyczka 13pin (mimo,ze juz wtedy w PN nie bylo 13pin na podszybiu, ale do prototypu tak jest latwiej) i byla w dwoch czesciach , druga czesc miala wtyczki do ECU takie jak GSI ,
 silnik mial byc ze skrzynia lanosa i zawieszenie przednie mialo byc zmienione,
no i ze wiazka jest juz gotowa i lezy ponad rok, tylko jakos sprawa do przodu nie idzie,
niewykluczone wiec,ze jedynym elementem PN FWD, ktory wyszedl poza deske kreślarską byla ta wiazka

z tym normalnie to bym nie przesadzał.
tego z dokumentacji to nie widzialem na zywo pod maska, tutaj jest rama i silnik faktycznie jest wysuniety do przodu wzgledem serii, ale tez nie ma pasa przedniego, wiec brak ograniczen ze strony karoserii
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2017, 20:31:47 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7007 dnia: Sierpień 18, 2017, 18:57:17 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie chętnie, ale wtrącę swoje 3gr.
Jak za pewne wiecie, miałem ogromną przyjemność i zaszczyt pracować w FSO. Miałem też styczność z ów mistycznym tematem jakim jest silnik Lanosa w Polonezie. KGB ma rację- plany co do upchania motorowni DU w Polonezach były i to na bardzo zaawansowanym etapie. Z tym że nie były to plany dotyczące modeli osobowych ( bo skośni kładli już laskę na Polonezy) a Trucków- ze zmienionym przodem nawiązującym do aut Daewoo. Truck bardzo dobrze sprzedawał się w Grecji, Włoszech i Turcji. Tam też miały iść grubo pomodzone Trucki. Jak wyszło-wiemy wszyscy.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7008 dnia: Sierpień 18, 2017, 20:22:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6606
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7009 dnia: Sierpień 18, 2017, 20:52:14 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Dokładnie. Chodzi o tą modernizację Trucka z tym że ja widziałem czerwonego.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7010 dnia: Sierpień 18, 2017, 22:05:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Faktycznie ma trochę większy ryjek...

A ten biały to chyba lanos pick up.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7011 dnia: Sierpień 18, 2017, 22:21:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
https://preview.netcarshow.com/Lamborghini-Espada-1968-1600-09.jpg
A zamek maski taki jakby znajomy... ;) (Jest po lewej stronie zdjęcia). :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7012 dnia: Sierpień 18, 2017, 23:10:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Haha, rzeczywiście.Ale nie oszukujmy się, który bogaty dupek, zwróci na to uwagę? Auto stare i wkładali elementy z aut podobnych rocznikowo, a rodowód poldka, to wiadomo.To nie pierwszy przypadek, w którym to auta "luksusowe" mają przemycone elementy z jakichś tanich wozidełek.Pamiętam, jak lata temu czytałem artykuł o Aston Martinie V12 Vanquish, w którym wpakowali pokrętła sterowania, czymś tam, od jakiegoś taniego forda.Nic nowego.I tak docelowa grupa posiadaczy, nie zwróci na to uwagi.Mnie tam bardziej interesuje, ile mogą kosztować takie przewody zapłonowe? Tam chyba, gdyby je zsumować, to by z 15 metrów wyszło. Ciekawe, czy Janmor ma w ofercie?  :P

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7013 dnia: Sierpień 19, 2017, 00:24:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6606
  • Płeć: Mężczyzna
Vanquish to już czasy kiedy Aston należał do Forda (stąd teraz ten wlot Astona na wszystkich Fordach), więc nic dziwnego. Teraz w DB11 bodaj jest nawigacja od Mercedesa.

Natomiast w starych Lambo i Ferrari generalnie są różne duperele od Fiatów. Kiedyś ktoś znalazł w jakimś Lambo kierunkowskazy od Fiata... i to chyba takie które do Lambo były sprzedawane po cenie x4 :P

Poza tym te superauta z lat 70 tych były krzywe jak auto po dziesięciu dzwonach, bo klepali je ręcznie na drewnianych koziołkach i i spasowanie elementów karoserii było zbliżone do Tarpana
DeTomaso to nawet się nie dorobiło czujnika wentylatora chłodnicy- trzeba było odpalać go ręcznie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2017, 00:27:14 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7014 dnia: Sierpień 19, 2017, 12:51:12 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby


5 Porównanie el. podnośników szyb z Mastera z  oryginałem FSO
Znaczy się ,po delikatnych modyfikacjach powinno hulać;D

Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7015 dnia: Sierpień 19, 2017, 20:50:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6606
  • Płeć: Mężczyzna
"Istniejące  nadwozie  Poloneza pozwalało  na  zamontowanie  silnika  wzdłuż  osi samochodu oraz przeniesienia napędu na koła przednie jedynie
przez zblokowany układ napędowy podobny jak w byłym samochodzie  Syrenie,a współczesnych Subaru lub Audi  Quattro.  Takie  usytuowanie  silnika  Poloneza powodowałoby jednak bardzo duże przesunięcie  do  przodu środka  masy,więc w  celu  wyważenia  całego  samochodu koniecznym było zachowanie tylnego mostu"
Masz jakieś oficjalne informacje nt. silnika Lanosa w Polonezie?

Nie rozumiem czemu się przejmowali wyważeniem, skoro na rynku są auta które mają aż 70% masy (!) na przedniej osi, a FSO robiło co mogło byle tylko NIE poprawić w prowadzeniu tego co poprawić się dało nawet niewielkim kosztem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7016 dnia: Sierpień 20, 2017, 01:05:16 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Vanquish to już czasy kiedy Aston należał do Forda (stąd teraz ten wlot Astona na wszystkich Fordach), więc nic dziwnego. Teraz w DB11 bodaj jest nawigacja od Mercedesa.

Natomiast w starych Lambo i Ferrari generalnie są różne duperele od Fiatów. Kiedyś ktoś znalazł w jakimś Lambo kierunkowskazy od Fiata... i to chyba takie które do Lambo były sprzedawane po cenie x4 :P

Poza tym te superauta z lat 70 tych były krzywe jak auto po dziesięciu dzwonach, bo klepali je ręcznie na drewnianych koziołkach i i spasowanie elementów karoserii było zbliżone do Tarpana
DeTomaso to nawet się nie dorobiło czujnika wentylatora chłodnicy- trzeba było odpalać go ręcznie.
W Ferrari można spotkać nawiewy takie same jak w Polonezie i 125p. Znajdziemy też takie zegary jak od Łady i przełączniki klawiszowe. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2017, 01:08:45 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7017 dnia: Sierpień 21, 2017, 20:35:47 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Dzisiaj jechałem z Kościerzyny przez Bytów i naprawde ogrom zniszczeń robi wrażenie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7018 dnia: Sierpień 21, 2017, 20:50:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6606
  • Płeć: Mężczyzna
Niezłe jaja:



-dokument stwierdza nieprawdę
-w wersji polskiej pomylili liczbę drzwi. Klapa w hatchbacku liczy się jako kolejne drzwi, czyli powinno być 3, a nie 2
-tłumaczenie na angielski stwierdza że z pleksy są nie tylne okna boczne, ale tylne lampy.
-tłumaczenie na angielski w ogóle nie precyzuje ilości drzwi  <lol>

Aha, jeszcze sygnatariusz twierdzi że jego podpis został sfałszowany  <lol>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7019 dnia: Sierpień 21, 2017, 21:52:08 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzisiaj jechałem z Kościerzyny przez Bytów i naprawde ogrom zniszczeń robi wrażenie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Moi teściowie wyjechali od nas tej feralnej nocy ok. 23,30 i trasa Sopot - Bytów zamiast max. 2 godzin zajęła im wówczas prawie 8 - dotarli do domu o 7,30.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16