Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017  (Przeczytany 249245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1020 dnia: Wrzesień 19, 2017, 20:55:16 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Szkoda, że FSO, poszło się je*ać, bo gdyby dalej produkowali (cokolwiek innego) to może od czasu do czasu, wypuścili by jakąś partię części
FSO istnieje nadal i ma się całkiem nie źle. Gdyby jednak mieli kaprys na produkcję części to raczej dużo byś od nich nie wysępił- blachy i odlewy żeliwne. I to w zasadzie tyle. Producenci głupi nie są i uwierz mi- gdyby był popyt, była by i produkcja.  Niestety, mentalność tego narodu jest taka a nie inna i jak ktoś ma dołożyć do Poloneza 100zł to dostaje delirium i febry. Choć są dostępne nowe graty w sklepach to i tak ludzie nadal szukają po szrotach- bo "zaoszczędzę". I koło w ten sposób się zamyka.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1021 dnia: Wrzesień 19, 2017, 22:47:38 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Troszkę przesadzasz, z tym dokładaniem.Gdybym miał możliwość kupić część fabryczną, która posłuży długo, to bym kupił.Oszczędzać można na niektórych rzeczach, które nie są jakoś bardzo istotne dla ogólnej kondycji samochodu, ale są też takie, które lepiej wymienić na nowe, dobrej jakości.Wiadomo, że czasem trzeba coś oszczędzić, bo nie każdy jest krezusem, ale nie uogólniajmy.Czasem i na szrocie kupi się część w bardzo dobrym stanie i trzeba się z tego cieszyć, skoro zaoszczędziliśmy.A oszczędzają nie tylko na polonezie, bo ilu ludzi jeździ obecnie polonezami, nie licząc osób  skupionych w naszym gronie, czy na innych forach? Takich "normalnych" ludzi? Użytkownicy samochodów np. niemieckich, też sępią na częściach, jak tylko mogą.Przecież ci wszyscy, jak to mawiają, "janusze" którzy jeździli kiedyś np. polonezami, przesiedli się teraz na lepsze, ale ich mentalność się nie zmieniła i nadal kupują najtańsze badziewie albo używki.Tyle tylko, że taki vag, sprzedaje auta (i części) na całym świecie i jak paru polaczków nie kupi nowych, oryginalnych, to oni nawet tego nie odczują.Co innego taki rodzimy producent, jakim było FSO, które nie sprzedawało na świecie milionów sztuk aut.Nie wiem, ile kosztowało kiedyś np. oblachowanie do poloneza, drzwi, błotniki, klapy, maski itp. kiedy była jeszcze regularna produkcja, bo dzisiejsze ceny takich rzeczy na necie, są raczej niemiarodajne, ale myślę, ze gdyby można było dzisiaj wszystko bezproblemowo dokupić, to i by się sprzedało, bo trochę nas jest.Niestety, problemem jest opłacalność produkcji, bo ile może się tego sprzedać, choćby każdy z nas zamówił komplet blach? Jak jeszcze produkowali auta, to i tak to robili, bo na bieżącą produkcję potrzebowali, a przy okazji szło też na części zamienne.Gdyby nadal mieli wytłoczki, to przy obecnym zapotrzebowaniu, to pewnie nawet nie opylało by się uruchamiać tłoczni.Inaczej by było, gdyby szła regularna produkcji jakiegoś innego auta, to może mogli by tam gdzieś wygospodarować trochę czasu i maszyn, żeby nabić parę blach na części.Właśnie to jest dobre w zagranicznych autach, że jeździ ich baaaardzo dużo i zapotrzebowanie na części jest znacznie większe, więc i opłacalność produkcji takich części, jest lepsza.Czasem żałuję, że nie jesteśmy skazani tylko na nasze produkty, jak za głębokiej komuny, bo nadal pewnie tłuczono by poloneza caro i nie mielibyśmy problemu z jakimikolwiek częściami.Niewielu też pewnie opłacało by się bawić w łatanie starego zgniłka, skoro można by było upić sobie używkę z np. 2008 roku, lub funkiel nówkę.Ile lat ruscy tłukli tę poczciwą ładzianę 2107? Dlatego Panowie (i Panie) dbajmy jak możemy o nasze polonezy, bo nowego już nie kupimy, choćbyśmy mieli kieszenie wypchane dolarami, a w piwnicy skarbiec ze złotem.Na niektóre sytuacje, to nawet fortuna nie pomoże.Chociaż, jak by tak mieć zawartość Fortu Knox, to można by było wznowić w FSO produkcję czego by się tylko chciało.Za taką kasę, to można sobie zrobić nowe wytłoczki do produkcji poloneza i mieć w dupie obecne normy od wszystkiego.Albo stworzyć od podstaw nowe autko.FSO mogło by, jak te cwaniaczki z obecnego "Ursusa" tłuc stare polonezy i sprzedawać je do Afryki, bo tam żadne normy nie obowiązują.Mieli by wtedy parę groszy na modernizacje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1022 dnia: Wrzesień 19, 2017, 23:39:16 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Eeeee, piszesz że jest dużo części do niemieckich aut bo jeździ ich też sporo i im się opłaca produkować. To wytłumacz mi, dlaczego niemcy produkują WSZYSTKIE części do Trabanta choć jeździ ich bardzo mało?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1023 dnia: Wrzesień 19, 2017, 23:46:56 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Co do Łady 2107, to Rosjanie produkują ją do dziś :) w którymś tam roku mieli przestać i na kilka miesięcy przestali, ale popyt nadal jest, przemyśleli sprawę i po prostu przenieśli produkcję do innej fabryki, z tego co pamiętam do Iżewska. Na ich wewnętrznym rynku sprzedaje się rocznie koło 25.000 nowych Ład 2107 a dla takiego poziomu warto kontynuować jeszcze produkcję ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1024 dnia: Wrzesień 19, 2017, 23:58:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Eeeee, piszesz że jest dużo części do niemieckich aut bo jeździ ich też sporo i im się opłaca produkować. To wytłumacz mi, dlaczego niemcy produkują WSZYSTKIE części do Trabanta choć jeździ ich bardzo mało?
Hmm, bo mają inną mentalność i szanują własną motoryzację, choćby najgorszą?  :-) Z tym, to już nic nie zrobimy.
Co do Łady 2107, to Rosjanie produkują ją do dziś :) w którymś tam roku mieli przestać i na kilka miesięcy przestali, ale popyt nadal jest, przemyśleli sprawę i po prostu przenieśli produkcję do innej fabryki, z tego co pamiętam do Iżewska. Na ich wewnętrznym rynku sprzedaje się rocznie koło 25.000 nowych Ład 2107 a dla takiego poziomu warto kontynuować jeszcze produkcję ;)
No proszę, to nie jestem w temacie.Weź mi tu teraz pokaż takiego, który by kupił u nas nowego poloneza, nawet caro plus.I znów nie mówię tu o miłośnikach, tylko o zwykłych "januszach". Pięknie by to było, gdyby z fabryki wyjeżdżały nówki sztuki, kropka w kropkę, jakie były, tylko z całkowicie ocynkowanej blachy.Niestety, fabryka samochodów, to nie instytucja charytatywna i za darmo nie rozdaje, a kupić, to mało kto by chciał ten "wóz drabiniasty" jak to cwaniaczki na necie piszą.Nie te czasy, skoro dzisiaj małolaty jeżdżą sobie furkami po 150-200 KM, niekoniecznie nowymi.Bez zmiany mentalności naszego narodu, nie sprzeda się nic naszego, choćby najlepszego.A po drugiej stronie barykady, też nadal widoczne jest myślenie, jak za komuny, że klient kupi, bo co ma zrobić? Z jednej strony potrzebne są modernizacje i inwestycje, a z drugiej, zainteresowanie produktem i rynek zbytu, żeby na te modernizacje było.Ale jest, jak jest, do tego zalew chińszczyzny z polskimi naklejkami i tak to leci.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1025 dnia: Wrzesień 20, 2017, 00:24:50 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Jacyś chętnie na nowego Poloneza w takiej cenie w jakiej oferowany był pod koniec pewnie by się znaleźli, ale obstawiam, że raczej w śladowych ilościach. Niestety ,,era Poloneza" już się skończyła, teraz należy dbać o to co zostało, bo zaczął się dla tego auta czas jako dla youngtimera ;)

Nie wiem jak kształtuje się sprzedaż względem geografii, ale Rosja to bardzo rozległy kraj i w pewnych jego rejonach, po prostu wóz taki jak poczciwa 2107 jest idealny, idealny tam gdzie są złe drogi i ograniczone warunki warsztatowe. Wątpię, żeby duże ilości sprzedawały się w Moskwie czy Petersburgu ;) Gdzieś czytałem, że wiele Rosjan starszego pokolenia jest nadal bardzo zainteresowana tym modelem ;) Podejrzewam, że będą klepać to auto w takiej formie w jakiej jest tak długo aż będzie popyt. My robiliśmy tak samo np z Żukiem. Z Polonezem zresztą też, po prostu na przełomie 2001/2002 na nowe Polonezy prawie już nie było chętnych. Taka kolej rzeczy, pozniej weszliśmy do Unii, kraj poszedł naprzód, potrzeby i oczekiwania się zmieniły. Analogiczna sytuacja w Rumunii z Dacią 1310. Smutne jest to, że stało się tak jak się stało, ale nie winiłbym tu tyle narodu w postaci klientów, bo mniej więcej do 2000 roku Polonez nieźle się sprzedawał, a raczej ludzi zarządzających FSO jak i cały krajem. Następca Poloneza powinien być wprowadzony do produkcji w drugiej połowie lat 90', wtedy inaczej by to wyglądało. Fajnie by było też nakazać partnerowi strategicznemu kontynuację tradycji marki, ale cóż... teraz możemy sobie tylko pisać co by było gdyby. Jest jak jest, na 99,99% żadne nowe auto marki FSO nie opuści już bram Żerania, więc nasza zasługa żeby utrzymywać w dobrej kondycji to, co jest :) Na Pocieszenie mogę dodać: Rosjanie mają Ładę, ale nie mają już Moskwicza. Rumuni mają Dacie, nie mają już Oltcita. Czesi mają Skodę, nie mają już osobowych Tatr. Polacy nie mają FSO, ale mają Autosana i Solarisa ( tak, wiem, że to nie osobówki ale jakieś tam pocieszenie jest... )
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2017, 00:37:24 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1026 dnia: Wrzesień 20, 2017, 05:08:26 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Autosan dogorywa i jest ratowany rządowymi subwencjami, a Solaris ma tylko polskie ramy. <spoko>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1027 dnia: Wrzesień 20, 2017, 05:26:09 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3061
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Weź mi tu teraz pokaż takiego, który by kupił u nas nowego poloneza, nawet caro plus.
Tylko że Rosjanie mają łatwiej pod tym względem, bo nie są w Unii i nie wiążą im rąk żadne normy emisji spalin itp. bzdety.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1028 dnia: Wrzesień 20, 2017, 11:58:50 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Autosan dogorywa i jest ratowany rządowymi subwencjami, a Solaris ma tylko polskie ramy. <spoko>
No bo u nas, nawet, jak coś jest nasze, to nie jest do końca "nasze" bo zawsze napakowane jest tam czegoś innego.W Autosanach, to też silniki są inne, chyba iveco, czy tam cummings, czy coś, w każdym razie, nie SW-400.Osie też pewnie nie wiadomo skąd.Nikt tego nie chce, bo lepsze zachodnie.Za komuny nie było tego problemu, bo szło wszystko, co tłukli, bo nie było zbytnio dostępu do innych, co nie znaczy, że był to całkowity złom, bo jak widać, nadal jeszcze jeżdżą, choć w różnym stanie.Taki zrobiliśmy, jakie umieliśmy.Wszystko się skończyło, kiedy "otworzyliśmy się na świat" i z tego świata zaczęliśmy zwozić wszelakie dobra, co trwa do dziś.Ciężko mi jest powiedzieć, czy gdyby nagle pozamykać sie na zewnętrzny świat i zacząć produkować wszystko swoje, (bo przecież mamy te obce "polskie" zakłady, a w nich technologię), to czy ktoś wyciągnął by wnioski z błędów i zaczął robić coś, ciągle unowocześniając, czy jednak wygrało by to głęboko zakorzenione myślenie, że wszystko pójdzie, bo (znów) ludzie nie mają alternatywy, w postaci zagranicznych towarów.Gdyby się tak zastanowić, to pewnie ludzie nigdy tak naprawdę nie chcieli kupować rodzimych produktów, ale musieli, a kiedy już mogli kupić zagraniczne, to z radością to zrobili.Wniosek jest jeden: to myślenie, że lepsze obce, niż swoje, było widocznie od początku zakorzenione, ale w praktyce, weszło dopiero po otwarciu granic.Za komuny, kto miał dojścia i kasę, to też jeździł mercami itd. a "plebs" tłukł się maluchami i całą resztą.
Weź mi tu teraz pokaż takiego, który by kupił u nas nowego poloneza, nawet caro plus.
Tylko że Rosjanie mają łatwiej pod tym względem, bo nie są w Unii i nie wiążą im rąk żadne normy emisji spalin itp. bzdety.
Tak i mają wyje*ane na to, że sprzedadzą to tylko u siebie, bo nikt w Europie tego nie kupi, a nawet, gdyby chciał, to bez homologacji, nie dostanie dopuszczenia do ruchu.Jak wspomnieliście, to jest bardzo duży kraj i duży rynek, a poza tym, poza wielkimi centrami, gdzie mieszkają "nowobogaccy dorobkiewicze" którzy na takie coś, to nawet nie spojrzą, jest też kupa "biedoty" która takie autko, jak najbardziej kupi.Zmierzam do tego, że jest tych ludzi na tyle dużo, że fabryce opłaca się to dalej produkować, bo nie zalega im na fabrycznym parkingu.U nas, to poloneza dzisiaj kupił by może jakiś procent ludzi, którzy nie licząc mniejszej ilości gotówki, mają wywalone na to, jak ich inni postrzegają, albo mają sentyment, albo to, albo tamto, ale takich osób, w skali kraju, zapewne się dużo nie znajdzie.Co innego, gdyby fabryka produkowała seryjnie inny model samochodu, czy kilka, a takiego poloneza, robiła by pod zamówienia, ale oczywiście cena musiała by iść w górę, a wtedy też nikt by nie kupił i koło się zamyka.Jedynym rozwiązaniem, była by produkcja poboczna, ale "po kosztach" żeby cena była jak przy produkcji wielkoseryjnej.Klient zamawia, zamówienie idzie do fabryki i po zebraniu zamówienia np. na 100 sztuk, dopiero by klepali, żeby się nie bawić w pojedyncze stuki i na darmo nie uruchamiać "taśmy". Wszystko to mrzonki, ale pogadać można.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1029 dnia: Wrzesień 20, 2017, 14:07:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak i mają wyje*ane na to, że sprzedadzą to tylko u siebie, bo nikt w Europie tego nie kupi, a nawet, gdyby chciał, to bez homologacji, nie dostanie dopuszczenia do ruchu
Trochę mijasz się z prawdą, można sobie taką nówkę sprowadzić i legalnie zarejestrować w Polsce, tylko że musi być już zarejestrowana w Rosji. Zadaje się zajmuje się tym firma tar-mot spod Poznania, w ofercie ruskich aut do wyboru do koloru, na specjalne zamówienie to pewnie 2107 w full opcji by ściągnęli, z dostawą do domu <lol>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2017, 14:10:53 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1030 dnia: Wrzesień 20, 2017, 14:09:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
2017 rok,a ludzie dalej się zastanawiają dlaczego nie produkujemy poloneza w niezmienionej formie od prawie 40 lat  ;-|

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1031 dnia: Wrzesień 20, 2017, 15:29:35 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Za komuny nie było tego problemu, bo szło wszystko, co tłukli, bo nie było zbytnio dostępu do innych
nie tak do końca. sw400 to jest licencja leylanda, skrzynie licencja zf, a np. w jelczach, już w latach 70 montowano mosty raba, bo krajowe do niczego się nienadawały. podejrzewam, że tak na prawdę dużo więcej podzespołów było, albo na zachodnich licencjach, albo zwyczajnie zerżnięte bez pytania.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1032 dnia: Wrzesień 20, 2017, 18:20:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6616
  • Płeć: Mężczyzna
Macie jakieś dziwne poglądy.

Rosja to nie jest wcale duży rynek. Nas zostało 35 mln, a Rosjan 180mln- to jest niewielki rynek, a produkcja na poziomie 25 tys. egzemplarzy to malutko jak na samochód produkowany taśmowo. Akurat tyleż więcej Rosjan, i to w jakiej nędzy żyją, powoduje że jest takie zapotrzebowanie na Łady 2107.

Co do części licencjonowanych: powiedzmy to sobie jasno. Jesteśmy za małym, za biednym i zbyt zacofanym krajem, żeby robić wszystko samodzielnie. Zresztą idei Dżu-cze nie stosuje nikt poza wnukiem jej wynalazcy. Miniaki mają przerobiony przez BMW silnik Peugeota, Peugeot ma ten sam silnik, Ople miały silnika Fiata, Fiat robił z Suzuki, itd. a obecny 124 spider to przecież Miata z silnikiem Fiata.

Co do mostów- pokazał się fajny film reklamowy pokazujący "Pre Delivery Inspection" w FSO w latach 80tych. W komentarzach ujawnił się kierowca testowy który w tym filmie występował. Niektórzy z Was wiedzą co on tam napisał. Że tylko auta na eksport (!) były testowane i rekordzista miał 5 razy zmieniany tylny most przed wysyłką do klienta, a w innym odpadło koło z piastą bo sworzeń był przehartowany.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1033 dnia: Wrzesień 20, 2017, 18:21:05 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
a HGFa

Uszczeleczka, uszczelniacze, simmeringi, kopułka palec, olej, filtry, płyn chłodniczy i ganiasz dalej.
Także swap
To teraz się silniki zmienia zamiast uszczelki ? :P Bez przesady :D

W temacie, wczoraj ceramika zawitała na 22 letni lakier, mam nadzieję że go nie rozpuści. Po za tym jeżdżę i zbieram siły do kolejnego ściągnięcia zbiornika benzyny :V
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1034 dnia: Wrzesień 20, 2017, 22:26:41 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 570
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Co do Łady 2107, to Rosjanie produkują ją do dziś
WAZ 2107 nie jest już produkowany, w Rosji zakończono produkcję w 2012r. Do Iżewska została przeniesiona tylko na kilka miesięcy, jednakże był jeszcze produkowany w Egipcie do 2014r. i to jest ostateczny koniec linii samochodów opartych na fiacie 124. Z "klasycznych" ład ciągle w produkcji została tylko niva (obecnie 4x4), która obchodziła nawet ostatnio 40 lecie . Z dinozaurów w Rosji zostały chyba jeszcze uazy 469 (Hunter) i 452 .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1035 dnia: Wrzesień 20, 2017, 22:53:55 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Uszczeleczka, uszczelniacze, simmeringi, kopułka palec, olej, filtry, płyn chłodniczy i ganiasz dalej.
Wśo jest nowe. Problem tego testu w wykonaniu gościa, był taki, że tego urządzenia nie włożył szczelnie w miejsce korka tylko tak z deka było to uchylone, więc pojawia się dylemat, czy fakt że płyn testowy się odbarwił wynika faktycznie z HGFa, czy zareagował z dwutlenkiem węgla zawartym w atmosferze, bo jeśli to drugie to w takim układzie gość jest zwykły ch*j i auto trzeba od niego zabrać zanim w ogóle zacznie iść w poważniejsze koszty, o ile w ogóle się tego tknie, a nie będzie chciał po prostu kasy wyłudzić.

To teraz się silniki zmienia zamiast uszczelki ?  Bez przesady :D
Tak, bo głowica już miała 2 planowania za sobą, w tym jedno bardzo mocne. Silnik sam w sobie też jest strasznym kaszalotem (klepie tłokiem/ami i szklankami), mocy nie ma. Po jeździe z silnikiem 1,6 16V uważam, że 1,4 w polonezie to nieporozumienie pod każdym względem - bo nawet zużycie paliwa było na takim samym poziomie. A docelowo i tak chciałem 1,8 16V, najlepiej VVC - 145 kotów mechanicznych.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1036 dnia: Wrzesień 20, 2017, 23:14:16 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Rumuni mają Dacie, nie mają już Oltcita.

I bardzo dobrze. Kto by tęsknił za tym syfem.


Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1037 dnia: Wrzesień 21, 2017, 05:47:43 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3061
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Rosja to nie jest wcale duży rynek. Nas zostało 35 mln, a Rosjan 180mln
Grubo przesadziłeś z tą liczbą. Ostatnio czytałem, bodajże na WP, że nawet Bangladesz znacznie prześcignął Rosję w liczbie ludności, i google.pl zdaje się potwierdzać te dane. Heh; może zresztą właśnie stąd one pochodziły...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1038 dnia: Wrzesień 21, 2017, 06:48:37 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Tak, bo głowica już miała 2 planowania za sobą
Samą głowicę idzie znaleźć, nawet ja może bym miał coś.
(klepie tłokiem/ami i szklankami
Każdy rover lubi klepnąć szklankami.., jak masz wysokoprzebiegówkę to może i sworzeń tłoka, albo jak fest odcinane było.
mocy nie ma
Zależy jak to interpretować, jak na poloneza 1.4 odpycha się super i to powinien być podstawowy silnik, a nie najmocniejszy ;)

SOrki za OT, koniec... ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2017
« Odpowiedź #1039 dnia: Wrzesień 21, 2017, 09:50:39 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Co do Łady 2107, to Rosjanie produkują ją do dziś
WAZ 2107 nie jest już produkowany, w Rosji zakończono produkcję w 2012r. Do Iżewska została przeniesiona tylko na kilka miesięcy, jednakże był jeszcze produkowany w Egipcie do 2014r. i to jest ostateczny koniec linii samochodów opartych na fiacie 124. Z "klasycznych" ład ciągle w produkcji została tylko niva (obecnie 4x4), która obchodziła nawet ostatnio 40 lecie . Z dinozaurów w Rosji zostały chyba jeszcze uazy 469 (Hunter) i 452 .

Sprawdziłem i rzeczywiście, na Ukraińskim OLX nie można znaleźć 2107 nowszej niż 2012 więc niestety masz rację :( Kiedyś w Classicauto był artykuł o zakończeniu produkcji a potem kilka numerów poźniej, pisali, że jednak wznowili w Iżewsku, więc myślałem, że robią po dziś dzień... Zwracam honor ;)

W temacie, dokonałem testu ogrzewania tylnej szyby po naprawie klejem termoprzewodzącym. Ten klej to gó*no jakich mało, wydałem kasę a nie działa ŻADEN z naprawianych pasków. Nie orientuje się ktoś w cenach i dostępności fabrycznie nowych tylnych szyb ? bo na allegro nie ma