FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: adeiano w Kwiecień 11, 2017, 20:42:42 pm
-
Witam klubowiczów, chciałbym wymienić podświetlenie zegarów w moim Plusie i nasuwają mi się trzy pytania:
1. Jakie żarówki wchodzą do licznika? Czy są to te same żarówki T5 które można znaleźć w panelu sterowania nawiewami?
2. Jak zdjąć czarny plastik wokół zegarów i nawiewów? Podchodziłem do tego raz lecz nie potrafię sobie poradzić w okolicy środkowych nawiewów a nie chcę nic połamać więc koniec końców się poddałem.
3. Spodziewam się że fabrycznie znajdują się tam żarówki z zielonymi kapturkami (tak jak w panelu sterowania nawiewami), czy jeśli wsadzę tam np. białe LEDy to zegary będa świecić na biało czy może sam cyferblat ma zielony filtr?
-
1. raczej nie T5, tylko chyba W1.2W.
2. Ze środkowych nawiewów wyjmujesz ruchomą kratkę poprzez przekręcenie jej do góry/dołu i zsunięcie z zatrzasków. U góry otworów znajdują się umieszczone pod kątem śruby z łbem krzyżakowym. Wykręcenie ich to jednak nie wszystko - mocowania tych śrub pełnią jednocześnie rolę zatrzasków - trzeba je podważyć czymś cienkim i wąskim, w innym wypadku cały trud na nic, bo plastik się połamie przy próbie wyjęcia.
3. W liczniku znajdują się żarówki białe/żółte, bez kapturków. Kolor kontrolek jest następstwem kolorowych, półprzeźroczystych nadruków w cyferblacie licznika.
-
AD1. zdaje się, że T5, W1.2W i dodatkowo Bx8.5d to jedno i to samo, mój błąd, niestety nie idzie edytować
-
2. Jak zdjąć czarny plastik wokół zegarów i nawiewów? Podchodziłem do tego raz lecz nie potrafię sobie poradzić w okolicy środkowych nawiewów a nie chcę nic połamać więc koniec końców się poddałem.
Przekręcasz kratki nawiewów do pozycji skrajnej, np. do góry, po czym trzymając palec w górnej części, wpychasz je do środka. Wypadają wtedy z zatrzasków i możesz je wyjąć. Następnie, masz do wykręcenia śrubki trzymające górne zatrzaski, po jednej na każdy nawiew. Jak już wykręcisz te śrubki, to musisz delikatnie śrubokrętem popodważać zatrzaski i panel wyskakuje.
-
Dodaj jeszcze dwa wkręty nad zegarami i dwa pod (zaślepki). I ostrożnie z zatrzaskami, lubią się złamać. Trzeba podważać górny i dolny jednocześnie żeby wyskoczyło.