Dzięki za opis i fotki.
@Ciastek, sondę zostawiasz w fabrycznym miejscu czy zaspawasz ten otwór?
Pierwszy wariant jaki zakładam to dokładnie taki jak pokazał Ciastek, czyli krótkie 4-2-1 z połączenia kolektora rovera i krótkiej dwururki OHV. Potem zmodyfikowana rura kolektorowa od 1.4 -> seria 1.4 -> modyfikacja końcowej części układu, czyli rury większej średnicy i tłumiki również większej średnicy (50-55mm).
Natomiast drugi wariant to wykorzystanie tej długiej dwururki i przejście z jej pomocą pod skrzynią na drugą stronę i dalej już wiadomo. Tylko właśnie jaka jest średnica tych rur, bo na pierwszy rzut oka wydaje się mniejsza i zastanawiam się czy nie będzie to wąskim gardłem.
Nieśmiało wtrącę się w wątek i zapytam; jak dużo daje wymiana kolektora w Roverze? To jest bardzo odczuwalna różnica? Nawet przy tym krótkim 4-2-1? Mam 1.6 na komputerze od 1.4, ot codzienny dupowóz i zastanawiam się czy powinienem zainteresować się tematem.
Przy 1.4 różnica jest praktycznie nie odczuwalna, zalety to dużo mniejsza waga, wygląd no i kolektor rurowy dużo szybciej stygnie. Przy 1.6 to już nawet najprostszy plug&play czyli 4-1 poprawia osiągi.