Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 223876 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1600 dnia: Wrzesień 22, 2019, 20:34:32 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Kumpla muszę zapytać co o motobiedzie myśli, bo akurat jego zna, złomnika już nie.

W temacie: pojeździłem i nic więcej nie zrobiłem  <lol>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1601 dnia: Wrzesień 22, 2019, 22:28:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wszystko wskazuje na to, że akumulator w Kombi się skończył albowiem po kilku dniach postoju rozrusznik zrobił pół obrotu wałem i wszystkie kontrolki zgasły :/

Po długich i ciężkich odpaliłem WSKę na dłużej niż minutę. Najpierw walczyłem z zapłonem. Po wymianie większości układu zapłonowego doszedłem do tego, że platynki w przerywaczu po x latach utleniły się do tego stopnia, że iskra zanikła/pojawiała się w losowych momentach, jednak po ich oczyszczeniu okazało się, że właściwie nie można ustawić prawidłowej przerwy na przerywaczu... No nic i tak planowałem zapłon bezstykowy jako ten "pewniejszy". Jak już ogarnąłem zapłon i udało się odpalić silnik przyszedł czas na regulację wolnych obrotów co jak się okazało było dramatem większym niż walka z zapłonem, ostatecznie udało się po japońsku "jako tako" czyli średnio.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1602 dnia: Wrzesień 22, 2019, 22:34:56 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wyjmij go z auta, sprawdź poziom elektrolitu i naładuj na full. Potem zostaw na dzień, dwa i zmierz napięcie. Może w aucie ci coś zaczęło żreć prąd? Ja właśnie ładuję swój, bo było to samo, ale to ewidentnie musi być konkretny pobór prądu w samochodzie. Coś się gdzieś zwaliło, bo do tej pory było ok. i po długim postoju napięcie normalnie było. Aku po wyjęciu z auta i dwudniowym postoju, napięcie miał ok. więc wiadomo, co jest. Dodatkowo, pierdo*i mi się ten słynny alternator 80A i tak sobie myślę, czy czasem on nie jest przyczyną problemów? Ale gdyby robił jakieś zwarcie, to by się fajczyło, nie?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1603 dnia: Wrzesień 22, 2019, 22:57:20 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Obawiam się, że to jednak może być koniec akumulatora bo już te 8-9 lat ma na pewno. Jak chodzi o zjadacz prądu do podejrzewam radio, najwyraźniej nie bez powodu w samochodach z fabryczną kostką ISO stale zasilane jest podtrzymanie pamięci, a zasilanie zasadnicze jest podłączane dopiero po stacyjce.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1604 dnia: Wrzesień 22, 2019, 23:01:11 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Radio mam podłączone tak, że tylko pamięć jest na stałe, a główne zasilanie jest przez przełącznik, więc wyłączam na postoju. Ale fakt, że radio żre dosyć sporo, bo nawet sprawdzałem swego czasu. Okaże się, jak włożę aku i sprawdzę miernikiem, co i ile pobiera. A twój, jak ma tyle lat, to nic dziwnego. A zresztą, teraz jest dobry czas na wymianę aku, bo powolutku chłody nastają.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1605 dnia: Wrzesień 23, 2019, 17:51:42 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Poskładałem halogeny Orciari. Nie wyszły może perfekcyjnie, ale że "na bezrybiu i rak ryba" to IMO są akceptowalne.


Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1606 dnia: Wrzesień 23, 2019, 21:37:28 pm »

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Wczoraj mierzyłem się z 1.6 gsi,które idzie łeb w łeb z moim roverem (kręci setke w około 12 sekund),silnik 230 tys nalotu,całe życie na najtańszym oleju i do tego męczony jazdą typu 50km/h na piatym biegu,zanim został odmulony odmuleniem miał problem żeby objechać CC 700. Ehh ta powtarzalna jakość w fso  :]

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1607 dnia: Wrzesień 23, 2019, 21:43:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Ta relacja aż przypomina historię z OBRu o tym jak zrobili wolnossącą OHVkę która wypluła 150KM i nikt nie wiedział dlaczego  :P
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1608 dnia: Wrzesień 23, 2019, 21:50:52 pm »

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Mam jeszcze ziomka,który ma gle przerobione na abimexa,auto zrobione na typowego gruza,94 rok,rdza się wogóle go nie chwyta,zamiata dupą na suchym bez problemu,setke też kręci w okolicach 11-12 sekund,auto kupione za 1200 zł na olxie,przez pół roku go nikt nie chciał  <lol> Reszta poleneziarzy z ohvkami,których znam posiada już egzemplarze zgodne ze standardami fso,czyli mimo zdrowego silnika przyspieszenie liczy się kalendarzem  <lol>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1609 dnia: Wrzesień 23, 2019, 21:57:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
OHVkę która wypluła 150KM
Profesor na mojej byłej uczelni jako temat pracy magisterskiej miał tuning OHVki (AB zdaje się) i wyszło mu coś koło 130 KM, także jak się chce, to się da się :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1610 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:00:30 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1679
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
setke też kręci w okolicach 11-12 sekund
Zalatuje krótkim mostem :-P
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1611 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:22:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ta relacja aż przypomina historię z OBRu o tym jak zrobili wolnossącą OHVkę która wypluła 150KM i nikt nie wiedział dlaczego  :P

Wątpię w taki wynik, ale zasadniczo wynika to z przepływu przez głowice.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1612 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:25:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
setke też kręci w okolicach 11-12 sekund
Zalatuje krótkim mostem :-P
raczej dlugim stoperem ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1613 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:32:17 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Dzięki pomocy WRB, diodalodz i Sławka wybiłem broki i wyczyściłem wał. Jutro spróbuje nowe zamontować, może nie zepsuje.  <lol2>
Odwiozłem również blok do szlifierza i stwierdził, że zużycie jest na tyle małe, że tłoki na półszlif spokojnie wejdą. Zostawiłem im Trzeciaka z zaznaczonymi luzami montażowymi, mam nadzieję, że będzie dobrze, bo co poniektórzy mnie tutaj postraszyli, że szlifierze nie przykładają się.  :P
Uszczeleczki i różne pierdoły dzisiaj zamówiłem na zakończenie dnia.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1614 dnia: Wrzesień 24, 2019, 00:27:19 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4680
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Silnik po 270kkm zrobi się na półszlif? Jeśli to prawda, to trafiłeś na naprawdę dobry blok.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1615 dnia: Wrzesień 24, 2019, 09:20:33 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1312
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Profesor na mojej byłej uczelni jako temat pracy magisterskiej miał tuning OHVki (AB zdaje się) i wyszło mu coś koło 130 KM, także jak się chce, to się da się
Pytanie tylko jaki koszt takiej modyfikacji i jaka żywotność silnika...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1616 dnia: Wrzesień 24, 2019, 10:02:44 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Silnik po 270kkm zrobi się na półszlif? Jeśli to prawda, to trafiłeś na naprawdę dobry blok.

Jak już kiedyś pisałem ten silnik przeważnie latał trasy. Całe życie wg. książki serwisowej na olejach 10w40, 5w40 i raz na 0w40. Gdyby nie pierścienie oporowe w misce to bym go zapewne wsadził do mojego.

Na cztery rozebrane OHV'ki ta paradoksalnie miała najmniejsze zużycie organoleptycznie (paneweczki srebrne, brak progu na cylindrach, wałek jako taki i czyściutko w środku) mimo to, że pozostałe trzy silniki miały teoretycznie dwa razy mniejszy przebieg.

Jak wczoraj przyszedłem do szlifierza z blokiem i usłyszał przebieg to od razu nawet nie oglądając silnika stwierdził "II szlif jak ma 270k km"... Dopiero jak pomierzył to stwierdził, że zużycie jest tak małe, że siądzie półszlif (już nie pamiętam czy zostało 3 setne materiału do zebrania na półszlif czy taki był ubytek względem nominału). Stwierdził, że nóż jest na tyle mało dokładny, że może nie zebrać tego tak dokładnie i tylko przelecą wszystkie cylindry honownicą.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2019, 10:19:50 am wysłana przez Chińczyk »
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1617 dnia: Wrzesień 24, 2019, 10:39:46 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Profesor na mojej byłej uczelni jako temat pracy magisterskiej miał tuning OHVki (AB zdaje się) i wyszło mu coś koło 130 KM, także jak się chce, to się da się
Pytanie tylko jaki koszt takiej modyfikacji i jaka żywotność silnika...

Ile kosztowało nie mam pojęcia i myślę że to miało drugorzędne znaczenie. Co do trwałości w normalnych warunkach eksploatacji to nikt tego nie sprawdzał bo silnik był zmontowany na hamowni i nie dało się go zamontować do samochodu głównie przez długi i pokrecony jak spagetti kolektor wydechowy. Nie pamiętam dokładnie co się z nim stało, ale na tej hamowni też długo nie gościł. W każdym razie mogło nie być tak źle jak się wydaje skoro są ohv z suszarką, które mają ok. 150 KM i wytrzymują więcej niż 1 wymiana oleju oleju :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1618 dnia: Wrzesień 24, 2019, 19:41:16 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Usunąłem jedno gniazdo os, to w słupku A, i to lewym, jakby od pasażera nie mogły zrobić... Wczoraj jeszcze kilka samic mieszkało; dzisiaj gniazdo już całkiem puste, więc wyjąłem je całkiem. Wcześniej spadło podczas otwierania/zamykania drzwi i leżało na dolnym zawiasie. Osy jednak jakoś specjalnie to nie miały mi tego za złe, a przynajmniej tego nie okazywały, więc żyliśmy w zgodzie. To z podszybia chciałem też wydłubać, ale dwie dość zdeterminowane osobniczki go strzegą, więc ograniczyłem się do wymontowania podszybia, co stanowi preludium do uporania się z korozją. Szyba czołowa była bowiem kiedyś wymieniana, i wymieniono ją w taki sposób, by dach, jak najszybciej zaczął gnić. Chcę mieć ten etap już za sobą, bo będę mógł uzbroić wnętrze, a póki co, wszędzie poniewierają mi się elementy jego wyposażenia oraz mocowania do nich. Przy okazji, coś czuję, będzie można podliczyć straty, chociaż na pierwszy rzut oka, o dziwo, nie widać, by czegoś brakowało.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #1619 dnia: Wrzesień 25, 2019, 18:27:49 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wydłubałem gniazdo spod osi lewej wycieraczki, ale okazało się, że jedna klecanka rdzaworożna wciąż tam rezyduje, więc gniazdo wróciło na swoje miejsce. :) Jakoś wyjątkowo nieagresywne te osy, nic nie mają do człowieka. Jak gmerałem pod maską, latały jak najdalej ode mnie, tak, jakby nie chciały mi przeszkadzać. I bardzo trudno je wkurzyć. Nie wiem, czemu ludzie tak je tępią.
Wracając jednak do samego Truckła... Wyjąłem szybę czołową wraz z uszczelką, zeszczotkowałem burchle wcześniej częściowo tą uszczelką przykryte, zaspawałem dziury, które się w ten sposób uwidoczniły, zeszlifowałem i zapaćkałem podkładem antykorozyjnym.