Autor Wątek: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +  (Przeczytany 5254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« dnia: Kwiecień 25, 2014, 19:31:36 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
A więc po 3 Hondach przyszedł czas na coś z naszej rodowej stajni  :-).

Na auto "polowałem" parę miesięcy aż w końcu udało się trafić na całkiem interesujące ogłoszenie.
Plan jest taki aby Poloneza doprowadzić do ładu i składu  :] .

MODEL:
-ATU PLUS , 2000 r , 154000 km


SILNIK:
- 1.6 GSI OHV
-Świece Iskra G50 (pod LPG)


UKLAD DOLOTOWY:
-seria

Plany:
-Zimny dolot powietrza ze zderzaka


UKLAD WYDECHOWY:
-Seria

Plany:
-Brak


ELEKTRYKA I WNĘTRZE:
-Klima (na razie nie sprawna , ale naprawimy z czasem)
 
Plany:
-Podgrzewane lusterka
-Sticker w miejsce panelu pod kierownicą
-Podświetlane wskazówki zegarów
-Centralny


UKLAD NAPĘDOWY:
-Seria (wał lekko wyje ale i z tym będziemy walczyć)
-13' Wielosezonówki
-14 letnie z szerokim rantem firmy RSL

Plany:
-Dokupić opony do alufelgóf


ZAWIESZENIE:
-Seria

Plany:
-Może lekko w dół


UKLAD HAMULCOWY:
-Seria ( tarcze przód + bęny tył )

Plany:
-Odnowienie i pomalowanie zacisków i bębnów


BODY-KIT:
-Seria
-Hak

Plany:
-Odnowienie powłoki lakierniczej bo są spore niedociągnięcia poprzedniego właściciela


AUDIO:
-Brak

Plany:
-Jednostka sterująca Pioneer DEH-4300UB
-Tweetery z zestawu helix dark blue 62.1
-Hertz ESK 165


Foty na razie z ogłoszenia bo brak aparatu a bez foto się nie liczy  ;) :




25,04,2014:
-wymiana oleju na Castrol 15W40
-nowy filtr powietrza AP028/1 (filtron)
-nowy filtr oleju OP520 (filtron)
-nowe świece zapłonowe Iskra G50 (odpowiednik FE65PS)


Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2014, 20:38:18 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.

Poaztym fajne Atu w pięknym kolorze! ;)

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2014, 20:46:02 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Wywal te obciachowe kołpaki . Już lepiej jeździć bez .  Blenda też najlepsze czasy ma dawno za sobą  ]:-> Ale ogólnie  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2014, 20:51:10 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2014, 20:56:43 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Jeśli cały czas jeżdził na mineralu i nic się nie dzieje to niema co zmieniac. Blenda jest napewno do wymiany ;p
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2014, 22:56:00 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.

Fabrykę tak opuszczały.

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2014, 23:53:07 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.

Fabrykę tak opuszczały.
Otóż to nie zmieniam na inny bo po co mam nie daj Bóg rozszczelniać silnik? Wiem wiem blenda do wymiany jak nic :P szukam jej cały czas. Ogółem do lekkiej poprawy jest też deska rozdzielcza bo widnieją dziury po Cb radiu (gruszce) ale to wszystko z czasem. Najważniejsze że mechanicznie jest ideał prawie ;)
A swoją drogą nie próbował nikt jakimś sposobem samemu naprawiać ten odblask?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2014, 23:55:30 pm wysłana przez kanio1 »

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2014, 08:02:07 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Pozbądź się jej i zaspawaj miejsce po tablicy.

Link do zdjęcia z ogłoszenia

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2014, 12:59:53 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
Pozbądź się jej i zaspawaj miejsce po tablicy.

Link do zdjęcia z ogłoszenia

Jakoś nie bardzo mi to podchodzi. Raczej zastanawiałem się nad tym czy by jakąś folie odblaskową tam wrzucić albo jakiś stickerbomb. Choć co do stickera to może słabo wyglądać . :(

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2014, 18:27:25 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Olej mineralny to zabójstwo dla GSi.

Fabrykę tak opuszczały.
Osobiście miałem GSi fabrycznie zalane olejem syntetycznym od nowości,i rozmawałem z dwoma osobami które mają swoje Polonezy od nowości i  od fabryki na syntetyku w tym jeden jest z klimą.
Mój biały zaś jeździł od nowości na mineralu,w grudniu zalałem mu półsyntetyk i chodzi o niebo lepiej.Teraz przeszedł na pełny syntetyk Mobil 1 i to nie ten sam silnik ;) Także włóżmy między bajki teksty,że OHV powinno jeździć na mineralu ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2014, 18:29:30 pm wysłana przez Robi »

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2014, 20:52:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak


Oczywiście Twój polonez na specjalne życzenie opuścił fabrykę z innym olejem niż pozostałe. Syntetyk to może miał wlany, ale na pierwszym przeglądzie po 1000km (wtedy decydował klient).

Nikt nie mówi że OHV powinno jeździć na mineralnym, ale nie pisz głupot, że to zabójstwo dla tego wiekowego silnika.


Osobiście miałem GSi fabrycznie zalane olejem syntetycznym od nowości

Miałeś go od nowości? Chyba nie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2014, 21:10:20 pm wysłana przez utek »

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2014, 21:00:21 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
No nie wiem ja miałem zalany minerał i taki też zalałem (trochę w obawie przed rozszczelnieniem i dla świętego spokoju ). Lekkie zdziwienie było przy wymianie świec , ponieważ założone były NGK-i BP6ET (3 elektrody boczne) <co> . A dziś pojawił się problem , mianowicie przy włączonym silniku , jeśli naciśnie się pedał hamulca to wyłącza się obrotomierz... Zwarcie gdzieś?

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2014, 21:08:25 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Silnik Ci się nie rozszczelni, możesz wlać półsyntetyka na początek, jeżeli masz wątpliwości co do mineralnego.

Obrotek wyłącza się tylko przy stopie czy w ogóle przy zwiększonym poborze prądu?

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2014, 21:29:00 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.

Amen  <ok>

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2014, 21:58:36 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
To ja już wogóle jestem szurnięty bo mam pełen syntetyk 10W60 za coś około 180 zł hehe
Przejechałem na nim prawie 4000 km i nic się nie dzieje oprócz tego że silnik jest bardziej cichy w porównaniu z tym co było ;)
Auto wczoraj przekroczyło 70000 km ;)

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 26, 2014, 22:33:53 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.

Amen  <ok>

Ja też mam od nowości półsyntetyk, ale dopiero od pierwszego przeglądu. Fabrykę opuszczały auta z mineralnym, zrozum to. Przez pierwszy 1000km silniki się docierały, później była wymiana i właściciel sobie decydował co ma wlać. Obecność naklejki o niczym nie świadczy, ale potwierdza to co wiadome i pewne. W fabryce nie ma półki z olejami do wyboru, tylko cysterna od wybranego dostawcy. Nie wierzę, że jakiś Mietek na taśmie wlał syntetyka (pewnie jeszcze MOBILA, CASTROLA, LM, VALVOLINE do wyboru) do jakiegoś konkretnego egzemplarza szykowanego pewnie jeszcze jako wersja prokuratorska lub biskupia :)

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2014, 22:37:55 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
Silnik Ci się nie rozszczelni, możesz wlać półsyntetyka na początek, jeżeli masz wątpliwości co do mineralnego.

Obrotek wyłącza się tylko przy stopie czy w ogóle przy zwiększonym poborze prądu?


przy dowolonym poborze prądu , jak włączyłem światła to nawet skoczyły w góre (ale tylko wskazówka)
mniej więcej tak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=Uk1344iWI-o&feature=youtu.be
aaaa no i grzanie tylnej szyby nie hula
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2014, 22:40:06 pm wysłana przez kanio1 »

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2014, 22:42:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Sprawdź ładowanie.

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2014, 23:04:47 pm »

Offline Robi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
Mam taką samą naklejke w białym.A GSi z syntetykiem nie miałem od nowości,ale kupiłem je z przebiegiem 47tyś km i nie miało takiej naklejki na podszybiu a wiem na 100%,że zdejmowana także nie była więc śmiem twierdzić,że jeździł na syntetyku od początku.Zresztą co potwierdził poprzedni właściciel.
Pozatym,tak jak napisałem wyżej rozmawiałem z człowiekiem który także ma GSi od nowości i wg jego teorii auto ma od nowości wlany olej syntetyczny.Naklejki Lotous także nie ma.Więc?
Pozatym gdyby mineral był dobrym olejem do zdrowej OHVki to ciekawe dlaczego GSi na mienralu klepie,nie wkręca się na oborty tak jak powinno,stosunkowo ciężko odpala?I nikt mi nie wmówi,że jest inaczej bo sam to przerabiałem na swoim.
A jak chcesz pogadać to zapraszam na PW bo nie chce robić tu śmietniku.

Amen  <ok>

Ja też mam od nowości półsyntetyk, ale dopiero od pierwszego przeglądu. Fabrykę opuszczały auta z mineralnym, zrozum to. Przez pierwszy 1000km silniki się docierały, później była wymiana i właściciel sobie decydował co ma wlać. Obecność naklejki o niczym nie świadczy, ale potwierdza to co wiadome i pewne. W fabryce nie ma półki z olejami do wyboru, tylko cysterna od wybranego dostawcy. Nie wierzę, że jakiś Mietek na taśmie wlał syntetyka (pewnie jeszcze MOBILA, CASTROLA, LM, VALVOLINE do wyboru) do jakiegoś konkretnego egzemplarza szykowanego pewnie jeszcze jako wersja prokuratorska lub biskupia :)

Rozumiem Cie i pewnie masz racje.Ja tylko mówie to czego doświadczyłem :) Warto wymieniać poglądy :)

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2014, 08:39:01 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
aaaa no i grzanie tylnej szyby nie hula
Sprawdź bezpiecznik. Często lubi paść z bliżej nieokreślonego powodu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Kanio- MR97 , 1.6 GSI, Atu +
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2014, 12:55:10 pm »

Offline kanio1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 00r LPG
odnośnie sporu o olej , na zdjeciu widać znów naklejkę jaki olej został zalany a to że przejechał 23 km raczej świadczy o tym że jest prawie jak nowy i z takim musiał wyjechać z fabryki  ---> http://www.gieldaklasykow.pl/aukcja-fso-polonez-atu-plus-1998-warszawa/