FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: rekinos w Marzec 08, 2006, 17:35:26 pm

Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rekinos w Marzec 08, 2006, 17:35:26 pm
Jeszcze nie uporałem się z piskiem a tu nowy problem. Wbrew opiniom mechaników postanowiłem sprawdzić rozrz?d. Postepuj?c tak jak szanowny Bocian  :D podał w instrukcji ustawiłem znaki na dużych kołach tak aby były ustawione w lini w kierunku kolektora ss?cego. Wtedy okazało się że znak na kole pasowym nie jest w lini z nadlewem pompy wodnej, jest przesunięty :cry:  w lewo o 2-3 zęby kółka wałka rorz?du . Kiedy? miałem wypadek i wtedy koło pasowe obłupaało sie na krawędzi czy mogło się obróci. :?:  Czy przy takim przestawieniu silnik będzie normalnie pracować bo u mnie nic nipokoj?cego nie słychać pozatym że silnik buczy  i brak mocy, jakie objawy  występuj? przy takim przestawieniu  Czy zawory mogły oberwać. Co mam jeszcze sprawdzić :?:

[shadow=red]Co? dla roverowców[/shadow]. Nie wiem czy to było ale napisze.
Jeżeli kto? ma problemy z prac? motoru powinien sprawdzić czy silnik nie ci?gnie lewego powietrza - tak powiedzial mi znajomy. Dorzdzil mi abym zatkal dolot powietrza bodajrze przy przepustnicy i sprubował odpalić .U nigo odpalił ,winna byla ta wielok?tna uszczelka przy kolektorze.  :lol:
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 08, 2006, 23:38:59 pm
nadlew na dole nie jest na pompie wodnej tylko olejowej, ale to szczegol
 jesli to naprawde o 2-3 zeby to dla mnie dosyc sporo i jesli do tej pory nic sie nie stalo to dziwne
gdyby zawory oberwaly to silnik moglby juz nie chodzic albo chodzic np. na 3 gary w wyniu wykrzywienia zaworow

tu masz fotke jak to powinno wygladac mam ja z forum FSOAK

(http://img427.imageshack.us/img427/2423/rozrzad5ea.jpg) (http://imageshack.us)
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 09, 2006, 11:38:22 am
Ja proponujęjeszce wykręcić ?wiece i sprawdzić za pomoca drutu lub długiego ?rubokręta (z zachowaniem szczególnej sterylno?ci) położenie tłoków. je?li wszystkie będ? na jednakowej wysoko?ci to puki co jest OK. Im większa róznica między pierwszym a drugim tym rozrz?d bardziej rozjechany. Często zdarzało się że małe kółko rozrzadu się wyrabiało i silnik wła?nie tracił na mocy bo zmieniały się fazy rozrz?du.
Tytuł: fotki rozrz?du
Wiadomość wysłana przez: rekinos w Marzec 10, 2006, 13:06:27 pm
[ Dodano: 2006-03-10, 13:11 ]
Zapraszam do obeirzenia fotek roozrz?du przy dwóch ustawieniach
oto linki:
DUŻE KOŁA USTAWIENIE POPRAWNE (http://poldrover.bloog.pl/gal,18779,index.html)
Oraz
KOŁO PASOWE - NADLEW USTAWIENIE POPRAWNE (http://poldrover.bloog.pl/gal,18778,index.html)

Dzięki za wszelk? pomoc :mrgreen:


A tak wogóle to niektórych doktorków powinno się :badass:
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: arabek#1875 w Marzec 10, 2006, 15:41:02 pm
Byc moze jest tak ze wyrobil sie klin na w kole rozrzadu na wale korbowym i kolko sobie lata w te i z powrotem albo poprostu ktos scial klin, dokrecil na pale srube i dopiero ustawial rozrzad metoda chalupnicza...


Cytat: "Bocian_s#313"
Ja proponujęjeszce wykręcić ?wiece i sprawdzić za pomoca drutu lub długiego ?rubokręta (z zachowaniem szczególnej sterylno?ci) położenie tłoków. je?li wszystkie będ? na jednakowej wysoko?ci to puki co jest OK. Im większa róznica między pierwszym a drugim tym rozrz?d bardziej rozjechany. Często zdarzało się że małe kółko rozrzadu się wyrabiało i silnik wła?nie tracił na mocy bo zmieniały się fazy rozrz?du.
Tytuł: Re: fotki rozrz?du
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 13, 2006, 10:20:33 am
Cytat: "rekinos"
[ Dodano: 2006-03-10, 13:11 ]
Zapraszam do obeirzenia fotek roozrz?du przy dwóch ustawieniach
oto linki:
DUŻE KOŁA USTAWIENIE POPRAWNE (http://poldrover.bloog.pl/gal,18779,index.html)
Oraz
KOŁO PASOWE - NADLEW USTAWIENIE POPRAWNE (http://poldrover.bloog.pl/gal,18778,index.html)

Dzięki za wszelk? pomoc :mrgreen:


A tak wogóle to niektórych doktorków powinno się :badass:


Jakby? przeczytał artykuł o rozrz?die na naszej stronie to byłoby wszystko jasne. Fotki też s? no ale to tak tylko mówię  :mrgreen: .
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 14, 2006, 00:11:58 am
wiec tak, ja polecam zdjecie dolnej oslony paska rozrzadu bez odkrecania sruby walu, da sie to zrobic, ale trzeba uwazac zeby nie polamac oslony, wtedy bedzie widac znaki na malym kole i to jest wazniejsze niz znak na kole pasowym alternatora, ostatnio jak robilismy poldka senna, to ten znak na kole pasowym jakos mi sie nie pokrywal z nadlewm na malej dolnej obudowie paska i jeszcze raz sciaglem obudowe dolna paska

inna sprawa jest to ze nie mozesz porownywac znakow na kole pasowym ze znakiem na pompie oleju, bo znak na kole porownuje sie ze znakiem na dolnej obudowie paska rozrzadu jak dobrze pamietam :?
a dwie kropki na malym kole rozrzadu porownuje sie ze znakiem na pompie oleju czyli na kadlubie silnika
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 14, 2006, 08:32:33 am
Cytat: "AndrewS#100"
wiec tak, ja polecam zdjecie dolnej oslony paska rozrzadu bez odkrecania sruby walu, da sie to zrobic, ale trzeba uwazac zeby nie polamac oslony, wtedy bedzie widac znaki na malym kole i to jest wazniejsze niz znak na kole pasowym alternatora, ostatnio jak robilismy poldka senna, to ten znak na kole pasowym jakos mi sie nie pokrywal z nadlewm na malej dolnej obudowie paska i jeszcze raz sciaglem obudowe dolna paska

inna sprawa jest to ze nie mozesz porownywac znakow na kole pasowym ze znakiem na pompie oleju, bo znak na kole porownuje sie ze znakiem na dolnej obudowie paska rozrzadu jak dobrze pamietam :?
a dwie kropki na malym kole rozrzadu porownuje sie ze znakiem na pompie oleju czyli na kadlubie silnika

To do mnie czy do kolegi??

Dlatego dla pewno?ci zawsze radzę sprawdzać położenie tłoków przy ustawieniu na znakach. W tym silniku jako jednym z nielicznych (jak nie jedynym bo nigdzie indziej sie z tym jeszcze nie spotkałem no ale raczej mam zkromne od?wadczenie) przy ustawieniu na znaki tłoki s? w ?rodkowym położeniu czyli na tej samej wysoko?ci.
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 14, 2006, 12:36:48 pm
do kolegi bylo

ty Bocian, ale jak pamietam to u mnie albo u ojca robilismy uszczelke to te tloki jednak nie byly tak idalnie rowno co do milimetra
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 14, 2006, 15:56:02 pm
Ja swoich nie mierzyłem ale looknij sobie na zdjęcia z "operacji" na silnik bez czapki i na oko wszystkie s? na jednakowym poziomie. W sumie mogłem zmierzyć. ale kto wtedy my?lał o tym. MOże woln? chwil? jak będe lookał rozrz?d to i lookne na te tłoki (i ?wiece przy okazji  :lol: ).
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rekinos w Marzec 15, 2006, 13:10:12 pm
Cytuj (zaznaczone)
Jakby? przeczytał artykuł o rozrz?die na naszej stronie to byłoby wszystko jasne. Fotki też s? no ale to tak tylko mówię  .

Czytałem ;czyżbym co? pominoł :?:  :lol:    fotki pokazałem aby klubowicze mogli zobaczyć jak to wygł?da:mrgreen: A tak wogóle 3 zęby przestawione i motor kaput tak mi mówił go?ciu co je robi :shock: więc mi niewiele brakuje
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: arabek#1875 w Marzec 15, 2006, 17:33:48 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja swoich nie mierzyłem ale looknij sobie na zdjęcia z "operacji" na silnik bez czapki i na oko wszystkie s? na jednakowym poziomie. W sumie mogłem zmierzyć. ale kto wtedy my?lał o tym. MOże woln? chwil? jak będe lookał rozrz?d to i lookne na te tłoki (i ?wiece przy okazji  :lol: ).


Pan "Ptak" ma racje oczywiscie bez mierzenia tylko tak na oko
to tloki stoja w jednej pozycji
:-)
Tytuł: Po wizycie u doktorka + nowinka
Wiadomość wysłana przez: rekinos w Marzec 16, 2006, 22:12:16 pm
Rozrz?d jakby nie patrzeć był przestawiony, ale narpiew dla pewno?ci sprawdzili?my połorzenie tloków i okazało się że nie s? na jednakowych wysoko?ciach. ustawili?my, założyli?my pasek rozrz?du i odpalili?my moje autko no i klops bo po zagrzaniu silnik nierówno pracuje co to może być :?: Znaki s? ustawione napewno prawidłowo, tloki 1,2 równo stoj? Sam sprawdzałem  :mrgreen:
Nowinka :mrgreen:
Pasek rozrz?du należy wymieniać co 60000 ale nie żadziej niż co cztery lata (widziałem w opisie)a co na to klubowicze :?:
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 16, 2006, 22:37:43 pm
hmmm to teraz pasowalo by mu sprawdzic cisnienie na cylindrach, moze jak bylo zle to ktorys zawor lekko dostal, jak cisnienie bedzie ok, to nie wiem wtryskiwacze i inne pierdoly, przewody WN

co do paska aso rovera zaleca do chyba 80 lub max 5 lat zalezy co pierwsze nastapi
Tytuł: Jakie sprężanie w 1.4
Wiadomość wysłana przez: rekinos w Marzec 17, 2006, 20:02:24 pm
witam i na wstępie chciałem popdziękować za wszelk? pomoc :mrgreen: no ale teraz do żeczy, czy kto? może wie jak powinno być sprawdzane ci?nienie - na ciepło czy zimno w tych motorach, i jakie s? dla nich dopuszczalne odchylenia :?:
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 17, 2006, 20:26:21 pm
ja u siebie sprawdzalem na zimno  z odlaczonym kompem (zeby nie sikal paliwkiem) i nie walil iskrami
u mnie cisnienie zawieralo sie od ok 14,5 bara do 16 na jednym cylindrze, wartosc minimalna byla gdzies podawana poszperaj po watkach, ale wartosc jak dobrze pamietam byla podobna do zwyklych silnikow
Tytuł: Rover - przestawiony rozrząd
Wiadomość wysłana przez: maras w Marzec 17, 2006, 22:57:43 pm
nominalne 12 bar, minimalne 9,9bar, ?ródło-"Diagnostyka samochodów osobowych" Trzeciaka i Auto Data