FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: arnold31 w Marzec 13, 2006, 16:51:10 pm
-
Witam mam pytanie do fachowców!
Mam problem z rozrusznikiem!
Jest tak rano jak przekręce kluczyk w stacyjce to kontrolki przygasaj? i nie kreci rozrusznik, dopiero za 6-8 razem zakręci i zapala! Zastanawiam się co to moze byc?
A jak jest ciepły silnik to kręci bez problemu i zapala za 1 razem!
Co to moze byc?
Gdzie szukac przyczyny? sam to zrobie? I ewnetualnie ile powinien sobie policzyc mechanik za naprawe?
-
ile lat ma akumulator i czy ladowales go ostatnio?
-
Tak ładowałem! Wiecto nie aku!!!
-
jesli akumulator jest na 100% sprawny to pozostaje wlacznik elektromagnetyczny na rozruszniku (slyszysz cykniecie kiedy przekrecisz kluczyk, a rozrusznik nie kreci?) lub w ostatecznosci jakies klopoty z polaczeniami elektrycznymi...
-
Tak słysze cyknięcie i bardzo słabo zakręci! Na pierwszy rzut oka wygl?da to tak jakby aku był rozładowany!
Ale to nie aku! A najdziwniejsze jest to ze po 6 razie np. zakręci jak szalony i zapali bez problemu!
O co tu moze chodzic?
-
sprawdzales szczotki rozrusznika?
-
Wyczy?ć rowki na komutatorze wirnika i powinno być ok.
-
Nie, przy ciężkim kręceniu przeważnie przyczyn? s? zużyte tulejki, wcale nie szczotki.
-
wiesz co... u mnie kiedy padly tulejki to wirnik rozrusznika zaczal ocierac o stojan tak ze opilki sypaly sie gesto ale NIGDY przy dobrym akumulatorze nie odmowil mi zakrecenia silnikiem! ruch byl ciezki w chwilach kiedy stojan i wirnik zetknely sie ale nigdy nie bylo objawow, ze na zimnym silniku nie chcial wogole zakrecic... dlatego tulejki jako przyczyne tej awarii raczej niebralbym pod uwage
-
Sprawd? masę.
-
Ale ciężko kręcił, musiał.
-
ja obstawiam tulejki, przechodzilem to tej zimy
-
Raczej masz tulejki wyrobione.
-
jaki koszt wymiany tych tulejek? i sam to zrobie czy musze prosic mechanika?
-
komplet szczotki i tulejki do twego to około 15 zł a założuć sam powiniene? jak nie masz dwóch lewych r?k
-
tylko jak wymieniasz to lepiej odrazu wszystkie 3 tulejki ! bo niektóre zestawy skł?daj? sie tylko z 2.
-
Samemu da się to zrobić.
-
No własnie i dzi? mi zupełnie padł rozrusznik :cry: :cry: a wiecie to autko służy m.in. do zawożenia dzieci przed prac? do matki i do przedszkola!!!
Dzi? chciałem wracac do domu i krecilem nim i krecilem, aż zupełnie padł i teraz tylko cycka i nie w ogóle nie kręci!!!!
Jutro za to zabiera sie mój szwagier. Tylko zastanawiam sie czy fakycznie wymiana szczotek i tulejek pomoże???
A moze kupić na szrocie używany i nie bawić się w naprawy??? Jak s?dzicie??
-
jesli zalezy Ci na szybkosci naprawy to kup na szrocie...
jesli chcesz wiedziec co masz pod maska naprawiaj go sam...
sama wymiana rozrusznika jest dosc klopotliwa ze wzgledu na jedna ze srub mocujacych... ja odkrecam go kluczem lamanym 13 od spodu, inni kombinuja od gory powyginana 13... w kazdym badz razie troche zabawy jest...
-
Podepne sie z malym pytankiem bo szkoda zakladac na to nowego tematu - a ten juz chyba skonczony.
Sprawa nie jest pilna, ale chce spytac by gdzies nie utknac (tak jak kiedys gdy sie z bendiksem ociagalem..).
Czasem jak przekrecam kluczyc to zapalaja sie wszystkie diody ale rozrusznik wogole nie kreci.. I wtedy albo musze jeszcze raz i jest ok, albo poczekac troche i zazwyczaj zaczyna krecic..
Gdzie lezy problem? Czy kostka stacyjki do wymiany? Czy to cos w rozruszniku? Jak mozna to latwo sprawdzic?
-
Lupo a slychac stukanie jak przekrecasz kluczyk (chodzi o te momenty gdy rozrusznik nie chce zakrecic)?
-
Ja mam podobne problemy co Lupo. czyli przekręce kluczyk i nic. Cisza, To chyba to rozrusznik a nie stacyjka. Jak myslicie :?:
-
może być elektromagnes zasyfiony , ja tak miałem i miał takie opory ruchu ze nie zwierał przewodów aby wł?czyć rozrusznik ( cykanie było też słabe bo cewka ledwo co sie poruszała ) ale co który? raz się przemógł i załapał.
A niedawno miałem problemy z plecionk? między silnikiem a bud? i objawy takie: raz na jaki? czas odpalał super ale przeważnie ledwo co kręcił jakby akumulator padał. co ciekawe plecionka super sie trzymała z obu stron tylko pod ni? za?niedziało i brak przewodzenia
-
Lupo a slychac stukanie jak przekrecasz kluczyk (chodzi o te momenty gdy rozrusznik nie chce zakrecic)?
Nie nie - nic nie slychac. Calkowita cisza..
Pytam bo chcialbym cos na to sam zaradzic. Pojechalem jakis czas temu na naprawe rozrusznika, wydalem kuupe kasy i potem dwoch mechanikow musialo to poprawiac, a elektryk nie odbiera telefonow i w zakladzie juz od paru tygodni go nie ma.. Jak go spotkam to w ryj jak nic..
-
jesli nie cyka to tak jak koledzy juz podpowiedzieli... prad nie dociera do wlacznika elektromagnetycznego po przekreceniu kluczyka ewentualnie spalila sie cewka wlacznika...
sprawdz przewody, kostke stacyjki i uzwojenie wlacznika elektromagnetycznego
-
cholera moze byc cos z tymi przewodami bo palant po zlozeniu rozrusznika takie spiecie na nim zrobil ze sie oslona cala przysmarzyla.. Hmm.. Poza tym te kable juz raz stamtad spadly - moze to znowu to.. No nic, jak uda mi sie na kanal podjechac to popatrze - bo od gory to lipna robota.. Choc po tym jak wywalilem ta oslone w cholere to i tak jest lepsze :)
-
a u mnie jednak kupa!!! Mechanik wymienił szczotki bo były malutkie! tujeki podobno były dobre i dalej nie chce kręcić! Mechanik mówi ze to aku moze juz ducha wyzi?noł! Chyba sie "kur*" zastrzele! Nowy aku ponad 150zł!!!!
-
Napiszę jeszcze raz : sprawd?cie sobie masę główn? na silniku miedzy plecionka a silnikiem oraz styki na głownym kablu zasilaj?cym rozrusznik.
-
Kan dobrze mówi , mi elektrycy wynajdywali zwarica rozrusznika , padnięte akumulatory a to jedynie masy nie było. Łatwo można sprawdzić ł?cz?cz obydwoma kablami rozruchowymi minus na akumulatorze z silnikiem
-
Kan dobrze mówi , mi elektrycy wynajdywali zwarica rozrusznika , padnięte akumulatory a to jedynie masy nie było. Łatwo można sprawdzić ł?cz?cz obydwoma kablami rozruchowymi minus na akumulatorze z silnikiem
Nie glupie.. musze sprobowac :) Gdzie dokladniej do silnika ten minus podlaczyc?
-
obojętnie gdzie byle przewodziło ( czyli nie do kolektora bo zardzewiały ) kołnierz od filtra oleju jest dobrym miejscem albo bezpo?redio do rozrusznika ( czę?ci aluminiowej przy skrzyni - to sie chyba głowica nazywa )