FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: brutalek w Marzec 16, 2006, 10:37:46 am

Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: brutalek w Marzec 16, 2006, 10:37:46 am
W moim atu plus z 1998 r.  mam jeden wentylator, czy to normalne??

Wiem że plusy miały 2 wentylatory. Mój wł?cza się przy 91 stopniach i jak narazie powyżej tej temperatury wskazówka nie przeszła. Chciałbym "wyprostować" swojego plusika tak, jak był od nowo?ci i martwi mnie ten wentylator.

Je?li mam mieć dwa to gdzie podł?czyć drugi??
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Marzec 16, 2006, 10:41:14 am
Obawiam się, żę powiniene? miec dwa tak jak i ja ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Marzec 16, 2006, 11:54:34 am
oj z tymi wentyaltorami to juz historia... jedne mialy dwa inne jeden... GLI na Boschu maja dwa, a GSI chyba jeden....

u mnie w GLI sa dwa ale prawde powiedziawszy jeszcze nigdy nie zdazylo sie aby pracowaly oba... wlacza sie tylko jeden po przekroczeniu temp ~95stC (wskaznik samochodowy) i dostatecznie ochladza plyn nawet w najwieksze upaly... ten drugi pozostaje jako awaryjny
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 13:13:17 pm
zalezy jak im sie chcialo to wkladali.ja mialem jeden a wujek moj mial dwa (obydwa to gsi) a tesciu w gli tez mial dwa. co bylo na stanie to wkladali.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Marzec 16, 2006, 13:30:35 pm
Cytat: "cichociemny"
zalezy jak im sie chcialo to wkladali.ja mialem jeden a wujek moj mial dwa (obydwa to gsi) a tesciu w gli tez mial dwa. co bylo na stanie to wkladali.

No tak, wiec chyba nie ma na to reguly.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 13:33:36 pm
nie ma nie ma
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Rysiu#1883 w Marzec 16, 2006, 14:40:12 pm
Cytat: "Osfald"
oj z tymi wentyaltorami to juz historia... jedne mialy dwa inne jeden... GLI na Boschu maja dwa, a GSI chyba jeden....

u mnie w GLI sa dwa ale prawde powiedziawszy jeszcze nigdy nie zdazylo sie aby pracowaly oba... wlacza sie tylko jeden po przekroczeniu temp ~95stC (wskaznik samochodowy) i dostatecznie ochladza plyn nawet w najwieksze upaly... ten drugi pozostaje jako awaryjny


a ja miałem okazje widzieć na własne oczy jak działa pomocniczy........ale przy temp ponad 100 stopni i nie działaj?cym tym wiatrakiem który normalnie by sie właczył kumpel ma plusa z 2000 i ma 2 wiatraki heee silnik GLI
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 14:46:20 pm
jezeli jestesmy juz przy tym temacie to mam takie pytanie.czy w momencie gdy podlacze dwa wentylatory do jednego wejscia (tak zeby 2 dzialaly razem) moze to niesc jakies komplikacje?przeci?zenie albo cu??
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Rysiu#1883 w Marzec 16, 2006, 14:56:15 pm
Cytat: "cichociemny"
jezeli jestesmy juz przy tym temacie to mam takie pytanie.czy w momencie gdy podlacze dwa wentylatory do jednego wejscia (tak zeby 2 dzialaly razem) moze to niesc jakies komplikacje?przeci?zenie albo cu??


ale po co tak?? ja bym wolał na guzik ten drugi zrobić i tak mam  :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 15:21:20 pm
a jak to zrobic?ktoredy wpuscic kable do kabiny?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 16, 2006, 15:21:32 pm
mozna podlaczyc dwa wentyle pod jeden - najwyzej wypali sieszybciej styk we wlaczniku bimetalowym
mozna tez kupic drugi wlacznik bimetalowy na mniejsza temp i teoretycznie dwa beda sie razem wlaczaly (teoretycznie ,bo wiadomo jaka tolerancje moze miec wlacznik bimetalowy)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Rysiu#1883 w Marzec 16, 2006, 15:27:15 pm
Cytat: "cichociemny"
a jak to zrobic?ktoredy wpuscic kable do kabiny?


poszukaj był dokładny opis co i jak a kable ci?gniesz tędy gdzie id? wszystkie ze srodku pod maskę czyli przez otwór technologiczny w scianie grodziowej
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 15:29:51 pm
a w kabinie w ktorym miejscu wychodz??
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Rysiu#1883 w Marzec 16, 2006, 15:33:04 pm
Cytat: "cichociemny"
a w kabinie w ktorym miejscu wychodz??


od skrzynki bezpieczników się zaczyna kablologia
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 16, 2006, 15:35:31 pm
no to nic tylko sie brac i robic!!!! no to biore dzide i ide!!!! dzieki rysiu
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Rysiu#1883 w Marzec 16, 2006, 15:37:49 pm
Cytat: "cichociemny"
no to nic tylko sie brac i robic!!!! no to biore dzide i ide!!!! dzieki rysiu


spoko jak ja sam bym to robił podłaczenie to bym napisał co i jak a robił akurat znajomy więc nie bardzo pomoge
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Marzec 16, 2006, 15:45:59 pm
mozna tez wrzucic tam przekaznik i jednym wlacznikiem bimetalicznym wlaczac oba wentylatory... tylko po co? czy nie zje to wiecej pradu zanim sie wylaczy w porowaniu z jednym wentyaltorem?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 17, 2006, 14:37:01 pm
no to wlasnie dlatego sie pytam. ale znowu z drugiej strony patrzac to przeciez 2 wentylatory dzialajace razem szybciej schlodza niz jeden.czyz nie?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 17, 2006, 16:57:12 pm
ja mam zmostkowane kable przy chlodnicy i powiem,ze teraz wiatraki chodza krociutko, nie ma tego efektu,ze przyjezdzam wylaczam auto a wiatrak chodzi i chodzi. dla mnei extra


a wracajac do ilosci wiarakow w plusach to jest z tym tak samo jak z matrialem z jakiego jest chlodnica, jedni maja ALU a inni ZWYKLE , jedni maja 2 wiatraki a inni 1. bylismy kiedys na zlocie i staly 4 plusy kolo siebie , kazdy mial inna kombinacje :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Marzec 17, 2006, 17:10:35 pm
ja mam alu i 1 wentyl.  :roll:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 17, 2006, 17:40:48 pm
GT czyli mam rozumiec ze dwa pod jeden przewod i jest wszystko ok?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 17, 2006, 18:06:54 pm
ja zrobilem pod chlodnica kabelek ł?cz?cy czujnik na wejsciu z czujnikiem na wyjsciu ,elektrykiem-elektronikiem nie jestem,ale dziala od 4 lat
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 17, 2006, 18:17:59 pm
to chba bedziesz musial mi to narysowac bo ze mnie to juz calkiem kiepski elektryk.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 18, 2006, 21:47:11 pm
Hmm.. Tez sie nad tym zastanawialem.. Tylko czy jest sens skoro jeden wiatrak daje sobei rade? jak bym mial kombinowac to chyba bym sobei wlacznik do tego jednego dorobil, zeby chlodzil "na zyczenie" i juz :)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: PeNY#1816 w Marzec 21, 2006, 01:18:59 am
Wiec sprawa, przynajmniej u mnie wyglada nastepujaco... Mam dwa wentylatory, ale ten drugi wlaczal sie tylko w dwoch przypadkach.

1. zepsuty wlacznik wentylatora pierwszego, objawia sie tym ze drugi wlacza sie przy nieco wyzszej temperaturze (u mnie bylo przy okolo 95 stopni, zamiast okolo 85-87 stopni, poniewaz czujnik drugiego wentylatora jest po stronie odplywu z chlodnicy, wiec wlacza sie pozniej)
2. zepsuty termostat, ktory otwieral sie za pozno, czego wynikiem byla rowniez podwyzszona temperatura wlaczania sie pierwszego wentylatora, ktory nie schladzal plynu chlodniczego do wystarczajaco niskiej temperatury i ten drugi mu "pomagal"

Jesli chcesz wsadzic drugi wentylator to postaraj sie jednak zamontowac zasilanie z osobnego wlacznika bimetalowego, chociazby ze wzgladow bezpieczenstwa (taki jakby BACKUP), tylko ze nie wiem czy chlodnice ktore maja tylko jeden fabrycznie zamontowany (mowie o tych nowszych chlodnicach aluminiowych) sa takie same jak te z dwoma i czy maja przewidziane miejsce na drugi wlacznik, ktory przy jednym wiatraku jest zastapiony np. jakas zaslepka...
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 21, 2006, 08:37:19 am
no wlasnie rozchodzi sie o to ze nie ma tam nigdzie przewodow zeby sie pod nie podpiac.przynajmniej ja ich nie zauwazam, ale po wczesniejszych wypowiedziach kolegow zdecydowalem ze zrobie sobie osobno wlaczany z kabiny tak co by miec pewnosc przy wiekszych upalac.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 21, 2006, 10:13:19 am
Cytat: "cichociemny"
no wlasnie rozchodzi sie o to ze nie ma tam nigdzie przewodow zeby sie pod nie podpiac.przynajmniej ja ich nie zauwazam, ale po wczesniejszych wypowiedziach kolegow zdecydowalem ze zrobie sobie osobno wlaczany z kabiny tak co by miec pewnosc przy wiekszych upalac.


Pamietaj o jednym - jeden sprawny wentylator daje sobei bez problemu rade nawet przy najwiekszych upalach :)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 21, 2006, 15:17:26 pm
LUPO A TY ZAPAMIETAJ ZE 2 SPRAWNE WENTYLATORY DAJˇ SOBIE LEPIEJ RADE NIZ JEDEN. ja poprostu jestem przewrazliwiony na tym punkcie.3 razy wymienialem juz uszczelke pod glowica bo sie przegrzal, wiec wole dmuchac na zimne.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 21, 2006, 16:24:17 pm
tutaj akurat bedziesz dmuchac na cieple :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Marzec 21, 2006, 17:09:43 pm
mam pytanie do singlowiatrakowych personow: po ktorej stronie (patrzac na przod samochodu) macie czujnik zalaczania wiatraka??
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Marzec 21, 2006, 17:46:58 pm
Cytat: "Lupo#1891"
Pamietaj o jednym - jeden sprawny wentylator daje sobei bez problemu rade nawet przy najwiekszych upalach :)


mi sie nei przegrzał nigdy , single sobie daje w 100% rade a w zimie to sie go nie da zagrzac  :? ........

[ Dodano: 2006-03-21, 17:49 ]
aaaaa noi zgadzam sie z Lupo#1891  :roll:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 21, 2006, 19:20:34 pm
CyCu to ze tobie sie nie przegrzal to nie znaczy ze nikomu juz sie nie przegrzeje.


ja włacznik wentylatora w pojedynczym mialem po tej samej stronie co akumulator.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 21, 2006, 20:48:01 pm
Mimo wszystko uwazam ze jak masz wszystko sprawne to CI jeden wentylator wystarczy.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Marzec 21, 2006, 20:50:38 pm
Lupo#1891, tak gadasz bo nie masz 2,a jak wiadomo kazdy swoje chwali i mowi,ze jest lepsiejsze :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 21, 2006, 21:21:58 pm
a ja mam teraz 3 wentylatory!!!!
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 21, 2006, 21:36:27 pm
3ci nad glowa? :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 21, 2006, 21:53:26 pm
nie w bagazniku
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: bzik w Marzec 21, 2006, 22:02:52 pm
Cytat: "cichociemny"
nie w bagazniku

a to ciekawe, co tam chlodzisz, gaz czy plyn do spryskiwaczy na tylnia szybe  :D  nie to zebym sie czepial tylko tak pytam  :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 22, 2006, 08:49:10 am
jezdzi sobie poprostu i nie chce mi sie go wyj?c.chyba mam przesilenie zimowo-wiosenne i depresje?

a niech sobie tam jezdzi!!!
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 22, 2006, 10:05:39 am
Spoko spoko - slonka juz coraz wiecej to i depresje przechodza :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 23, 2006, 16:51:43 pm
No i zrobilem!!!!!!
Teraz drugi wentylator wl?cza sie na taki pstryczek-elektryczek :mrgreen:
(http://img228.imageshack.us/img228/3507/zabawa1318mn.jpg) (http://imageshack.us)

To bylo moje najwieksze przedsiewziecie elektryczne w zyciu!!!!!
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: tajemnicza22 w Marzec 23, 2006, 17:01:29 pm
:love:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: bzik w Marzec 23, 2006, 17:39:13 pm
mam tak samo tylko mam jeden wiatrak i dodatkowy wlacznik tylko ze zrobilem to na wlaczniku takim jak do swiatel przecimgielnych
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 23, 2006, 17:42:32 pm
A widzicie??? jeden maly pstryczek i juz jak?s tajemnicz? przyciagn?łem. :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: bzik w Marzec 23, 2006, 18:15:32 pm
wstaw cos jeszcze to sie nie opedzisz od tajemniczych  :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 23, 2006, 19:52:05 pm
nie musze nic wstawiac, wystarczy ze sie przejade i zrobie ZIMNY ŁOKIEĆ :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: bzik w Marzec 23, 2006, 19:54:18 pm
tylko radia nie zpomnij glosniej wlaczyc, i pamietaj max na 3 biegu zeby bylo silnik slychac a i nie zapomnij o czapce bo zimno jeszcze, a co do lokcia to uwazaj bo na starosc nie bediesz mogl reki zginac jak ci przewieje  :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 23, 2006, 20:11:32 pm
CHOPIE ja juz mam tak? wprawe ze ho ho!!!!! i nie na 3 tylko 2 biegu i 6tys obr. :roll:  :brille:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 23, 2006, 20:20:47 pm
To wez tez kask zeby zalozyc jak bedziesz pchal go z powrotem ;)  :roll:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: bzik w Marzec 23, 2006, 22:24:18 pm
nie jak go bedziesz pachal to sie tak zsapiesz ze bedzie charczal jak panewki przy 6 tys, to tez da jakis efekt, a zawsze mozesz pchac przez otwrta szybe od strony kierowcy (taka namiastka zimnego lokcia)  ;)   :mrgreen:

[ Dodano: 2006-03-23, 22:26 ]
a i masz trzeci wiatrak to se wlaczysz bedzie troche chlodniej :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 23, 2006, 23:45:33 pm
wystarcza jeden wentyl - u mnie jescze dwoch dzialajacych jednoczesnie nie uswiadczylem
a chlodnice to chlodzi powietrze w czasie jazdy ,a nie wentyle - no chyba ze ktos sobie gazuje silnik w korku ,zamiastrzymac wolne obroty
Kris2404, jezeli nie masz chlodnicy aluminiowej to sie ciesz - przynajmniej w razie rozszczelnienia oszczedzisz 300pln
JA juz tez nie mam aluminiowej -niestety chlodnic juz w Polsce nie robia i za 340pln dostalem tureckie goowno ,ktore od poczatku cieklo - ale tu zalatwia sprawe palnik za 6pln
a aluminiowa chlodnica zostala mi do chlodzenia komputera
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 24, 2006, 08:14:43 am
KGB a ty masz gsi czy gli? hmmm ciekawe jak wystarczy jeden to po co wkladali dwa?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 24, 2006, 18:32:20 pm
JA mam GLI (niestety)
dwa wkladali bo chlodnica jest odpowiedniej dlugosci dla dwoch :D  - moze to cos zwiazanego z norma EuroII ,zeby bylo dodatkowe zabezpieczenie przed wyzsza temp ,czy cos - ciezko powiedziec
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: tajemnicza22 w Marzec 25, 2006, 15:01:06 pm
hmmm....uwielbiam polonezy i zimne łokcie :love:
Pozdrowionka dla Pana cichociemnego :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 25, 2006, 23:27:05 pm
No i co? Zawsze mowilem ze zimny łokiec sie opłaca :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 25, 2006, 23:45:56 pm
a co z reumatyzmem na stare lata  :evil:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Marzec 26, 2006, 11:14:17 am
Trzeba laski rwac!!!!!!!! reumatyzmem sie nie przejmowac!!!!!!!! w razie czego to sie amolem natrze i bedzie git :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 26, 2006, 11:42:28 am
Troche sie temat rozjechal ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: PeNY#1816 w Marzec 26, 2006, 15:06:02 pm
Rozjechal sie jak majtki w kroku :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Marzec 26, 2006, 15:07:13 pm
Cytat: "PeNY#1816"
Rozjechal sie jak majtki w kroku :D


Hehe - subtelnie ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: PeNY#1816 w Marzec 27, 2006, 12:00:54 pm
Subtelnosc to moje trzecie imie... bo durgie to skromnosc, ktora dorownuje tylko mojej urodzie... ale to po ojcu odziedziczylem  :twisted:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: YatZeck_WAWA w Kwiecień 01, 2006, 11:41:22 am
To ja sie tez dorzyuce swoimi doswiadczeniami.
1.6 GLI Bosch / chlodnica dluga metalowa z i niezalakowanym miejscem na czujnik / 2 wentylatory. Jeden wlaczal sie teoretycznie przy 92st, drugi prawdopodobnie nie wlaczalby sie nigdy, bo niby jak?:)
Teraz zalozylem dwustrefowy czunijk temperatury plynu od Peugeota 405 i wlacza sie glowny wentylatorek przy chyba 92 a drugi (bez przekaznika , bo go nie bylo fabrycznie) przy chyba 97st.
Dlaczego tak zrobilem? Poniewaz plyn chlodniczy w moim Carolu wg wskaznika w kabinie mial 90st po przejechaniu ok. 3-4km i w lecie nie bylo dnia przy dluzszej jezdzie, zeby tempaeratura nie przekroczyla 100-110st. Prawodopodobnie w chlodnicy jest tyle syfu, ze prawie, co prawda jest przeplyw, za to plyn nie jest chlodzony.
Wszystkko sie rozstrzygnie jendak dopiero, gdy pojazd zacznie sie przemieszczac po ulicach naszego łorsoł city. Poki co silnik lezy w piwnicy i czeka na mocarza, ktory z nigo wykreci 9 srubek z glowicy, bo ja jakos nie mam w rekach 98Nm, aby to uczynic...:(
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2006, 12:25:38 pm
to wez dluzsze ramie i klucz nasadowy - nikt ci nie kaze wykrecac palcami  :roll:
Tytuł: no taaak....
Wiadomość wysłana przez: YatZeck_WAWA w Kwiecień 01, 2006, 13:42:34 pm
Cytat: "KGB"
to wez dluzsze ramie i klucz nasadowy - nikt ci nie kaze wykrecac palcami  :roll:


Wlasnie tak robilem:>, ale jakos trudno idzie, tzn. nie idzie. :badass:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2006, 15:55:36 pm
a w dobra strone krecisz  :smile: ??
jak mi zalatwisz transport (z placu Narutowicza) ,to moge ci wykrecic sruby
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Kwiecień 01, 2006, 23:25:24 pm
aaaaaaaaaaa i wydało sie skad jest KGB :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2006, 23:36:02 pm
Cytat: "cichociemny"
aaaaaaaaaaa i wydało sie skad jest KGB :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

a wcale ,ze nie  :P
JA tylko studiuje w Warszawie
a ,ze jestem z EŁKu (jak sie spisuja kabelki WN ,swiatelka i wiazka w Polderze  :mrgreen: ) to juz sie dawno wydalo w ktoryms temacie  ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Kwiecień 01, 2006, 23:38:15 pm
Cytuj (zaznaczone)
jak sie spisuja kabelki WN ,swiatelka i wiazka w Polderze  ) to juz sie dawno wydalo w ktoryms temacie


o jakie swiatełka ci chodzi???
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2006, 23:39:07 pm
przednie i tylne lampy  :mrgreen:  ,a takze tylny odblask z caro plus
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Kwiecień 01, 2006, 23:46:00 pm
no wlasnie zapodalem funkel oryginalne kabelki z Elku i ..... nie ma zadnej roznicy miedzy nimi, a Janmorami... silnik tak samo pracuje, brak przebic... jakas sciema z tym Elkiem  :mrgreen:  ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2006, 23:55:29 pm
EŁK rula
a ze niby co ? ktos o kablach z Ełku mowil zle ? :mad:
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Kwiecień 01, 2006, 23:56:55 pm
a to sa jakies nadzwyczajne kable???
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 02, 2006, 00:01:29 am
Cytat: "cichociemny"
a to sa jakies nadzwyczajne kable???

a podobno bywaja jakies potrojnie silikonowane ,ekranowane itp itd jakis specjalnych marek zaczynajace sie od 200pln - trzeba miec fantazje ,zeby tyle zaplacic za garsc przewodow
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: cichociemny w Kwiecień 02, 2006, 00:03:16 am
Cytuj (zaznaczone)
trzeba miec fantazje ,zeby tyle zaplacic za garsc przewodow


fantazje i pieni?żki
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 20, 2006, 17:41:56 pm
szybkie pytanko:
czy w chlodnicy z 2 wentylatorami czujniki sa na krzyz? (tzn. patrzac od przodu auta)
czujnik od lewego wentylatora bedzie po prawej stronie chlodnicy i czujnik opd wentylatora prawego bedzie po lewej str. chlodnicy?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 20, 2006, 18:01:30 pm
Ten po prawej stronie bedzie od wiatraka po stronie kolektora wydechowego. A ten od ss?cego jest po lewej przy wej?ciu. Roverki aby maj?na krzyż :P
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 20, 2006, 18:05:07 pm
no czyli tak jakby sa po przeciwnej stronie wentylatora. no to by sie zgadzalo :) thx.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 20, 2006, 18:53:12 pm
no wej?cie do chłodnicy uruchamia wentylator od strony ss?cego, a wyj?cie od strony wydechowego
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 20, 2007, 11:48:03 am
Odkopałem starego nieboszczyka z ponad roku ale lepiej starego niż zakładać nowe. Pytanie takie jaka temperaturke trzyma wasz poldek podczas jazdy na trasie bo u mnie jak go nie cisne to tak z 88 stopni a jak dostaje po garach to wchodzi gdzieś na 95 z tym że jeszcze wiatrak sie nie włancza  nie wiem czy to nie za dużo.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Maj 20, 2007, 11:56:54 am
Niemartw sie, u mnie jest podobnie, z tym ze jak go cisne nie wchodzi na 95, no moze  :mrgreen:  ale to juz prawdziwa jazda  :P gdzie ponizej 4500 sie nie schodzi a zmiana nastepuje przy 6000 (nie w trasie,po miescie :twisted: )
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 20, 2007, 12:05:29 pm
może to przez to ze założyłem siatke na gril pomiędzy ramke a wloty które zrobiło fso , nie wywaliłem tych listków tylko nałozyłem na nie sitke.

[ Dodano: 2007-05-20, 12:36 ]
chyba wiem co nawaliło czyjnik temperatury bo poldek włancza wiatrak wg wskazań przy 95 stopniach wiatrak chodzi potem sie wyłancza a potem  znów po jakimś czasie sie załancza(normalna praca, wiadomo) z tym ze na wskazaniu nie ma zadnej różnicy tzn wcale nie pokazuje że wiatrak to schlodził wskazówa stoi jak przyklejona na 95 stopniach a chyba powinna spaść pod 90 stopni tak więć skoro cykl jest normalny wiatrak sie załancza i wyłanancza a wskazówa stoi nadal w miejscu to wychodzi że padł czujnik czy mam racje?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Daro w Maj 20, 2007, 12:37:25 pm
Cytat: "Mariusz"
podczas jazdy na trasie bo u mnie jak go nie cisne to tak z 88 stopni
u mnie tak samo
a po miescie to 90..95

Diagnostyka samochodów osobowych i ciezarówych
S. Nizinski:
Cytuj (zaznaczone)

Niezależnie od obciążenia , predkości obrotowej  oraz temperatury otoczenia, temperatura czynnika roboczego powinna wynosić 80-95 st. celcjusza. Taka temperatura cieczy chłodżacej zapewnia minimalene zuzycie tulei cylindrowej oraz najkorzystniejsze warunki pracy łozysk głownych i korbowodowych.......
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Maj 20, 2007, 13:15:04 pm
Cytat: "Mariusz"
może to przez to ze założyłem siatke na gril pomiędzy ramke a wloty które zrobiło fso , nie wywaliłem tych listków tylko nałozyłem na nie sitke.

[ Dodano: 2007-05-20, 12:36 ]
chyba wiem co nawaliło czyjnik temperatury bo poldek włancza wiatrak wg wskazań przy 95 stopniach wiatrak chodzi potem sie wyłancza a potem  znów po jakimś czasie sie załancza(normalna praca, wiadomo) z tym ze na wskazaniu nie ma zadnej różnicy tzn wcale nie pokazuje że wiatrak to schlodził wskazówa stoi jak przyklejona na 95 stopniach a chyba powinna spaść pod 90 stopni tak więć skoro cykl jest normalny wiatrak sie załancza i wyłanancza a wskazówa stoi nadal w miejscu to wychodzi że padł czujnik czy mam racje?
tez mam tam siatex  :mrgreen: na dniach będę go wywalal bo nie pasuje mi juz kolorystycznie do swiatel to opisze czy jest jakakolwiek roznica :)

ja mam nowy czujnik temperatury i powiem tak, wiatrak załancza się przy 92 czyli tak jak powinien,ale czasami przy okolo 95  :)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 20, 2007, 13:17:07 pm
Zarówno w moim obecnym poldofordzie jak i poprzedniej OHC-ce (oba na LPG) temperatura pomiedzy 90-95
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: klimek83 w Maj 20, 2007, 14:40:10 pm
u mnie w wąskim Caro mimo nowego czujnika na chłodnicy wiatrak włącza się dziwnie:
raz włączy się ok 92*C ,a innym razem 96*C. Wcześniej dorobiłem wyłącznik w razie czego :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Maj 20, 2007, 14:43:23 pm
U mnie w trasie temp. wynosi 80-88 st. C (około)
w mieście rzadko włącza się wentylator, zazwyczaj jak minie 93-95 st. C, to wtedy się włącza.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Maj 20, 2007, 16:06:24 pm
U mnie po miescie standard to 95, a przy 100 zalacza sie wentylator (praktycznie na kazdych swiatlach w tak upalny dzien jak dzis). Czasem przy 95. Chyba czas zmienic termostat ;)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: ikwus w Maj 20, 2007, 16:08:01 pm
U mnie w trasie 75 -77 w mieście 75-92 i 90 włącza sie wentylator. 100 miałem w zimie jak założyłem zaślepkę na wlot powietrza dojechałem do roboty i ja zdjąłem   :D
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 20, 2007, 18:50:17 pm
widze Lupo że mamy tak samo :D  tak więc chyba można z tm żyć
jutro jeszcze pojade sprawdze kompresje w garach żeby wykluczyć w zupełności uszkodzenie typu uszczelka
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 21, 2007, 07:14:51 am
To normalne że na trasie wentylator załacza się przy wiekszj temperaturze. Czujnik załączania wentylatora jest na wyjściu chłodnicy. Podczas jazdy chłodnica wychładza się od pedu powietrza więc potrzeba nieco wyższej temperatury płynu wpływajacej do chłodnicy żeby na jej dole osiągnąć taką, przy jakiej załącza się dmuchawa. Jeśli stoimi w korku to chłodnica oddaje niewiele ciepła wiec jej wejscie i wyjście mają podobna temperaturę więc wentylator załćza sie przy niższej temperaturze silnika.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 21, 2007, 10:20:31 am
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 21, 2007, 10:52:27 am
Cytat: "G.T."
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu


Jeśli się nie mylę to w plusie na wejściu chłodnicy są dwa czujniki - dla kompa oraz dla wskaxnika temperatury. Na wyjściu jest termostat od wentylatora ale w 100% pewny nie jestem
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Maj 21, 2007, 12:49:40 pm
A ja mam chyba problem, bo mam termostat na 88 stopni czy coś takiego, a trzyma mi zawsze 70 stopni, tylko w korkach 90. Albo wskaźnik źle pokazuje ,albo termostat coś nie tak działa jak powinien. Wiatrak przy 90stopniach
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 21, 2007, 13:04:15 pm
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytat: "G.T."
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu


Jeśli się nie mylę to w plusie na wejściu chłodnicy są dwa czujniki - dla kompa oraz dla wskaxnika temperatury. Na wyjściu jest termostat od wentylatora ale w 100% pewny nie jestem


masz racje, WYDAJE CI SIE

na termostacie jest czujnik temp dla kompa i czujnik dla wskaznika.
na wejsciu do chlodnicy jest termowylacznik jednego wiatraka, a na wyjsciu drugiego, tzn one sa chyba krzyzowo polaczone akurat, nie pamietam bo mam u siebie mostek i wlaczaja sie oba
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Maj 21, 2007, 13:08:56 pm
Nieprawda bo w plusoroverku a to tez plus jest jeden czujnik hehe
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 21, 2007, 13:10:53 pm
temat juz tyle razy walkowany. Wszystko zalezy od typu chlodnicy i ilosci wiatrakow. Ja juz rozne cuda wianki widzialem
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 21, 2007, 20:28:07 pm
Ja mam dwa wentylatory i jeden czujnik.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 21, 2007, 20:35:36 pm
utek,  a jaki silnik?? i czy to fabryczne rozwiazanie?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 21, 2007, 21:00:34 pm
1.6 GLI (plus) Rozwiązanie fabryczne, dwa wentylatory, choć jeden czujnik. Na drugi jest nadlew tylko. Mam też drugą chłodnice i jest tak samo.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 22, 2007, 07:06:03 am
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 22, 2007, 08:16:20 am
ja mam plusa z 98 z aluminiową chłodnicą z 2 wiatrakami z 2 czujnikami  dla wiatraków czujnik dla kompa jest przy termostacie zataz na korpusie pompy wody podobnie jak czujnik dla zegarów.
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 22, 2007, 09:20:45 am
Cytat: "G.T."
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97


maj 97
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 22, 2007, 14:57:48 pm
Cytat: "utek"
Cytat: "G.T."
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97


maj 97


i to potwierdza moja regule o cudach wiankach
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Wrzesień 08, 2007, 18:29:32 pm
Czy chcąc założyc drugi wentylator,mogę go podłączyc do tych samych przewodow (wpiąc się) co pierwszy/oryginalny ?

[ Dodano: 2007-09-08, 18:30 ]
nie bedzie zbyt duzego obciążenia jak na nie (przewody)?
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 08, 2007, 20:38:57 pm
mozesz wpiac
ewentualnie bezpiecznik zmianic na wiekszy ,bo nie pamietam ile tam pradu ciagnie wentyl
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: matgolab w Wrzesień 10, 2007, 07:53:35 am
Ja miałem wcześniej 2 wentylatory i 2 czujniki, ale w zakładzie wymieniali mi chłodnicę i teraz jeden wentylator i jeden czujnik.. również chciałbym wiedzieć, czy konieczna jest zmiana chłodnicy aby założyć 2gi wiatrak, czy można podpiąć 2 wiatraki pod 1 czujnik??
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Wrzesień 10, 2007, 11:30:10 am
mozna :mrgreen: najlepiej zalozyc przy chlodnicy dodatkowy przekaznik
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: Osfald w Wrzesień 10, 2007, 16:42:01 pm
matgolab, mam 2 wiatraki na sprzedaz :) sprawdz czy na chlodnicy masz mocowanie na drugi wiatrak i czujnik.... jesli nie ma miejsca na czujnik to podepniesz drugi wiatrak rownolegle z pierwszym lub bezpieczniej poprzez dodatkowy przekaznik
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: matgolab w Wrzesień 11, 2007, 10:10:22 am
no to jutro pogrzebię przy chłodnicy.. i tak przed zimą przyda się jej przedczyszczenie.. dziś niestety nie nbędę miał czasu.. Tak więc co do sprzedaży to w czwartek pogadamy ;-)
Tytuł: Atu plus i ilo?ć wentylatorów
Wiadomość wysłana przez: skyer w Listopad 07, 2010, 17:12:52 pm
Czy ktos sie orientuje czy wentylator chlodnicy marki delphi (do rovera i diesla) ma wieksza moc od zwyklego ohv???Udalo mi sie  taki dorwac-nowka sztuka i na wiosne sobie przeloze.Zauwazylem,ze silnik jest troszke wiekszy od standardowego-polskiego stad pytam,czy ma wieksza moc;)