FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: brutalek w Marzec 16, 2006, 10:37:46 am
-
W moim atu plus z 1998 r. mam jeden wentylator, czy to normalne??
Wiem że plusy miały 2 wentylatory. Mój wł?cza się przy 91 stopniach i jak narazie powyżej tej temperatury wskazówka nie przeszła. Chciałbym "wyprostować" swojego plusika tak, jak był od nowo?ci i martwi mnie ten wentylator.
Je?li mam mieć dwa to gdzie podł?czyć drugi??
-
Obawiam się, żę powiniene? miec dwa tak jak i ja ;)
-
oj z tymi wentyaltorami to juz historia... jedne mialy dwa inne jeden... GLI na Boschu maja dwa, a GSI chyba jeden....
u mnie w GLI sa dwa ale prawde powiedziawszy jeszcze nigdy nie zdazylo sie aby pracowaly oba... wlacza sie tylko jeden po przekroczeniu temp ~95stC (wskaznik samochodowy) i dostatecznie ochladza plyn nawet w najwieksze upaly... ten drugi pozostaje jako awaryjny
-
zalezy jak im sie chcialo to wkladali.ja mialem jeden a wujek moj mial dwa (obydwa to gsi) a tesciu w gli tez mial dwa. co bylo na stanie to wkladali.
-
zalezy jak im sie chcialo to wkladali.ja mialem jeden a wujek moj mial dwa (obydwa to gsi) a tesciu w gli tez mial dwa. co bylo na stanie to wkladali.
No tak, wiec chyba nie ma na to reguly.
-
nie ma nie ma
-
oj z tymi wentyaltorami to juz historia... jedne mialy dwa inne jeden... GLI na Boschu maja dwa, a GSI chyba jeden....
u mnie w GLI sa dwa ale prawde powiedziawszy jeszcze nigdy nie zdazylo sie aby pracowaly oba... wlacza sie tylko jeden po przekroczeniu temp ~95stC (wskaznik samochodowy) i dostatecznie ochladza plyn nawet w najwieksze upaly... ten drugi pozostaje jako awaryjny
a ja miałem okazje widzieć na własne oczy jak działa pomocniczy........ale przy temp ponad 100 stopni i nie działaj?cym tym wiatrakiem który normalnie by sie właczył kumpel ma plusa z 2000 i ma 2 wiatraki heee silnik GLI
-
jezeli jestesmy juz przy tym temacie to mam takie pytanie.czy w momencie gdy podlacze dwa wentylatory do jednego wejscia (tak zeby 2 dzialaly razem) moze to niesc jakies komplikacje?przeci?zenie albo cu??
-
jezeli jestesmy juz przy tym temacie to mam takie pytanie.czy w momencie gdy podlacze dwa wentylatory do jednego wejscia (tak zeby 2 dzialaly razem) moze to niesc jakies komplikacje?przeci?zenie albo cu??
ale po co tak?? ja bym wolał na guzik ten drugi zrobić i tak mam :mrgreen:
-
a jak to zrobic?ktoredy wpuscic kable do kabiny?
-
mozna podlaczyc dwa wentyle pod jeden - najwyzej wypali sieszybciej styk we wlaczniku bimetalowym
mozna tez kupic drugi wlacznik bimetalowy na mniejsza temp i teoretycznie dwa beda sie razem wlaczaly (teoretycznie ,bo wiadomo jaka tolerancje moze miec wlacznik bimetalowy)
-
a jak to zrobic?ktoredy wpuscic kable do kabiny?
poszukaj był dokładny opis co i jak a kable ci?gniesz tędy gdzie id? wszystkie ze srodku pod maskę czyli przez otwór technologiczny w scianie grodziowej
-
a w kabinie w ktorym miejscu wychodz??
-
a w kabinie w ktorym miejscu wychodz??
od skrzynki bezpieczników się zaczyna kablologia
-
no to nic tylko sie brac i robic!!!! no to biore dzide i ide!!!! dzieki rysiu
-
no to nic tylko sie brac i robic!!!! no to biore dzide i ide!!!! dzieki rysiu
spoko jak ja sam bym to robił podłaczenie to bym napisał co i jak a robił akurat znajomy więc nie bardzo pomoge
-
mozna tez wrzucic tam przekaznik i jednym wlacznikiem bimetalicznym wlaczac oba wentylatory... tylko po co? czy nie zje to wiecej pradu zanim sie wylaczy w porowaniu z jednym wentyaltorem?
-
no to wlasnie dlatego sie pytam. ale znowu z drugiej strony patrzac to przeciez 2 wentylatory dzialajace razem szybciej schlodza niz jeden.czyz nie?
-
ja mam zmostkowane kable przy chlodnicy i powiem,ze teraz wiatraki chodza krociutko, nie ma tego efektu,ze przyjezdzam wylaczam auto a wiatrak chodzi i chodzi. dla mnei extra
a wracajac do ilosci wiarakow w plusach to jest z tym tak samo jak z matrialem z jakiego jest chlodnica, jedni maja ALU a inni ZWYKLE , jedni maja 2 wiatraki a inni 1. bylismy kiedys na zlocie i staly 4 plusy kolo siebie , kazdy mial inna kombinacje :mrgreen:
-
ja mam alu i 1 wentyl. :roll:
-
GT czyli mam rozumiec ze dwa pod jeden przewod i jest wszystko ok?
-
ja zrobilem pod chlodnica kabelek ł?cz?cy czujnik na wejsciu z czujnikiem na wyjsciu ,elektrykiem-elektronikiem nie jestem,ale dziala od 4 lat
-
to chba bedziesz musial mi to narysowac bo ze mnie to juz calkiem kiepski elektryk.
-
Hmm.. Tez sie nad tym zastanawialem.. Tylko czy jest sens skoro jeden wiatrak daje sobei rade? jak bym mial kombinowac to chyba bym sobei wlacznik do tego jednego dorobil, zeby chlodzil "na zyczenie" i juz :)
-
Wiec sprawa, przynajmniej u mnie wyglada nastepujaco... Mam dwa wentylatory, ale ten drugi wlaczal sie tylko w dwoch przypadkach.
1. zepsuty wlacznik wentylatora pierwszego, objawia sie tym ze drugi wlacza sie przy nieco wyzszej temperaturze (u mnie bylo przy okolo 95 stopni, zamiast okolo 85-87 stopni, poniewaz czujnik drugiego wentylatora jest po stronie odplywu z chlodnicy, wiec wlacza sie pozniej)
2. zepsuty termostat, ktory otwieral sie za pozno, czego wynikiem byla rowniez podwyzszona temperatura wlaczania sie pierwszego wentylatora, ktory nie schladzal plynu chlodniczego do wystarczajaco niskiej temperatury i ten drugi mu "pomagal"
Jesli chcesz wsadzic drugi wentylator to postaraj sie jednak zamontowac zasilanie z osobnego wlacznika bimetalowego, chociazby ze wzgladow bezpieczenstwa (taki jakby BACKUP), tylko ze nie wiem czy chlodnice ktore maja tylko jeden fabrycznie zamontowany (mowie o tych nowszych chlodnicach aluminiowych) sa takie same jak te z dwoma i czy maja przewidziane miejsce na drugi wlacznik, ktory przy jednym wiatraku jest zastapiony np. jakas zaslepka...
-
no wlasnie rozchodzi sie o to ze nie ma tam nigdzie przewodow zeby sie pod nie podpiac.przynajmniej ja ich nie zauwazam, ale po wczesniejszych wypowiedziach kolegow zdecydowalem ze zrobie sobie osobno wlaczany z kabiny tak co by miec pewnosc przy wiekszych upalac.
-
no wlasnie rozchodzi sie o to ze nie ma tam nigdzie przewodow zeby sie pod nie podpiac.przynajmniej ja ich nie zauwazam, ale po wczesniejszych wypowiedziach kolegow zdecydowalem ze zrobie sobie osobno wlaczany z kabiny tak co by miec pewnosc przy wiekszych upalac.
Pamietaj o jednym - jeden sprawny wentylator daje sobei bez problemu rade nawet przy najwiekszych upalach :)
-
LUPO A TY ZAPAMIETAJ ZE 2 SPRAWNE WENTYLATORY DAJˇ SOBIE LEPIEJ RADE NIZ JEDEN. ja poprostu jestem przewrazliwiony na tym punkcie.3 razy wymienialem juz uszczelke pod glowica bo sie przegrzal, wiec wole dmuchac na zimne.
-
tutaj akurat bedziesz dmuchac na cieple :mrgreen:
-
mam pytanie do singlowiatrakowych personow: po ktorej stronie (patrzac na przod samochodu) macie czujnik zalaczania wiatraka??
-
Pamietaj o jednym - jeden sprawny wentylator daje sobei bez problemu rade nawet przy najwiekszych upalach :)
mi sie nei przegrzał nigdy , single sobie daje w 100% rade a w zimie to sie go nie da zagrzac :? ........
[ Dodano: 2006-03-21, 17:49 ]
aaaaa noi zgadzam sie z Lupo#1891 :roll:
-
CyCu to ze tobie sie nie przegrzal to nie znaczy ze nikomu juz sie nie przegrzeje.
ja włacznik wentylatora w pojedynczym mialem po tej samej stronie co akumulator.
-
Mimo wszystko uwazam ze jak masz wszystko sprawne to CI jeden wentylator wystarczy.
-
Lupo#1891, tak gadasz bo nie masz 2,a jak wiadomo kazdy swoje chwali i mowi,ze jest lepsiejsze :mrgreen:
-
a ja mam teraz 3 wentylatory!!!!
-
3ci nad glowa? :D
-
nie w bagazniku
-
nie w bagazniku
a to ciekawe, co tam chlodzisz, gaz czy plyn do spryskiwaczy na tylnia szybe :D nie to zebym sie czepial tylko tak pytam :mrgreen:
-
jezdzi sobie poprostu i nie chce mi sie go wyj?c.chyba mam przesilenie zimowo-wiosenne i depresje?
a niech sobie tam jezdzi!!!
-
Spoko spoko - slonka juz coraz wiecej to i depresje przechodza :D
-
No i zrobilem!!!!!!
Teraz drugi wentylator wl?cza sie na taki pstryczek-elektryczek :mrgreen:
(http://img228.imageshack.us/img228/3507/zabawa1318mn.jpg) (http://imageshack.us)
To bylo moje najwieksze przedsiewziecie elektryczne w zyciu!!!!!
-
:love:
-
mam tak samo tylko mam jeden wiatrak i dodatkowy wlacznik tylko ze zrobilem to na wlaczniku takim jak do swiatel przecimgielnych
-
A widzicie??? jeden maly pstryczek i juz jak?s tajemnicz? przyciagn?łem. :mrgreen:
-
wstaw cos jeszcze to sie nie opedzisz od tajemniczych :mrgreen:
-
nie musze nic wstawiac, wystarczy ze sie przejade i zrobie ZIMNY ŁOKIEĆ :mrgreen:
-
tylko radia nie zpomnij glosniej wlaczyc, i pamietaj max na 3 biegu zeby bylo silnik slychac a i nie zapomnij o czapce bo zimno jeszcze, a co do lokcia to uwazaj bo na starosc nie bediesz mogl reki zginac jak ci przewieje :mrgreen:
-
CHOPIE ja juz mam tak? wprawe ze ho ho!!!!! i nie na 3 tylko 2 biegu i 6tys obr. :roll: :brille:
-
To wez tez kask zeby zalozyc jak bedziesz pchal go z powrotem ;) :roll:
-
nie jak go bedziesz pachal to sie tak zsapiesz ze bedzie charczal jak panewki przy 6 tys, to tez da jakis efekt, a zawsze mozesz pchac przez otwrta szybe od strony kierowcy (taka namiastka zimnego lokcia) ;) :mrgreen:
[ Dodano: 2006-03-23, 22:26 ]
a i masz trzeci wiatrak to se wlaczysz bedzie troche chlodniej :D
-
wystarcza jeden wentyl - u mnie jescze dwoch dzialajacych jednoczesnie nie uswiadczylem
a chlodnice to chlodzi powietrze w czasie jazdy ,a nie wentyle - no chyba ze ktos sobie gazuje silnik w korku ,zamiastrzymac wolne obroty
Kris2404, jezeli nie masz chlodnicy aluminiowej to sie ciesz - przynajmniej w razie rozszczelnienia oszczedzisz 300pln
JA juz tez nie mam aluminiowej -niestety chlodnic juz w Polsce nie robia i za 340pln dostalem tureckie goowno ,ktore od poczatku cieklo - ale tu zalatwia sprawe palnik za 6pln
a aluminiowa chlodnica zostala mi do chlodzenia komputera
-
KGB a ty masz gsi czy gli? hmmm ciekawe jak wystarczy jeden to po co wkladali dwa?
-
JA mam GLI (niestety)
dwa wkladali bo chlodnica jest odpowiedniej dlugosci dla dwoch :D - moze to cos zwiazanego z norma EuroII ,zeby bylo dodatkowe zabezpieczenie przed wyzsza temp ,czy cos - ciezko powiedziec
-
hmmm....uwielbiam polonezy i zimne łokcie :love:
Pozdrowionka dla Pana cichociemnego :D
-
No i co? Zawsze mowilem ze zimny łokiec sie opłaca :mrgreen:
-
a co z reumatyzmem na stare lata :evil:
-
Trzeba laski rwac!!!!!!!! reumatyzmem sie nie przejmowac!!!!!!!! w razie czego to sie amolem natrze i bedzie git :mrgreen:
-
Troche sie temat rozjechal ;)
-
Rozjechal sie jak majtki w kroku :D
-
Rozjechal sie jak majtki w kroku :D
Hehe - subtelnie ;)
-
Subtelnosc to moje trzecie imie... bo durgie to skromnosc, ktora dorownuje tylko mojej urodzie... ale to po ojcu odziedziczylem :twisted:
-
To ja sie tez dorzyuce swoimi doswiadczeniami.
1.6 GLI Bosch / chlodnica dluga metalowa z i niezalakowanym miejscem na czujnik / 2 wentylatory. Jeden wlaczal sie teoretycznie przy 92st, drugi prawdopodobnie nie wlaczalby sie nigdy, bo niby jak?:)
Teraz zalozylem dwustrefowy czunijk temperatury plynu od Peugeota 405 i wlacza sie glowny wentylatorek przy chyba 92 a drugi (bez przekaznika , bo go nie bylo fabrycznie) przy chyba 97st.
Dlaczego tak zrobilem? Poniewaz plyn chlodniczy w moim Carolu wg wskaznika w kabinie mial 90st po przejechaniu ok. 3-4km i w lecie nie bylo dnia przy dluzszej jezdzie, zeby tempaeratura nie przekroczyla 100-110st. Prawodopodobnie w chlodnicy jest tyle syfu, ze prawie, co prawda jest przeplyw, za to plyn nie jest chlodzony.
Wszystkko sie rozstrzygnie jendak dopiero, gdy pojazd zacznie sie przemieszczac po ulicach naszego łorsoł city. Poki co silnik lezy w piwnicy i czeka na mocarza, ktory z nigo wykreci 9 srubek z glowicy, bo ja jakos nie mam w rekach 98Nm, aby to uczynic...:(
-
to wez dluzsze ramie i klucz nasadowy - nikt ci nie kaze wykrecac palcami :roll:
-
to wez dluzsze ramie i klucz nasadowy - nikt ci nie kaze wykrecac palcami :roll:
Wlasnie tak robilem:>, ale jakos trudno idzie, tzn. nie idzie. :badass:
-
a w dobra strone krecisz :smile: ??
jak mi zalatwisz transport (z placu Narutowicza) ,to moge ci wykrecic sruby
-
aaaaaaaaaaa i wydało sie skad jest KGB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
aaaaaaaaaaa i wydało sie skad jest KGB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a wcale ,ze nie :P
JA tylko studiuje w Warszawie
a ,ze jestem z EŁKu (jak sie spisuja kabelki WN ,swiatelka i wiazka w Polderze :mrgreen: ) to juz sie dawno wydalo w ktoryms temacie ;)
-
jak sie spisuja kabelki WN ,swiatelka i wiazka w Polderze ) to juz sie dawno wydalo w ktoryms temacie
o jakie swiatełka ci chodzi???
-
przednie i tylne lampy :mrgreen: ,a takze tylny odblask z caro plus
-
no wlasnie zapodalem funkel oryginalne kabelki z Elku i ..... nie ma zadnej roznicy miedzy nimi, a Janmorami... silnik tak samo pracuje, brak przebic... jakas sciema z tym Elkiem :mrgreen: ;)
-
EŁK rula
a ze niby co ? ktos o kablach z Ełku mowil zle ? :mad:
-
a to sa jakies nadzwyczajne kable???
-
a to sa jakies nadzwyczajne kable???
a podobno bywaja jakies potrojnie silikonowane ,ekranowane itp itd jakis specjalnych marek zaczynajace sie od 200pln - trzeba miec fantazje ,zeby tyle zaplacic za garsc przewodow
-
trzeba miec fantazje ,zeby tyle zaplacic za garsc przewodow
fantazje i pieni?żki
-
szybkie pytanko:
czy w chlodnicy z 2 wentylatorami czujniki sa na krzyz? (tzn. patrzac od przodu auta)
czujnik od lewego wentylatora bedzie po prawej stronie chlodnicy i czujnik opd wentylatora prawego bedzie po lewej str. chlodnicy?
-
Ten po prawej stronie bedzie od wiatraka po stronie kolektora wydechowego. A ten od ss?cego jest po lewej przy wej?ciu. Roverki aby maj?na krzyż :P
-
no czyli tak jakby sa po przeciwnej stronie wentylatora. no to by sie zgadzalo :) thx.
-
no wej?cie do chłodnicy uruchamia wentylator od strony ss?cego, a wyj?cie od strony wydechowego
-
Odkopałem starego nieboszczyka z ponad roku ale lepiej starego niż zakładać nowe. Pytanie takie jaka temperaturke trzyma wasz poldek podczas jazdy na trasie bo u mnie jak go nie cisne to tak z 88 stopni a jak dostaje po garach to wchodzi gdzieś na 95 z tym że jeszcze wiatrak sie nie włancza nie wiem czy to nie za dużo.
-
Niemartw sie, u mnie jest podobnie, z tym ze jak go cisne nie wchodzi na 95, no moze :mrgreen: ale to juz prawdziwa jazda :P gdzie ponizej 4500 sie nie schodzi a zmiana nastepuje przy 6000 (nie w trasie,po miescie :twisted: )
-
może to przez to ze założyłem siatke na gril pomiędzy ramke a wloty które zrobiło fso , nie wywaliłem tych listków tylko nałozyłem na nie sitke.
[ Dodano: 2007-05-20, 12:36 ]
chyba wiem co nawaliło czyjnik temperatury bo poldek włancza wiatrak wg wskazań przy 95 stopniach wiatrak chodzi potem sie wyłancza a potem znów po jakimś czasie sie załancza(normalna praca, wiadomo) z tym ze na wskazaniu nie ma zadnej różnicy tzn wcale nie pokazuje że wiatrak to schlodził wskazówa stoi jak przyklejona na 95 stopniach a chyba powinna spaść pod 90 stopni tak więć skoro cykl jest normalny wiatrak sie załancza i wyłanancza a wskazówa stoi nadal w miejscu to wychodzi że padł czujnik czy mam racje?
-
podczas jazdy na trasie bo u mnie jak go nie cisne to tak z 88 stopni
u mnie tak samo
a po miescie to 90..95
Diagnostyka samochodów osobowych i ciezarówych
S. Nizinski:
Niezależnie od obciążenia , predkości obrotowej oraz temperatury otoczenia, temperatura czynnika roboczego powinna wynosić 80-95 st. celcjusza. Taka temperatura cieczy chłodżacej zapewnia minimalene zuzycie tulei cylindrowej oraz najkorzystniejsze warunki pracy łozysk głownych i korbowodowych.......
-
może to przez to ze założyłem siatke na gril pomiędzy ramke a wloty które zrobiło fso , nie wywaliłem tych listków tylko nałozyłem na nie sitke.
[ Dodano: 2007-05-20, 12:36 ]
chyba wiem co nawaliło czyjnik temperatury bo poldek włancza wiatrak wg wskazań przy 95 stopniach wiatrak chodzi potem sie wyłancza a potem znów po jakimś czasie sie załancza(normalna praca, wiadomo) z tym ze na wskazaniu nie ma zadnej różnicy tzn wcale nie pokazuje że wiatrak to schlodził wskazówa stoi jak przyklejona na 95 stopniach a chyba powinna spaść pod 90 stopni tak więć skoro cykl jest normalny wiatrak sie załancza i wyłanancza a wskazówa stoi nadal w miejscu to wychodzi że padł czujnik czy mam racje?
tez mam tam siatex :mrgreen: na dniach będę go wywalal bo nie pasuje mi juz kolorystycznie do swiatel to opisze czy jest jakakolwiek roznica :)
ja mam nowy czujnik temperatury i powiem tak, wiatrak załancza się przy 92 czyli tak jak powinien,ale czasami przy okolo 95 :)
-
Zarówno w moim obecnym poldofordzie jak i poprzedniej OHC-ce (oba na LPG) temperatura pomiedzy 90-95
-
u mnie w wąskim Caro mimo nowego czujnika na chłodnicy wiatrak włącza się dziwnie:
raz włączy się ok 92*C ,a innym razem 96*C. Wcześniej dorobiłem wyłącznik w razie czego :D
-
U mnie w trasie temp. wynosi 80-88 st. C (około)
w mieście rzadko włącza się wentylator, zazwyczaj jak minie 93-95 st. C, to wtedy się włącza.
-
U mnie po miescie standard to 95, a przy 100 zalacza sie wentylator (praktycznie na kazdych swiatlach w tak upalny dzien jak dzis). Czasem przy 95. Chyba czas zmienic termostat ;)
-
U mnie w trasie 75 -77 w mieście 75-92 i 90 włącza sie wentylator. 100 miałem w zimie jak założyłem zaślepkę na wlot powietrza dojechałem do roboty i ja zdjąłem :D
-
widze Lupo że mamy tak samo :D tak więc chyba można z tm żyć
jutro jeszcze pojade sprawdze kompresje w garach żeby wykluczyć w zupełności uszkodzenie typu uszczelka
-
To normalne że na trasie wentylator załacza się przy wiekszj temperaturze. Czujnik załączania wentylatora jest na wyjściu chłodnicy. Podczas jazdy chłodnica wychładza się od pedu powietrza więc potrzeba nieco wyższej temperatury płynu wpływajacej do chłodnicy żeby na jej dole osiągnąć taką, przy jakiej załącza się dmuchawa. Jeśli stoimi w korku to chłodnica oddaje niewiele ciepła wiec jej wejscie i wyjście mają podobna temperaturę więc wentylator załćza sie przy niższej temperaturze silnika.
-
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu
-
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu
Jeśli się nie mylę to w plusie na wejściu chłodnicy są dwa czujniki - dla kompa oraz dla wskaxnika temperatury. Na wyjściu jest termostat od wentylatora ale w 100% pewny nie jestem
-
A ja mam chyba problem, bo mam termostat na 88 stopni czy coś takiego, a trzyma mi zawsze 70 stopni, tylko w korkach 90. Albo wskaźnik źle pokazuje ,albo termostat coś nie tak działa jak powinien. Wiatrak przy 90stopniach
-
a w plusach czujnik jest i przy wyjsciu i przy wejsciu
Jeśli się nie mylę to w plusie na wejściu chłodnicy są dwa czujniki - dla kompa oraz dla wskaxnika temperatury. Na wyjściu jest termostat od wentylatora ale w 100% pewny nie jestem
masz racje, WYDAJE CI SIE
na termostacie jest czujnik temp dla kompa i czujnik dla wskaznika.
na wejsciu do chlodnicy jest termowylacznik jednego wiatraka, a na wyjsciu drugiego, tzn one sa chyba krzyzowo polaczone akurat, nie pamietam bo mam u siebie mostek i wlaczaja sie oba
-
Nieprawda bo w plusoroverku a to tez plus jest jeden czujnik hehe
-
temat juz tyle razy walkowany. Wszystko zalezy od typu chlodnicy i ilosci wiatrakow. Ja juz rozne cuda wianki widzialem
-
Ja mam dwa wentylatory i jeden czujnik.
-
utek, a jaki silnik?? i czy to fabryczne rozwiazanie?
-
1.6 GLI (plus) Rozwiązanie fabryczne, dwa wentylatory, choć jeden czujnik. Na drugi jest nadlew tylko. Mam też drugą chłodnice i jest tak samo.
-
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97
-
ja mam plusa z 98 z aluminiową chłodnicą z 2 wiatrakami z 2 czujnikami dla wiatraków czujnik dla kompa jest przy termostacie zataz na korpusie pompy wody podobnie jak czujnik dla zegarów.
-
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97
maj 97
-
a ktory rok?? ja mam auto z poczatku produkcji plusa , marzec 97
maj 97
i to potwierdza moja regule o cudach wiankach
-
Czy chcąc założyc drugi wentylator,mogę go podłączyc do tych samych przewodow (wpiąc się) co pierwszy/oryginalny ?
[ Dodano: 2007-09-08, 18:30 ]
nie bedzie zbyt duzego obciążenia jak na nie (przewody)?
-
mozesz wpiac
ewentualnie bezpiecznik zmianic na wiekszy ,bo nie pamietam ile tam pradu ciagnie wentyl
-
Ja miałem wcześniej 2 wentylatory i 2 czujniki, ale w zakładzie wymieniali mi chłodnicę i teraz jeden wentylator i jeden czujnik.. również chciałbym wiedzieć, czy konieczna jest zmiana chłodnicy aby założyć 2gi wiatrak, czy można podpiąć 2 wiatraki pod 1 czujnik??
-
mozna :mrgreen: najlepiej zalozyc przy chlodnicy dodatkowy przekaznik
-
matgolab, mam 2 wiatraki na sprzedaz :) sprawdz czy na chlodnicy masz mocowanie na drugi wiatrak i czujnik.... jesli nie ma miejsca na czujnik to podepniesz drugi wiatrak rownolegle z pierwszym lub bezpieczniej poprzez dodatkowy przekaznik
-
no to jutro pogrzebię przy chłodnicy.. i tak przed zimą przyda się jej przedczyszczenie.. dziś niestety nie nbędę miał czasu.. Tak więc co do sprzedaży to w czwartek pogadamy ;-)
-
Czy ktos sie orientuje czy wentylator chlodnicy marki delphi (do rovera i diesla) ma wieksza moc od zwyklego ohv???Udalo mi sie taki dorwac-nowka sztuka i na wiosne sobie przeloze.Zauwazylem,ze silnik jest troszke wiekszy od standardowego-polskiego stad pytam,czy ma wieksza moc;)