FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: sebekh w Marzec 25, 2006, 11:44:30 am
-
szukam czujnika temp. powietrza (IAT) zasysanego przez silnik w poldku caro + gsi 98r. bardzo mile widziane fotki, chce przetestowac urzdznie od kolegi podobno daje do 20 KM a ja w to nie wierze za bardzo wiec chce to sprawdzic i szukam tego czujnika
-
czujnik moze byc w puszcze filtra - albo to bedzie przeplywomierz :oops:
czujnik powietrza moze byc tez przy przepustnicy
20KM to ci zadne urzadzonko nie da ,ale jak juz oszukiwac wtrysk to chyba lepiej na czujniku temperatury plynu chlodzacego ,bo z tego co pamietam to GSI ma sonde lambda na jednym przewodzie ,wiec zanim sie nagrzeje to musi dzialac w petli zamknietej (jak Abimex)
zreszta kolega ma GSI i mowil ,ze zanim sie nagrzeje to ma wiekszego kopa - wiec cos w tym musi byc
-
tego nie mozna nazwac urzadzeniem :mrgreen: to jest rezystor wlutowany rownolegle lub szeregowo (w zaleznosci czy czujnik to termistor PTC czy NTC) z rezystancyjnym czujnikiem temperatury :? samochod bedzie silniejszy bo wtrysk bedzie mial sygnal o zimnym silniku ale ciekawe o ile wzrosnie spalanie :roll:
widzialem tez to "urzadzenie" z regulacja mocy... poprostu zamiast rezystora wlutowuje sie potencjometr i umieszcza w kabinie :roll:
btw... czujnik temp. powietrza w GLI (!) jest na boku wtryskiwacza
-
btw... czujnik temp. powietrza w GLI (!) jest na boku wtryskiwacza
to wiadomo ,nawet Morawski opisuje gdzie jest
ale w GSI nie wiadomo gdzie jest ,a w Abimexie wiadomo jest ,ze go nie ma :70:
-
IAT w GSi jest w obudowie filtra powietrza...
-
wielkie dzieki wiec bede szukal w filtrze powietrza, ten chip jest z regolacja a co do lepszego kopa na zimnym silniku to u mnie jest lepszy jak sie nagrzeje a zimny silnik to wole oszczedzac :roll:
-
to jest rezystor wlutowany rownolegle lub szeregowo (w zaleznosci czy czujnik to termistor PTC czy NTC)
Czemu niby ma służyć wlutowywanie goszeregowo lub równolegle skoro NTC PTC okre?la jedynie współczynnik temperaturowy rezystancji ( czyli czy opór jego maleje czy ro?nie wrazze zrostem temperatury ) ??
-
juz odpowiadam...
1. PTC - temp rosnie i rosnie wartosc rezystancji - lutujemy rownolegle (zmniejszamy rezystancje) aby wtrysk odczytywal nizsza temperature
2. NTC - temp rosnie, a maleje wartosc rezystancji - lutujemy szeregowo (zwiekszamy rezystancje) aby wtrysk odczytywal nizsza temperature
jesli to wyjasnienie nie przemawia do Ciebie to oczywiscie moge wyrysowac 2 charakterystyki termistorow PTC i NTC bez modyfikacji i z modyfikacja... napewno zobaczysz o co mi chodzi :)
-
ok juz wiem o co chodzi
-
Osfald, i o to chodzi zeby oszukac komputer i dzieki temu on bedzie dozowal wiecej powietrza i paliwa przez co wzrosnie spalanie
-
tak tak... napisalem to w 3 poscie... tylko dla mnie liczy sie ekonomia jazdy... uwazam ze przyrost mocy po takim "tuningu" jest maly w porownaniu do pozeranego paliwa...
a smieje sie ze zdziercow z allegro co sprzedaja ludziom "chipy" za 40zl podczas gdy calym urzadzeniem jest zwykly rezystor za 5gr lub potencjometr weglowy za 1zl... elektroniczne tuningowanie silnika to naprawde skomplikowana dziedzina dla ludzi z dobra znajomoscia zarowno teorii jak i praktyki...
wlutowanie rezystora w obwodzie czujnika temperatury to prosty sposob aby zgubic na stacji beznzynowej nastepne 50zl... tak uwazam
-
Osfald, ale wiesz co zaszkodzi obadac co i jak jak ja mam to za free wiec wiesz pobawie sie i pozniej wymatuje jak za duzo bedzie jadl lpg a co do chip tuningu to do poloneza w zalezkosci od modelu i silnika zaczyna sie od 1600 zł. a do tego jezeli ktos chce dochodza tez mechaniczne zmiany np. wałkow itd. :roll:
-
ok... jesli moglbys to podziel sie potem z nami wlasnymi doswiadczeniami
-
najwieksza moc silnik osiaga przy Y=0.85 ,najwieksza sprawnosc przy Y=1.15
komputer chce utrzymac Y=1
tak wiec oszukujac komputer by podawal Y=0.9 zyskamy na mocy - wiadomo ze kosztem wiekszego spalania i trucia srodowiska
jazda caly czas na bogatej mieszance sie nie oplaca - lepiej zrobic sobie przelacznik ,najlepiej jeszcze na Y=1.1
w Polonezie ,zamiast bawic sie w dowalanie benzyny to lepiej pomyslec o obnizeniu glowicy - wtedy mamy wieksza moc i odzczednosc paliwa
* Y - Lambda (do gory nogami :P )