FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Marzec 26, 2006, 22:33:02 pm
-
witam serdecznie.
Mam duży problem ,mianowicie w moim trucku 98 1 punk bosch zginęła iskra na
2 i 3 cylindrze .
silnik po kapitalce ,spężanie ok ,zawory ok, jak odszukać przyczynę?
Kilka dni temu był podobny objaw i ruszaj?c wi?zk? dochodz?c? do cewek (przewodów niskiego napięcia wszystko wróciło do normy) Dzi? wszystkie przewody przegl?dn?łem i wygl?daj? ok (a iskry nie ma)? Pomocy
-
moze aparat zaplonowy padl
-
aparat zapłonowy przy wtrysku? KGB co ma dzis dziwny humorek :mrgreen:
bartek12 wez sobie miernik ciaglosci obwodu, wyciagnij wtyczke z komputera wtrysku i z cewki zaplonowej i sprawdz czy zyly sa cale. Potem wez sobie srodek do czyszczenia stykow elektrycznych i wymyj nim styki wtyczki komputera oraz styki wtyczki cewki. Poskladaj i sproboj ponownie. Jesli iskry dalej nie bedzie to poszedl kochac sie tranzystor kluczujacy praca jednej cewki lub sama cewka.
-
hehe ,a jak nazwiesz to co jest w boschu ? cewka nie bardzo ,bo rozdziela zaplon na poszczegolne cylindry
a wiec to jest caly aparat zaplonowy (modul z cewkami)
-
jesli juz to jakos nazywac to w boschu najprawdopodobniej bedzie tylko (!) rozdzielacz zaplonu... swoiste polaczenie cewki i elementow elektronicznych kluczujacych zaplonem
zawsze mi sie wydawalo, ze aparat zaplonowy to psujace sie mechaniczne dziadostwo z pekajaca kopulka i rozdzielaczem mechanicznym, a czasem z odsrodkowym urzadzeniem regulacyjnym wygladajace mniej wiecej tak:
(http://www.clark.org.pl/katalog/512%20002%2044.jpg)
we wtrysku wszelkie regulacje wykonuje komp w oparciu o oczujnikowanie... stad brak aparatu
-
aparat zaplonowy = rozdzielacz zaplonu - funkcyjnie to samo ,schematy ideowe mechaniczne mozna przedstawiac jako schematy elektryczne ,prawda :mrgreen: ?
wiec przyjmijmy ,ze to jest to samo
w abimexie mozna by powiedziec ,ze padla jedna cewka (dwa cylindry i to oba srodkowe)
ale w boschu nie wypada powiedziec ,ze padla cewka ,bo i tak trzeba caly aparat ,tfu... rozdzielacz zmieniac :evil:
-
hmmm... ja bym powiedzial tak:
ten boschowy "rozdzielacz" = cewka (cewki) + elementy wlaczajace cewki (klucze)... wiec de facto jest to caly uklad zaplonowy bez regulatora
aparat zaplonowy = rozdzielacz + regulator kata zaplonu
rozdzielacz to poprostu rozdzielacz... palec i styki
-
tu nikt sie nie bije... to jest dyskurs akademicki na temat nazewnictwa... i tak wiemy o jakie urzadzonko chodzi :mrgreen:
PS
dlaczego slowo d.y.s.k.u.r.s jest cenzurowane? :roll:
-
wiecie dzięki dzi? bawiłem sie prawie cały dzień i doszedłem ze padła połowa cewki .
i wiecie co pasuje tam cewka z malucha nowego typu ponieważ poltek ma iskre na połowie cewki i bije ni? na dwie ?wiece na raz.
Cewka z malucha kosztuje 25 zł nowa i pasuje doskonale .
-
w Abimexie iskara idzie na dwie swiece jednoczesnie z jednej cewki
w Boschu raczej kazda swieca jest odpalana odzielnie
-
KGB w boschu dochodza do "rozdzielacza" 3 przewody sterujace (zasilanie i dwa przewody odpalajace cewki), a sam rozdzielacz wyglada jakby posiadal 2 cewki na 2 rdzeniach wiec wydaje mi sie (!) ze bosch takze odpala 2 swiece naraz... ale bez bicia sie przyznam, ze to moja teoria :)
-
KGB w boschu dochodza do "rozdzielacza" 3 przewody sterujace (zasilanie i dwa przewody odpalajace cewki), a sam rozdzielacz wyglada jakby posiadal 2 cewki na 2 rdzeniach wiec wydaje mi sie (!) ze bosch takze odpala 2 swiece naraz... ale bez bicia sie przyznam, ze to moja teoria :)
mi tez sie tak wydawalo ,dopoki nie zaminilem 4 przewodu z 1
w Abimexie po takim zabiegu chodzi jak zegarek ,w moim boschu zaczal prychac w kolektor jak gaznik za starych dobrych czasow
-
Trudno komu? cos wmawiać jak to sam sprawdził :). Ale tak jest na pewno. Iskra jest w dwóch cylindrach poruszaj?cych sie równolegle. Jedna jest podczas wydechu a druga kompresji. Musiałe? co? jescze namieszać że Ci prychał.
-
sprawdze jeszcze raz takze na srodkowych cylindrach
ale ciekawe co moglem "namieszac" zamieniajac celowo fajki ze soba
za to w ksiazce jest napisane ,ze GSI ma iskre na wszystkich cylindrach jednoczesnie - ktos kto ma GSI na gazie moglby to sprawdzic